Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 24
    Member Jedi M.S.'s schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)

Lager onderwijs diploma

Hello,

Mijn vriendin heeft haar diploma leerkracht lager onderwijs vorig jaar gehaald. Ze vroeg zich nu af wat haar opties zijn met dit diploma, buiten een job in het onderwijs.
    Ze had graag opvoeder geweest, maar kan dit met dit diploma? (aangezien er specifieke opleidingen opvoeder bestaan)

Thanks !

Member
    iTrader
    0
    Waarom studeren mensen in hemelsnaam iets als ze niet weten wat ze er mee kunnen doen?

"Met het diploma bachelor in het lager onderwijs kun je ook aan de slag als educatief medewerker bij socio-culturele organisaties of musea. Of bij de jeugddienst van een stad of gemeente en in de dienstensector."

Althans, dat beweren de opleidingen op de websites zelf toch. B

Bron: KHleuven

Approved 9-lifer mythe's schermafbeelding
    iTrader
    133 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SH343 Bekijk bericht
    Waarom studeren mensen in hemelsnaam iets als ze niet weten wat ze er mee kunnen doen?

"Met het diploma bachelor in het lager onderwijs kun je ook aan de slag als educatief medewerker bij socio-culturele organisaties of musea. Of bij de jeugddienst van een stad of gemeente en in de dienstensector."

Omdat velen nog niet weten waar ze precies naartoe willen. Hoewel je met het diploma leerkracht lager onderwijs wel al vrij goed weet wat je wil.
    PSN: dripke
    .

iTrader
    36 (100%)

Ze wist heel goed wat ze wou. Leerkracht uiteraard. Maar na al die stages had ze zo'n danige afkeer van die pubers van tegenwoordig dat leerkracht er dus niet meer inzit.
    Zo'n lijstje had ik ook al gevonden op de site van het KHBO. Ik heb meer nood aan de info die je niet onmiddelijk op internet kan vinden, maar meer uit ervaring of van horen zeggen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jedi M.S. Bekijk bericht
    Ze wist heel goed wat ze wou. Leerkracht uiteraard. Maar na al die stages had ze zo'n danige afkeer van die pubers van tegenwoordig dat leerkracht er dus niet meer inzit.
    Zo'n lijstje had ik ook al gevonden op de site van het KHBO. Ik heb meer nood aan de info die je niet onmiddelijk op internet kan vinden, maar meer uit ervaring of van horen zeggen.
    Pubers?:P Misschien in het 6de leerjaar ja. Het beste is iemand opzoeken die dat doet, vraag eens in je directe omgeving.

iTrader
    36 (100%)
    Pubers?:P Misschien in het 6de leerjaar ja. Het beste is iemand opzoeken die dat doet, vraag eens in je directe omgeving.
    Heb eens gemailed naar het departementshoofd. Blijkbaar is het mogelijk om opvoeder te doen met dit diploma

Approved 9-lifer ace_punk's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Say what ? Op je 18 beslissen of vroeger wat je later gaat /wil worden?

Dit zit zo verkeerd ineen... Dan maar iets nemen dat me leuk "lijkt" met result alle gevolgen vandien..

OT .. Vind gewoon een interessante werk omgeving en ga solliciteren.
    Diploma's tegenwoordig stellen niet veel meer voor zeker niet hogeschool.
    Psn nick = ace_vrzt

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level, and beat you with experience

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Laat haar solliciteren in alles waar ze interesse in heeft, indien ze haar zien zitten nodigen ze haar wel uit. It's really that simple

iTrader
    36 (100%)
    Indeed, we zullen daar eens voor kijken
    Bedankt voor alle reacties !

Banned
    iTrader
    28 (100%)
    Ik vind het stom om hiervoor een nieuw topic te posten, maar ik zou graag wat dingen willen weten over deze richting

- Hoeveel lesdagen zijn er zo in Hogeschool voor lager onderwijs?
    - Met wat kan ik de moeilijkheidsgraad vergelijken van bv. wiskunde
    (wat voor soort wiskunde? ik veronderstel dat het meer is dan 1+1 )
    - zijn er al stages in het eerste jaar?
    - Is Artevelde aan te raden?

Danku alvast

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GodLikeBE Bekijk bericht
    Ik vind het stom om hiervoor een nieuw topic te posten, maar ik zou graag wat dingen willen weten over deze richting

- Hoeveel lesdagen zijn er zo in Hogeschool voor lager onderwijs?
    - Met wat kan ik de moeilijkheidsgraad vergelijken van bv. wiskunde
    (wat voor soort wiskunde? ik veronderstel dat het meer is dan 1+1 )
    - zijn er al stages in het eerste jaar?
    - Is Artevelde aan te raden?

Danku alvast
    - Elke werkdag les. Je weken zitten dus wel vol.
    - De wiskunde komt overeen met de wiskunde uit de basisschool (ietsje uitgebreider). De moeilijkheid is dat je alles moet kunnen uitleggen, verklaren, onderwijzen
    - In de eerste maand heb je al stage (maar mss hangt het af van school tot school)
    - KHBO is aan te raden. Nog geen geruchten gehoord van Artevelde.

Member Lots02's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Artevelde is goed. Voordeel in tegenstelling tot Hogent is dat je ook in het katholiek onderwijs kan lesgeven.

Crew Member Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legolas02 Bekijk bericht
    Artevelde is goed. Voordeel in tegenstelling tot Hogent is dat je ook in het katholiek onderwijs kan lesgeven.
    Dat kan sowieso hoor, al zal een katholieke hogeschool je allicht een streepje voor geven (maar minder en minder).

Banned
    iTrader
    28 (100%)
    En hoelang kunnen die lesdagen zoal zijn?

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ace_punk Bekijk bericht
    Say what ? Op je 18 beslissen of vroeger wat je later gaat /wil worden?
    Dit zit zo verkeerd ineen... Dan maar iets nemen dat me leuk "lijkt" met result alle gevolgen vandien..
    Dikke ²nd !!!!

Member coap's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    hey
    Ik heb een diploma orthopedogagie( a1 opvoeder) en kan je misschien helpen. Mensen met haar diploma zijn zeker welkom in onze sector. Als ze echt interrese heeft in ons beroep zou ze gewoon moeten soliciteren. Het is misschien wel handig dat zij duidelijk maakt dat zij echt interrese heeft in het beroep en niet gewoon een baantje komt doen om te wachten op een job in het lager onderwijs. Want daar zie ik de enigste struikelblok dat ze gaan denken dat ze rap terug weg is mocht ze een job vinden in het lager onderwijs. Op de vacatures van opvoeder word meestal een A1 opvoeder diploma gevraagd of een relevant diploma. En dat is dat van jou vriendin zeker. Heb al met psychologen, regentaten Lo , kleuterlijdsters, verplegers , ... gewerkt. Beste tip da ik kan geven is de vdab site checken onder vacatures. Sportieve & socio culturele sector -> Opvoeder. Daar komen eigenlijk alle vacatures terecht. Wat ze misschien wel voor haarzelf moet uitmaken is wat ze wil doen. Er zijn drie grote luiken

-Volwassenen met een fysieke&of Mentale handicap
    -Bijzonder jeugdzorg
    -Psychiatrie

Ik denk dat ze voor alle 3 secotoren in aanmerking komt , ik zelf heb ervaring met de eerste 2 .

Mochten er nog vragen zijn pm maar

succes (ahja en mss handig , opvoeders werken meestal op onregelmatige uren! Lates , vroeges , weekends,.. Tis maar dat ze dat beseft )
    #TOF#TOF#TOF#TOF#TOF#TOF

Member
    iTrader
    0
    Maar na al die stages had ze zo'n danige afkeer van die pubers van tegenwoordig dat leerkracht er dus niet meer inzit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coap Bekijk bericht
    Er zijn drie grote luiken

-Volwassenen met een fysieke&of Mentale handicap
    -Bijzonder jeugdzorg
    -Psychiatrie
    Als 'pubers' te moeilijk zijn, weet ik niet of die 3 mogelijkheden dan wel iets voor haar zijn. (ik kan me hier in vergissen uiteraard)
    Beter een pens van het zuipen dan ne bult van het werken!

Member coap's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ganz Bekijk bericht
    Als 'pubers' te moeilijk zijn, weet ik niet of die 3 mogelijkheden dan wel iets voor haar zijn. (ik kan me hier in vergissen uiteraard)
    Ik vrees van niet , al die drie groepen eisen toch de nodige weerbaarheid. Mss dat je met kinderen/volwassenen op een heel laag niveau kunt werken. Dan heb je meer een verzorgende functie. Ook moet ik wel zeggen dat je relatie met de clienten anders is. Als juffrouw moet je de kinderen iets aanleren in een schools sfeer. Als opvoeder vang je de clienten meestal op in een meer huiselijke sfeer.
    #TOF#TOF#TOF#TOF#TOF#TOF

Member Lots02's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)

Pubers ???

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coap Bekijk bericht
    hey
    ... En dat is dat van jou vriendin zeker. Heb al met psychologen, regentaten Lo , kleuterlijdsters, verplegers , ... gewerkt.
    ik hoop dat dit een foutje is
    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben.

~ Voltaire

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten