Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 78

Discussie: Corruptie school?

Member
    iTrader
    0

Corruptie school?

Hallo,

Ik zat 4 jaar in Aso, Economie.

Dit jaar in januari ook, na de examens kreeg ik advies tso.
    Had dit advies genegeerd, de school voerde een gesprek met mijn ouders
    waardoor ik in Februari van school moest veranderen.
    Ik had 61% op mijn rapport. Nu ben ik het jaar geëindigd met 59% een B-attest TSO (advies overzitten). Uit mijn vorige klas (4ECO aso) lees ik nu op Facebook heeft iemand 52% en heeft een A-attest met advies tso, hem hebben ze nooit (soort van verplicht) doen veranderen naar TSO. Ik vind dit niet echt kloppen dat ze mij met 62% verplichten TSO en dat ik dan nog eens eindigt met B-Attest en dat ze hem nooit iets gezegd hebben van TSO en hij eindigt met 52% en heeft een A-Attest.
    De school waar ik zat heeft goede banden met de school waar ik nu zit (Zoon van directeur tso zit op school aso) Waardoor ik denk dat er nu corruptief tewerk is gegaan.

Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen of aanvechten?

Banned exo's schermafbeelding
    iTrader
    7 (83%)
    Waarom ben je eigenlijk van school A moeten veranderen na dat gesprek tussen de school en u ouders?

Member
    iTrader
    0
    Je kan de beslissing altijd aanvechten, als jij denkt dat ze oneerlijk te werk zijn gegaan, maar de kans dat ze je gelijk geven is klein (ze gaan ervan uit dat klassenraden niet over één nacht ijs gaan bij hun beslissing)
    Misschien is een jaartje bissen niet zo erg? Dat lijkt nu misschien wel zo, maar ik heb al van veel mensen gehoord dat het voor hen de beste oplossing was

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Heb je jaartekorten?

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Raad van State.
    Intel Core 2 Quad Q9550 || Intel DP45SG || Gigabyte NVIDIA GeForce GTX 260 || Antec Nine hundred two

Banned
    iTrader
    0
    wa voor een duts zijt gij toch. als je met 59% veel of diepe tekorten hebt, heb je een b-attest, en als je nog op alles geslaagd bent met 52% dan heb je een a-attest.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xanea Bekijk bericht
    Raad van State.
    Die kunnen daar niets aan doen.

Ik zou eens naar Straatsburg bellen om te horen of europa niets kan doen (die hebben meer macht).

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xanea Bekijk bericht
    Raad van State.
    dat is niet de juiste oplossing.
    eerst moet je de directeur verwittigen en opnieuw een deliberatie vragen, als dat niet lukt, beroep instellen bij de beroepscommissie en als dat niet lukt, dan naar de raad van state.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door exo Bekijk bericht
    Waarom ben je eigenlijk van school A moeten veranderen na dat gesprek tussen de school en u ouders?
    Directie heeft ingepraat op mijn ouders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kandul Bekijk bericht
    Heb je jaartekorten?
    3 (ken iemand uit 3TSO met 7 tekorten en heeft A gehad)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no xplode Bekijk bericht
    wa voor een duts zijt gij toch. als je met 59% veel of diepe tekorten hebt, heb je een b-attest, en als je nog op alles geslaagd bent met 52% dan heb je een a-attest.
    Hou je mond en zoek een leven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Je kan de beslissing altijd aanvechten, als jij denkt dat ze oneerlijk te werk zijn gegaan, maar de kans dat ze je gelijk geven is klein (ze gaan ervan uit dat klassenraden niet over één nacht ijs gaan bij hun beslissing)
    Misschien is een jaartje bissen niet zo erg? Dat lijkt nu misschien wel zo, maar ik heb al van veel mensen gehoord dat het voor hen de beste oplossing was

kga ook eens naar CLB gaan denk ik.

Member robke821's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met 3 jaartekorten is het echt niet zo abnormaal dat ge een b-attest krijgt ze.

Member
    iTrader
    0
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaxiMilly Bekijk bericht

(ken iemand uit 3TSO met 7 tekorten en heeft A gehad)
    Dat lijkt me wel héél sterk
    Men are born soft and supple; dead, they are stiff and hard. Plants are born tender and pliant; dead, they are brittle and dry. Thus whoever is stiff and inflexible is a disciple of death. Whoever is soft and yielding is a disciple of life. The hard and stiff will be broken. The soft and supple will prevail.

-Lao Tzu, Dao De Jing

Member Raptyr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik begrijp het probleem niet.

1) Twee scholen geven je het advies om naar TSO te gaan. De ene tijdens kerst, de andere verplicht je hiertoe door het B-attest.
    2) Als je in twee scholen tekorten haalt in ASO, is het duidelijk dat de richting Economie voor jou te zwaar is (of je hebt geen moeite gedaan).
    3) Je mag naar het volgende jaar. Met je B-attest kan je in het TSO beginnen.
    4) Of je nu een diploma ASO of TSO hebt na je middelbaar: verder studeren (hoger onderwijs) kan je toch sowieso. Nog twee jaar en het is zover.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fliblit Bekijk bericht
    Dat lijkt me wel héél sterk
    is mogelijk hoor. heb hetzelfde meegemaakt in 5boekhouden-informatica. (iemand met 7buizen)

ze tellen toch van alle examens samen en als je dan boven de 50 zit, kan je slagen.

Member
    iTrader
    0
    Het hangt ook veel af van je attitude. Iemand die echt werkt voor zijn schoolwerk en die zijn best doet om te slagen, zal door de klassenraad zelfs met 52% een A-attest krijgen als hij geen (grote) tekorten heeft.
    Iemand die volgens de klassenraad niet de juiste attitude bezit voor die richting, toch meer dan 60% heeft en bijkomende tekorten, zullen ze TSO aanraden. Ze kijken in scholen dus niet enkel naar je punten, maar ook naar je (studie)gedrag.
    Dit juist ter info, niet dat ik je een slechte houding toeschrijf ofzo...

Maar, iemand met 7 tekorten een A-attest geven, daar geloof ik niets van hoor...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |R4ptOri4N| Bekijk bericht
    4) Of je nu een diploma ASO of TSO hebt na je middelbaar: verder studeren (hoger onderwijs) kan je toch sowieso. Nog twee jaar en het is zover.
    Hier ga ik VOLLEDIG mee akkoord. Naar mijn mening één van de betere kanten van ons Belgisch wetsysteem.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robke821 Bekijk bericht
    Met 3 jaartekorten is het echt niet zo abnormaal dat ge een b-attest krijgt ze.
    Idd. Ik heb met 1 jaartekort een B-attest

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Poliep Bekijk bericht
    Maar, iemand met 7 tekorten een A-attest geven, daar geloof ik niets van hoor...
    het gebeurt nochtans en is perfect mogelijk hoor.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no xplode Bekijk bericht
    het gebeurt nochtans en is perfect mogelijk hoor.
    Wat wel kan is dat ze een B-attest geven met daaraan een clausule van de richtingen die je volgend jaar niet mag volgen. Als die kerel dan een richting kiest die niet in de clausule opgenomen is, stroomt die wel door naar het volgende jaar.

Member
    iTrader
    0
    Wanneer je 3 jaarbuizen hebt is het toch normaal dat je op zen minst een B-attest krijgt?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaTa Bekijk bericht
    Wanneer je 3 jaarbuizen hebt is het toch normaal dat je op zen minst een B-attest krijgt?
    Hangt van de vakken af en de studierichting die je volgt.
    Zijn het "bijvakjes" die volgend jaar evenuteel wegvallen, en blink je uit in je hoofdvakken, heb je tijdens het jaar je best gedaan en niet het varken gespeeld, dan kan je een A-attest krijgen met die tekorten. Maar 3 of 4 buisvakken is echt het maximum dat ze delibereren denk ik. 7 tekorten is normaal gezien C of B-met clausule.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten