Pagina 6 van 220 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 120 van 4391
    Approved 9-lifer belgianreaver's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ik heb altijd al graag voor een groep gestaan om dingen voor te stellen of uitleg te geven over iets. Van mijn GIP vond ik de voorstellingen en uitleg van mijn project voor de jury ook de leukste dingen om te doen. Ik weet dat er heel veel voorbereiding bij te pas komt en dat de opleiding niet om mee te lachen is, maar ik ben gemotiveerd en zie het volledig zitten. Nederlands en Engels waren ook altijd mijn lievelingsvakken, ook al deed ik een informaticarichting. Het zal natuurlijk véél meer zijn dan de hoofddelen van de talen die je ziet in het middelbaar, maar ik ben bereid om alle zijwegen van beide talen ook te leren kennen en ben dan ook erg geïnteresseerd.

@jbreak, Op de middelbare school waar ik 5 jaar gezeten heb deden zo goed als alle leerkrachten hun werk erg graag en waren ze ook veel hechter met de leerlingen dan in veel andere scholen. Wat veel leerkrachten gewoon niet begrijpen is dat je meer op het niveau van de leerlingen met de leerlingen moet omgaan, zodat je mekaar goed kan begrijpen. Hoe zwaar je job als leerkracht is bepaal je de helft zelf door het jezelf moeilijk of makkelijk te maken.
    I love you mom and I always will

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    tenzij je verschillende diploma's hebt behaald, lijkt me de conclusie die je trekt uit je eigen problemen te komen.burn-out heeft niet noodzakelijk iets te maken met het haten van je job+leerlingen.

In Syntra krijg je trouwens niet noodzakelijk les van leerkrachten (toch niet noodzakelijk pedagogisch gediplomeerde leerkrachten).

Kans is groot dat jij, na je pubertijd, (in verhouding) maar weinig pedagogisch gediplomeerde leerkrachten tegenkwam indien je BSO+7e jaar TSO + syntra gedaan hebt.
    Waar ga jij halen dat ik 'problemen' heb? Dit heb ik dus niet.
    Ik ben ook nooit leerling geweest bij Syntra (wel personeelslid).
    Vooral in het middelbaar zijn er weinig gediplomeerde leerkrachten. De zieligsten (en vaakst voorkomend) zijn die, die 20 waarschuwingen en bedreigingen per les geven en uiteindelijk niks doen als het erop aan komt. 2de grootste probleem is volgens mij de groep van de 'slechte leerkrachten'. Degene die gewoon niet kunnen/willen lesgeven.

burn-out heeft niet noodzakelijk iets te maken met het haten van je job+leerlingen.
    Waren de arbeidsomstandigheden beter, dan zouden er niet zoveel zijn met burnouts.

Crew Member Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Volgens mij heb jij gewoon ongelofelijk pech gehad in je schoolloopbaan om altijd bij zo'n leerkrachten uit te komen. De meeste zijn alleszins niet zo.

Veel hangt af van de school waar je natuurlijk lesgeeft. Groot of klein. Hecht leerkrachtenteam of niet. Medewerking van directie of net tegenwerking?

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spandi Bekijk bericht
    Volgens mij heb jij gewoon ongelofelijk pech gehad in je schoolloopbaan om altijd bij zo'n leerkrachten uit te komen. De meeste zijn alleszins niet zo.

Veel hangt af van de school waar je natuurlijk lesgeeft. Groot of klein. Hecht leerkrachtenteam of niet. Medewerking van directie of net tegenwerking?
    Kan, had ookal zo dingen meegemaakt dat een leerling een woord 'brandt' met een aansteker in het tapijt of iemand die een keer spuit met een brandblusser (die dan onbruikbaar wordt), grond vol water of inkt gooit, stoel uit het raam gooit...

...en dan zegt de opzichter het bekende 'ik vind de dader nog wel'.

yea right, what are the odds? 1 kans op een miljoen ofzo.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbreak Bekijk bericht

Ik ben nooit opleiding leerkracht begonnen, ik was gelukkiger slimmer dan dat.
    Ik had et eerder op u als zijde een irritante leerling

Ik ga nu toch al zo'n 23 jaar naar school (+ 3 jaar avondschool) en heb eigenlijk amper leerkrachten gehad die er echt tegen hun zin stonden. Ik heb dan ook wel altijd het geluk gehad dat de klas waar ik in zat vrij verdraagzaam was tov de leerkracht.
    Ik heb andere groepen/klassen geweten die dat niet waren, waar ik perfect kan begrijpen dat de leraren niet met volle zin lesgeven aan dergelijke kinderen. Gelijk wie zou bij zo'n mensen een burnout krijgen...

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door profound Bekijk bericht
    Ik had et eerder op u als zijde een irritante leerling
    'mijn leerlingen'? Dan lijkt het alsof ik leerkracht was.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    In Syntra krijg je trouwens niet noodzakelijk les van leerkrachten (toch niet noodzakelijk pedagogisch gediplomeerde leerkrachten). .
    no offence
    Via via ken ik iemand en Syntra had aan hem gevraagd of hij les wou geven bij Syntra (schilderen) en hij moest wel avondopleiding volgen van +-2jaar, SLO bij de cvo

Maar of je dan een pedagogisch gediplomeerde leerkracht bent=? ik denk van wel

Die mannen verdienen goed hij moest 5-6 avonden les geven en ging +-700 euro krijgen

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbreak Bekijk bericht
    Waar ga jij halen dat ik 'problemen' heb? Dit heb ik dus niet.
    Ik ben ook nooit leerling geweest bij Syntra (wel personeelslid).
    ik had uit je posts begrepen dat je schoolverlater bent. Dan is het logisch dat je geen personeelslid was bij Syntra, maar student.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbreak
    Vooral in het middelbaar zijn er weinig gediplomeerde leerkrachten.
    euh? daar zitten er meer dan bij Syntra.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbreak
    Waren de arbeidsomstandigheden beter, dan zouden er niet zoveel zijn met burnouts.
    maar dat heeft niet noodzakelijk iets met leerlingen te maken. Burnouts komen vaak ook door minder carrieremogelijkheden etc.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door samsonite Bekijk bericht
    no offence
    Via via ken ik iemand en Syntra had aan hem gevraagd of hij les wou geven bij Syntra (schilderen) en hij moest wel avondopleiding volgen van +-2jaar, SLO bij de cvo

Maar of je dan een pedagogisch gediplomeerde leerkracht bent=? ik denk van wel
    die persoon is idd een pedagogisch gediplomeerd leerkracht (indien hij die opleiding heeft natuurlijk). De vereisten zijn vaak echter minder streng (voor de meeste praktijkvakken heb je bvb zelfs geen diploma nodig om te beginnen).
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Kut zeg, sollicitatieprocedure volledig doorlopen, als eerste uit de bus gekozen en dan niet aangenomen worden omdat ze achteraf toch vaststellen dat er geen budget is. En dan ging het nog om een job die ik echt wou binnen mijn interessegebied, met goed loon, goede voorwaarden en auto.
    KRC Genk heeft me een paar maanden geleden weerhouden voor een functie. Nooit nog wat van gehoord ondanks het feit dat ik meermaals contact heb genomen met hen. Zo moeilijk is dat toch niet, op voorhand kijken of er budget is en op basis daarvan een vacature al dan niet starten.

Member M-Boy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht
    Kut zeg, sollicitatieprocedure volledig doorlopen, als eerste uit de bus gekozen en dan niet aangenomen worden omdat ze achteraf toch vaststellen dat er geen budget is. En dan ging het nog om een job die ik echt wou binnen mijn interessegebied, met goed loon, goede voorwaarden en auto.
    KRC Genk heeft me een paar maanden geleden weerhouden voor een functie. Nooit nog wat van gehoord ondanks het feit dat ik meermaals contact heb genomen met hen. Zo moeilijk is dat toch niet, op voorhand kijken of er budget is en op basis daarvan een vacature al dan niet starten.
    Heb ik begin deze maand ook meegemaakt met de overheid. Hadden een betrekking bekend gemaakt, examens en testen voor gedaan, geslaagd (mededeling per brief) en 3 dagen nadien telefoontje met de mededeling dat ze het intern gaan oplossen wegens niet genoeg budget, maar ze gaan me wel ergens in een wervingsreserve houden...
    Dan kijkt men natuurlijk raar op als iemand zijn enthousiasme den dieperik in zakt...
    There's something to be said about brute force ... it's usually followed by brute stupidity

Member Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Met de besparingen zijn veel dossiers waarvan men initieel heeft gezegd laat deze maar door gaan door de laatste budgetcontrole on hold gezet. Dus toen de vacature is opengezet was het budget voorzien. Met de laatste budgetcontrole daar je nog niet in dienst was is deze uitgave als eerste geschrapt.

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zelfstandig worden in iets...

Member
    iTrader
    0
    Interim kantoren zijn hopeloos ... ik kreeg net telefoon om in zaventem langs te komen voor een functie in hartje Antwerpen.

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door insane01 Bekijk bericht
    Interim kantoren zijn hopeloos ... ik kreeg net telefoon om in zaventem langs te komen voor een functie in hartje Antwerpen.
    Uw punt is? Zaventem-antwerpen is toch zeer doenbaar met de trein/wagen?

Member
    iTrader
    2 (100%)
    hmm , treinen rijden nooit op tijd, worden soms zo maar ineens afgelast (echt meegemaakt!!), vertragingen tot en met.. en auto is het ook al ni veel beter, veel file en ik vermoed niet dat je bij zijn job via interim een bedrijfswagen + tankkaart krijgt, dus moet je redelijk wat gaan liggen tanken..
    ik dacht dat interimbureau's jobs zochten bij jou in de buurt (zodat je bovenstaande problemen vermijd) maar natuurlijk mag je niet te kieskeurig zijn, maar mocht ik in deze situatie zijn, zou ik toch passen
    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben.

~ Voltaire

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dragonix Bekijk bericht
    hmm , treinen rijden nooit op tijd, worden soms zo maar ineens afgelast (echt meegemaakt!!)
    Serieus???

Member M-Boy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je al bij dat bepaald interim kantoor ingeschreven bent, zou ik gewoon verwijzen naar je dossier en wat ze dan voor speciaals nog moeten weten van jou, dat kan ook wel via de telefoon zonder dat men nutteloos geld uit je zakken moet halen toch?
    There's something to be said about brute force ... it's usually followed by brute stupidity

Approved 9-lifer ng's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wolfskin Bekijk bericht
    Uw punt is? Zaventem-antwerpen is toch zeer doenbaar met de trein/wagen?
    Zijn punt zal eerder zijn dat hij naar een interimkantoor moet in Zaventem voor een functie in Antwerpen. En dat 'm zelf van Antwerpen is.
    Ge gaat nu toch niet zeggen dat ze in Antwerpen geen lokale vestiging van dat interimkantoor hebben.
    Alle religies zijn sektes, de enigste reden dat ze niet zo staan geklasseerd is omdat ze voldoende macht hebben vergaard om dit tegen te werken.

Member
    iTrader
    0
    Kmoet voor een outsourcingsbedrijf ook langsgaan in Brussel terwijl de job in Limburg is, maakt toch niet uit? Omdat ge 1x met den trein moet gaan?

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dragonix Bekijk bericht
    hmm , treinen rijden nooit op tijd, worden soms zo maar ineens afgelast (echt meegemaakt!!), vertragingen tot en met.. en auto is het ook al ni veel beter, veel file en ik vermoed niet dat je bij zijn job via interim een bedrijfswagen + tankkaart krijgt, dus moet je redelijk wat gaan liggen tanken..
    ik dacht dat interimbureau's jobs zochten bij jou in de buurt (zodat je bovenstaande problemen vermijd) maar natuurlijk mag je niet te kieskeurig zijn, maar mocht ik in deze situatie zijn, zou ik toch passen
    Neem wat marge voor vertragingen en het is ok.
    Zo vaak schaffen ze treinen ook weer niet af. En richting brussel hebt ge er sowieso een hoop tijdens de spits, zit ge gewoon nog wat meer op elkander gestapeld.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Pagina 6 van 220 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (0 leden en 2 gasten)

Regels voor berichten