Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 122
    Member
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bushimo Bekijk bericht
    1000 euro per dag, das per maand dus gemiddeld een 20.000 euro.
    Ik ken weinig tandartsen die elke dag open zijn, laat staan 8 uur op die dag ;-)

Member Utred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GemaneDude Bekijk bericht
    Dat geld alleen maar voor bachelors bij sommigen.
    Inderdaad idioot dat ze daar academische bachelors bijzetten. Zonder de master is die opleiding niet compleet.
    Weer een non-antwoord, of beter gezegd een utred-antwoord.

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheFuckingDutchman Bekijk bericht
    Studeer iets wat je graag doet. Anders gaat het nog vies tegenvallen. Geld is niet alles.
    Geen geld is ook niet alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Nee, omdat ik dan het gevoel krijg dat hij een opleiding zoekt waar je veel geld mee kunt scheppen, in plaats van er een te kiezen waar hij echt in geÔnteresseerd is. Mijn excuses als het gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid is
    Een job dient niet als vrijetijdsbesteding maar om geld binnen te halen. Niet meer dan normaal dat dit een factor is in zijn keuze... Iedereen denkt aan geld en iedereen wilt zijn aangename job opgeven voor een minder aangename als het bedrag maar hoog genoeg is.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Alsof iemand met een minder gegeerd masterdiploma nooit aan werk zal geraken.

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Amai tandarts wordt hier nogal overschat zo te zien, mijn moeder is heel lang tandarts geweest en geloof mij, het is BIJLANGE niet zo winstgevend als sommigen hier denken. En ja, ze had veel te doen

Je wordt dan beter orthodontist ofzo als je echt veel wilt verdienen

Member
    iTrader
    0
    Zo enorm groot is het loonverschil nu ook niet tussen die best betaalde jobs en minder betaalde jobs he.

Een job dient niet als vrijetijdsbesteding maar om geld binnen te halen. Niet meer dan normaal dat dit een factor is in zijn keuze... Iedereen denkt aan geld en iedereen wilt zijn aangename job opgeven voor een minder aangename als het bedrag maar hoog genoeg is.
    Bijlange niet iedereen denkt zo. Ik dacht zo toen ik nog student was, maar nu ik zelf al een paar jaar werk is mijn gedachte compleet veranderd. Ik zou mijn huidige job niet ruilen voor een beter betaalde job waar ik een hekel aan heb.

Member
    iTrader
    0

Sorry hoor, maar ik zou liever 30 dagen per maand blij zijn met mijn job en misschien 1 dag wat minder als mijn loon binnen komt, dan omgekeerd. En zeg nu niet: jij bent zestien
    This wallpaper is dreadful, one of us will have to go - Oscar Wilde <3

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Zo enorm groot is het loonverschil nu ook niet tussen die best betaalde jobs en minder betaalde jobs he.
    In ons extreem belastend landje is dat verschil al wat kleiner maar als je nu vergelijkt met het loon van een tandarts in Nederland...

Bijlange niet iedereen denkt zo. Ik dacht zo toen ik nog student was, maar nu ik zelf al een paar jaar werk is mijn gedachte compleet veranderd. Ik zou mijn huidige job niet ruilen voor een beter betaalde job waar ik een hekel aan heb.
    Omdat ze u gewoon niet genoeg extra betalen... als ik u 10.000 euro per maand bezorg om vuilnis op te rapen dan doet gij dat. Overdreven voorbeeld maar ge snapt mijn punt, iedereen heeft een prijs om minder leuk werk toch te doen.

Sorry hoor, maar ik zou liever 30 dagen per maand blij zijn met mijn job en misschien 1 dag wat minder als mijn loon binnen komt, dan omgekeerd. En zeg nu niet: jij bent zestien
    Je dwingt mij om het te zeggen want dit is gewoon heel kortzichtig, alsof geld maar 1 dag per maand invloed heeft op uw leven. Het is trouwens een illusie dat je 30 dagen blij zal zijn met uw werk.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Member
    iTrader
    0
    ik heb een buurman die tandarts is en ben er zeker van dat die de 20.000 per maand haalt.

hij zegt dat de tandartsen van vandaag ook tegenwoordig een extra cursus doen om orthodontist te worden. maar nu werkt die wel hard. van 07u tot 18.30 als tandarts, en in de avond bij zijn thuis als orthodontist. ik zie soms klanten om 23u aankomen (zijn praktijk ligt aan zijn huis).
    Only anons know where I am /b/orn

Member
    iTrader
    0
    Geld is zeker wel een goede motivator.
    Je bent veel met uw 'je moet doen wat je graag doet', als je er later niks mee kan doen en toch iets anders moet zoeken.

Maar dat betekent niet daarom dat je moet gaan leven om te werken.
    Serieus zware studies waar heel wat energie zal inkruipen, dan lange dagen kloppen, veel verantwoordelijkheid en stress.
    Als het uw levensvisie niet is, moet je er niet aan beginnen, als je enkel naar het geld kijkt.
    Velen verdienen veel geld maar hebben amper 'quality time' voor zichzelf.
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member
    iTrader
    0
    Je dwingt mij om het te zeggen want dit is gewoon heel kortzichtig, alsof geld maar 1 dag per maand invloed heeft op uw leven. Het is trouwens een illusie dat je 30 dagen blij zal zijn met uw werk.
    Je hebt gelijk, maar ik zou desondanks nooit een job kunnen doen die mij totaal niet ligt, ook al word ik er 10.000 euro in de maand voor betaald. Veel geld maakt niet gelukkig, mij althans niet.
    This wallpaper is dreadful, one of us will have to go - Oscar Wilde <3

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Je hebt gelijk, maar ik zou desondanks nooit een job kunnen doen die mij totaal niet ligt, ook al word ik er 10.000 euro in de maand voor betaald. Veel geld maakt niet gelukkig, mij althans niet.
    ≤ Als ge moogt kiezen tussen 5k netto aan de lopende band of 1.5k netto in iets dat ge graag doet, toffe werkomgeving, toffe collega's... Dan hebt ge toch wel rap gekozen, ik althans.

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Dees is een mopke veronderstel ik?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Een interessante studie =/= een interessante job!

De mensen die kiezen voor een interessante studie waar er een overaanbod is, zijn vaak ook de eerste mensen die staan te klagen dat ze ofwel moeilijk een job vinden ofwel minder betaald zijn dan populaire professionele bachelors.

Hohja, een verschil die op relatief korte tijd kan oplopen tot 1000 euro netto per maand en eventueel een pak interessante extralegale voordelen noem ik niet klein.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
    De mensen die kiezen voor een interessante studie waar er een overaanbod is, zijn vaak ook de eerste mensen die staan te klagen dat ze ofwel moeilijk een job vinden ofwel minder betaald zijn dan populaire professionele bachelors.
    Dit.

Liever 4-5 jaar iets studeren wat misschien niet uw eerste keuze is en dan veel keuzes hebben in werk dan 4 jaar het allerinteressantste studeren en dan de rest van uw leven gefrustreerd zijn omdat daar geen werk in te vinden is.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iemand Bekijk bericht
    Dees is een mopke veronderstel ik?
    Top 10 starterslonen naar opleiding | Vacature.com

Hoeveel gaan full time mensen met een slecht diploma per maand hebben? Zoveel minder zal het niet zijn. Laat het per maand 1,000-1,500 euro zijn in enkele extreme gevallen, dat is toch niet zo enorm? Ik denk dat die spread in Amerika of veel Aziatische landen pakken groter gaat zijn. De fiscus hier doet de verchillen grotendeels verdampen.

Member
    iTrader
    0
    Werk heeft bij mij een invloed van 8,5 uur/dag x 5 x 4 weken = 170 uur per maand. Ik ben vrij zeker dat de invloed van mijn salaris daar nog niet van in de buurt komt. Het hangt natuurlijk af van persoon tot persoon, voor iemand die zijn salaris grotendeels consumeert zal de invloed er inderdaad groter van zijn.

Member
    iTrader
    0
    Benjamin, had jij niet ooit eens een artikel gepost over tandheelkunde in Nederland?
    Niet over tandheelkunde in ieder geval, mogelijk wel over geneeskunde of geneeskunde en tandheelkunde. Ik heb me wel eens uitgelaten over het selectiebeleid of juist, in Nederland, het gebrek aan selectie. Ik vind dat bij een beperkt aantal plaatsen de kandidaten een maximale invloed moeten kunnen uitoefenen op de vraag ofdat zij wel of niet tot de gelukkigen behoren, die invloed moet verstrekkender zijn dan het terecht komen in een gunstigere lotingsklasse (voor al diegenen die niet 8+ halen) en het moet zoveel mogelijk relevantie hebben m.b.t. het toekomstige vakgebied (niet het geval bij een gewogen loting). Hoe meer invloed de kandidaat zelf heeft op die selectie hoe eerlijker, beter en rechtvaardiger de selectie m.i. is. Behoor je tot de winnaars dan start je beter voorbereid met de studie (ook goed voor de universiteiten), behoor je tot de verliezers dan kan je jezelf troosten met de gedachte dat je onvoldoende geschikt bent indien je er alles aan hebt gedaan of dat je toch onvoldoende gemotiveerd bent indien je er niet alles aan hebt gedaan. Ik vind dat minder wreed dan wanneer Vrouwe Fortuna je heeft afgewezen.
    If you think education is expensive, try ignorance.

Member
    iTrader
    0
    Sinds wanneer hebben studies startsalarissen? Vraag dan naar tewerkstellingsgraad per studie en specifieke dikbetaalde beroepen en ga dan na welke studierichtingen daaraan gekoppeld zijn he. Zo krijg je dan tenminste toch een beetje een genuanceerd antwoord.

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Inderdaad, als ik in het brutolonentopic kijk hoeveel mensen in de range 1300-1650 zitten.

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten