Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 37
    Member X1RON's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Op kot of niet op kot?

Hallo!
    Volgend jaar ga ik wss ICT studeren in KHK (in Geel). Ik woon in Houthalen-Helchteren en this ongeveer 3 kwartier rijden tot daar. Nu wou ik weten hoe het zit met de lesuren daar. Kan het zo zijn dat ge bv in de voormiddag een paar uurkes les hebt. Dan een tijdje geen les, en dan weer wa uurkes? Want voor zo 'efkes' is't nie de moeite om terug zo ver te rijden, ma this ook weer wa lang om daar rond te blijven hangen.

(this een vraag vn mn ouders omdat ze een kot zo duur vinden )

Grtz
    Philippe

Verwarmingselement Radiance's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    De meerderheid van de studenten in Geel zit er niet op kot. Er zijn wel wat koten rondom de campus en in 't centrum maar overweldigend is het allemaal niet.
    Hoeveel springuren je in een week hebt hangt uiteraard van jaar tot jaar af, maar houd rekening met 2 a 3, in 't departement TW, dat zijn lesuren van 90 minuten.

Daar ga je uiteraard niet voor naar huis, maar goed da's ne goeie moment om e pintje te gaan drinken met uw medestudenten, wat te kaarten of om wat werk in te halen.

Member
    iTrader
    0
    Weblogs
    32
    Bij de samenstelling van de lessenroosters proberen ze daar toch het aantal springuren te beperken. Dus daar moet je niet al te veel schrik voor hebben.

Dat een kot duur is, zal ik niet ontkennen, maar als je drie kwartier tot daar moet rijden en terug elke dag, gaat dat volgens mij toch evenveel aan brandstof kosten.

Member
    iTrader
    0
    K'denk dat da geen probleem is om op en af te pendelen naar Geel. Een vriendin van mij woont in Zonhoven (Nie zover weg van Houthalen dus) en zij gaat ook altijd met de trein naar school (en ze zit ook op de KHK te Geel). T'is ntrl ook veel goedkoper dan op kot gaan ja :')

Springuren hebt ge idd nie zoveel omdat de school zelf daar wel rekening mee houdt. En als je dan ns een uurtje of 2 niks te doen hebt dan kunt ge nog altijd iets gaan drinken met vrienden, of desnoods een taak gaan maken op school.

Ikzelf zit wél op kot, en als ik springuren heb op school dan ga'k ook nie terug naar mn kot hoor. Ik blijf dan gewoon ook op school of ga ff weg met mn vrienden :') Maak je dus maar geen zorgen over die springuren hoor :')

Liefs, Sarah
    Life is a rollercoaster baby, ride it!

Member
    iTrader
    22 (100%)
    Zelf studeer ik ook Toegepaste Informatica in Geel (2de jaar).

Ik neem elke dag de trein naar Geel vanuit Zolder, dat is zo'n 35 à 40 minuten en daarna neem ik gewoon de pendeldienst naar de KHK.

Een treinabonnement kost ook niet zoveel: 90 euro voor 3 maanden.
    Met de auto heen en terug rijden en op kot gaan kost heel wat meer geld.

Over springuren moet je je niet echt zorgen maken.
    Ik heb er praktisch geen gehad (alleen door het wegvallen van een vak).
    De school probeert ze zo veel mogelijk te beperken.

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _-X!rOn-_ Bekijk bericht
    Hallo!
    Volgend jaar ga ik wss ICT studeren in KHK (in Geel). Ik woon in Houthalen-Helchteren en this ongeveer 3 kwartier rijden tot daar. Nu wou ik weten hoe het zit met de lesuren daar. Kan het zo zijn dat ge bv in de voormiddag een paar uurkes les hebt. Dan een tijdje geen les, en dan weer wa uurkes? Want voor zo 'efkes' is't nie de moeite om terug zo ver te rijden, ma this ook weer wa lang om daar rond te blijven hangen.

(this een vraag vn mn ouders omdat ze een kot zo duur vinden )

Grtz
    Philippe
    Kheb er nu 3 jaar gezete en van die drie jaar heb ik geen enkele keer een lessenrooster gehad met springuren tussen.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    ga gewoon op café als ge springuren hebt, kheb wel regelmatig 2 a 3 u dak springuur heb en dan gade gewoon op café

Approved 9-lifer MetalG's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    als da 3 uur vormiddag is en dan zo nog 3 springuren tussen gaak naarhuis en skip ik da ;p
    iMac 27" Quad i7 - HP probook i5 - iPhone 4 16 GB Black 
    Sony A35 + Tamron 17-50mm 2.8

Member
    iTrader
    0
    Over de springuren zou ik me, zoals hierboven reeds gezegd, geen zorgen maken. Een kot wordt door de meesten ook niet gebruikt om te gaan zitten tijdens de springuren .

De voornaamste reden waarom ge voor een kot zou kunnen kiezen is uw reistijd. 3 kwartier smorgens en dan nog eens 3 kwartier 's avonds is niet niks. Ge verliest er echt wel veel tijd mee. 's Morgens vroeg opstaan, overvolle trein wss en 's avonds op nen even volle trein terug naar huis. En als je tot 18u les hebt, heb je als je thuiskomt ook echt geen fut meer om nog iets te doen voort school.

Langs den andere kant, elke dag naar huis heeft ook zijn voordelen. De mammie die voor uw eten en uwe was en plas zorgt bv.
    I reject reality and substitute my own

Member _DKsissor_'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rebellious Bekijk bericht
    Over de springuren zou ik me, zoals hierboven reeds gezegd, geen zorgen maken. Een kot wordt door de meesten ook niet gebruikt om te gaan zitten tijdens de springuren .

De voornaamste reden waarom ge voor een kot zou kunnen kiezen is uw reistijd. 3 kwartier smorgens en dan nog eens 3 kwartier 's avonds is niet niks. Ge verliest er echt wel veel tijd mee. 's Morgens vroeg opstaan, overvolle trein wss en 's avonds op nen even volle trein terug naar huis. En als je tot 18u les hebt, heb je als je thuiskomt ook echt geen fut meer om nog iets te doen voort school.

Langs den andere kant, elke dag naar huis heeft ook zijn voordelen. De mammie die voor uw eten en uwe was en plas zorgt bv.
    Met klaargemaakt eten enz wint ge ook wel tijd en op kot is de kans groot dat ge s'avonds nogal veel en vaak weggaat waar ge ook heel veel tijd verliest terwijl ge dat thuis waarschijnlijk niet zult verliezen

Approved 9-lifer Phil's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rammsein Bekijk bericht
    Met klaargemaakt eten enz wint ge ook wel tijd en op kot is de kans groot dat ge s'avonds nogal veel en vaak weggaat waar ge ook heel veel tijd verliest terwijl ge dat thuis waarschijnlijk niet zult verliezen
    Is er dan zoveel te doen in Geel in de week?

Lijkt me nu niet echt een studentenstad/uitgaansstad...

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk bericht
    Is er dan zoveel te doen in Geel in de week?

Lijkt me nu niet echt een studentenstad/uitgaansstad...

tzottekot

Member
    iTrader
    0
    Ik heb er ook 3 jaar gezeten, 1 semester last gehad van springuren, en dat was maar op 1 bepaalde weekdag.
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member -etienne-'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik zou het kotleven voor geen geld ter wereld willen missen. Springuren of niet, het doet er allemaal niet toe. Je moet gewoon echt op kot of je mist de mooiste jaren van je leven.
    Zelfs moest ik mijn kot zelf dienen te betalen zou ik nog niet twijfelen. Met een jobke is dat al snel terugverdiend. Bovendien kan je ook gemakkelijk wat gaan werken aangezien je in 't centrum van een stad zit. Tijd verliezen doe je er vaak niet eens mee, want anders verlies je praktisch evenveel tijd met het pendelen.

Conclusie: niet twijfelen! Kot!!

Member
    iTrader
    0
    Ze hebben daar trouwens een informaticalokaal, altijd vrij te gebruiken, kun je wat studeren of wat spellekes spelen of zo.
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rammsein Bekijk bericht
    je kan wel 'goed' eten in het cafetaria normaal
    en dan hoef je 's avonds ook niet echt meer wat klaar te maken, enkel mss nog iets binnen spelen
    tenzij je graag 2x warm eet op een dag ofc

zit zelf op kot, maar ik heb ook de slechte gewoonte van vaak maar 1x per dag te eten
    ik voel me soms echter wel schuldig, het kost toch 400 euro per maand hier op kot, wat een goede 4800 euro per jaar maakt (jaar contract)

maar overal is het best leuk/handig op kot :d

Member
    iTrader
    92 (100%)
    400 euro per maand :|.
    Mja soit mijn koten waren 110 euro (Kortrijk, peda) - 80 euro (Leuven, peda) - 145 euro (Gent, kot) - 180 euro (Antwerpen, studio) - 175 euro en nu 200 euro (mijn deel van ons appartement).

Ikzelf ben ook heel hard voorstander van een kot. Er is geen betere manier om snel zelfstandig te worden dan gewoon zelf je huishouden runnen, je was doen, koken, boodschappen doen, zelf beslissen om welk uur je eet of opstaat etc.

Als het echter is omdat je dan meer kunt uitgaan of zo: dat kan ook, maar zorg er dan wel voor dat je school niet vergeet. Het is absoluut niet goedkoop!!!

iTrader
    1 (100%)
    die zelfstandigheid haat ik in zekere zin . Het heeft positieve punten maar ook grote minpunten

Approved 9-lifer mythe's schermafbeelding
    iTrader
    133 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alola Bekijk bericht
    400 euro per maand :|.
    Mja soit mijn koten waren 110 euro (Kortrijk, peda) - 80 euro (Leuven, peda) - 145 euro (Gent, kot) - 180 euro (Antwerpen, studio) - 175 euro en nu 200 euro (mijn deel van ons appartement).

Ikzelf ben ook heel hard voorstander van een kot. Er is geen betere manier om snel zelfstandig te worden dan gewoon zelf je huishouden runnen, je was doen, koken, boodschappen doen, zelf beslissen om welk uur je eet of opstaat etc.

Als het echter is omdat je dan meer kunt uitgaan of zo: dat kan ook, maar zorg er dan wel voor dat je school niet vergeet. Het is absoluut niet goedkoop!!!
    Damn, hoe goedkoop had jij koten?
    En wat heb jij allemaal gestudeerd?

Kot in Kortrijk is nu gemiddeld 200 Euro, grotere 225-250 euro.
    In Gent zal een gemiddeld 225-250 euro zijn en een groter 275-300 euro.

Leuven weet ik het niet, antwerpen ook niet.
    PSN: dripke
    .

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Die 400 euro zal hopelijk wel met eten en drinken en zakgeld bij zijn. Daar kunt ge anders al een huis voor gaan huren. Prijzen zijn precies wel ferm opgeslagen. In '98 in Gent betaalde ik een 8000fr (goei 200 euro) voor ne duplex studio met 2 slaapkamers, keuken en badkamer. Was dan samen met ne maat.

Het is wel duur, ik kan wel begrijpen dat ouders het niet kunnen of willen opbrengen. Ik ken mensen die het zelf gefinancierd hebben uit noodzaak, maar meestal is dit niet goed afgelopen voor de studies. Toch niet als ge echt alles zelf moet betalen zonder ne cent van uw ouders want dan moet ge al een serieus aantal uren gaan werken om rond te komen. Dan moet ge het ook niemeer beschouwen als op kot zitten maar als alleen wonen, want het plezier is er voor een stuk ook wel af.

Los daarvan is het wel de moeite om een paar jaar om kot te gaan. Ge moet alleen de discipline hebben om ook nog te studeren. Ik ben er van overtuigd dat er een groot aantal gebuisden wel het intellect hebben maar niet met de vrijheid om kunnen.
    Langs de andere kant, logisch bekeken is het maar dom en puur geldverspilling om op kot te gaan als ge maar even ver van uw school woont als ge later misschien van uw werk zult wonen. Dan gaat ge toch ook geen kot huren aan de overkant van het bedrijvencentrum he. (En Geel kunt ge nu toch ook nie echt een studentenstad noemen imo.)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten