Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 41
    Member
    iTrader
    0

Hoe job vinden bij een Gaming magazine?

Hallo,

Ik zou graag een job vinden bij een of ander game magazine als schrijver?
    Hoe moet ik dit aanpakken? Kan ik best in België blijven voor een job als deze te vinden of uitwijken naar UK?

Mvgr.
    iFaTaL SubZz

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Een ex van me is gamesreviewer. Heeft journalistiek gestudeerd en is na een stage blijven plakken. Veel geluk gehad dus.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Member
    iTrader
    0
    Bedankt voor dit antwoord maar aangezien ik geen journalistiek heb gestuurd zal ik er via deze weg niet geraken
    iFaTaL Gaming: " The individual score of a player doesn't matter, as long as the team wins! "

Member
    iTrader
    0
    Simpel.

Maak zelf een blog/website waar je previews/reviews/reseach/whatever op zet en gebruik dat als je portfolio om eventuele werkgevers omver te blazen.

Maak eventueel zelf wat proef magazines, dat is ook altijd leuke troef, zo kan je al je talenten laten zien. Editor/Layout/Writing/etc...

Zorg dat je taal perfect is. Probeer dingen te schrijven dat andere niet schrijven, eventueel nieuwe inzichten etc...

Common sense , veel werk en een grote passie zijn de enigste vereisten om het ooit te maken
    Deep in the heart where the mysteries emerge.

Member
    iTrader
    0
    Bedankt geweldig idee echt waar
    Maar wat bedoel je met proef magazines eigenlijk?
    De passie is zeker aanwezig een beetje teveel zelfs volgens anderen

Mvgr.
    iFaTaL Gaming: " The individual score of a player doesn't matter, as long as the team wins! "

Platinum Member
    iTrader
    0
    Je kan ook via 9lives eens iets insturen, alleen is het hier wel vrijwilligerswerk (maar je kan wel ervaring opdoen)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iFaTaL SubZz Bekijk bericht
    Bedankt geweldig idee echt waar
    Maar wat bedoel je met proef magazines eigenlijk?
    De passie is zeker aanwezig een beetje teveel zelfs volgens anderen

Mvgr.
    Je maakt een soort mock-up magazine, als het klaar is ga je even naar een copycenter en laat je het afdrukken en inbinden ofzo. Tegenwoordig is dat allemaal zelfs nice quality voor niet al te veel geld en het is altijd leuk om zoiets mee te kunnen nemen op een job interview.

Het belangrijkste in deze sector, naast perfect taalgebruik etc, is creativiteit en je moet je altijd deze vraag stellen:

"Waarom zouden ze mij aannemen ipv iemand anders?"

Think outside the box

http://en.wikipedia.org/wiki/Mockup

Member
    iTrader
    0
    Bedoel je zelf bv een review van een game of gamebedrijf ofzo? En vrijwilligerswerk maakt niet uit aangezien ik momenteel een job heb waar ik nog even niet onmiddelijk onderuit kan.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door devilution.be Bekijk bericht
    Je maakt een soort mock-up magazine, als het klaar is ga je even naar een copycenter en laat je het afdrukken en inbinden ofzo. Tegenwoordig is dat allemaal zelfs nice quality voor niet al te veel geld en het is altijd leuk om zoiets mee te kunnen nemen op een job interview.

Het belangrijkste in deze sector, naast perfect taalgebruik etc, is creativiteit en je moet je altijd deze vraag stellen:

"Waarom zouden ze mij aannemen ipv iemand anders?"

Think outside the box

Mockup - Wikipedia, the free encyclopedia
    Klopt precies wat je zegt maar het enige waar ik een beetje bang voor heb is dat ze enkel mensen aannemen met een bepaald diploma ofzo en hier beschik ik niet over maar dit kan ik wel goedmaken met men passie voor games

Member
    iTrader
    0
    Klopt precies wat je zegt maar het enige waar ik een beetje bang voor heb is dat ze enkel mensen aannemen met een bepaald diploma ofzo en hier beschik ik niet over maar dit kan ik wel goedmaken met men passie voor games
    Diploma is altijd een plus, zeker niet te onderschatten. Reden te meer dat je een portfolio moet opbouwen, zodat potentiële werkgevers kunnen zien wat je allemaal kan.

Member
    iTrader
    0
    Ik ga er zeker werk van maken zou het eventueel ook een pluspunt zijn als je aan gaming toernooien etc hebt deelgenomen??

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Hangt ervan af. Sommige magazines nemen liever mensen aan met een diploma die nog geen muis van een toetsenbord kunnen onderscheiden terwijl anderen ook gamers met een vlotte pen aannemen. Je zal dus in ieder geval goed moeten kunnen schrijven.

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    Geweldig! Meeste mensen in die sector staan namelijk nogal onverschillig tov games... je hebt al een mooie voorsprong!
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Member
    iTrader
    0
    Schrijven zal geen probleem zijn en zinsbouw etc ook niet, vb ik moest voor mijn eindexamen nederlands een recensie schrijven van een halve pagina waarin je vrij van keuze was voor het topic.. Natuurlijk kies ik iets over gamen, namelijk: Is call of duty de beste franchise ooit? ik begin met schrijven en uiteindelijk stop ik met 4 pagina's dus het creatieve deel om een tekst te schrijven ontbreekt me niet

Member
    iTrader
    0
    Weblogs
    32
    Schrijven zal geen probleem zijn en zinsbouw etc ook niet, vb ik moest voor mijn eindexamen nederlands een recensie schrijven van een halve pagina waarin je vrij van keuze was voor het topic.. Natuurlijk kies ik iets over gamen, namelijk: Is call of duty de beste franchise ooit? ik begin met schrijven en uiteindelijk stop ik met 4 pagina's dus het creatieve deel om een tekst te schrijven ontbreekt me niet
    Vier pagina's neerpennen kan iedereen als die dat wil. Als recensent (bij een tijdschrift) moet je juist rekening houden met een woordlimiet en bestaat er dus de kunst in om alles wat je wil vertellen in die woordlimiet te schrijven.

Een fulltime job als gamesjournalist is voor de meesten niet weggelegd omdat er ontzettend weinig mensen zijn die dat fulltime doen (minder dan twintig). Profielen zoals Raf Picavet die daarvan freelance kunnen leven zijn uiterst zeldzaam in de Benelux.

Eén of een paar games bespreken is voor de meeste recensenten het gangbare aantal, maar daar ga je zeker niet rijk van worden. Het beste wat je kan doen is een proefrecensie schrijven en die daar naar verscheidene sites en/of tijdschriften sturen. Sites zoals 9lives en Eurogamer zijn altijd op zoek naar nieuw bloed.

Edit: Velen overromantiseren die job. De overgrote meerderheid van de gevallen ga je slechte, matige of redelijke games spelen en zijn dingen zoals Call of Duty eerder uitzondering dan regel. Als je generieke FPS nummer elfendertig krijgt voorgeschoteld, is het een sleur om die uit te spelen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Geweldig! Meeste mensen in die sector staan namelijk nogal onverschillig tov games... je hebt al een mooie voorsprong!
    Cynisme is niet goed man It will consume you !

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mooncat Bekijk bericht
    Vier pagina's neerpennen kan iedereen als die dat wil. Als recensent (bij een tijdschrift) moet je juist rekening houden met een woordlimiet en bestaat er dus de kunst in om alles wat je wil vertellen in die woordlimiet te schrijven.

Een fulltime job als gamesjournalist is voor de meesten niet weggelegd omdat er ontzettend weinig mensen zijn die dat fulltime doen (minder dan twintig). Profielen zoals Raf Picavet die daarvan freelance kunnen leven zijn uiterst zeldzaam in de Benelux.

Eén of een paar games bespreken is voor de meeste recensenten het gangbare aantal, maar daar ga je zeker niet rijk van worden. Het beste wat je kan doen is een proefrecensie schrijven en die daar naar verscheidene sites en/of tijdschriften sturen. Sites zoals 9lives en Eurogamer zijn altijd op zoek naar nieuw bloed.

Edit: Velen overromantiseren die job. De overgrote meerderheid van de gevallen ga je slechte, matige of redelijke games spelen en zijn dingen zoals Call of Duty eerder uitzondering dan regel. Als je generieke FPS nummer elfendertig krijgt voorgeschoteld, is het een sleur om die uit te spelen.
    Ik weet zelf dat mijn doel heel moeilijk te bereiken is maar ik heb er echt alles voor over om dit te halen, inderdaad heb je gelijk dat benelux niet de beste plek is om deze droom te verwezelijken daarom zou ik uiteindelijk het liefst uitwijken naar UK aangezien ik daar contacten heb in de branche zou het misschien iets makkelijker kunnen verlopen of het is hetzelfde verhaal zoals in hollywood dat ze daar met de gamejournalisten de straten plaveien hierover zal ik me ook nog verder informeren

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mooncat Bekijk bericht
    'k Weet niet, mijn ex heeft toch best wel een tof leven. Hij krijgt alle games en consoles gratis (+ nog eens allemaal promodingen zoals t-shirts, tassen,...). Hij zit supervaak in het buitenland waar hij dan de nieuwste games mag testen (en ook echt grote namen hé). Even gecheckt op z'n FB, hij zit nu blijkbaar in Helsinki. Een paar weken geleden zat hij op de E3.

Hij moet af en toe wat saaiere games reviewen, ja. Ooit een marathon-sim. Moest je je mannetje laten starten (lopen deed hij vanzelf) en dan zorgen dat hij op het juiste moment de juiste energy drink of reep binnenhad. En dat was het zo'n beetje Het enige dat hij volgens mij écht jammer vindt is dat hij geen games meer kan spelen als hobby, het is gewoon werk. Hij moét een bepaalde game spelen, terwijl hij liever iets anders zou spelen, of gewoon iets anders zou doen. En dan ga je niet in je vrije tijd nog gamen...

Maar hij werkt dus bij een redelijk grote krant en 't is allemaal wel vrij uitzonderlijk, ja Maar 'k geloof niet dat hij het een stomme job vindt Hij zat trouwens ooit op weekend in... Roemenië (? kan ook ander random oostblokland zijn ) met Frank Molnar, haha.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Member
    iTrader
    0
    Weblogs
    32
    Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar het niveau dat vereist is, overstijgt ver het niveau van de gemiddelde Vlaming. Voor een Engelstalige site schrijven is nog enigszins denkbaar, maar voor een tijdschrift lijkt me dat quasi onmogelijk.

Approved 9-lifer
    iTrader
    2 (100%)
    Verspil er u tijd niet aan. Je hebt noch het schrijftalent (dat zie ik aan uw zinsbouw en gebruik van punctuatie) noch de knowhow (dit komen vragen op een gameforum). Doe iets waar je wel goed in bent en denk hier niet verder over na vooraleer je er teveel tijd en geld in stopt.

Sorry om de rotzak uit te hangen, maar iemand moet het zeggen.
    followmy.tv | facebook | last.FM | Sd'A Gent
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten