Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 41
    Approved 9-lifer
    iTrader
    0

Studiemethode Latijn

Ik zit nu in het 4de jaar Latijn-Wiskunde maar nog nooit heb ik een deftige studiemethode gevonden om grammatica in te studeren.. vocabularium gaat altijd perfect maar het lijkt of ik elk jaar opnieuw die grammatica moet leren vanaf het begin omdat ik er de kl*ten van snap

help plz
    d e m o n 0 i d

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Uhm.. Dat is gewoon van buiten leren. Elke dag een kwartiertje die tijden leren ofzo?
    wtf

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Grammatica is eerder systemen ontdekken dan vanbuiten leren?

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommie314 Bekijk bericht
    yeah inderdeed...
    The stilness was peaceful -not like the calm before the tempest, but like a clear night untouched by even the dream of a storm
    "Je brandt iets in om het in de herinnering te laten blijven hangen: alleen dat wat niet ophoudt pijn te doen blijft in de herinnering bewaard." - F. Nietzsche

Banned
    iTrader
    0
    Als ge al in het 4e zijt geraakt van de Latijnse, zonder goed te begrijpen wat en hoe, maar ge komt toch door elk jaar, dan kunt ge ook ervoor kiezen lui te blijven.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Watisda Bekijk bericht
    Als ge al in het 4e zijt geraakt van de Latijnse, zonder goed te begrijpen wat en hoe, maar ge komt toch door elk jaar, dan kunt ge ook ervoor kiezen lui te blijven.
    vorig jaar hadden we echt een rotslechte lerares (een eenzame non ) waarbij we niets leerden, ze stonk enorm naar zweet en was onvriendelijk en nu is ze ontslaan dus we hebben een soort 'reboot' nodig die onze nieuwe lerares niet goed begrijpt
    int 1ste en 2de haalde ik altijd rond 80% voor Latijn ..
    d e m o n 0 i d

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    Iedereen heeft in het 1ste & 2de rond de 80% voor Latijn, dat is gewoon woordjes blokken en basis vervoegingen leren.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Member Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Iedereen heeft in het 1ste & 2de rond de 80% voor Latijn, dat is gewoon woordjes blokken en basis vervoegingen leren.
    Echt niet. Mijn punten zijn van het eerste jaar 55% naar het laatste jaar 83% gegaan.
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Alle man, elke keer dat ik geen 5/5 voor de dagelijkse woordjes had stierf ik een klein beetje vanbinnen.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Je kan je grammatica zo goed leren als je wilt, maar als je je vocabularium niet kent ga je sowieso buizen. Ik heb latijn ook doorgeworsteld in de eerste vier jaar gewoon omdat ik er zo extreem weinig voor leerde, ik heb dan ook twee keer een vakantietaak of iets dergelijks gehad en die hebben mijn latijn echt enorm op peil gebracht.

Voc moet ge eigenlijk gewoon leren, alsde zin hebt keer wa woorden leren en voor de woorden trukskes vinden helpt héél veel, de woorden die ge met elkaar verwisseld gewoon keer opschrijven... Belangrijkste is da ge et ni uitstelt zoals ik gedaan had want dan komde in de problemen, voc ga ge moeten kennen of ge et nu wilt of niet.

Member
    iTrader
    0
    Alle uitzonderingen apart opschrijven, en voor de rest zelf schema's maken ook al staan ze in het boek. Werk met kleur, maak het zo visueel mogelijk. Zoek voorbeelden van alle vormen en leer die vanbuiten. Ik kon zelf altijd beter onthouden adhv voorbeelden, en door iets in mijn eigen geschrift te zien staan (dat helpt mij momenteel zelfs door unief. Het lijkt onnozel overschrijven maar ik leer iets dat ik zelf heb opgeschreven echt 10 keer sneller)

Banned
    iTrader
    0
    Dat noemen ze motoriek geheugen.

Ik had dat ook bij het leren van de woordjes. Als ik ze vanbuiten leerde alleen mondeling, dan scoorde ik slechter dan wanneer ik die woordjes ook had opgeschreven. Dat helpt inderdaad.

Member
    iTrader
    0
    Alle man, elke keer dat ik geen 5/5 voor de dagelijkse woordjes had stierf ik een klein beetje vanbinnen.
    echt he

Approved 9-lifer
    iTrader
    27 (100%)
    Je moet gewoon de regels kennen en de systeem begrijpen. En ook moet je de uitzondering op de regel goed leren want die komen goed voor. Voor derest is het een ding van begrijpen... veel oefeningen maken is de boodschap.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    95 op het examen wii! Na dat jaar is het wel serieus berg af gegaan..
    Gewoon leren, voor mij zat daar niks systeem in.
    wtf

Member
    iTrader
    0
    de 'systemen' zoals je die noemt moet je ook uit het hoofd leren .. paradox?

Member
    iTrader
    16 (100%)
    gewoon erdoor geraken met 53% zoals mij , ik kon die grammatica d us nie leren (als ik leerde buisde ik nog op die toetsen, om de één of andere reden was het te moeilijk ofzo..) dus ben er de laatste jaar met enorm veel geluk doorgeraakt

Banned
    iTrader
    0
    Gewoon de middag voor het examen beginnen?

Member
    iTrader
    0
    Wij hadden een zeer efficiënte methode die ging onder de naam "boek-in-bank"

Member
    iTrader
    0
    Hoe leer je je Franse grammatica? En lukt dat wel?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten