Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Discussie: Devine

Member
    iTrader
    0

Devine

Dag ik plaats mijn postje van uit Werk & Studie even hier aangezien dat hier wel meer volk met ervaring zit over dit onderwerp.

Ik heb laatst het idee opgevat om Devine te gaan doen, deze richting lijkt me wel wat. Mijn uuum.. leervermogen is wel wat roestig aangezien ik ben gaan werken na mijn 7nde jaar. (2 jaar geleden inmiddels) Ik heb een kot in Gent omdat ik daar een tijd heb gewerkt. Kortrijk - Gent valt redelijk goed mee maar toch had ik graag geweten of iemand zicht heeft op de start en eind uren van de lessen binnen deze richting en of het wegvallen van 1u20 (+-'us) door vervoer problemen vormt mits hoorde dat Devine een werkintensieve richting is Mijn kennis is: AS2 en 3, HTML, CSS, Illustrator en Photoshop nu acht ik mezelf lang geen autoriteit op deze vlakken maar ook geen complete leek. Ik heb nu 2 maanden, wat zou ik mezelf al wat aanleren opdat de start toch wel wat gemakkelijker zou lopen.? Iemand hier die Devine doet en ook dagelijks pendelt? Of niet pendelt, wat dan ook :P Graag bakken informatie over ervaringen met deze richting!

Hartelijk dank al

Romy

Member W0utR's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik ben ondertussen al wel een jaar afgestudeerd (bij de eerste lading), maar misschien is het nog relevant.

Het is inderdaad een richting waar je heel hard moet werken en je moet je echt wel goed inzetten om er te raken.
    Het is natuurlijk niet aan iedereen gegeven om in zowel op grafisch vlak als ook op programmeer vlak goed te zijn.

Als ik de richting nu zie zijn de deadlines wel heel sterk verminderd waardoor het minder zwaar is dan in de eerste jaren, maar onderschat het toch maar niet.

Met een goeie voorkennis van AS3, HTML en CSS en photoshop zal je misschien het eerste jaar al wat makkelijker doorkomen omdat je geen nieuwe kennis hoeft te verwerken.
    Wat ik persoonlijk makkelijk vond is dat ik een goeie kennis van programmeren had, waardoor ik langer kon bezig zijn met het design gedeelte.

Bij groepswerk kan je altijd samen zitten met iemand die bijvoorbeeld goed kan designen zodat jij kan programmeren, dat is in mijn geval toch vaak gelukt.

Ik denk dat er toch een paar deviners in Gent zaten en dat was vaak geen probleem, de uren verschillen nogal, vaak begin je gewoon om 8:30 tot 5 uur ofzo, soms maar een halve dag.

Kijk misschien ook eens op devineforum.be • Index page, daar staan vaak de opdrachtfiches van examens en andere opdrachten.
    Ook kan je het werk van de studenten eens bekijken, zo weet je al aan wat voor niveau je moet voldoen.

Het eerste jaar is vaak gewoon een afvallingsrace, veel mensen vallen af omdat het niks voor hun is, het is te zwaar, ... Maar gewoon volhouden, dan kom je er wel.

Ik had bijvoorbeeld in mijn eerste jaar 5 herexamens, daarna er gewoon vlot door geraakt. (Als één van de weinige)

Hopelijk heb je er wat aan, laat maar horen indien er nog vragen zijn.

Member
    iTrader
    0
    "Als één van de weinige" Wat bedoel je daar mee? En programmeren, welke taal zou dat dan zijn?

iTrader
    6 (100%)
    Ik denk dat wij met bijna 300 studenten gestart zijn, in het 2de zaten er slechts 60 en er zijn er vorig jaar amper 30 afgestudeerd.

Programmeren was meestal HTML, CSS, jQuery en AS3.
    We hebben een klein beetje PHP gezien en ook Titanium gebruikt. (javascript framework)

Maar het veranderd allemaal van jaar op jaar, ik denk dat je best eens informeert bij de huidige studenten of naar een info dag gaat.

Member
    iTrader
    0
    Wauw, klinkt als een slagveld.. Mensen die gewoon gestopt zijn of die een jaar meer moeten doen? En "Programmeren was meestal HTML, CSS, jQuery en AS3." was dat dan 1ste jaar of over de 3jaar?

Member BramVanroy's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    W0utR, hebt gelle geen basic JS gezien? Dus niet eerst JS en dan jQuery?

Approved 9-lifer GregoryCo's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Devine is zeker geen richting die voor iedereen is weggelegd. Ofwel ga je er 100% voor ofwel geraak je er niet. Sommigen zijn al wat rapper weg met iets dan anderen, maar sowieso is het echt hard werken.

Ze kijken ook wel naar uw vooruitgang (vooral voor het design gedeelte dan). Zien ze dat je een goede vooruitgang boekt, zul je wel slagen voor design.

Ikzelf ben 2 jaar geleden gestopt eind het tweede jaar. Mijn eerste jaar heb ik kunnen eindigen zonder herexamens, maar mijn tweede jaar besefte ik dat programmeren iets is dat niet voor mij is weggelegd. Dan crossmedia-ontwerp gedaan in Artevelde. En kmoet zeggen, die richting is echt niet aan te raden als je digitaal bent aangelegd, ook een compleet andere mentaliteit. Devine was dan wel moeilijker, maar daar leer je echt veel bij.

Approved 9-lifer GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik ken Devine amper (wat ik weet heb ik 'via via') maar ik raad je aan toch ook eens na te denken over een algeme informaticarichting ook. Die behandelen ook de belangrijkste webtalen en met wat goede moed kan je na de lessen je nog wat verdiepen in webontwikkeling in het algemeen.
    Of dat is toch wat ik heb gedaan en je zal zien dat er heel wat meer is dan alleen maar webontwikkeling binnen de ICT.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVroy Bekijk bericht
    W0utR, hebt gelle geen basic JS gezien? Dus niet eerst JS en dan jQuery?
    Goh, ik denk dat wij een kleine basis JS gezien hebben, maar het grote deel was jQuery.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RomyPils Bekijk bericht
    Wauw, klinkt als een slagveld.. Mensen die gewoon gestopt zijn of die een jaar meer moeten doen? En "Programmeren was meestal HTML, CSS, jQuery en AS3." was dat dan 1ste jaar of over de 3jaar?
    Dat was over de 3 jaar, je leert ook bijvoorbeeld nog java, maar ook een basis voor bepaald gebruik.

Member
    iTrader
    0
    Allemaal al bedankt voor reacties, beeld van Devine is toch al wat beter. De richtingen die Artevelde aanbied binnen deze "sector" ontvangen weinig tot geen positieve commentaar. Devine wil ik echt voor werken, zo lang ik zie dat ik vooruitgang maak (bijleer) kan ik mezelf perfect motiveren en dat ben ik nu al. Wat voor theorie krijg je te verteren op Devine en hoe zwaar wordt er aan getild? Hoe veel werken kreeg je te verwerken over hoeveel tijd +-'us?

iTrader
    24 (100%)
    Laat ons zeggen dat de theorie niet het belangrijkst is. Ale het is wel belangrijk, maar toch minder dan de labo's. Ieder vak heeft een theorie en een labo gedeelte. Ken je de theorie niet, dan ga je sukkelen met de labo's. Maar op het examen staat de theorie op het minst punten.

Als je wilt kan ik u wel een pdf doorsturen van een les ofzo, dan kun je eens zien wat je moet verwachten van de theorie...

Member
    iTrader
    0
    Ah, graag ja! Hoe ruim varieert de theorie zijn er ook theorielessen die geen praktijk hebben? Hebben ze allemaal een direct nut of zijn er vakken die gewoon te kennen zijn?
    Laatst gewijzigd door Zero Grav; 16 juli 2012 om 21:46 Reden: Emailadres publiekelijk delen is niet zo slim, neem best contact met elkaar op via PM

iTrader
    6 (100%)
    Voor programmeren bijvoorbeeld zijn de theorielessen gewoon meestal wat je daarna in de praktijk gaat doen, interessant als je het nog niet kent, zo ben je in de praktijk vlot mee.

iTrader
    24 (100%)
    Kheb u een mailtje verzonden

Member
    iTrader
    0
    Wat je me mailde Gregory leek me heel interessante theorie (in mijn ogen).
    Zijn er ook theorie vakken die geen praktijkkant hebben?

iTrader
    24 (100%)
    In principe niet, maar een deel van het vak Major Atelier in het eerste jaar handelt over het brein, survival of the fittest, marketing enzo. Dit heeft misschien het minst betrekking op de praktijklessen, maar het heeft er wel mee te maken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten