Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 77

Discussie: Sociale fraude

Member
    iTrader
    0

Sociale fraude

Deze thread werd niet door Soekie opgericht.

Genious, dat zijn volgens mij gevolgen van jarenlang verplichte politiek correct-denken, opgelegd door de overheid en ons allen geïnternaliseerd door ons verleden, wat inderdaad zeker niet al te proper was (kolonialisme, imperialisme, en recenter de wereldoorlogen natuurlijk waarvan er één begonnen is met absurd facistische en racistische ideeën. Ik denk dat dit alles ons zodanig heeft doen huiveren, dat niemand nog hiermee geassocieerd of gelinkt wil worden. Op geen enkele manier.

Zelfs een groep die ook facistisch of racistisch is (sommige allochtonen zijn dit helaas, zoals al is gebleken), omarmen we vol overgave en liefde. Uit angst zelf beschuldigd te worden van het tegendeel.
    Racisme is een toverwoord geworden, waar iedere blanke voor vreest.
    Ik denk echter dat je de blanken die werkelijk iemand gaan beoordelen puur en enkel op basis van zijn huidskleur, op één hand te tellen zijn. We hebben daarvoor veel te veel positieve ervaringen met vreemdelingen, van allerlei herkomsten.

Er vallen overigens mensen uit de boot hoor.
    Mensen die tijdens hun studies ziek worden, daardoor hun spaargelden opgesoupeerd zien en hun studies zien verlengen, wat natuurlijk ook een meerkost is waar je niet op voorzien was. Ik ben zo iemand. Maar ik ben blank. Dat ik nood had aan sociale steun kon men bij het lokale ocmw niet eens geloven... En dat om een masterdiploma te halen? Terwijl iedereen van hun cliënteel nog niet eens beroepsondewijs voltooid had. Hoe durfde ik? De decadentie. Eten moest ik blijkbaar niet, maar ik moest maar gaan werken met mijn academische bachelor (= doorstroomdiploma).
    Nochtans druist dat in tegen de eigen ocmw-wetgeving hoor. Maar ze zijn daar zo gewoon een bepaald cliënteel te zien ... en ze zien die zodanig als arm, slachtoffer, ...

Ik raad je aan om eens een boek te lezen van Theodore Dalrymple. Die heeft mijn ogen eerlijk gezegd geopend ...
    (Over hoe bepaalde klasses - namelijk heel het leger dat hierdoor tewerkgesteld is - er alles aan doen om de armoede net in stand te houden en er allerlei politiek correcte termpjes op nemen en de massa die wel betaalt moeten doen geloven dat het niet hun schuld, noch keuze is noch zij enige bijdrage aan deze situatie hebben, zodat men braaf blijft meedoen aan de verplichte solidariteit die al lang niet meer dient om enkel zieken, invaliden of ouderen mee te betalen ... (kortom mensen die niet meer kunnen gaan werken).
    Neen, het hele leger sociaal assistenten, psychologen, vzw-bemanners, overheidswerkers, straathoekwerkers, ... heeft er heel veel baat bij deze groep klein te houden overigens. Hun inkomen hangt er vanaf ...
    En weet dat je dit nog het beste kan door hun levenswijze zeker niet te veroordelen. Als je niemand zegt hoe idioot hij of zij is omdat hij nog niet eens deftig Nederlands kan ... zal hij of zij zich niet verbeteren. Waarom ook? Hij kan er ocharme niks aan doen. De samenleving heeft het hem al bij voorbaat vergeven.
    Heel leuk, tot die mens in zijn slecht Nederlands een sollicitatiebrief zal schrijven ... Zal hij aangenomen worden denk je? Zal hij door een Nederlandstalige test komen?
    Neen? Wiens schuld is dat? ...
    Als je die denkwijze volgt, zal je inzien, dat de grootste politieke correctheid, de meest vredelievend lijken idealen en meest utopische en zachte, beminnelijke ideeën tot maar één ding leiden: allochtonen die zichzelf uitsluiten ... en bijgevolg een voedingsbodem worden voor stereotypen over deze groepen en mogelijk zelfs racistische ideeën ...

Chapeau overigens dat jij hier subtiel mijn mening durft onderschrijven. De meesten doen dit enkel per pb. De mods hebben zelfs mijn vraag over welke bronnen ik moet geven etc, gecensureerd dus ...
    Laatst gewijzigd door Kandul; 24 juni 2012 om 19:42

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Time Bekijk bericht
    Er zouden in jouw wereld veel mensen op straat leven/liggen. Je vindt onze huidige maatschappij al te solidair en daarin leeft al meer dan 1 op 8 in armoede.

Het huidige solidariteitsprincipe bekampen met de stelling dat degenen die er van zouden gebruikmaken zelf niet solidair zijn geweest door hun schulden en lasten op de maatschappij te willen afschuiven.
    Van hoeveel mensen is het een keuze om in die armoede te leven?

Er zijn er waarbij dit geen keuze is:
    - mensen met een invaliditeitsuitkering vallen onder de armoededrempel -> geen keuze
    - mensen met een zeer karig pensioen -> eronder, obviously geen keuze

Er zijn er waarbij dit wel een bewuste keuze is:

- het is voor mij duurder om te gaan werken, dan om niet te gaan werken, en ik heb vrije tijd -> keuze

- ik pas me niet aan aan deze cultuur, behoud mijn taal en klederdracht -> keuze. Je weet logischerwijze dat je kansen op reguliere tewerkstelling hier dan nihiel zijn.

- ik kom naar België, want het is daar veel beter. De uitkering hier die officieel maakt dat zij volgens de normen van hier inderdaad wèl in armoede leven maar niét volgens hun eigen normen van ginder, maakt het een keuze.
    Ze kwamen niet naar hier voor het weer, niet omdat onze cultuur zo gelijkend is op die van hun, ... Maar omdat de uitkeringen hier zo hoog zijn en ze hier een gratis huis krijgen, gratis geld, ... om van te leven.

- ik maak veel kinderen en kan bijgevolg niet gaan werken, want wie moet er dan voor de kinderen zorgen? -> keuze

- ...

Al deze groepen vallen officieel echter onder de armoededrempel!! Maar nogmaals: volgens hun normen hebben ze voldoende en veel meer dan als ze in het land van herkomst gebleven zouden zijn of als ze zouden gaan werken (want de afruil vrije tijd / geld is volgens hun negatief!) !! Waarmee ik niet wil zeggen dat deze groepen niet zullen springen als je ze aanbiedt om nog meer te krijgen, natuurlijk!

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soekie Bekijk bericht
    Er zijn er waarbij dit geen keuze is:
    - mensen met een invaliditeitsuitkering vallen onder de armoededrempel -> geen keuze
    Voor sommigen (en pas op, dat zijn er heel veel) is dat wel een bewuste keuze.
    Faken tot en met, wat ze zijn o zo ziek, komen afdraven met depressies, verslagen van dokters die niets vinden, ... maar kunnen onmogelijk gaan werken (lees: geen zin hebben om te werken).
    Als ze dan op controle moeten komen zijn er een heleboel excuses waarom dat er niet aanwezig kunnen zijn... "Ik heb geen opvang voor de kinderen, ik ben ziek (ja duh), ..."

Qua ziekte- en invaliditeitsuitkering zou men veel meer en strenger moeten controleren. Er wordt (zoals met werkloosheidsuitkering) misbruik van gemaakt dat het geen naam heeft.

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |steven| Bekijk bericht
    heb je daar gegevens over of is dit wat uit je duim gezogen?
    .

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (90%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdevis Bekijk bericht
    Daar bestaan uiteraard geen cijfers over. Alsof vakbonden/riziv rapporten gaan opstellen van % uitbetaalden die er feitelijk geen recht op hebben ...

Ik heb die mening uit professionele ervaring. Ik zie/hoor dagelijks de meest degoutante zaken om toch maar van het systeem te kunnen genieten (er letterlijk van willen profiteren eigenlijk). Ik kan er een boek over schrijven

Vergelijk het maar met werkloosheid waar een groot deel niet actief zoekt naar werk. Er wordt gewoon misbruik gemaakt van het werkloosheidssysteem, ziekte-invaliditeitsuitkering, dat weet toch iedereen? Strengere controles, fraudebestrijdringen etc, het kan onze sociale zekerheid maar goed doen ... Het feit dat daar nu personeel werd/wordt voor gezocht is het teken dat de overheid heel goed beseft dat ze de voorbije jaren veel geld onterecht hebben uitgekeerd (mijns inziens)

In België moet je echt al véél uitsteken om niet geholpen te worden. Ofwel werk je en is er niets aan de hand, ofwel stempel je, ofwel sta je op ziekenfonds, ofwel heb je leefloon van het OCMW.
    Laatst gewijzigd door |steven|; 24 juni 2012 om 16:21

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Goed, maar de kritiek van Soekie zou nog enigzins begrijpelijk zijn mocht ze komen van iemand die zelf werkt en hoge belastingen betaaldt, en vervolgens deze voor een groot deel ziet opgaan aan "allochtone profiteurs".

Uit een post van hem/haar blijkt echter dat hij/zij zelf is gaan aankloppen bij het OCMW, waardoor het lijkt alsof de klacht in de eerste plaats gemotiveerd lijkt te zijn door het feit dat zonder die "allochtone profiteurs", hij/zij meer zou kunnen verkrijgen. Klinkt meer als een racisme gemotiveerd door egoïsme, dan een bezorgdheid om misbruik van het systeem.

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Dat er misbruik van gemaakt staat dat staat buiten kijf. En dat er voldoende controle moet zijn dat is ook evident. Maar om te stellen dat het er heel veel zijn, daar heb ik mijn twijfels bij.

Bovendien zijn er ook gewoon mensen die onder de verkeerde maatregel vallen: mensen die niet meer kunnen werken die toch een werkloosheidsvergoeding krijgen enzo.
    Laat ons hopen dat het nieuw maatwerkdecreet en de bijhorende instrumenten een beetje meer richting kunnen geven.
    .

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Chapeau overigens dat jij hier subtiel mijn mening durft onderschrijven. De meesten doen dit enkel per pb. De mods hebben zelfs mijn vraag over welke bronnen ik moet geven etc, gecensureerd dus ...
    Ja, maar met de nuance dat het volgens mij niet zozeer aan ras gerelateerd is als dat jij het ziet. Het is een zeker type mens die parasiteert en imho valt die categorie niet te vatten met het begrip allochtoon.
    Maar het soort van misbruiken dat je vermeldt onderschrijf ik zeker als reëel.

Jouw positie daar rond was al duidelijk. De mijne nu - hopelijk - ook. Qua allochtoon-autochtoon wil ik het daar persoonlijk bij laten.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member
    iTrader
    0
    [QUOTE=Genious;16450038]Ja, maar met de nuance dat het volgens mij niet zozeer aan ras gerelateerd is als dat jij het ziet. Het is een zeker type mens die parasiteert en imho valt die categorie niet te vatten met het begrip allochtoon.

Dat is dan weer het politiek correct denken. Wie is er procentueel oververtegenwoordigd in de gevangenissen? Wie zijn de meeste leefloners en werklozen?

Member
    iTrader
    0
    Faken tot en met, wat ze zijn o zo ziek, komen afdraven met depressies, verslagen van dokters die niets vinden, ... maar kunnen onmogelijk gaan werken (lees: geen zin hebben om te werken).
    Als ze dan op controle moeten komen zijn er een heleboel excuses waarom dat er niet aanwezig kunnen zijn... "Ik heb geen opvang voor de kinderen, ik ben ziek (ja duh), ..."

Qua ziekte- en invaliditeitsuitkering zou men veel meer en strenger moeten controleren. Er wordt (zoals met werkloosheidsuitkering) misbruik van gemaakt dat het geen naam heeft.
    Inderdaad, je moet weten dat het aantal ziektes waarvan de aanwezigheid absoluut onbewijsbaar is maar die, ALS en slechts als ze er zijn mogelijk wel heel veel klachten kunnen geven, zijnde:

- irritable bowel syndrome
    - chronische vermoeidheidssyndroom (heb ik zelf overigens zogenaamd, voel er ook wat van overigens maar ik ga wel werken en heb er ook mee gestudeerd, nochtans nooit op enige compensatie moeten rekenen ...)
    - fibromyalgie
    - migraine (kan bv wel vastgesteld zijn mogelijk, maar patiënt kan bv regelmatig naar arts lopen en zeggen dat hij of zij weer een aanval had ... en alzo ziek voorgeschreven krijgen)
    - lichte hersenschudding
    - multiple chemical sensivitity (ofzoiets)
    - whiplash
    - ...

Pas op, al deze syndromen of symptomen kunnen zeer ernstig zijn op zich en zeer veel lijden en pijn veroorzaken (ik weet dat zelf maar al te goed met mijn "C.V.S.".
    Toch zijn er eigenlijk tal van syndromen waarvan de klachten niet objectiveerbaar zijn. Daarnaast zijn er tal van klachten die geenszins objectiveerbaar zijn. Rugpijn bv is zo iets, een whiplash ook. Personen weten vaak maar al te goed dat ze ingeval van ziekte of ongeluk hier ook voordeel uit kunnen puren, de ziektewinst genoemd. Bv. eenmaal een hersenschudding gehad hebben in een ongeval alsook een whiplash, wat zeer waar kan zijn en wat indien het waar is helaas werkelijk levenslang zeer invaliderende klachten kan geven (ik ken zo iemand, maar deze persoon werkt hiermee en probeert hiermee te leven, al is het onder de medicijnen :-S!) er zijn ook mensen die hiervan profiteren en klagen van pijn en problemen die niet overgaan ... terwijl dit niet zo is.

Daarnaast heb je ook nog ziektes die wel objectiveerbaar zijn, maar die bij niet iedereen hetzelfde klachtenpatroon geven. Klierkoorts bv. Voor mij was het zogenaamd de aanleiding voor C.V.S en ik ben erna nooit meer 'hersteld' van vermoeidheid. Andere mensen lopen er vrolijk mee rond en ontdekken slechts bij toeval dat ze ooit iets gehad hebben. Nog anderen nemen bij wijze van spreken onmiddellijk twee maanden congé, omdat ze ook werkelijk zeer ziek zijn! Maar er zijn er weer die daarvan profiteren ... zeggen de symptomen te ervaren, en zo onterecht ziekteverlof krijgen terwijl ze zich wel nog goed voelen.
    Rugpijn is trouwens ook zo'n populaire ...

Wat met een werknemer die het tegen zijn arts heeft over burn-outgevoelens, depressies, psychosociale problemen, angstgevoelens, stress op het werk door collega's die persoon heel nerveus maken, slaapproblemen die persoon doen disfunctioneren, ...

Een bezorgde arts zal dan ook meteen een hele tijd ziek voorschrijven en mogelijk de patiënt verder sturen. Of hem afdingesen met medicijnen. Maar ... neemt de patiënt de medicijnen ook werkelijk? Heeft hij ook werkelijk deze ziekte en is ze objectiveerbaar? ... Als er niet verder onderzocht wordt of je patiënt een grote kennis van de symptomen heeft ... weet je het niet.

Eigenlijk valt er heel veel te faken. :-S Het feit dat tegenwoordig alle klachten, ziektes en syndromen op internet beschreven staan, helpt daar zeker bij...

Interessant is dat uit epidemiologisch onderzoek naar voren komt dat bepaalde ziektes ook plots van de planeet lijken te worden weggevaagd, als de eraan gerelateerde voordelen ook verdwijnen. Een twintigtal jaar geleden waren zeer veel vrouwen ziek. Ze leden aan "bekkeninstabiliteit". Allerlei fysieke therapiën en middelen werden aangewend. Al deze vrouwen stonden op de ziekenkas. Totdat een bepaald land deze ziekte heeft geschrapt als ziekte die recht geeft op een invaliditeitsuitkering wegens te weinig onderbouwd ...
    Er zijn sindsdien geen patiënten meer met bekkenbodeminstabiliteit gezien ... :-/

Naar het schijnt dat zeer veel personen die gaan solliciteren voor een fysieke job, plots last krijgen van rugpijn wanneer hen wordt voorgesteld wat ze precies moeten doen ...

Anderzijds moet men oppassen het kind niet met het badwater weg te gooien.

Ik zou het persoonlijk veel erger vinden moesten mensen die ergens recht op hebben, die terecht gebruik maken van ons solidariteitssysteem omdat in één van de situaties terecht zijn gekomen waarvoor het is opgericht, hier geen gebruik van zouden kunnen maken en aldus in een schrijnende situatie terecht komen, dan dat er iemand profiteert ...

Wat de situatie overigens in België nog wat erger maakt, is dat al die mensen met rugpijn meestal wel gaan bijklussen op de bouw van Jan of An en dan plots zeer goede schilders, behangers, vloerders, dakwerkers, ... blijken. Zwartwerk ...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Ja, maar met de nuance dat het volgens mij niet zozeer aan ras gerelateerd is als dat jij het ziet. Het is een zeker type mens die parasiteert en imho valt die categorie niet te vatten met het begrip allochtoon.
    Maar het soort van misbruiken dat je vermeldt onderschrijf ik zeker als reëel.

Jouw positie daar rond was al duidelijk. De mijne nu - hopelijk - ook. Qua allochtoon-autochtoon wil ik het daar persoonlijk bij laten.
    Het is zeker niet aan ras gerelateerd, maar aan situatie.

Moest dit de samenleving van de Moslims zijn, en wij om het zeer cru te zeggen in de zandbak wonen zonder ook maar één enkele sociale voorziening, en deze Moslims zeer tolerant zijn naar ons toe en ons willen opvangen en vergoeden, dan zou je hetzelfde zien!! Wij zouden dan massaal naar het Moslimland trekken om dan gebruik te maken van de door hun opgebouwde en verworven sociale voorzieningen. Dat zou iedereen toch doen overigens? Iedereen die het zich kan permitteren natuurlijk.
    (De echte arme bevolking uit Ethiopië bv., waar honger en dorst heerst, zal nooit hier geraken jammer genoeg... :-S)

Het heeft dus niets met ras te maken ... maar alles met het in een bepaalde situatie geplaatst zijn en die situatie zo goed mogelijk naar eigen goeddunken willen verbeteren. En in se zijn mensen als het daarop aankomt allemaal egoïstisch. En zelfs dat gaat niet op, want zoals ik al zei weten vele mensen zelfs niet waar dit geld vandaan komt. Ze denken dat België een rijk land is en daar stopt het gewoon ... Meer weten ze niet, meer denken ze er ook niet over na. Ik kan het weten, want ik heb ze die vraag meermaals en tot in den treure toe moeten stellen ... Al word je er niet vrolijk van ...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdevis Bekijk bericht
    Als zowat half Vlaanderen zegt dat zijn buren zich hieraan schuldig maken, zal er wel iets van zijn hé?
    Ook ik was de gelukkige buur van een man die arbeidsongeschikt was wegens rugproblemen... nochtans was hij bijna nooit thuis. Altijd ergens "aan het helpen".
    Tegenover ons een vrouw die depressief was. Ze was nagelstyliste in't zwart.

Als je denkt dat die bronnen er niet zijn, maak je jezelf wat wijs overigens. Ik ben hier al ettelijke keren van mijn stoel gegaan door het feit dat je bronnen vraagt voor dingen die enerzijds superobvious zijn en waar inderdaad cijfers over zijn. Doch waarvan je weet dat die cijfers een zeer sterke onderschatting vormen omwille van zeer evidente redenen!

Kijk maar eens hier bv:

1,4 miljoen euro aan onterechte invaliditeitsuitkeringen | vandaag.be

20 mei 2009

De strijd tegen de sociale fraude werpt zijn eerste vruchten af. In 2008 werd voor 12,7 miljoen aan onterechte uitkeringen uitbetaald alleen al in de sociale zekerheid. Dat zei staatssecretaris voor Fraudebestrijding Carl Devlies dinsdag aan kamerlid Jo Vandeurzen (CD&V).

* 537 mensen met een uitkering voor arbeidsongeschiktheid waren tegelijkertijd in het wit (!) aan het werk. Ze waren in 2008 goed voor liefst 8,6 miljoen euro frauduleus geïnde uitkeringen. In 73% van de gevallen hadden de ziekenfondsen voldoende informatie om die fraude op te sporen, maar ze deden het niet. Bij de mutualiteiten loopt dus van alles mis.

* Nog eens 230 personen cumuleerden een uitkering voor arbeidsongeschiktheid met een (witte) opzegvergoeding, goed voor 144.000 euro fraude.

* Daarnaast werd ook 1,4 miljoen euro aan onterechte invaliditeitsuitkeringen achterovergedrukt door mensen die samen zo’n 40.000 uren in het zwart werkten.

* En tenslotte werd nog 2,55 miljoen euro onterecht uitbetaald aan mensen die met volledig valse documenten (C4, arbeidscontract…) “bewezen” dat ze zogenaamd gewerkt hadden om uitkeringen op te strijken, terwijl ze helemaal niet gewerkt hadden.

Member
    iTrader
    0
    Kijk maar eens naar een thread die hier vroeger liep:

http://www.9lives.be/forum/politiek-...tkeringen.html

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Goed, maar de kritiek van Soekie zou nog enigzins begrijpelijk zijn mocht ze komen van iemand die zelf werkt en hoge belastingen betaaldt, en vervolgens deze voor een groot deel ziet opgaan aan "allochtone profiteurs".

Uit een post van hem/haar blijkt echter dat hij/zij zelf is gaan aankloppen bij het OCMW, waardoor het lijkt alsof de klacht in de eerste plaats gemotiveerd lijkt te zijn door het feit dat zonder die "allochtone profiteurs", hij/zij meer zou kunnen verkrijgen. Klinkt meer als een racisme gemotiveerd door egoïsme, dan een bezorgdheid om misbruik van het systeem.
    Intellectueel eerlijk zijn aub.

Ik werk en betaal belastingen ... veel belastingen overigens.

Zelf heb ik een NJET gekregen toen ik ging aankloppen bij het OCMW daar ik geen bestaansmiddelen meer had. Géén. Door ziekte zoals reeds gezegd, hebben mijn studies veel langer geduurd en dat kost uiteraard geld, net als medische kosten...
    Ik dacht echter dat het sociale zekerheidssysteem daar voor bedoeld was, u niet?
    Dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik was allicht te bleek vermoed ik. Ik heb er nooit een mede-autochtoon gezien. Wel tal van allochtonen die zeer tevreden waren over de dienstverlening en die er op het eerste zicht duidelijk financieel beter aan toe waren als ik ...
    Maarja, zij waren zogenaamd in een "uitzichtloze situatie". U kent het wel: geen opleiding, niet geschoold, niet inzetbaar op de arbeidsmarkt kortom. En fysiek werken kon niet ... Dat ik een master zou behalen ... Ho maar ... Iemand (ik) die uit een kansarm gezin kwam (ik) en op het punt stond niet één maar zelfs twee masters te behalen. Dat kon echt niet door de beugel.
    En ouders die me geen geld toestaken omdat ze het niet hadden?? Dat kon absoluut niet! Ik was toch blank? :-S Dat hebben ze nog net niet letterlijk gezegd maar ... ik denk niet dat er ooit een Moslima of Moslim of enig andere buitenlander daar zo heeft moeten doen om een eurocent te krijgen. Dat was toch niet te zien aan hun toeloop.

Ik werk inmiddels ... zonder master. Al had ik ze zo goed als behaald.

Dank u niet werkende sociale zekerheid. Niet enkel ik, maar ook zeer veel van mijn werkende vrienden waren hierdoor zwaar gedegouteerd en zeiden letterlijk: ik draag massa's af per maand om verdorie mensen in een situatie als jij te helpen ... maar wat doet de overheid met dat geld? ...
    Het is niet logisch ... Het gaat er niet om dat eigen volk eerst moet geholpen worden. Dat is niet eens mijn mening. Al is het wel die van de Arabische vereniging in Antwerpen bv. Maar mijn mening is dat ik OOK geholpen wil worden indien nodig!!

Member
    iTrader
    0
    Als zowat half Vlaanderen zegt dat zijn buren zich hieraan schuldig maken, zal er wel iets van zijn hé?
    Ook ik was de gelukkige buur van een man die arbeidsongeschikt was wegens rugproblemen... nochtans was hij bijna nooit thuis. Altijd ergens "aan het helpen".
    Tegenover ons een vrouw die depressief was. Ze was nagelstyliste in't zwart.

Als je denkt dat die bronnen er niet zijn, maak je jezelf wat wijs overigens. Ik ben hier al ettelijke keren van mijn stoel gegaan door het feit dat je bronnen vraagt voor dingen die enerzijds superobvious zijn en waar inderdaad cijfers over zijn. Doch waarvan je weet dat die cijfers een zeer sterke onderschatting vormen omwille van zeer evidente redenen!

Kijk maar eens hier bv:

1,4 miljoen euro aan onterechte invaliditeitsuitkeringen | vandaag.be
    H-I-L-A-R-I-S-C-H. Nu kom je met 1 bron om uw gelijk te halen, terwijl ik vorige keer 3x naar al die zogezegde onderzoeken en bronnen heb gevraagd

Ik heb als student gewerkt voor een OCMW en er waren zowel allochtonen als autochtonen (50/50 verhouding), stop met te liegen.
    Laatst gewijzigd door Flawless; 24 juni 2012 om 20:13
    Ik ben. Jij bent. Hij is. Wij zijn. Jullie zijn. Zij zijn.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    je vergeet er wel bij te zeggen dat dit geen geldige excuses zijn en dat je daar wél opnieuw (onmiddellijk!) voor moet komen of gesanctioneerd wordt door geen uitkeringen meer te krijgen tot je opdaagt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |steven|

goh, ik zie niet echt in hoe je er meer controle op kan steken. Er is nu reeds een dubbele controle (riziv én mutualiteit) en het lijkt me dat de meerkost voor controle op al dan niet ziek totaal niet opweegt tegen de opbrengsten/baten.

Meer controle is vooral nuttig op de gezinstoestand, lijkt me. Daar is een hele, grotendeels geautomatiseerde, controle mogelijk. Ook zwartwerk kan je daarbij nog controleren.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Zelf heb ik een NJET gekregen toen ik ging aankloppen bij het OCMW daar ik geen bestaansmiddelen meer had. Géén. Door ziekte zoals reeds gezegd, hebben mijn studies veel langer geduurd en dat kost uiteraard geld, net als medische kosten...
    Ik dacht echter dat het sociale zekerheidssysteem daar voor bedoeld was, u niet?
    nee. OCMW dient niet noodzakelijk om te studeren...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soekie
    Dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik was allicht te bleek vermoed ik. Ik heb er nooit een mede-autochtoon gezien.
    je ziekte had te maken met slecht zicht?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soekie
    Iemand (ik) die uit een kansarm gezin kwam (ik) en op het punt stond niet één maar zelfs twee masters te behalen. Dat kon echt niet door de beugel.
    nee, idd. Iemand die één master haalt, heeft principieel geen recht om te studeren om nog een tweede master te behalen.

En asl je bedoelt dat je 2 masters in 2 jaar zou halen ofzo, heb je ook geen recht op OCMW 2 studies te laten betalen, al dan niet tegelijk.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berttt Bekijk bericht
    Wie zijn de meeste leefloners en werklozen?
    Belgen, zonder twijfel.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Daar bestaan uiteraard geen cijfers over. Alsof vakbonden/riziv rapporten gaan opstellen van % uitbetaalden die er feitelijk geen recht op hebben ...
    duh... vakbonden gaan daar idd geen cijfers over opstellen, gezien wij geen nut hebben aan die statistieken (omdat ze sowieso maar partieel zouden zijn). RVA heeft daar echter wel degelijk volledige cijfers over, je kan ze op hun website gemakkelijk vinden in het jaarboek.

RIZIV idem. De terugvorderingen/sancties staan daar mooi in opgesomd.

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Wel, de persoon die een claim maakt, is degene die die moet aantonen he.
    Een debat is nu eenmaal niet als de rechtspraak waar er vermoeden van onschuld is.

Ge gaat ook meer goodwill creëren als ge blijft zelf met materiaal aandraven zoals je in de gequote post deed.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten