Bekijk resultaten enquête: Ik heb een brutoloon...

Aantal stemmers
1601. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • < 1000 euro

106 6,62%
  • 1000 euro < brutoloon < 1250 euro

29 1,81%
  • 1250 euro < brutoloon < 1500 euro

107 6,68%
  • 1500 euro < brutoloon < 1750 euro

142 8,87%
  • 1750 euro < brutoloon < 2000 euro

231 14,43%
  • 2000 euro < brutoloon < 2250 euro

271 16,93%
  • 2250 euro < brutoloon < 2500 euro

188 11,74%
  • 2500 euro < brutoloon < 2750 euro

121 7,56%
  • 2750 euro < brutoloon < 3000 euro

107 6,68%
  • 3000 euro < brutoloon < 3250 euro

47 2,94%
  • 3250 euro < brutoloon < 3500 euro

46 2,87%
  • meer dan 3500 euro

206 12,87%
Pagina 145 van 261 EersteEerste ... 4595135141142143144145146147148149155195245 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.881 t/m 2.900 van 5201
    Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Helld0g- Bekijk bericht
    direct tekenen dat je maximum bedrijfsvoorheffing af wil houden!
    maximum = onbeperkt . Laat gewoon 30% afhouden, dan zit je al dichter. Tenzij je een goeie spaarder bent en er tegen kan dat je een zware belastingsbrief krijgt, dan is het minimum lonender.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Leeftijd: 23
    Opleiding: Informaticabeheer
    Werkervaring (wat / hoelang) :
    - 1 jaar als After Sales Technician (helpdesk)
    - 1 jaar als bedieningsman bijproducten (arbeider bij ArcelorMittal
    Burgerlijke staat (+ten laste?): Feitelijk samenwonend, met 1 kind ten laste
    -------------
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Infrabel (NMBS)
    Huidige functie: Onderstationschef specialiteit Infrabel in stage
    Anciënniteit: 3.5 maand
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): fulltime
    Afstand woon/werk: 18km (station Sint-Niklaas) of 20 km (station Dendermonde)
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Momenteel vroege en late shiften, na opleiding komen er weekends en nachten bij
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Dendermonde en Sint-Niklaas
    -------------
    Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?): 24
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 13
    Vakantiedagen (andere extra): 13
    ------------
    Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): Ja, berekening op basis van brutoloon afgelopen jaar
    14e maand of winstuitkering: jaarpremie, berekening op basis van brutoloon afgelopen jaar
    GSM: nee
    Auto: nee
    Laptop: nee
    Maaltijdcheques (bedrag?): 5.5 (1 per gewerkte dag uiteraard)
    Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...)
    - Onbeperkt met de trein in de Benelux
    - een 30-tal tickets voor 1e klasse
    - Eigen mutualiteit
    - Hospitalisatieverzekering
    - Maandelijkse productiviteitspremie (ook een berekening van hoe tevreden ze zijn over u, in oktober een 150€ hierdoor gekregen)
    - Haard- of standplaatstoelage (+- 90€/maand)
    -------------
    Maand salaris (bruto): 1886.23
    Maand salaris (netto): 1411.30 (is inclusief bijdrages voor pensioenen, ziekenkas, vakbondsbijdrage, ... en inclusief de productiviteitspremie, en standplaatstoelage..)

Premies voor nacht- en weekendwerk komen steeds 2 maand na prestatie. Elke vroege of late die je doet worden 2 uur als nacht uitbetaald. Wat ik hiervoor nog zal krijgen zal ik eind december weten e
    (Lonen worden altijd op de laatste dag van de maand gestort)

Member
    iTrader
    0
    Een mooi aantal dagen vakantie Vele zouden hiervoor tekenen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baahl Bekijk bericht
    - Maandelijkse productiviteitspremie (ook een berekening van hoe tevreden ze zijn over u, in oktober een 150€ hierdoor gekregen)
    Je krijgt dus maandelijks een soort van bonus? Wie bepaalt dat bedrag dan, jouw rechtstreekse chef? En wat is het max. bedrag?

- Haard- of standplaatstoelage (+- 90€/maand)
    Volgens deze website krijg je enkel zo'n haard/standplaatstoelage als je niet-geïndexeerde jaarwedde lager is dan 18 718,39 euro. Maar jouw brutoloon is toch hoger? Of heeft dat iets te zien met die "niet-geïndexeerde"?

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (90%)
    Wat kan een bachelor marketing met 1 jaar ervaring in een administratieve functie zoal vragen bij een solliciatie als hij zich ook wil verbeteren qua verloning, onafhankelijke van de sector? Of is mijn vraag echt te afhankelijk van de sector?

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    ja

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door virtualdude Bekijk bericht
    Eigenlijk klopt dit niet.
    Wanneer je achteraf belastingen moet betalen dan is dit in jouw eigen voordeel. Indien je zelf hier vooraf rekening mee kan houden en het geld op een spaarrekening plaatst dan krijg je daar tenminste rente op.

Liever 2K terugbetalen en beetje rente overhouden dan 2K bedrijfsvoorheffing voorbetalen en de staat die men m'n rente wegloopt want dan betaal ik eigenlijk niet 2K belastingen maar 2K + rente.
    je hebt een punt!

maar zeker voor jonge gasten die in hun eerste job zitten kan dat een heel vertekend beeld geven en zou het nog al eens durven voorvallen dat het kruit al verschoten is tegen dat ze het nodig hebben...

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Een mooi aantal dagen vakantie Vele zouden hiervoor tekenen.
    Idd, niet slecht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikvt Bekijk bericht
    Je krijgt dus maandelijks een soort van bonus? Wie bepaalt dat bedrag dan, jouw rechtstreekse chef? En wat is het max. bedrag?

Volgens deze website krijg je enkel zo'n haard/standplaatstoelage als je niet-geïndexeerde jaarwedde lager is dan 18 718,39 euro. Maar jouw brutoloon is toch hoger? Of heeft dat iets te zien met die "niet-geïndexeerde"?
    Die bonus wordt inderdaad bepaald door de rechtstreekse chef. Hoe die berekening precies in elkaar zit weet ik niet. Voor die berekening wordt rekening gehouden met het uurloon, aantal uren prestatie, individueel beoordelingscijfer en harmoniseringscoëfficient. Da individueel beoordelingschijfer wordt bepaald door de onmiddelijke chef, en zit tussen 0.9 en 1.5. 0.9 is krijg je sowieso, en normaal krijgt iedereen die in zn stage zit dit. 1.5 is heel uitzonderlijk, en krijg je enkel voor bvb een maand als je iemands leven gered hebt of iets anders heel uitzonderlijks gedaan hebt. Een normaal werknemer die niks speciaals goed of verkeerd doet, zit meestal aan 1.2. Ik zou normaal op 0.9 moeten zitten, aangezien ik nog in mn stage zit, maar ze hebben mij blijkbaar op 1.1 gezet

ivm die haard/standplaatstoelage, ik zit nu aan 14778.73 niet geïndexeerd jaarwedde. Na 4 jaar zit ik aan 18.197,97 (komt overeen met 2309.61 bruto per maand).

We hebben hier een ganse tabel met de weddeschalen. Ik weet dus nu al hoeveel ik ga verdienen binnen bvb 30j (tenzij ik aan examens meedoe voor bvb eerste onderstationschef, dan is het nog meer)

Member
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Helld0g- Bekijk bericht
    je hebt een punt!

maar zeker voor jonge gasten die in hun eerste job zitten kan dat een heel vertekend beeld geven en zou het nog al eens durven voorvallen dat het kruit al verschoten is tegen dat ze het nodig hebben...
    Klopt ook.
    Het is voor sommige inderdaad moeilijk om een deel van hun loon in dat geval aan de kant te leggen en onaangeroerd te laten ook in moeilijk tijden.

Approved 9-lifer caoimhin's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik prefereer terugtrekken van de belastingen. Je loopt wat interest mis maar je leeft naar wat je in de maand krijgt. En het terugtrekken zie ik dan als een bonus.
    If I agreed with you we'd both be wrong.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk bericht
    Ik prefereer terugtrekken van de belastingen. Je loopt wat interest mis maar je leeft naar wat je in de maand krijgt. En het terugtrekken zie ik dan als een bonus.
    Idem..

Het geld da ik terugkrijg gaat integraal naar mn spaarboek. Elke extra cent is er meer dan welkom voor een huisje

Dit jaar zal ik nog terugkrijgen (een 400€), maar volgend jaar zal ik wss een 1000-tal eurootjes mogen bijleggen, kheb dan een jaar als ploegarbeider gewerkt.
    Vanaf erna zal het ongeveer op 0 staan (overheid)

Member SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk bericht
    Begrijpelijk langs de ene kant, raar langs de andere want de rekensom komt op het einde van de rit gelijk uit, alleen is het zoals je zelf zegt met minder interest in het ene geval.

Heb vorig jaar weergetrokken en liep vrij ambetant dat ik pas eind oktober dat geld zag, daar hadden nuttigere dingen in de tussentijd mee gedaan kunnen worden

(en met tax on web zie je direct en makkelijk wat de som zal zijn op einde van de rit btw)

Member YellinD's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Huidige loon is dit:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YellinD Bekijk bericht

Leeftijd: 28
    Opleiding: Hogeschool TI (Bachelor genoemd nu, zeker?)
    Werkervaring: 6 jaar
    Burgerlijke staat (+ten laste?): gehuwd, 1 kind ten laste
    -------------
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): JD Edwards consultant (IT dus), pc218
    Huidige functie: Senior Technical JDEdwards consultant
    Ancienniteit: 4 jaar bij huidige werkgever
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): full time in 38uren systeem, 40-42uren effectief (afh. van de wensen van de klant, regelmatig nog extra uur van thuis uit werken)
    Afstand woon/werk: varieert van 25km tot 250km
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: normaal werken
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Benelux
    -------------
    Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?): 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): geen
    Vakantiedagen (andere extra): geen
    ------------
    Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): denk ik niet
    14e maand of winstuitkering: neen
    GSM: nee, wel communicatie vergoeding (50euro netto)
    Auto: ja, Opel Vectra GTS Sport, internationale tankkaart
    Laptop: ja
    Maaltijdcheques (bedrag?): neen
    Andere voordelen (bonus, cadeaucheques,...): dagvergoeding (11,52 voor dag in belgie, 30-50euro voor dag in buitenland), vorige jaren een bonus maar daar vrees ik dit jaar voor door de economische omstandigheden, zeer regelmatig opleidingen van een week (meestal in het buitenland), juiste uitbetaling overuren
    -------------
    Maand salaris (bruto): 4074
    Maand salaris (netto): rond de 2200 voor fulltime belgie, rond de 2700 voor half time buitenland. Full time buitenland heb ik nog niet gedaan met dit loon

Door omstandigheden (enkele beslissingen management,...) ben ik op zoek gegaan naar ander werk, maar dat is niet makkelijk in de huidige economische toestand en met mijn niche kennis.
    Hieronder een (eerste) voorstel waar ik momenteel over aan het nadenken ben:

-------------
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): JDE/BI consultant (IT dus), pc218
    Huidige functie: JDE/BI Consultant
    Ancienniteit: ---
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): full time in 38uren systeem, 40u effectief (afh. van de wensen van de klant)
    Afstand woon/werk: varieert van 25km tot 250km
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: normaal werken
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Benelux
    -------------
    Vakantiedagen (wettelijk (16,20,24?): 26
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): geen
    Vakantiedagen (andere extra): geen
    ------------
    Eindejaarspremie (volledig/gedeeltelijk): denk ik niet
    14e maand of winstuitkering: neen
    GSM: Ja, met budget van 50euro
    Auto: ja, A4 of BMW3 mits eigen inbreng 140euro
    Laptop: ja
    Maaltijdcheques (bedrag?): neenAndere voordelen (bonus, cadeaucheques,...): Onkostenvergoeding 125euro netto, maaltijdvergoeding 120euro netto
    -------------
    Maand salaris (bruto): 3400
    Maand salaris (netto): Volgens hen rond de 2225, volgens mijn berekening amper 2050 euro

Nu ja, dit is een eerste voorstel, ik ga zeker nog een tegenvoorstel doen! Ik mis momenteel de internationale tankkaart en toch wat bruto loon eigenlijk. Ik denk/hoop dat hun bruto loon zoveel lager is aangezien het hun eerste bod is, en er dus mogelijkheden zijn om dit nog omhoog te halen.
    Ook de proeftijd van 6 maanden zou ik graag laten vallen, of toch minstens verlagen.
    Zien jullie nog iets anders waar ik het zeker over moet hebben?
    Deal with me , before I deal with you ...
    Retired gamer, but still a member of:
    .:. SSKCLAN .:. www.sskclan.com .:. #sskclan .:.

Member Rashaan's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    zeker toch is horen wat voor verzekeringen je erbij krijgt...

Member
    iTrader
    0
    Hoi,

Ik ben dit jaar afgestudeerd en ben dus volop aan't solliciteren. Ondertussen heb ik een contractvoorstel, maar als starter heb ik niet echt een goed beeld of het nu een goed voorstel is of niet. Het lijkt mij alleszins maar weinig.
    Hun voorstel:

Brutto: 1950 euro, zonder hospitalisatie, groepsverzekering, maaltijdchecks, wagen, gsm,....

Het is een KMO en het is een programmeur functie.

Is dit een goed contract? Of kan ik het beter laten schieten?

Dank bij voorbaat

Member vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    225 (100%)
    Goh, ik zou dat aannemen. Als starter is het niet slecht, maar ook niet supergoed. Maar dan kan je wat ervaring opdoen, en ondertussen op het gemak uitkijken naar nieuwe/hogere job.

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    In deze economie valt dat goed mee, je bent bachelor veronderstel ik?
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    In deze economie valt dat goed mee, je bent bachelor veronderstel ik?
    Jep, bachelor toegepaste informatica.

Een serieus dilemma. Nu tekenen en een job hebben in januari of wachten. 't Is dat ik dan nog een auto moet gaan aankopen, terwijl je bij sommige bedrijven een bedrijfswagen krijgt. Dat scheelt toch ook meteen in de portemonnee.

Van die 1950 zal ik maar een goeie 1300 overhouden waarschijnlijk. Met de bijhorende kosten aan de wagen (verzekering, benzine) schiet daar maar een 1000 euro van over.
    Laatst gewijzigd door ThomasV; 18 december 2009 om 18:29

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    Maar je hebt wel werkervaring tegen dan hé Beter dat dan op den dop gaan...
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThomasV Bekijk bericht
    Jep, bachelor toegepaste informatica.

Een serieus dilemma. Nu tekenen en een job hebben in januari of wachten. 't Is dat ik dan nog een auto moet gaan aankopen, terwijl je bij sommige bedrijven een bedrijfswagen krijgt. Dat scheelt toch ook meteen in de portemonnee.

Van die 1950 zal ik maar een goeie 1300 overhouden waarschijnlijk. Met de bijhorende kosten aan de wagen (verzekering, benzine) schiet daar maar een 1000 euro van over.
    niemand die je verbiedt om te solliciteren bij andere firma's ondertussen . aannemen dus, ook al is eht mss niet je droomjob.

Netto komt 1950 euro bruto trouwens op 1349,44 euro. Vreemd dat er geen enkel extra-legaal voordeel is. Mss hen toch es op de voordelen daarvan wijzen?

Pagina 145 van 261 EersteEerste ... 4595135141142143144145146147148149155195245 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten