Pagina 129 van 250 EersteEerste ... 2979119125126127128129130131132133139179229 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.561 t/m 2.580 van 4997
    Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Wat zijn voor jou de nadelen?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1 Bekijk bericht
    Wat zijn eigenlijk de voor/nadelen van in Nederland te werken en in België te wonen? Op het eerste zicht hou je meer loon over, maar wat vergeet ik ?
    Het eerste waar ik zou aan denken is dat auto's in Nederland een pak duurder zijn dan in België (zowel lease als aankoop) dus dat kan wel een serieuze hap nemen uit je extra loon.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

Approved 9-lifer stvw's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Waar haal je dat? Ik kan gerust ook paar nadelen schetsen omtrent big four maar als er 1 voordeel is dat niet valt te ontkrachten, dan is het wel het feit dat je ieder overuur kan recupereren of laten uitbetalen en dat NIEMAND daar moeilijk rond doet of enige nadelen oplegt. Ergens maar normaal, je zou bijna zot moeten zijn om zulke dagen te presteren zonder te weten dat er iets direct tegenover staat .
    Dat specifieke voorbeeld weet ik van een Belgische PWCer, en de Nederlandse Deloitters waar ik met samenwerk die doen geregeld onbetaalde of niet recupeerbare overuren in het weekend voor Deloitte intern(en die laatste zien dat zelfs als part of the job).
    Dus voor mij zijn die dan ook goe zot
    I'd agree with you but then we'd both be wrong

Approved 9-lifer stvw's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1 Bekijk bericht
    Wat zijn eigenlijk de voor/nadelen van in Nederland te werken en in België te wonen? Op het eerste zicht hou je meer loon over, maar wat vergeet ik ?
    Op het eerste zicht meer netto van het pure bruttoloon maar minder vergoedingen ed. die vaak gegeven worden in BE.
    Ook 13maand is veel minder gegeven in NL, daar eerder de uitzondering.
    En idd een wagen kost daar veel meer door de 25% bijtelling.
    I'd agree with you but then we'd both be wrong

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Leeftijd: 26
    Opleiding: Master elektrotechniek en hernieuwbare energie
    Werkervaring (wat / hoelang) : 2 jr wetenschappelijk medewerker
    Burgerlijke staat (+ten laste?): Ongehuwd
    -------------
    Werkgever/Industrie waar je in werkt: onderzoek (universiteit)
    Huidige functie: PhD onderzoeker (bursaal)
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38 uur
    Afstand woon/werk: 15 km (2 dagen per week), 65 km (3 dagen per week)
    -------------
    Vakantiedagen: 35 vrij te kiezen, aangevuld met de wettelijke en decretale feestdagen en de periode tussen kerst en nieuw
    ------------
    Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): volledig
    GSM: Gedeeltelijk (50% betaald door werkgever)
    Auto: Nee
    Laptop: Ja
    Maaltijdcheques (bedrag?): Nee
    Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...): dubbel vakantiegeld, parkeerkaart voor alle campussen (zeker in het centrum zeer handig), gebruik sportfaciliteiten, personeelstarief universitaire restaurants, strijkdienst, fietshersteldienst, opleidingen, gratis openbaar vervoer en fietsvergoeding (niet combineerbaar met parkeerkaart tho), flexibel werkregime, 'prestige'
    -------------
    Maand salaris (bruto): 2075 (excl. bonus)
    Maand salaris (netto): 1900

Als bursaal betaal ik geen belastingen, enkel sociale bijdragen. Dat is eerlijk gezegd niet zo interessant als het klinkt, omdat ik nu natuurlijk geen aftrekposten heb .

Over het loon kan ik echter niet klagen. Ik heb al aanbiedingen uit de privé gekregen met ongeveer dezelfde cijfers aangevuld met zaken zoals een bedrijfswagen, maar die paar euro's meer wegen niet op tegen de ervaring en de sfeer van aan een unief te werken. Ook de vele (niet belaste ) voordelen zijn handig meegenomen. Enkel jammer van de vakantiedagen: het is altijd een probleem die op te krijgen. Dat zou mss wel anders zijn in de privé: daar zou ik op het einde van de dag op tijd (kunnen) stoppen denk ik. Maar daar zou het werkregime wss ook minder flexibel zijn.

Zeer belangrijk aan een job vind ik ook het 'prestige'. Dat klinkt mss blasé, maar ik wil werken voor een werkgever waarin je gelooft en waarmee je een visie deelt. Dergelijke instituten zijn er steeds minder, zowel bij de overheid als in de privé. Onze unief is ook een zeer grote boite, maar iedereen die er werkt heeft het gevoel mee te tellen. En dat gevoel is onbetaalbaar.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Daar ga ik u binnenkort alles rond kunnen vertellen . Nieuwe job, ik ga mij vanaf 1 mei verdiepen in alle fiscale en juridische aangelegenheden omtrent global movement van personeel.
    Je nieuwe wc-lectuur: http://home.scarlet.be/~wanj8049/gre...nsarbeider.pdf

Publication Name: Belgische grensarbeiders in Nederland

(ook geldig voor de bovenstaande vragen)

Hou in Nederland rekening met de extra sociale zekerheidsbijdragen die NIET van het loon afgehouden worden, maar die je zelf dient te regelen.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Als bursaal betaal ik geen belastingen, enkel sociale bijdragen. Dat is eerlijk gezegd niet zo interessant als het klinkt, omdat ik nu natuurlijk geen aftrekposten heb .

Over het loon kan ik echter niet klagen. Ik heb al aanbiedingen uit de privé gekregen met ongeveer dezelfde cijfers aangevuld met zaken zoals een bedrijfswagen, maar die paar euro's meer wegen niet op tegen de ervaring en de sfeer van aan een unief te werken. Ook de vele (niet belaste ) voordelen zijn handig meegenomen. Enkel jammer van de vakantiedagen: het is altijd een probleem die op te krijgen. Dat zou mss wel anders zijn in de privé: daar zou ik op het einde van de dag op tijd (kunnen) stoppen denk ik. Maar daar zou het werkregime wss ook minder flexibel zijn.

Zeer belangrijk aan een job vind ik ook het 'prestige'. Dat klinkt mss blasé, maar ik wil werken voor een werkgever waarin je gelooft en waarmee je een visie deelt. Dergelijke instituten zijn er steeds minder, zowel bij de overheid als in de privé. Onze unief is ook een zeer grote boite, maar iedereen die er werkt heeft het gevoel mee te tellen. En dat gevoel is onbetaalbaar.
    Hoe lang kan je onder dat statuut werken aan de unief dat je geen belastingen moet betalen?

ivm die prestige. Prestige is mss het verkeerde woord. Zoals je het uitlegt, gaat het over het feit dat je voor een firma/instantie wil werken waar je achter kan staan qua visie en waar je gerespecteerd wordt als mens en vertrouwen krijgt, alsook omgekeerd, waarvan je (op z'n minst) het gevoel hebt dat je vertrouwen erin kan hebben en respect ervoor kan hebben.
    Ik noem dat niet echt 'prestige', maar begrijp dus wat je bedoelt.

Ik heb ook hetzelfde. En hoewel ik in een privé bedrijf werk dat mss wel het meest kritiek over zich heen krijgt van allemaal in België, kan ik met trots zeggen dat we er allemaal met respect en vertrouwen worden behandeld als werknemer en als persoon.
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Ik heb ook hetzelfde. En hoewel ik in een privé bedrijf werk dat mss wel het meest kritiek over zich heen krijgt van allemaal in België, kan ik met trots zeggen dat we er allemaal met respect en vertrouwen worden behandeld als werknemer en als persoon.
    Is GDF Suez niet voor een belangrijk deel in handen van de Franse overheid?

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SysRq Bekijk bericht
    Is GDF Suez niet voor een belangrijk deel in handen van de Franse overheid?
    36% aandelen, 36,6% stemrecht (31 dec 2011)

Crew Member epsilon's schermafbeelding
    iTrader
    0

Daar ga ik u binnenkort alles rond kunnen vertellen . Nieuwe job, ik ga mij vanaf 1 mei verdiepen in alle fiscale en juridische aangelegenheden omtrent global movement van personeel.
    Niks dan hoofdpijn is het gevolg daarvan! Kan er van meespreken

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Leeftijd: 26
    Opleiding: Master elektrotechniek en hernieuwbare energie
    Werkervaring (wat / hoelang) : 2 jr wetenschappelijk medewerker
    Burgerlijke staat (+ten laste?): Ongehuwd
    -------------
    Werkgever/Industrie waar je in werkt: onderzoek (universiteit)
    Huidige functie: PhD onderzoeker (bursaal)
    Afstand woon/werk: 15 km (2 dagen per week), 65 km (3 dagen per week)
    -------------
    Vakantiedagen: 35 vrij te kiezen, aangevuld met de wettelijke en decretale feestdagen en de periode tussen kerst en nieuw
    ------------
    GSM: Gedeeltelijk (50% betaald door werkgever)
    Maaltijdcheques (bedrag?): Nee
    Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...): dubbel vakantiegeld, parkeerkaart voor alle campussen (zeker in het centrum zeer handig), gebruik sportfaciliteiten, personeelstarief universitaire restaurants, strijkdienst, fietshersteldienst, opleidingen, gratis openbaar vervoer en fietsvergoeding (niet combineerbaar met parkeerkaart tho), flexibel werkregime, 'prestige'
    -------------
    Maand salaris (bruto): 2075 (excl. bonus)
    Maand salaris (netto): 1900

Wth.
    Ik hoop dat ge als tegenprestatie ons toch op zijn minst rendabele kernfusie brengt.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member nameless's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Ook de vele (niet belaste ) voordelen zijn handig meegenomen. Enkel jammer van de vakantiedagen: het is altijd een probleem die op te krijgen. Dat zou mss wel anders zijn in de privé: daar zou ik op het einde van de dag op tijd (kunnen) stoppen denk ik. Maar daar zou het werkregime wss ook minder flexibel zijn.
    Wat is eigenlijk de reden dat het verschil tussen overheid en privé kwa vakantie dagen zo groot is?

Member
    iTrader
    83 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aXl_ Bekijk bericht
    ik heb in de basisschool het 2de overgeslagen.
    Ah oké
    "There’s a thin line between being a hero and being a memory." Optimus Prime - Transformers

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Hoe lang kan je onder dat statuut werken aan de unief dat je geen belastingen moet betalen?
    4 jaar. Ik denk wel dat het onder bepaalde omstandigheden verlengbaar is, maar zeker met niet meer dan twee jaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Wth.
    Ik hoop dat ge als tegenprestatie ons toch op zijn minst rendabele kernfusie brengt.
    Not my line of research . Maar als ze ooit bij u thuis een slimme meter komen installeren moogt ge es aan mij denken .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nameless Bekijk bericht
    Wat is eigenlijk de reden dat het verschil tussen overheid en privé kwa vakantie dagen zo groot is?
    Ik gok op de vakbonden . Bij onderwijsinstellingen kan ik het nog begrijpen dat er relatief veel vakantie is omdat je anders een scheeftrekking zou hebben tussen academisch personeel, dat de academische kalender min of meer volgt, en niet-academisch personeel - terwijl die twee wel vaak in hetzelfde kantoor werken.

Bij andere overheidsinstellingen denk ik dat het historisch gegroeid is. Vroeger verdiende je minder bij de overheid dan in de privé. Dat werd gecompenseerd met voordelen zoals een beter pensioen en meer verlofdagen. Tegenwoordig verdien je hetzelfde of meer bij de overheid, maar zijn alle compensaties ook wel gebleven. De vakbonden zijn zeer goed in het alles bij het oude laten .
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Met Schtijl Foirzie's schermafbeelding
    iTrader
    118 (100%)
    Leeftijd: 24
    Opleiding: Boekhouden-Informatica (2 jaar Hogeschool Accountancy gedaan, maar wegens echt niet mijn ding gestopt)
    Werkervaring (wat / hoelang) : 2,5 jaar
    Burgerlijke staat (+ten laste?): ongehuwd
    -------------
    Werkgever/Industrie waar je in werkt: Telecom
    Huidige functie: Client Manager
    Afstand woon/werk: 2x25 km
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Industrieterrein Haasrode
    -------------
    Vakantiedagen: 21
    ------------
    GSM: Nee
    Maaltijdcheques (bedrag?): Ja, €6
    Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...): Pensioensparen, ecocheques, sales target bonus (tot 1500 euro netto), individuele bonus afhankelijk van prestaties (tot 1500 bruto)
    -------------
    Maand salaris (bruto): 2400
    Maand salaris (netto): 1500

Iedereen rijdt hier precies rond met een auto en heeft nog een pak meer bruto.
    People see me, and they see the suit, and they go: "you're not fooling anyone", they know I'm rock and roll through and through.
    But you know that old thing, live fast, die young? Not my way. Live fast, sure, live too bloody fast sometimes, but die young? Die old.
    That's the way... not orthodox, I don't live by "the rules" you know.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    4 jaar. Ik denk wel dat het onder bepaalde omstandigheden verlengbaar is, maar zeker met niet meer dan twee jaar.
    Ik werk ook als doctoraatsbursaal, en nader de 4 jaar. Bij mijn weten is dat echt niet verlengbaar. Er zijn wel overbruggingsfinancieringen enzo, maar die vallen bij mijn weten altijd onder het regime van een postdoc (belastingen betalen dus).
    Voor de rest ligt loon en voordelen heel dicht bij het uwe: doctoraatsbursalen zijn enkel jaren geleden gelijkgeschakeld (toen ik begon was het nog een 1400 euro netto, toch wel een grote verbetering ).
    1 extra voordeel als doctoraatsstudent: gratis naar congressen gaan (binnen 2 maanden zelfs naar Puerto Rico ).
    Die verlofdagen daarentegen heb ik ook nog nooit opgekregen. Integendeel, meestal zit je op je vrije dag nog enkele uren met je doctoraat bezig.
    Maar die vrijheid die je krijgt als doctoraatsbursaal, dat wil je echt niet ruilen voor een dikbetaalde job in de prive

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Foirzie Bekijk bericht

Voor een middelbaar diploma is dit zeker niet slecht.

Je nettoloon zou trouwens wel wat hoger liggen met 2400 bruto, tenzij er een pak afgaat naar pensioensparen.
    Money always returns to its true owners

Met Schtijl Foirzie's schermafbeelding
    iTrader
    118 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Voor een middelbaar diploma is dit zeker niet slecht.

Je nettoloon zou trouwens wel wat hoger liggen met 2400 bruto, tenzij er een pak afgaat naar pensioensparen.
    Ik ben net in een hogere schaal gevallen, maar ze houden bij ons ook veel af waardoor ik steeds terugtrek van de belastingen.
    People see me, and they see the suit, and they go: "you're not fooling anyone", they know I'm rock and roll through and through.
    But you know that old thing, live fast, die young? Not my way. Live fast, sure, live too bloody fast sometimes, but die young? Die old.
    That's the way... not orthodox, I don't live by "the rules" you know.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Foirzie Bekijk bericht
    Maand salaris (bruto): 2400
    Maand salaris (netto): 1500

Dat is inderdaad zeker niet slecht voor een A2.

(Ik heb een bachelor en verdien nu pas, na 6 jaar ancieniteit, 2450 bruto, wel met wagen.)

Member
    iTrader
    0
    Ik begin maandag als bediende te werken met een brutoloon van 1900€ en ik zou ook een vergoeding krijgen voor woon-werkverplaatsing(auto) van 25km. Iemand een idee hoeveel die woon-werkvergoeding me extra netto gaat 'opbrengen' ?

Pagina 129 van 250 EersteEerste ... 2979119125126127128129130131132133139179229 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten