Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Member ShPonGle's schermafbeelding
    iTrader
    113 (100%)

Uw opzeg indienen tijdens proefperiode (bediende)

Hallo,

ik ben enkele maanden terug ergens gestart als IT medewerker maar de manier van werken daar is totaal m'n ding niet, collega's liggen me niet echt en de werkinhoud is ook ferm anders dan hetgeen voorgewend werd. ben daar nu een 3-tal maanden bezig, nog 3 maand en mn proefperiode van 6 maand is dan voorbij, heb geen idee of ze verlengd zal worden van de baas z'n kant maar zelf heb ik totaal geen zin veel van m'n tijd daar nog te spenderen.

nu, ben dus terug actief aan het solliciteren maar weet niet juist welke te respecteren opzegtermijn ik in m'n CV kan opgeven (verondersteld dat IKzelf de opzeg indien en niet m'n baas):

-is dit slechts een week na de officiŽle opzeg-indiening,
    -is dit tot het eerste dag van de maand die volgt op deze waarin de opzeg ingediend werd,
    -of is dit de gebruikelijke 1,5 maand (6 weken) voor een bediende de < 5 jaar ergens tewerkgesteld is?

alvast bedankt.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShPonGle Bekijk bericht
    Hallo,

ik ben enkele maanden terug ergens gestart als IT medewerker maar de manier van werken daar is totaal m'n ding niet, collega's liggen me niet echt en de werkinhoud is ook ferm anders dan hetgeen voorgewend werd. ben daar nu een 3-tal maanden bezig, nog 3 maand en mn proefperiode van 6 maand is dan voorbij, heb geen idee of ze verlengd zal worden van de baas z'n kant maar zelf heb ik totaal geen zin veel van m'n tijd daar nog te spenderen.

nu, ben dus terug actief aan het solliciteren maar weet niet juist welke te respecteren opzegtermijn ik in m'n CV kan opgeven (verondersteld dat IKzelf de opzeg indien en niet m'n baas):

-is dit slechts een week na de officiŽle opzeg-indiening,
    -is dit tot het eerste dag van de maand die volgt op deze waarin de opzeg ingediend werd,
    -of is dit de gebruikelijke 1,5 maand (6 weken) voor een bediende de < 5 jaar ergens tewerkgesteld is?

alvast bedankt.
    het eerste, 7 dagen

Member SilentSpring's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Proefperiode + 7 dagen is het kortste wat je kan hebben.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    113 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Proefperiode + 7 dagen is het kortste wat je kan hebben.
    dus sowieso 6 maand + een week? dat kan wel niet hoor, als je bvb ergens 4 jaar werkt als bediende moet je toch maar anderhalve maand (tellend vanaf de eerste nieuwe maand) uitdoen...?

ik kom op 7 dagen uit volgens de opzegwijzer, wat wel ideaal zou zijn mocht ik ander werk vinden waar ik meteen kan starten.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    dus sowieso 6 maand + een week? dat kan wel niet hoor, als je bvb ergens 4 jaar werkt als bediende moet je toch maar anderhalve maand (tellend vanaf de eerste nieuwe maand) uitdoen...?

ik kom op 7 dagen uit volgens de opzegwijzer, wat wel ideaal zou zijn mocht ik ander werk vinden waar ik meteen kan starten.
    Opzegging tijdens de proeftijd (art. 81 ß 1 arbeidsovereenkomstenwet)

Gedurende de eerste maand van de proeftijd kan de arbeidsovereenkomst voor bedienden niet eenzijdig beŽindigd worden, tenzij om dringende redenen. Wanneer een opzegging tijdens de eerste maand wordt gegeven, kan de beŽindiging ten vroegste uitwerking hebben op de laatste dag van de eerste maand.
    Na het verloop van de eerste maand, kan de overeenkomst zowel door de werkgever als de bediende tijdens de proeftijd beŽindigd worden door opzegging, met inachtneming van een opzeggingstermijn van 7 dagen. In afwijking van de algemene regel begint de opzeggingstermijn in dit geval te lopen de dag volgend op deze waarop de opzegging uitwerking heeft.

of in wettinees:
    Code:
    Onverminderd de toepassing van artikel 79, kan de overeenkomst tijdens de 
    proeftijd  zonder dringende reden niet eenzijdig worden beŽindigd dan met 
    inachtneming  van een opzeggingstermijn van zeven dagen, waarvan kennis wordt 
    gegeven  in de vorm bepaald in artikel 37, tweede tot vierde lid. Wanneer een 
    dergelijke opzegging tijdens de eerste maand wordt gegeven, dan heeft de 
    beŽindiging ten vroegste op de laatste dag van deze maand uitwerking
    Sent From My Brain Using Common Sense

Approved 9-lifer Hekje#'s schermafbeelding
    iTrader
    356 (100%)
    Zoals al gezegd 7 dagen
    Heb het ook voorgehad

iTrader
    113 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cirja Bekijk bericht
    Zoals al gezegd 7 dagen
    Heb het ook voorgehad
    en? goed verlopen? of toch op veel onbegrip en miserie gestoten?

grtz

btw: die 7 dagen = werkdagen of kalenderdagen?

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    kalenderdagen, gťťn werkdagen.
    Sent From My Brain Using Common Sense

iTrader
    113 (100%)
    lol -soit, denk nie dak et meteen ga nodig hebben, door de financiŽle crisis heerst er op veel plaatsen een hiring stop en das als sollicitant wel wa voelbaar

Approved 9-lifer Hekje#'s schermafbeelding
    iTrader
    356 (100%)
    en? goed verlopen? of toch op veel onbegrip en miserie gestoten?

grtz

btw: die 7 dagen = werkdagen of kalenderdagen?
    Eigenlijk geen problemen mee gehad, ze waren eerder teleurgesteld dat ik wegging omdat ik blijkbaar mijn werk zeer goed deed. M'n contract ging na die 6 maanden normaal gezien zeker verlengd worden. Voor de rest geen problemen denk ik.
    Ik heb nog 7 werkdagen moeten doen.

iTrader
    113 (100%)
    aja ok. merci vr de respons, kga voorlopig nog ff blijven al is het maar omdat er echt geen interssant werk is voort moment.

zit bovendien nog met een probleempje in m'n contract: ik mag binnen het jaar na ontslag niet in dienst gaan bij een concurrent in de regio (concurrentiebeding clausule). dat betekent ofwel ver van huis gaan werken, ofwel een andere sector opzoeken, anders riskeer ik dat de werkgever bij wie ik zou weggaan het voor de arbeidsrechtbank brengt, en kunnen ze drie maand loon van mij eisen als boete .
    iemand ervaring mee?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten