Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 21

Discussie: forum beginnen

Member Pariah's schermafbeelding
    iTrader
    34 (97%)

forum beginnen

Geen idee of dit de juste rubriek is maar ik zou graag een forum oprichten. nu vroeg ik mij af welke betrouwbare sites ik hier eens voor kan checken. liefst zo goedkoop mogelijk. ik zou wel een .com als domeinnaam gebruiken... verder moet ik ook mijn url zelf kunnen kiezen. dus niet bijv. forum.proboards.com ofzo

ik had al eens een kijkje genomen op proboards maar ik weet niet of je daar later banners/reclame enzo kan bijvoegen? het zag mij er voor de rest een prima basic kant en klaar forum uit.

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    phpbb 3 + goedkope hosting, zoals bijvoorbeeld versio

Approved 9-lifer GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Gebruik bijvoorbeeld IP.Board of phpbb of vBulletin als forum software.
    Een domein koop je bijvoorbeeld aan bij Versio, net zoals een domein. Maar er zijn nog vele andere webhosts beschikbaar, daarom is het vaak goed om eens ervaringen van anderen te lezen op sites zoals ultracloud.be of webhosters.nl.

Om even de kosten te schetsen, voor minder als €50 heb je zowel hosting als een domein, wetende dat je geen storm aan bezoekers moet verwachten je eerste jaar.

iTrader
    34 (97%)
    vBulletin is al direct $195 voor een licentie. toch beetje te duur . denk dat ik eens met proboards ga proberen. blijkbaar kan je daar toch banners toevoegen. en aangezien het allemaal nieuw is voor mij heb ik graag iets dat niet te ingewikkeld is om mee te beginnen.

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pariah Bekijk bericht
    vBulletin is al direct $195 voor een licentie. toch beetje te duur . denk dat ik eens met proboards ga proberen. blijkbaar kan je daar toch banners toevoegen. en aangezien het allemaal nieuw is voor mij heb ik graag iets dat niet te ingewikkeld is om mee te beginnen.
    phpbb is noob friendly

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Als gratis oplossing vind ik phpBB3 ook wel het beste momenteel.

De nieuwe phpBB 3.1 gaat normaal ook veel makkelijker zijn om te modden.

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Als gratis oplossing vind ik phpBB3 ook wel het beste momenteel.

De nieuwe phpBB 3.1 gaat normaal ook veel makkelijker zijn om te modden.
    3.1 is nog wel even weg hoor, zitten nog niet eens in beta stadium

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Zou kunnen, maar het gaat wel een hele verbetering worden, eindelijk niet meer moeten gaan hacken in de core om een mod toe te voegen.

Approved 9-lifer Mackenzie's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Je kan ook altijd wikipedia gebruiken voor een vergelijking van forum software en ik raad one.com aan voor de host. Gebruik het zelf en ~35 euro per jaar en je hebt een domeinnaam, 5Gb space en nog veel meer.

Approved 9-lifer Dieterg's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mackdesign Bekijk bericht
    Je kan ook altijd wikipedia gebruiken voor een vergelijking van forum software en ik raad one.com aan voor de host. Gebruik het zelf en ~35 euro per jaar en je hebt een domeinnaam, 5Gb space en nog veel meer.
    Amai, jij bent wel de eerste die ik hier iemand One.com zie aanraden. Ik lees hier alleen maar negatieve commentaar over.

Ik sluit mij aan bij de rest PHPBB + Versio

iTrader
    34 (97%)
    vraagske: ik wil enkel een forum registreren. wat moet ik dan aangeven als domeinnaam?

is da dan forum.mijnforum.com of mijnforum.com :: this domain is for sale

of beide?
    Laatst gewijzigd door Pariah; 9 juni 2012 om 11:12

Member Pjken007's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    vraagske: ik wil enkel een forum registreren. wat moet ik dan aangeven als domeinnaam?

is da dan forum.mijnforum.com of mijnforum.com :: this domain is for sale

of beide?
    mijnforum.com ...
    Daar kan je rechtstreeks je forum op plaatsen, of je kan werken met een subdomain (dat je kan aanmaken, nadat je je domain hebt), dan kan je evt. forum.mijnforum.com maken

iTrader
    34 (97%)
    maar mijn forum heb ik aangemaakt met proboards. ik zie daar een optie staan om de link
    jeigenforum.proboards.com te vervangen door je eigen naam naar keuze. daardoor zou ik denken dat ik dan forum.mijnforum.com zou moeten registreren aangezien ik ook niet van plan ben om een site online te zetten maar enkel dat forum.

Member Design 311's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In je oorspronkelijk bericht zei je dat je een eigen domeinnaam wou gebruiken dus bijvoorbeeld pariah.com in de plaats van pariah.proboards.com

Bij die optie moet je dan je eigen domein invullen pariah.com, dit domein moet je natuurlijk wel zelf eerst registreren.

Member
    iTrader
    0
    Wat je allemaal nodig gaat hebben:
    Een domein naam, kan je registreren bij Domain Names | Website Builder | SSL Certificates at Name.com voor maar $10/jaar.

Een host, zou met 'shared hosting' starten lijkt me goeikoper en later wanneer je meer space nodig zal hebben, kan je een vps of een dedicated server huren.
    Voor de 'shared hosting' zou ik maar een kijkje nemen bij deze forum:
    Shared Hosting Offers - Web Hosting Talk , ik raad je mddhosting.com aan omdat ik het zelf gebruik, heb er geen problemen mee gehad, moest er een probleem zijn krijg je 'DIRECT' een mail aan plus MDDHosting - Professional Hosting Solutions - Shared Hosting, de basic plan is voldoende voor je eerste 6 maanden.

En tenslotte een forum software, ik zelf gebruik liever phpbb3 maar je kan ook mybb of smf gebruiken, gebruik misschien google voor betere informatie.
    Indien je een budget hebt voor een forum software, dan raad ik je om vbulletin te gebruiken.

Voor kortingen kan je me een privéberichtje sturen, zowel voor een forum software als hosting.

Succes

Member Design 311's schermafbeelding
    iTrader
    0
    MDDhosting lijkt me al vrij duur, er zijn wel goedkopere hostings waar je ook zeker mee toekomt. Bekijk http://hosting.design311.com/ eens :-)

Member Pjken007's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Design 311 Bekijk bericht
    MDDhosting lijkt me al vrij duur, er zijn wel goedkopere hostings waar je ook zeker mee toekomt. Bekijk Webhosting met een persoonlijke aanpak - Design 311 eens :-)
    Niet slecht, maar versio.nl heeft betere voorwaarden

Member Gregoryw's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb al enkele jaren goede ervaring met Webhosting - Stone Internet Services

Member
    iTrader
    0
    @design311

stop met jou bedrijf te verkopen, je lijkt cheap maar dat ben je niet..
    Je bent niets met 3GB dataverkeer maandelijks..

Vergelijk hosting.Design311.com met mddhosting.com en je zult het rap weten.
    Bekijk zeker ook de plannen(dataverkeer, opslag plaats, enz..)

Btw, als je in iets investeert geloof er eerst in en investeer ineens goed.
    (miss een bedrijf dat al lang bezig is & al ervaring heeft in de hosting industry)

thnx

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Geen idee of dit de juste rubriek is maar ik zou graag een forum oprichten. nu vroeg ik mij af welke betrouwbare sites ik hier eens voor kan checken. liefst zo goedkoop mogelijk. ik zou wel een .com als domeinnaam gebruiken... verder moet ik ook mijn url zelf kunnen kiezen. dus niet bijv. forum.proboards.com ofzo

ik had al eens een kijkje genomen op proboards maar ik weet niet of je daar later banners/reclame enzo kan bijvoegen? het zag mij er voor de rest een prima basic kant en klaar forum uit.
    Je kan altijd beginnen op forum2go.nl en daar een forum registreren. Vervolgens een domeinnaam registreren en die laten redirecten naar je gratis forum.

Ben wel niet zeker of je die redirect volledig kan laten doen, of dat hij altijd de url vanboven zal forceren naar forumnaam.forum2go.nl, dat moet ik even nakijken...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten