Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: Eventmanagement

Member
    iTrader
    3 (80%)

Eventmanagement

Hallo,

Momenteel sta ik op een punt om iets te doen wat ik wil doen. Dat is via de hoge school het diploma Event Management halen. Nu moet ik wel zeggen ik heb al 5 jaar geen boek meer opengedaan of echt geblokt (bso ), 2 jaar cursus via de vdab, en half jaar werk interim is nu stop gezet. Momenteel zit ik al 7 jaar in het bestuur van een festival. Misschien dit jaar een groter festival erbij nemen.

Waarom het interesseert mij zo enorm. Ik zou mij er echt op gooien. Maar zoals je ziet zal het heel heel heel zwaar worden. Voor de vakken statistiek, talen, recht, zullen heel zwaar worden. Ik heb natuurlijk wel een pak ervaring (subsidies, aanvragen enz... zit namelijk op het secretariaat van dit festival (mede hoofdverantwoordelijke ).

Ook zeggen vele vrienden dat ik er gewoon moet voorgaan. Nu vraag ik mij of er enige vorm van goeie begeleiding bestaat? Ik weet dat je er geheel alleen staat. Zijn er mensen die de richting gevolgd hebben. Hoe zwaar schatten jullie dit in? Wie kan mij wat info geven over deze studie

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Event management heeft als diploma geen enkele meerwaarde vrees ik, interessant zal het ongetwijfeld wel zijn.
    2 maanden terug wees ik al op de onveiligheid van de wachtwoorden bij 9lives. Tijdens de downtime hebben ze alle kritische threads verwijderd.
    http://i.imgur.com/t9X2Yrd.png

Member
    iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommie314 Bekijk bericht
    Event management heeft als diploma geen enkele meerwaarde vrees ik, interessant zal het ongetwijfeld wel zijn.
    Blijkbaar wel want ik ken persoonlijk 2 mensen die dit gevolgd hebben. Een vriendin werkt met dit diploma al een jaar op Tommorowland en de andere op Novarock betalend wel te verstaan

Approved 9-lifer Atariani's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn stiefzus heeft dat diploma en ze heeft er niets aan. De studie zelf is heel erg interessant, maar met dat diploma geraak je gewoon nooit aan werk in de branche: tenzij met heel veel geluk. Met een ander, algemener (en economischer), diploma geraak je ook makkelijk in die branche aan werk. Makkelijker zelfs dan met zo'n event diploma.
    I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?

Banned
    iTrader
    0
    Amai.
    En de rest die daar werkt heeft een ander diploma
    Ik zou ook mijn tijd niet verspillen aan zo'n richting en gewoon gaan voor een ECHT diploma.

Member
    iTrader
    0
    Ik zou als ik jou was eerder communicatiemanagement gaan doen, of communicatiewetenschappen. Alleszins iets algemeens met communicatie. Dan heb je een veel bredere basis om aan werk te geraken, en met de ervaring die jij al hebt qua events maak je dan best veel kans dat ze je ergens bij PR willen aannemen en dat je dan mag instaan voor de evenementen die het bedrijf organiseert.

Approved 9-lifer
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bananarama Bekijk bericht
    Ik zou als ik jou was eerder communicatiemanagement gaan doen, of communicatiewetenschappen. Alleszins iets algemeens met communicatie. Dan heb je een veel bredere basis om aan werk te geraken, en met de ervaring die jij al hebt qua events maak je dan best veel kans dat ze je ergens bij PR willen aannemen en dat je dan mag instaan voor de evenementen die het bedrijf organiseert.
    Wat jij zegt raad ik héél sterk af. Communicatiemanagement is 1 van de slechtste richtingen die je kunt kiezen.

Eventmanagement valt onder Bedrijfsmanagement (gelukkig maar).
    Met het diploma kun je wel degelijk in de eventsector werken, ook al liggen de jobs daar niet voor het rapen. Ervaring speelt hier wel een grotere rol in.
    Vergeet niet dat je (vooral in het eerste jaar) wel wat moet studeren, ook de talen zijn een enorm zwak punt voor velen.

Als je eventmanagement wil studeren, ga er dan voor! Je hebt nog steeds het bedrijfsmanagement diploma waar je overal naar toe kunt achteraf.
    Ik raad je wel aan om zolang en zoveel mogelijk ervaring te blijven opdoen waar je nu zit. Wil je je kansen achteraf nog verhogen? Ga dan in een studentenclub en probeer in het praesidium te geraken.
    PSN: Ikkie12

Now playing: COD:Black Ops, NBA 2K11, Gran Turismo - Mijn GT Garage

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ikkie Bekijk bericht
    Wat jij zegt raad ik héél sterk af. Communicatiemanagement is 1 van de slechtste richtingen die je kunt kiezen.
    Argumenten...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 4n0r Bekijk bericht
    Argumenten...
    Dat wou ik ook net vragen Ik kan mij moeilijk inbeelden waarom een PR-afdeling niemand uit communicatiemanagement zou kunnen gebruiken. Maar ik ken de richting ook niet echt grondig dus ik wil het wel graag weten

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Santo Bekijk bericht
    Blijkbaar wel want ik ken persoonlijk 2 mensen die dit gevolgd hebben. Een vriendin werkt met dit diploma al een jaar op Tommorowland en de andere op Novarock betalend wel te verstaan
    Wel ja, maar of het echt de meerwaarde is geweest?
    Ik heb er 2 gekend die dat gedaan hebben:
    - de ene werkt(e?) bij lunch garden.
    - de ander is (/was?) in feite toiletmadam op events.

Kwil nu niet gaan zeggen dat die 2 alles aantonen, gewoon dat er zo 2 kennen die in de branche zitten, niet veel betekent.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member
    iTrader
    3 (80%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Wel ja, maar of het echt de meerwaarde is geweest?
    Ik heb er 2 gekend die dat gedaan hebben:
    - de ene werkt(e?) bij lunch garden.
    - de ander is (/was?) in feite toiletmadam op events.

Kwil nu niet gaan zeggen dat die 2 alles aantonen, gewoon dat er zo 2 kennen die in de branche zitten, niet veel betekent.
    Ze kunnen wel hulp bieden om eventueel daar te gaan werken

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten