Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: KINESITHERAPIE GENT

Member
    iTrader
    114 (82%)

KINESITHERAPIE GENT

Hallo iedereen

Mijn vriendin zou graag KINESITHERAPIE willen studeren in Gent maar ze weet nog niet echt waar ze haar moet aan verwachten.
    Daarom kom ik hier eens luisteren naar meningen en ervaringen van leden die hier KINESITHERAPIE gestudeerd hebben en of nog studeren.
    Wat zijn zo de buisvakken, de moeilijkheden enz...

Wel zit ik nog met 1 vraag;
    Ik heb gehoord dat er in de richting en onderdeel is waar veel gezwommen met worden? Klopt dit ook echt? Want daar heeft mijn vriendin een probleem dat ze allergisch is aan chloor! Kan dit dan vervangen worden door een andere sport of dergelijk?

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    CAPS IS COOL!
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Member
    iTrader
    0
    WELKE RICHTING?

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Stuur eens een PM naar Saphira.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Crew Member gilly's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door psp Bekijk bericht
    Ik heb gehoord dat er in de richting en onderdeel is waar veel gezwommen met worden? Klopt dit ook echt? Want daar heeft mijn vriendin een probleem dat ze allergisch is aan chloor! Kan dit dan vervangen worden door een andere sport of dergelijk?
    dan moetge in de zee zwemmen

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Serieus eigenlijk: hoe lossen ze het op als je allergisch bent aan chloor? Dan kan je in theorie niet voldoen aan alle voorwaarden voor het diploma toch?
    2 maanden terug wees ik al op de onveiligheid van de wachtwoorden bij 9lives. Tijdens de downtime hebben ze alle kritische threads verwijderd.
    http://i.imgur.com/t9X2Yrd.png

iTrader
    53 (98%)
    HOE GROTER DE TITEL HOE KLEINER DE PIET
    2 maanden terug wees ik al op de onveiligheid van de wachtwoorden bij 9lives. Tijdens de downtime hebben ze alle kritische threads verwijderd.

Approved 9-lifer
    iTrader
    21 (100%)
    Weblogs
    1
    zal ik is al iets verklappen voor je je vriendin kine gaat laten doen?
    Tijdens de eerste les moet iedereen in zijn onderbroek en dan moeten alle mogelijke maten worden opgemeten in groepjes bij elkaar. WIlt het net lukken dat de studentenvereniging er elk jaar opnieuw weer in slaagt aanwezig te zijn op deze les, wanneer jouw vriendin uit d ekleren moet..
    need.. rrr
    sys1: i7 2600K@4.9/P8Z68-PRO/4x4GB sys2: Q6600@3.8/EP45T-DS3/2x2GB
    Rip Kris

iTrader
    53 (98%)
    en?

Member
    iTrader
    0
    Allergisch voor chloor??
    Krijgt die dan rode bulten over heel zijn lichaam of zo?
    Veel mensen hun ogen zijn gevoelig voor chloor, als je een tijdje zwemt dan wennen je ogen aan chloor, als je een tijd niet hebt gezwommen reageren ze weer gevoeliger op chloor, dat is in ieder geval mijn ervaring. Het beste zet je altijd een zwembril op, dan is het probleem met de ogen opgelost. Bij reddend zwemmen, als ze dat zou krijgen, mag dat helaas niet omdat je ook zonder zwembril iemand op de bodem moet kunnen vinden, bij gewoon zwemmen wordt daar nooit moeilijk over gedaan. Dus tenzij die persoon echt een hevige allergische reactie heeft op dat chloor, verder gaande dan wat geÔrriteerde ogen en misschien lichte klachten aan de luchtwegen (heb ik ook) zie ik geen probleem.
    Dat gezegd hebbende, ik smacht naar een chloorvrij diep zwembad waarvan het water niet vervuild is.

PS
    Aandacht vragen met hoofdletters is zo pathetisch, je zal hooguit minder reacties en minder goede reacties krijgen.
    If you think education is expensive, try ignorance.

Member Utred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    En mens moet toch echt opletten dat hij niets verkeerd doet om hier een antwoord te krijgen
    Weer een non-antwoord, of beter gezegd een utred-antwoord.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    In het eerste en tweede jaar moet je wel veel zwemmen ja . In 't eerste jaar wordt de schoolslag terug vanaf nul aangeleerd, maar ze kan hier wel 'n vrijstelling op krijgen, als ze meedoet met 't vrijstellingsexamen.
    Veel houdt 't niet in maar je techniek moet wel goed zijn (afstoot, sprong en techniek van de slag zelf). 2e semester van 't 1e jaar is 't normaal gezien crawl. Ook hier kan ze terug een vrijstelling voor krijgen.
    2e jaar hebj reddend zwemmen. Kun je vrijstelling voor krijgen alsj 'n attest kan voorleggen van Hoge Redder of strandredder. Ook heb je nog een ander vak waar je enige tijd voor int water moet zitten.

Kweetni in verband met allergieŽn, wat ze dan doen, want uiteindelijk is het wel 'n groot deel van de punten van 1 vak.

1e jaar van Revaki is het moeilijkst op gebied van aanpassen van leren en het leven in Gent. Buisvakken: Biochemie, fysiologie, chemie, cytologie. Fysio en Cyto worden gegeven door Calders en moeten heel grondig gekend worden. Open vragen waarbij je eigenlijk heel je cursus moet kunnen linken aan bv 1 woord.

Dacht dat in 't eerste jaar nu ook de praktijkvakken allemaal naar het tweede semester verplaatst zijn. Dus in het eerste semester zal het voornamelijk chemie, fysica en inleidende vakken zijn dat ze zal krijgen.

De richting op zich is leuk en interessant, maar het is ook 'n richting waarin ze veel willen schiften, aangezien er steeds meer en meer studenten in het eerste jaar zitten. Bij ons waren we met 300 en ze wilden in 't tweede jaar der maar de helft meer van overhouden.

Als ge nog vragen hebt, moet je maar 'n PM sturen.
    The stilness was peaceful -not like the calm before the tempest, but like a clear night untouched by even the dream of a storm
    "Je brandt iets in om het in de herinnering te laten blijven hangen: alleen dat wat niet ophoudt pijn te doen blijft in de herinnering bewaard." - F. Nietzsche

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten