Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 22
    Approved 9-lifer Gromme's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3

Blog: Help, ik doe mijn job niet meer graag.

Ik werk nu sinds 3 maanden als vertegenwoordiger maar met elke dag dat voorbij gaat besef ik meer & meer dat dit niet is wat ik wil doen. Elke dag ga ik met tegenzin werken, ik zeg niet dat iedereen elke dag graag gaat werken maar ik ga echt met tegenzin werken.

De job op zich heeft een mooie verloning, auto + tankkaart en laptop, toch kan dit niet opwegen tegen het feit dat de job niet is wie ik ben.

Vertegenwoordiger ben je.... en ik ben het niet. Het is een stressvolle job en ik besef dat ik niet ben voor die soort stress. De uren zijn lang en over het algemeen heb je nog wat huiswerk ook. Het is ook een vrij (ON)sympathieke wereld. Ik besef ook des te meer dat ik niet graag werk onder een baas in een functie waarin je veel verantwoording moet afleggen.

Nu is verder kijken naar een andere job makkelijk gezegd maar ik ben, zelfs als 25-jarige, er nog niet uit wat ik wil doen of welke richting ik uit wil.

Ik hou me graag creatief bezig en zou daar meer mee willen doen. In september begin ik al met avondschool 'fotokunst' op het academie, dus dat lijkt me al een goede stap al is dat niet persé bedoelt om daar een job van te maken maar gewoon mijn kennis en interesse te verruimen.

Mensen die ook al in een vergelijkbare situatie hebben gezeten? Hoe zijn jullie eruit gekomen?

Member
    iTrader
    0
    Tabula rasa gedaan, en heel wat pasjes teruggezet. Ofte 'reculer pour mieux sauter'. En met dat in het vooruitzicht, maak ik de ondraaglijkheid draaglijk(er). Maar ik zou niet in mijn situatie willen zijn op mijn 25ste. Dan denk/hoop ik verder/stabieler te staan.

Zoek iets deftigs/niet esoterisch en ga er dan voor. Punt!

Member Bose's schermafbeelding
    iTrader
    0
    hey daar is hij weer!

Member Santa's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Vertegenwoordiger bij Pitaman is nu ook weer niet de job van je leven

Approved 9-lifer chosen1's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Gromme mag ik vragen wat voor diploma's ge hebt?

geld verdienen met iets artistiek is niet zo voor de hand liggend. en ik zou toch eerder voor werkzekerheid/geld kiezen tenzij ge bvb persfotograaf ofzo kunt worden.
    .

Approved 9-lifer Gromme's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    @ Santa, vrij kleinerend gevoel in je antwoord, dus ik negeer het.

@ Chosen1, ik heb een diploma (middelbaar) verkoopstechnieken en bedrijfsbeheer. Heb altijd zowat de slechte keuzes gemaakt in onderwijs.
    Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om in iets artistiek geld te verdienen. De opleiding doe ik meer vanwille de interesse in de hobby dan in een eventuele kans op een job daarvoor.

Member
    iTrader
    0
    Normaal zit je nog in een proefperiode, dus kan je het nog snel afbollen?
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member
    iTrader
    0
    Vertegenwoordiger is niet te onderschatten (ik bedoel niet qua niveau) maar ik heb een maat die ook vertegenwoordiger is (voor Bicky Burger ) en hij zegt dat het een vrij eenzaam beroep is. Ookal zie je misschien veel klanten, maar je hebt geen collega's,... liet hij me weten.

Dus Gromme, misschien onbewust, zou een job met meer mensen rondom u die samenwerken u beter passen.

Tis maar een opmerking.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromme Bekijk bericht
    @ Santa, vrij kleinerend gevoel in je antwoord, dus ik negeer het.

@ Chosen1, ik heb een diploma (middelbaar) verkoopstechnieken en bedrijfsbeheer. Heb altijd zowat de slechte keuzes gemaakt in onderwijs.
    Het is natuurlijk ook niet de bedoeling om in iets artistiek geld te verdienen. De opleiding doe ik meer vanwille de interesse in de hobby dan in een eventuele kans op een job daarvoor.
    2de vraag die we ons moeten stellen is dan je bent nu 25, zegt 3 maanden te werken en je hebt enkel een middelbaar diploma.. wat heb je die 7 jaar daartussen gedaan ?

Verder als je echt met veel tegenzin vertrekt elke dag kan je beter stoppen. Maar je kan van een job niet verwachten dat het per definitie leuk zal zijn.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Is bij de politie gaan geen optie Gromme? Uiteindelijk moet je daar geen 'diploma' voor hebben, al zijn de testen van de politie zelf ook niet meteen een lachertje heb ik mij laten vertellen. Maar mits enige motivatie mag dat toch geen al te groot probleem zijn? En je bent bovendien altijd met een collega op pad dus volgens mij is dat wel 'leuk'. En voor de staat werken zal sowieso ook wel bepaalde voordelen met zich meebrengen.

Je moet sowieso niet tegen je zin blijven werken. Uiteraard heb ik respect voor mensen die toch tegen hun zin werken in plaats van te stempelen maar van zodra je echt iets hebt van 'Dit doe ik niet graag.' moet je uitkijken naar een andere baan.

Succes ermee!

Member Santa's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik zie gewoon niet in hoe het "vertegenwoordigen" van Pitaman of Bicky Burger etc.. je ooit een gevoel van enorme vreugde in je werk kan geven. Dat lijkt mij zo logisch dat dat een vuil werkje is?

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Santa| Bekijk bericht
    Ik zie gewoon niet in hoe het "vertegenwoordigen" van Pitaman of Bicky Burger etc.. je ooit een gevoel van enorme vreugde in je werk kan geven. Dat lijkt mij zo logisch dat dat een vuil werkje is?
    En toch zijn er mensen die graag werken als vertegenwoordiger en daar véél geld mee verdienen. Ik begrijp dat ook niet goed maar bon, elke mens is nu eenmaal anders.

Member
    iTrader
    0
    Alleen maar een secundair diploma helpt nu ook niet echt voor een mooie job te krijgen,Santa.

Als je vertegenwoordiger kunt worden, of je moet in de fabriek gaan staan, zou m'n keuze ook wel snel gemaakt zijn.

Member Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ge hebt wel nog meer opties dan in een fabriek ze, zult alleen veel mogen solliciteren voor ge een kans krijgt, maar dat hebt ge evengoed met een beter diploma

Gromme, je bent zoals je aanhaalt geen vertegenwoordiger. Verkoop etc zijn dus niets voor u, maar omvat dat alle publieke functies? Zou je liever gewoon op een bureau zitten zonder die functie van billboard voor het bedrijf?

Zou je graag met je handen bezig zijn of liever gewoon bureauwerk? En je wil klaarblijkelijk ook geen jobs met verantwoordelijkheid?
    pie is cool | www.iobeir.net

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieroxx Bekijk bericht
    En je wil klaarblijkelijk ook geen jobs met verantwoordelijkheid?
    hij wil geen jobs waar hij veel verantwoording moet afleggen. denk dat hij met verantwoordelijkheid an sich geen probleem heeft, maar eerder met zelfstandigheid (or a lack thereof).

Member Parnakra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Hey, Gromme, hoe gaat het nog met je boek?

Member
    iTrader
    64 (100%)
    ik denk dat er weinig mensen hun job supergraag doen... er zijn altijd hoop minpunten...
    ik vind dat je het altijd van de andere (positievere) kant moet bekijken, je zegt zelf dat je qua verloning enzo goed zit (wat misschien niet zo evident is aangezien je maar middelbaar diploma hebt)
    je bent ondertussen ook al 25, met een stabiele job met goede verloning kan je ook bepaalde dingen plannen (sparen voor de toekomst enzo)
    dit gaat moeilijk als je om x-aantal maanden jobhopt...

ik dacht vroeger ook dat ik geen enkele job lang zal volhouden
    maar uiteindelijk de sleur komt bij elke job na een tijdje, ge kunt moeilijk blijven jobhoppen en leven in onzekerheid
    ik heb nu een stabiele job, stabiel inkomen wat ook noodzakelijk is aangezien ik ondertussen eigen stekje heb gekocht
    nu voel ik me veel beter want ik werk nu voor iets (lening afbetalen)
    consoles: xbox, ps2, ps1, DC

Approved 9-lifer DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromme Bekijk bericht

Vertegenwoordiger ben je.... en ik ben het niet. Het is een stressvolle job en ik besef dat ik niet ben voor die soort stress. De uren zijn lang en over het algemeen heb je nog wat huiswerk ook. Het is ook een vrij (ON)sympathieke wereld. Ik besef ook des te meer dat ik niet graag werk onder een baas in een functie waarin je veel verantwoording moet afleggen.
    Ik ben nog niet actief in de wereld der werkende mensen maar is iedere job waar je nauwelijks ervaring in hebt quasi altijd met een overste waar je veel verantwoording moet afleggen? Je kan pas echte zelfstandigheid verwachten wanneer de persoon boven je weet dat je ervaren bent in wat je doet. (Situational Leadership)
    o/

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deejay_Neo Bekijk bericht
    Vertegenwoordiger is niet te onderschatten (ik bedoel niet qua niveau) maar ik heb een maat die ook vertegenwoordiger is (voor Bicky Burger ) en hij zegt dat het een vrij eenzaam beroep is. Ookal zie je misschien veel klanten, maar je hebt geen collega's,... liet hij me weten.

Dus Gromme, misschien onbewust, zou een job met meer mensen rondom u die samenwerken u beter passen.

Tis maar een opmerking.
    Die vlieger gaat toch niet altijd op hoor. De moeder van mijn lief is ook vertegenwoordiger en bij haar is dat toch allesbehalve een associaal beroep hoor. Ik moet er wel bijzeggen dat zij haar job toch wel graag doet en ik denk toch wel dat dat een héél belangrijke factor is. Klanten zien ook dat zij die job graag doet en daardoor bouwt zij toch wel een andere relatie op met die mensen. Er zitten daar heel wat klanten tussen waarvan we eerder al van een vriendschappelijke relatie spreken dan van een zakelijke relatie. Ze krijgt aldoende veel waardering voor haar job en dat scheelt hem toch wel. Hoe vaak ze al niet thuisgekomen is met bloemen, waardebons e.d. Ongeloofelijk eigenlijk. Nujah, je moet het natuurlijk graag doen.

Ik denk dat eens je in zo een spiraal terecht komt het toch wel een vrij aangename job moet zijn. Eens je als vertegenwoordiger wat omzet draait zijn de vergoedingen echt wel goed. Natuurlijk blijft er altijd wel wat stress en negatieve punten maar ik denk dat je nog heel lang gaat mogen zoeken naar een job zonder die negatieve punten.
    Gear: 2x Technics SL1200 MK2 * SYNQ SMX.1 * Technics RP-DJ 1200
    Macbook * Serato Scratch Live
    SoundCloud

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten