Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member
    iTrader
    0

Bachelor Bouw: beginnen als werfleider

Iemand enig idee wat zowat de gangbare arbeidsvoorwaarden zijn voor een pas afgestudeerde bachelor bouw, die als werfleider begint te werken?

Een brutoloon van 1.700, lijkt dat zowat de norm te zijn?

Bijkomend zouden er ook voordelen zoals groepsverzekering, MC's, GSM en firmawagen (lichte vracht) geboden worden.

Merci!

Member
    iTrader
    0
    Het hangt echt van firma tot firma af. Ik heb iemand gekend in de wegenbouw die met 2.500 bruto begon met alle voordelen (wagen, laptop, gsm, etc). In grote bedrijven kan het idd zijn dat je met een brutoloon van 1700-1800 start. In bepaalde familiebedrijven kun je ook veel verdienen, maar dan moet je ook heel veel werken.

Member
    iTrader
    0
    Is 1700 bruto niet wat weinig? Naar wat ik gehoord heb, heeft een werfleider/projectleider erg lange dagen. Je zou dus denken dat de verloning wel wat hoger zou liggen, maar dat is blijkbaar verkeerd geredeneerd.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Vergeet het dat ge zowiezo begint als werfleider hoor, dat diploma is daar geen garantie voor. Enkel als ge echt bij de goeie zijt. Met een impressionant eindwerk kunt ge zorgen dat ge een job hebt alvorens ge afgestudeerd zijt, maar zijt ge een grijze muis die er gewoon altijd door is en voor de rest ni veel meer dan kunt ge eigenlijk niet zo veel hoor. Te weinig wetenschappen om iets te kunnen doen wat de ingenieur doet, te weinig praktische kennis om baas te kunnen spelen op een werf (de mannen die er werken zullen het voor het eerste jaaar of meer allemaal eigenlijk beter weten als u).

Member
    iTrader
    0
    Nu, het was niet voor mezelf maar voor iemand die nu gaat beginnen bij de firma waar hij zijn stage gedaan heeft. Er werd wel reeds tegen hem gezegd dat hij eerst tijdelijk binnendienst zal moeten doen om materialen, leveranciers, plannen, bestekken e.d. te leren kennen. In het begin zal hij dus maar af en toe naar de werven moeten maar dit zal geleidelijk aan opgetrokken worden tot hij klaar is om zelfstandig (eerst kleine) werven te leiden.

In die zin lijkt me beginnen aan 1700 niet zo slecht. Dit zal denk ik wel opgetrokken worden op het moment dat hij effectief werven gaat doen.
    Laatst gewijzigd door Rafke Pafke; 16 juni 2011 om 16:19

Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Vergeet het dat ge zowiezo begint als werfleider hoor, dat diploma is daar geen garantie voor. Enkel als ge echt bij de goeie zijt. Met een impressionant eindwerk kunt ge zorgen dat ge een job hebt alvorens ge afgestudeerd zijt, maar zijt ge een grijze muis die er gewoon altijd door is en voor de rest ni veel meer dan kunt ge eigenlijk niet zo veel hoor. Te weinig wetenschappen om iets te kunnen doen wat de ingenieur doet, te weinig praktische kennis om baas te kunnen spelen op een werf (de mannen die er werken zullen het voor het eerste jaaar of meer allemaal eigenlijk beter weten als u).
    een vriend van me is na zijn studies toch direct kunnen beginnen als werfleider, maar dat zal wsl eerder de uitzondering dan regel zijn

over zijn bruto loon heb ik wel geen gedacht

Member
    iTrader
    0
    da is zeker geen uitzondering

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sir oinksalot Bekijk bericht
    een vriend van me is na zijn studies toch direct kunnen beginnen als werfleider, maar dat zal wsl eerder de uitzondering dan regel zijn

over zijn bruto loon heb ik wel geen gedacht
    Dat is op zich geen uitzondering, ik zeg maar gewoon dat ge niet moet denken dat ge meteen klaar zijt om werfleider te worden nadat ge die opleiding hebt gevolgd. Sommigen zijn dat, anderen allesbehalve, tis geen 'garantie'. Er wordt imo te veel met boekenkennis gewerkt en geen hands-on praktische kennis. Ge kunt natuurlijk moeilijk hele dagen op werfbezoek gaan, daarom als ge werfleider wilt worden, ik zou zeggen bezoek elke werf die ge kunt en werk eventueel zelf in den bouw in de zomer ofzo.

En 1700EUR voor een werfleider? Ik vind dat toch niet veel geld, wat is voor jullie een werfleider? Voor mij is dat iemand die de eindverantwoordelijkheid draagt vd werf en de woordvoerder is van de aannemer en de communicatie met andere betrokken partijen regelt, en als dat gewone huizenbouw is dan hebde verschillende werven onder u. Met zulke hoge stakes en liefst deftige onderhandelingsskills zou ik toch wel wat meer betalen, of ik zou toch een type van capabele mensen willen die hogere eisen zullen hebben.

Maja, wat definieren jullie als een werfleider?
    Laatst gewijzigd door sneax; 16 juni 2011 om 18:54

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten