Pagina 52 van 92 EersteEerste ... 24248495051525354555662 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.021 t/m 1.040 van 1840

Discussie: Werken bij de NMBS

Member Blad3z's schermafbeelding
    iTrader
    2 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Als je vakbondsmilitant bent, kweek je een leren huid . Net alsof je bepaalde acties niet moet doen omdat er mensen de dag erna bitter reageren. Je moet acties doen omdat je een onrecht meent te hebben. Als dat onrecht (ik weet het, subjectief) er is en blijft en er koimt geen oplossing uit de bus na een overleg met de werkgever, kan je staken. Of de baas, klanten of leveranciers nu kwaad zijn of niet, maakt dan niets uit.
    We spreken hier niet over Schrijnwerkerij Devos waarvan zijn plaatsers niet komen opdagen hé.
    NMBS legt het hele land plat met zo'n staking, de NMBS zelf voelt daar volgens mij niet zoveel van omdat 90% toch met abonnementen rijdt. De zwaarst gedupeerden zijn de gewone werkmensen, zoals jij en ik.
    Alhoewel, jij misschien niet, aangezien je zelf tot de vakbond behoort.

Het stakingsrecht wordt gewoon misbruikt, er zou toch een minimale dienstverlening mogen zijn zoals dit in de omliggende landen al zo is. Dat men dan nog treinen doet rijden van 6u - 10u en 15u - 19u.
    I'm not your friend, buddy.

Approved 9-lifer Draego's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blad3z Bekijk bericht
    Kortzichtig? Belange niet.
    Ik had het over de post van u die ik quote. Dat vond ik nogal kortzichtig. De vakbonden willen nog steeds altijd zo goed mogelijk doen. De manier waarop ze hun acties ondernemen keur ik niet echt goed maar swat, ik beslis niet. Ik vind ook dat de staking van gisteren TERECHT was maar dat door de vele (mss niet supernodige) stakingen ervoor ze iets overdrijven en een slecht imago krijgen naar de reizigers toe. Dan hadden ze de vorige 2 keer beter een betaalstaking gedaan ofzo. Zo kweek je ook meer goodwill van de reizigers toe.

De mensen moeten echter ook wel beseffen dat gisteren 3/5 (zoiets) van het spoorwegpersoneel NIET meestaakte. Het is niet omdat er amper treinen reden dat niemand aan het werk was. Daarvoor iedereen afstraffen is gewoon overbodig. Aanvallen is ook nooit nodig. Noch fysiek, noch met woorden. Moesten de mensen nu hun ongenoegen kunnen uiten op een normale manier dan zou geen enkele begeleider geirriteerd reageren. Maar de weinigen die dit kunnen zul je niet tegen de begeleider bezig horen maar tegen de ombudsman. Diegene die het luidst roepen op de trein zijn diegene die er het minst van snappen.

En dan zeker met wantoestanden als vandaag, passagiers kloten tijdens de avondspits is echt wel van het laagste en zorgt voor enorm wat agressie. Zou niet graag een conducteur zijn vanavond.
    Wat jij interpreteert als 'passagiers kloten' zal waarschijnlijk gewoon die mensen zijn die hun werk doen?

Nogmaals: Als je agressie voelt jegens het begeleidingspersoneel dan ligt de fout echt wel bij u. Je kan uiteraard uw ongenoegen uiten tegen die mensen omdat je geen zitplaats heb of vertraging hebt maar je moet ook wel kunnen begrijpen dat ze er ZELF niets aan kunnen doen.
    Wij kunnen maar rijden met het materiaal dat we krijgen. Vertraging komt er door een pak reden die wij zelf ook niet vaak in de hand hebben. Brussel tijdens spits is de hel maar wat verwacht je dan ook? Meer dan 1.000 treinen in één uur door 3 kokers. Sneeuwbaleffect dus.

Enfin, 'k heb zelf ook al es mijn trein moeten laten afschaffen in Leuven en ik kreeg toen ook een pak vuile blikken mijn richting uit. De paar mensen die effectief met mij begonnen te babbelen begrepen echter al snel dat ik er zelf niet veel aan kon doen en waren dan ook begrijpend. Ik kreeg toen nog een schouderklopje van een paar mensen omdat ik nog geprobeerd had terwijl een grote bende mij wou lynchen.

NMNS heeft een pak nadelen en VEEL dingen die beter kunnen. Ik wil gewoon maar zeggen dat het niet altijd is wat het lijkt voor jullie reizigers. Jullie weten echt niets over hoe de spoorweg draait. En daar bedoel ik niets slecht mee.
    Word lid van de Conservatieve Partij der Zwammers! | Infothread | Klik hier om lid te worden
    "Never argue with an idiot. He will take you down to his level and beat you with experience."
    Mijn Last.fmClub Brugge#9lives.sportHattrick - VI.387
     27" iMac | 15" MacBook Pro | 16 GB iPad Mini | 16 GB iPhone 5S 

iTrader
    2 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Draego Bekijk bericht
    Wat jij interpreteert als 'passagiers kloten' zal waarschijnlijk gewoon die mensen zijn die hun werk doen?
    Neen, de sporen blokkeren vanaf 15u.

iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    1
    Neen, de sporen blokkeren vanaf 15u.
    Ah ik dacht dat je het had over treinbegeleiders die iets deden. Laat maar zitten dan.

Waarom ze dat er nog bij doen snap ik zelf ook niet echt maar enfin, helaas niet veel aan te doen.

Dat verklaart wel ineens waarom ik vanmorgen de ganse tijd aan de kant mocht om die IC's met vertraging door te laten.
    Word lid van de Conservatieve Partij der Zwammers! | Infothread | Klik hier om lid te worden
    "Never argue with an idiot. He will take you down to his level and beat you with experience."

Banned fraG^'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    enige wat ik weet van de NMBS is dat ze 10x meer congé hebben dan leerkrachten.. maat van me werkt als treinbestuurder nu, zijn 3e jaar. Die heeft sinds het begin 3 tot 5 dagen congé per week... moet eens 2 dagen werken na mekaar en hij zit al te zagen, na die 2 dagen zegt die dan "eindelijk weer 5 dagen thuis", soms moet die ook gwn 5 dagen werken en dan 2 dagen thuis, maar dat is maar zéér zelden. Hij zit meestal thuis te gamen :/ Werken daar is dan nog plezant, hij kan meestal naar de TV kijken in een gemeenschappelijke kamer, of op zijn laptop, tot ze hem nodig hebben. Vind het maar een rare boel, en dat verdiend dan meer als de gemiddelde job op de markt.

En lol @ mensen die hier zitten te zagen over hun werk bij de NMBS, beter kan je wss niet vinden als dat voor een laaggeschoolde kerel.. dus stop met memmen want niemand heeft zo'n uren/job als bij de NMBS

iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fraG^ Bekijk bericht
    enige wat ik weet van de NMBS is dat ze 10x meer congé hebben dan leerkrachten.. maat van me werkt als treinbestuurder nu, zijn 3e jaar. Die heeft sinds het begin 3 tot 5 dagen congé per week... moet eens 2 dagen werken na mekaar en hij zit al te zagen, na die 2 dagen zegt die dan "eindelijk weer 5 dagen thuis", soms moet die ook gwn 5 dagen werken en dan 2 dagen thuis, maar dat is maar zéér zelden. Hij zit meestal thuis te gamen :/ Werken daar is dan nog plezant, hij kan meestal naar de TV kijken in een gemeenschappelijke kamer, of op zijn laptop, tot ze hem nodig hebben. Vind het maar een rare boel, en dat verdiend dan meer als de gemiddelde job op de markt.
    Uw maat (of gijzelf) overdrijft.

Wij zijn inderdaad 'veel' thuis en ons wedde is inderdaad erg mooi maar over de nadelen van het werk praat men nooit hé.

iTrader
    2 (67%)
    @ fraG: ik ben zelf geen nmbs-werknemer maar er is niets dat je tegenhoudt om ook te solliciteren.

Member
    iTrader
    0
    De mensen zien altijd de '170 vakantiedagen per jaar', maar vergeten dat dit ook ons gecompenseerd weekend is he. Als wij zaterdag en zondag moeten werken, dan moeten wij nog ons weekend krijgen ook he. Het overgrote deel van die 170 zijn dus eigenlijk weekenddagen.
    Let us pray for all the fools that be

Member
    iTrader
    2 (100%)
    G hebt al 106 dagen van u weekends op een jaar dat je thuis bent(als je onregelmatige diensten hebt, heb je 65 R en 65 CV) Neem dan nog u 13 KD en 13 CV die je bij krijgt en daar dan uw 24 dagen Verlof dat je hebt op een jaar + de feestdagen die in een weekend vallen.

Grof uitgerekend zijn we 10 dagen minder thuis dan de leerkrachten op een jaar
    http://www.scheidsrechters.be/

msi k8n neo4-f / amd athlon 64 x2 dc 4200+ / hd 250 200 320 gig sata wd / 3062mb (2x 1024+2x 512)/ msi 7300gs 256 ddr2

iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    De mensen zien altijd de '170 vakantiedagen per jaar', maar vergeten dat dit ook ons gecompenseerd weekend is he. Als wij zaterdag en zondag moeten werken, dan moeten wij nog ons weekend krijgen ook he. Het overgrote deel van die 170 zijn dus eigenlijk weekenddagen.
    't Is ook niet dat het met onze onregelmatige uren vakantiedagen van 0:00 tot 23:59 zijn hé.

Member
    iTrader
    0
    Uw maat (of gijzelf) overdrijft.

Wij zijn inderdaad 'veel' thuis en ons wedde is inderdaad erg mooi maar over de nadelen van het werk praat men nooit hé.
    Ik ga akkoord. Ik werk niet voor de NMBS, maar vind dat als je klaagt dat een ander zijn werk zoveel beter is als het jouwe, dan houdt niks je tegen om daar te solliciteren.

Zelfde debat wordt altijd gevoerd over leerkrachten ook (ben ik ook niet). Dat ze zoveel congé hebben... awel wordt dan leerkracht hé, als ge dat zo tof vindt...

Ik probeer eigenlijk gewoonweg niet te veel te vergelijken met anderen als het op mijn loonpakket/voorwaarden aankomt... dat heeft toch geen zin. Ik ben content met wat ik heb en heeft iemand anders een beter pakket, zoveelte beter voor hem/haar. En als ik ook zo'n pakket wil als die persoon, dan moet ik maar dezelfde job gaan doen.

Maar goed, moet de topic titel niet veranderd worden van 'werken bij de NMBS' naar 'contract hebben bij de NMBS'? Want dat is toch wel niet hetzelfde
    (grapje)

Hiapoe
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb mij 1,5 week geleden ingeschreven voor treinbegeleider. Wat is de gemiddelde wachtijd tot ze iets laten weten hiervoor?

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Tot wanneer ze een grote groep hebben,dat kan een week zijn,maar ook paar maand!
    http://www.scheidsrechters.be/

msi k8n neo4-f / amd athlon 64 x2 dc 4200+ / hd 250 200 320 gig sata wd / 3062mb (2x 1024+2x 512)/ msi 7300gs 256 ddr2

Member
    iTrader
    0
    6 weken en dan krijg je sowieso brief. Ik ben ruim geslaagd voor de mondelinge proeven van treinbegeleider! 16/20, vereist minimum 12/20. Nu moet ik binnen de tien dagen mijn diplomas opsturen, dan nog medisch onderzoek en dan kan de aanwerving plaatsvinden!

/me is happy

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Puur uit interesse:
    Wat is het bedrag/percentage dat de treinbegeleiders krijgen uit de losse verkoop van tickets op de trein?

iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht
    Puur uit interesse:
    Wat is het bedrag/percentage dat de treinbegeleiders krijgen uit de losse verkoop van tickets op de trein?
    0%. Of ze zouden in het zwart moeten betaald worden.

(moptjen é!)

Member
    iTrader
    9 (100%)
    0%. Of ze zouden in het zwart moeten betaald worden.

(moptjen é!)
    Gek genoeg is ons dat letterlijk verteld op de infomeeting van treinbegeleider! Of is dat misschien een jaarlijkse premie?

iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht
    Gek genoeg is ons dat letterlijk verteld op de infomeeting van treinbegeleider! Of is dat misschien een jaarlijkse premie?
    Vandaag eens gevraagd aan mijn lieftallige collega die mee was. Blijkbaar krijgen ze inderdaad iets per verkocht ticket maar niet per boete. En zoiets kan toch oplopen naar een mooie €100 per maand ofzo.

Voor meer precieze info zulde beter een echte treinbegeleider raadplegen.

Member
    iTrader
    14 (100%)
    En wij krijgen niks
    Bij al mijn aanbiedingen in Buy it and Sell it worden mijn producten ook aangeboden in vriendenkring.

Member
    iTrader
    0
    En voor de mensen die de job van hun leven zoeken: er worden opnieuw treinbestuurders gezocht!

Pagina 52 van 92 EersteEerste ... 24248495051525354555662 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (0 leden en 2 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten