Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Member
    iTrader
    13 (93%)

Verschil TLD's (.biz of .be) voor SEO

Aangezien we een .biz en .be domein hebben voor dezelfde site, de andere zijn niet meer beschikbaar. Is er een verschil tussen .biz of .be inzake de rangschikking in de search results van search engines?

Ik lees verschillende meningen hierover, bijv.

- .be is best te gebruiken in combinatie met andere ccTLD's (zoals: .eu).
    - .biz heeft veel minder credibility dan .com .net .org,...

Google heeft location settings, wat andere search engines dan weer niet hebben. Is het dan toch beter te opteren voor .biz i.p.v. .be?

Member tonymontana's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je specifiek wil scoren op de Belgische markt dan is een .be sowieso wat beter. Ook naar klantenvertrouwen toe ( afhankelijk van uw sector). De meesten kennen enkel .com en .be. Over de anderen is men sneller wantrouwig.

Wat SEO betreft zijn er natuurlijk ook nog veel andere factoren die de ranking zullen bepalen.

Member
    iTrader
    13 (93%)
    De Belgische markt is belangrijk. Maar ook de internationale eigenlijk, West-Europa en Amerika zijn ook doelgroepen.

Probleem is dat deze de .be TLD's niet (of minder goed) kennen. Dat kan resulteren tot het feit dat ze vanuit de veronderstelling gaan dat het product niet echt voor hun markt is. Of dat support misschien problematisch is voor hun land.

Is in dit geval de .biz TLD interessanter ? Of is de optie van een .com domein, waar de naam dan zal opgesplits worden (b.v. hetproduct.com > het-product.com), dan nog beter? Want hier is blijkbaar dan weer het minpuntje dat url's van veel spamsites ook bestaan uit namen met koppeltekens.

Complexe materie...

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Waarom niet beide aankopen?

Member W0utR's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Hij zegt toch dat ze beide in bezit hebben, hij vraagt wat beter is voor de location settings in Google.

iTrader
    0
    Ik heb ook sites met dezelfde content en meerdere TLD's. ( .be en .nl )

Misschien dat dit voor u ook een goeie oplossing kan zijn? Vergt wel wat extra linkbuilding maar is het wel waard. De content lichtjes wijzigen zou nog beter zijn.

Member Pjken007's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Als je twee websites hebt met ongeveer dezelfde info hebt (je .biz en je .be), gaat dit er dan niet voor zorgen dat je lager in scoort op SEO?

Approved 9-lifer GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pjken007 Bekijk bericht
    Als je twee websites hebt met ongeveer dezelfde info hebt (je .biz en je .be), gaat dit er dan niet voor zorgen dat je lager in scoort op SEO?
    Dat heet dan 'duplicate content' en uiteraard zal dat je rankings niet helpen.
    Maar ik snap het punt van de discussie niet eigenlijk.

Heb je een Belgisch publiek? Zoja, zeker .be gebruiken en die .biz gewoon redirecten naar de .be
    In alle andere gevallen zal je moeten overwegen welke je gebruikt. Ik vind .biz eigenlijk nooit een goede keuze (dat ter zijde) dus wat mij betreft zou ik waarschijnlijk sowieso voor de .be kiezen, al zeker als je bedrijf is gevestigd alleen in België.

Als je daarentegen beide sites gaat gebruiken, dan raad ik je aan om de content sterk te wijzigen. Echt, je krijgt beide sites geen meter omhoog wat betreft rankings ;-)
    (been there, done that )

iTrader
    0
    Duplicate content heeft geen invloed als deze andere TLD's hebben. Aangezien deze normaal focussen op regio's.
    Het is soms wat onduidelijk bij Google maar uit eigen ervaring kan ik 100% garanderen dat er niets misgaat.

Ik heb na één jaar al mijn content gekopieerd naar m'n .nl domein en heb hier geen hinder van ondervonden. Als ik nu een keyword intik op google.nl of google.be kom ik op juiste tld terecht.

Maar goed.. in uw geval weet ik nu ook niet op welke regio je moet focussen op .biz. Ben je in veel landen actief? Als ze nog vrij zijn in andere landen zou ik zeggen, koop ze op

Crew Member el shorty's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Misschien een stom idee:

Maak je Belgische site (nl + fr en evt duitse taal) op je .be, en je internationale site op je .biz? (bvb engels en andere talen). Zo kan je beide bespelen (buitenlanders die .be niet goed kennen bvb)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten