Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 167
    Member
    iTrader
    0
    Hoi Ricky,

Ik heb ook geinformeerd bij de vdab en RVA betreffende de opleiding verpleegkunde.
    Ik werk momenteel fulltime, maar ben ook aan't uitkijken om verpleegkunde te gaan studeren.

Op de RVA zeiden ze me gisteren dat ik natuurlijk al niet zelf ontslag kan nemen (geen recht op uitkering!) + omdat je terug zal gaan studeren zit de kans er 90% in dat je ook in de toekomst geen uitkering zal krijgen.
    Als ik in onderling overeenkomst me kan 'laten ontslaan' heb je recht op uitkering maar uiteindelijk blijft er maar een 54% van je huidige brutoloon over.. gene vette dan he!!
    VDAB zei me ook dat je niet altijd bij de 'gelukkige' bent, .. Ze kiezen er enkele mensen uit (kijken naar motivatie enz..).

Dus met als gevolg dat dit geen optie is voor mij.
    Kweet niet in welke situatie jij zit natuurlijk (woon je samen, nog bij ouders,..).

Dan heb ik contact genomen bij de khlim (want bij PHL doen ze dit niet) en daar is de optie om januari 2013 te starten met de opleiding verpleegkunde A1 op 4 jaar.
    Je moet dan de eerste 2 jaar op vrijdag naar de les, en de 2 laatste jaar 1 dag op donderdag naar de les.
    Ze raden dit ook enkel aan met een deeltijdse job natuurlijk; veel studeren!
    En werkgever zal zeer soepel moeten zijn..

Maar het lijkt me het beste, tis een jaartje langer maar je kan je deeltijds loon behouden.

Grtjs

Member
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blinki Bekijk bericht
    Hoi Ricky,

Ik heb ook geinformeerd bij de vdab en RVA betreffende de opleiding verpleegkunde.
    Ik werk momenteel fulltime, maar ben ook aan't uitkijken om verpleegkunde te gaan studeren.

Op de RVA zeiden ze me gisteren dat ik natuurlijk al niet zelf ontslag kan nemen (geen recht op uitkering!) + omdat je terug zal gaan studeren zit de kans er 90% in dat je ook in de toekomst geen uitkering zal krijgen.
    Als ik in onderling overeenkomst me kan 'laten ontslaan' heb je recht op uitkering maar uiteindelijk blijft er maar een 54% van je huidige brutoloon over.. gene vette dan he!!
    VDAB zei me ook dat je niet altijd bij de 'gelukkige' bent, .. Ze kiezen er enkele mensen uit (kijken naar motivatie enz..).

Dus met als gevolg dat dit geen optie is voor mij.
    Kweet niet in welke situatie jij zit natuurlijk (woon je samen, nog bij ouders,..).

Dan heb ik contact genomen bij de khlim (want bij PHL doen ze dit niet) en daar is de optie om januari 2013 te starten met de opleiding verpleegkunde A1 op 4 jaar.
    Je moet dan de eerste 2 jaar op vrijdag naar de les, en de 2 laatste jaar 1 dag op donderdag naar de les.

Maar het lijkt me het beste, tis een jaartje langer maar je kan je deeltijds loon behouden.

Grtjs
    Allereerst wil ik even reageren over het feit dat ze dit niet doen bij de PHL. Onderstaand citaat zegt dat ze dat wel op de PHL doen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mau5 Bekijk bericht
    Ik studeer verpleegkunde aan de PHL & heb in mij klas iemand zitten die via de VDAB studeert. Het is inderdaad zo dat jij dezelfde lessen volgt als de 'normale' studenten...
    en deze citaat van op de phl site
    Linkje: http://www.phl.be/eCache/DEF/9/132.html

Werkloosheidsuitkering

Als werkloze kan je in principe geen werkloosheidsuitkeringen ontvangen wanneer je ingeschreven bent voor studies met volledig leerplan (min. 27 studiepunten), behalve indien de RVA je een vrijstelling geeft.
    Met een vrijstelling voor het volgen van studies met volledig leerplan moet je niet meer ingeschreven zijn als werkzoekende bij de VDAB, noch beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Je moet niet ingaan op een werkaanbieding, maar wel arbeidsgeschikt zijn en in BelgiŽ verblijven.

Om in aanmerking te komen voor een vrijstelling moet je bij de officiŽle begindatum van het eerste jaar van de studiecyclus aan volgende voorwaarden voldoen:
    1.Je mag nog geen einddiploma van het hoger onderwijs hebben behaald.
    2.Je moet je vorige studies minstens twee jaar hebben beŽindigd.
    3.Je bent uitkeringsgerechtigd volledig werkloos op het moment dat je de vrijstelling aanvraagt.
    4.Je moet minimaal 312 dagen werkloosheidsuitkeringen hebben ontvangen in de loop van de twee voorafgaande jaren. Voor studies die voorbereiden op 'knelpuntberoepen' is dit niet vereist. De RVA stelt voor elk academiejaar een lijst van knelpuntberoepen op.
    5.De studies moeten van hetzelfde of van een hoger niveau zijn dan de reeds gevolgde studies.

De directeur van het werkloosheidsbureau van de RVA kan op deze voorwaarden een afwijking toestaan.
    Meer informatie hierover vind je hier.

Je kan je werkloosheidsuitkering combineren met een studietoelage van de Vlaamse overheid, maar niet met kinderbijslag.
    Houd er rekening mee dat het bedrag van je werkloosheidsuitkering tijdens je studieloopbaan kan wijzigen
    En aangezien dit een knelpuntberoep is, hoef je niet 312 dagen uitkering te hebben ontvangen

Ofwel hebben ze u op de phl voorgelogen, ofwel hebben ze u niet goed begrepen.
    Hoe bedoel je, er zit 90% kans in dat je geen uitkering meer krijgt??
    IK had wel al begrepen dat ze motivatiegesprekken afnemen, dat ze je testen laten doen ofzoiets... Dit is een persoonlijke aanpak uiteraard
    Ik woon nog thuis, dus dat maakt het sowieso al een beetje makkelijker. Kan ik de kosten nog wat onderdrukken aangezien ik niet ALLE lasten heb die mijn oudrs hebben. En daarbij werk ik nog onder interim.. Laatste tijd laten ze de poolers wel heel erg vaak thuis... Hangt ook mijn kl*ten uit
    Laatst gewijzigd door Ricky; 14 februari 2012 om 17:31
    ''War is hell, and hell is for heroes''

''The circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are.''

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Ik heb het een nagevraagd bij de student in kwestie en inderdaad ik zit fout. Ze WOU het via de VDAB doen maar dit lukt niet via de phl & ze is daardoor de 'normale' opleiding gestart... Mijn excuses hiervoor
    Chelsea FC - Rc Genk - Honda Repsol
    PSN: Maus148

Member
    iTrader
    26 (100%)
    ah ok, bedankt om dit op te helderen
    maar waarom zetten ze dit dan op de site

''The circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are.''

Member
    iTrader
    0

Opleiding verpleegkunde VDAB A1

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Bekijk bericht
    ah ok, bedankt om dit op te helderen
    maar waarom zetten ze dit dan op de site
    Ik wil graag even reageren op jullie discussie. Ik werk in de PHL in de opleiding verpleegkunde. Ik kan je verzekeren dat verpleegkunde studeren via de VDAB zeker mogelijk is PHL. Je moet wel eerst goedkeuring krijgen van de VDAB om door hen gefinancierd te worden om de opleiding te volgen. Vervolgens kan je als student zelf kiezen in welke onderwijsinstelling je de opleiding volgt. Dit kan zeker ook in de PHL! We hebben in onze opleiding meerdere studenten die op deze wijze opleiding volgen. Als je andere informatie kreeg, dan moet dat duidelijk om een misverstand gaan.
    De VDAB organiseert infosessies, waar je zeker meer informatie kan bekomen. Ik kan alleen maar adviseren om je daar aan te participeren en je grondig te bevragen.
    Je kan uiteraard, ook al ben je nog niet werkloos, maar zal je binnenkort werkloos zijn, je kandidaat stellen om een opleiding verpleegkunde via de VDAB te volgen. Je weet dan al een antwoord voordat je in een werkloosheidssituatie komt te staan of je de opleiding mag aanvatten. Motivatie is wel belangrijk, maar dat heb je ook nodig om de opleiding te kunnen volhouden. Daarnaast wordt ook bekeken of je iemand bent voor een zorgberoep, en zo ja, of je best de bachelor opleiding (vroegere A1)volgt of de HBO5-opleiding (vroegere A2) verpleegkunde.

Verpleegkunde is een knelpuntberoep. Het is echt wel een zeer grote groep studenten die toegelaten wordt om via de VDAB de studies te volgen, en ... deze werkkrachten zullen meer dan nodig zijn in de zorg.

Indien je van de VDAB geen goedkeuring krijgt om de opleiding verpleegkunde dan kan je de opleiding inderdaad ook als werkstudent volgen. Dit kan in de PHL op eigen tempo, te spreiden over 3, 3,5 of 4 jaar (of indien nodig langer) afhankelijk van hoe intensief je de studie wenst op te nemen.
    Neem voor meer informatie zeker even contact op met de opleidingscoŲrdinator verpleegkunde in de PHL ( Provinciale Hogeschool Limburg ==> klik op opleiding 'verpleegkunde' ==> daar vind je de gegevens )!

Member
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blinki Bekijk bericht
    Hoi Ricky,

Grtjs
    U heeft gebeld naar de PHL (dat begrijp ik toch bij uw bericht)? EN daar heeft men u verteld dat ze dit bij de VDAB niet doen (dagopleiding met behoud van uitkering)? En onderstaand persoon (werknemer) zegt dat het wel kan?

Donderdag zal een probleem worden als het via die weg gaat. Ik heb de maandoefening van de brandweer op donderdag. De lessen gaat 's avonds toch door aangezien je dan werkstudent bent...?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mau5 Bekijk bericht
    Ik heb het een nagevraagd bij de student in kwestie en inderdaad ik zit fout. Ze WOU het via de VDAB doen maar dit lukt niet via de phl & ze is daardoor de 'normale' opleiding gestart... Mijn excuses hiervoor
    Zou jij mss aan je collega-student willen vragen waarom hij/zij de opleiding via de normale weg is gaan volgen? Kreeg hij/zij geen vrijstelling?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luna1 Bekijk bericht
    Ik wil graag even reageren op jullie discussie. Ik werk in de PHL in de opleiding verpleegkunde. Ik kan je verzekeren dat verpleegkunde studeren via de VDAB zeker mogelijk is PHL. Je moet wel eerst goedkeuring krijgen van de VDAB om door hen gefinancierd te worden om de opleiding te volgen. Vervolgens kan je als student zelf kiezen in welke onderwijsinstelling je de opleiding volgt. Dit kan zeker ook in de PHL! We hebben in onze opleiding meerdere studenten die op deze wijze opleiding volgen. Als je andere informatie kreeg, dan moet dat duidelijk om een misverstand gaan.
    De VDAB organiseert infosessies, waar je zeker meer informatie kan bekomen. Ik kan alleen maar adviseren om je daar aan te participeren en je grondig te bevragen.
    Je kan uiteraard, ook al ben je nog niet werkloos, maar zal je binnenkort werkloos zijn, je kandidaat stellen om een opleiding verpleegkunde via de VDAB te volgen. Je weet dan al een antwoord voordat je in een werkloosheidssituatie komt te staan of je de opleiding mag aanvatten. Motivatie is wel belangrijk, maar dat heb je ook nodig om de opleiding te kunnen volhouden. Daarnaast wordt ook bekeken of je iemand bent voor een zorgberoep, en zo ja, of je best de bachelor opleiding (vroegere A1)volgt of de HBO5-opleiding (vroegere A2) verpleegkunde.

Verpleegkunde is een knelpuntberoep. Het is echt wel een zeer grote groep studenten die toegelaten wordt om via de VDAB de studies te volgen, en ... deze werkkrachten zullen meer dan nodig zijn in de zorg.

Indien je van de VDAB geen goedkeuring krijgt om de opleiding verpleegkunde dan kan je de opleiding inderdaad ook als werkstudent volgen. Dit kan in de PHL op eigen tempo, te spreiden over 3, 3,5 of 4 jaar (of indien nodig langer) afhankelijk van hoe intensief je de studie wenst op te nemen.
    Neem voor meer informatie zeker even contact op met de opleidingscoŲrdinator verpleegkunde in de PHL ( Provinciale Hogeschool Limburg ==> klik op opleiding 'verpleegkunde' ==> daar vind je de gegevens )!
    en u beweert dat het dan WEL via de phl kan (15u les, 25u zelfstudie).. en op de khlim volle dagen les?

Ik wacht hier nog even af op het antwoord van de twee andere personen. Zodra ik hier antwoord krijg, vraag ik aan de PHL een dubbele bevestiging.

Member
    iTrader
    26 (100%)
    het klopt, je kunt de opleiding volgen via de vdab
    Blinki, volgens mij heb je het verkeerd begrepen... Ik heb letterlijk zwart op wit staan dat ze het wel doen

Member
    iTrader
    0
    Hey zijn hier ook toekomstige studenten voor de opleiding VPK (september 2012) in Antwerpen via de VDAB?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem... Bekijk bericht
    Hey zijn hier ook toekomstige studenten voor de opleiding VPK (september 2012) in Antwerpen via de VDAB?
    Hey, ik moet vrijdag naar de infosessie in antwerpen. Daarna ook gesprek. Ben jij al geweest?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lynneke Bekijk bericht
    Hey, ik moet vrijdag naar de infosessie in antwerpen. Daarna ook gesprek. Ben jij al geweest?
    Hey! Dan zullen we elkaar wel tegenkomen. Ik heb ook een uitnodiging gekregen voor vrijdag 2/3. Heb jij diezelfde dag nog een gesprek? Spannend!

Member
    iTrader
    26 (100%)
    ik hoop dat jullie positief nieuss krijgen. Ik moet morgen naar de vdab, kijken of ik mij al MAG inschrijven. eind juni ben ik officieel pas 2 jaar van school af. Maar wil ook weer niet te laat zijn met inschrijvingen....

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem... Bekijk bericht
    Hey! Dan zullen we elkaar wel tegenkomen. Ik heb ook een uitnodiging gekregen voor vrijdag 2/3. Heb jij diezelfde dag nog een gesprek? Spannend!
    Hey, oh leuk ik kom ook vrijdag. Ja ik heb daarna ook een gesprek. Amai ik ben super zenuwachtig.

Member
    iTrader
    0
    Hey, oh leuk ik kom ook vrijdag. Ja ik heb daarna ook een gesprek. Amai ik ben super zenuwachtig.
    Het gesprek stelt eig niets voor

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eivlys Bekijk bericht
    Het gesprek stelt eig niets voor
    Nee? Wat vragen ze dan allemaal? Ben jij de opleiding aan het volgen?

Groetjes

Member
    iTrader
    0
    Nee? Wat vragen ze dan allemaal? Ben jij de opleiding aan het volgen?

Groetjes
    Hoi momenteel zit ik in de 2de jaar bachelor vpk'e via VDAB. De vragen ( na de informatiedag) waren eig je motivatie om dit opleiding te doen met name: wat houdt dat beroep in? Ben je bereid om kots om te kuisen?

Member
    iTrader
    0
    Toch wel best spannend allemaal! @ Eivlys: Hoe bevalt de opleiding je tot nu toe? Nog steeds tevreden van je keuze? Waren die twee weken "vooropleiding verpleegkunde" die je kreeg, vergelijkbaar met de lessen die je nu krijgt of was dat meer algemene bijkomende informatie over de opleiding op zich @ Lynneke: leuk dat je er morgen bij bent maar waarschijnlijk gaan we elkaar niet "herkennen"

Member
    iTrader
    0
    Hoe heet jij anoniem?ik ben Lynn, blond haar en niet zo groot :-)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eivlys Bekijk bericht
    Hoi momenteel zit ik in de 2de jaar bachelor vpk'e via VDAB. De vragen ( na de informatiedag) waren eig je motivatie om dit opleiding te doen met name: wat houdt dat beroep in? Ben je bereid om kots om te kuisen?
    Ok bedankt :- en valt het wat mee? wat had jij in het middelbaar gestudeerd?

Member
    iTrader
    0
    Hoi Lynn, ik zal je een privťbericht sturen.

Member
    iTrader
    0
    Ok bedankt :- en valt het wat mee? wat had jij in het middelbaar gestudeerd?
    TSO diploma - chemie

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten