Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Member BramVroy's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Drupal 7, Custom Module: member list

Hallo

Voor't ogenblik heb ik een Drupal website van onze muziekjeugdvereniging. Het bevat een pagina 'Wie zijn wij?' en het bevat drie delen:
    1. Drie prominente bestuursleden (1)
    2. Andere bestuursleden (2)
    3. Gewone leden (3)

Hier zie je wat het nu is. (1) staan bovenaan met hun afbeelding die ook echt getoond wordt. Naast hun naam ook de functie en hun telefoonnummer. (2) staan daaronder. Hun naam is een hyperlink die linkt naar hun afbeelding (opent in een lightbox). Ook zij krijgen functie en telefoonnummer. (3) krijgen enkel hun naam die ook een hyperlink is naar hun afbeeldg - wordt ook in lightbox getoond.

Voorlopig heb ik deze pagina met de hand geschreven maar het zou vele malen makkelijker zijn als ik een module met een content type heb. Ik heb wel een idee van hoe ik het wil dat het eruit ziet. Als de administrator een nieuwe pagina wilt maken (op basis van content type) komt hij op een scherm als dit uit (ruwe schets).

De eerste drie functies (uit (1)) liggen vast. Deze moeten dus niet worden kunnen aangepast noch verwijderd! Wel moeten daarnaast inputs zijn om de andere gegevens in te vullen (voornaam, achternaam, telefoonnummer en een knop die toe laat om (via Plupload?) een afbeelding te uploaden of een absolute URL óf een afbeelding uit de media gallery te gebruiken. Deze afbeelding zal als de pagina gerenderd wordt dan echt getoond worden (en dus niet als link verschijnen)

Bij de andere bestuursleden zijn dezelfde inputs mogelijk. Wel moet hier de functie zelf ingevoerd worden! Ook moet de afbeelding hier niet getoond worden, maar als een link rond de naam van het bestuurslid. Ook staat er hier een knop '+' zodat extra rijen kunnen worden toegevoegd.

Bij leden dan. Het 'Drumband'-deel spreekt voor zich: inputs zijn voornaam en achternaam. Afbeelding wordt als link rond de naam geplaatst (en opent in lightbox). Hetzelfde bij de jeugdband maar hier moet ook een instrument worden ingevuld!

Dat is het zo'n beetje. Kan iemand mij op weg helpen? Ik dacht te beginnen met een nieuw content type, maar dat loopt al snel vast: hoe voeg ik Plupload-functionaliteit toe? Hoe kan ik meerdere inputs gebruiken en deze aan elkaar linken? etc.

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVroy Bekijk bericht
    Hallo

Voor't ogenblik heb ik een Drupal website van onze muziekjeugdvereniging. Het bevat een pagina 'Wie zijn wij?' en het bevat drie delen:
    1. Drie prominente bestuursleden (1)
    2. Andere bestuursleden (2)
    3. Gewone leden (3)

Hier zie je wat het nu is. (1) staan bovenaan met hun afbeelding die ook echt getoond wordt. Naast hun naam ook de functie en hun telefoonnummer. (2) staan daaronder. Hun naam is een hyperlink die linkt naar hun afbeelding (opent in een lightbox). Ook zij krijgen functie en telefoonnummer. (3) krijgen enkel hun naam die ook een hyperlink is naar hun afbeeldg - wordt ook in lightbox getoond.

Voorlopig heb ik deze pagina met de hand geschreven maar het zou vele malen makkelijker zijn als ik een module met een content type heb. Ik heb wel een idee van hoe ik het wil dat het eruit ziet. Als de administrator een nieuwe pagina wilt maken (op basis van content type) komt hij op een scherm als dit uit (ruwe schets).

De eerste drie functies (uit (1)) liggen vast. Deze moeten dus niet worden kunnen aangepast noch verwijderd! Wel moeten daarnaast inputs zijn om de andere gegevens in te vullen (voornaam, achternaam, telefoonnummer en een knop die toe laat om (via Plupload?) een afbeelding te uploaden of een absolute URL óf een afbeelding uit de media gallery te gebruiken. Deze afbeelding zal als de pagina gerenderd wordt dan echt getoond worden (en dus niet als link verschijnen)

Bij de andere bestuursleden zijn dezelfde inputs mogelijk. Wel moet hier de functie zelf ingevoerd worden! Ook moet de afbeelding hier niet getoond worden, maar als een link rond de naam van het bestuurslid. Ook staat er hier een knop '+' zodat extra rijen kunnen worden toegevoegd.

Bij leden dan. Het 'Drumband'-deel spreekt voor zich: inputs zijn voornaam en achternaam. Afbeelding wordt als link rond de naam geplaatst (en opent in lightbox). Hetzelfde bij de jeugdband maar hier moet ook een instrument worden ingevuld!

Dat is het zo'n beetje. Kan iemand mij op weg helpen? Ik dacht te beginnen met een nieuw content type, maar dat loopt al snel vast: hoe voeg ik Plupload-functionaliteit toe? Hoe kan ik meerdere inputs gebruiken en deze aan elkaar linken? etc.
    Dit kan toch met de CCK module, die default in drupal zit? Althans hetgeen op uw voorbeeld screenshot...

iTrader
    1 (100%)
    Het gaat om D7 hé. En dan nog kom ik er niet, er moet ook wat 'achter de schermen' gebeuren. Die afbeeldingen dus vooral.

iTrader
    17 (100%)
    Weblogs
    3
    Het gaat om D7 hé. En dan nog kom ik er niet, er moet ook wat 'achter de schermen' gebeuren. Die afbeeldingen dus vooral.
    CCK zit sinds D7 in de core... Gewoon een afbeelding veld met ulimited aantal toevoegen, maar per persoon is al moeilijk hé..... Dan zou ge al van alle personen een node moeten maken, die refferen en alle info meenemen met een embed view ofzo

iTrader
    1 (100%)
    Ja dat weet ik Maar gij zou dus gewoon een nieuw content type maken? Dat lukt toch nooit? én ik moet een rel kunnen toevoegen

Member W0utR's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Waarom niet gewoon een content type "member" via taxonomy kan je eventueel die functie's maken.

De rest van de velden lijkt mij vrij simpel te doen.

iTrader
    17 (100%)
    Weblogs
    3
    Ja dat weet ik Maar gij zou dus gewoon een nieuw content type maken? Dat lukt toch nooit? én ik moet een rel kunnen toevoegen
    Simpel uitgelegd:
    Ge vangt uw image field in template.php op, herschrijft deze door een 'rel='lightbox'' toe te voegen en daarna output ge uw field in uw custome *.tpl.php file

iTrader
    6 (100%)
    Of je overschrijft de waarde van uw field in uw view, lijkt mij net wat makkelijker dan er een template file voor te schrijven.

iTrader
    17 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W0utR Bekijk bericht
    Of je overschrijft de waarde van uw field in uw view, lijkt mij net wat makkelijker dan er een template file voor te schrijven.
    het komt erop neer dat zoiets niet moeilijk te doen is in drupal, iedereen heeft zijn eigen manier

iTrader
    1 (100%)
    Oké wacht wacht, mijn brein volgt ff niet.

- Nieuwe content types: check.
    - Dan met views ze samenvoegen? Kan views meerdere content types listen (noobvraag ...). Waarom taxonomy?
    - Template maken voor content types om rel attribute toe te voegen: deels check. Hoe bekomt ge het default template?

iTrader
    17 (100%)
    Weblogs
    3
    Oké wacht wacht, mijn brein volgt ff niet.

- Nieuwe content types: check.
    - Dan met views ze samenvoegen? Kan views meerdere content types listen (noobvraag ...). Waarom taxonomy?
    - Template maken voor content types om rel attribute toe te voegen: deels check. Hoe bekomt ge het default template?
    Ge moet géén nieuwe template maken, leer wat over drupal node en page theming.. je hebt een content type, genaamd, laten we zeggen 'bram'. De file hiervoor noem je naar

node-bram.tpl.php

Zo is dit in drupal 6, in D7 werkt het min of meer hetzelfde, op die manier kan je alles binnen een node/page stylen zoals JIJ dat wilt, zie bijvoorbeeld mijn review-pagina's.

Views kan meerdere contentypes behandelen....

iTrader
    6 (100%)
    Waarom zou je met custom template files beginnen? Dat is zo on overzichtelijk.
    Gebruik dan aub Panels.

Wat ik zou doen:
    - Content type aanmaken
    - Alle velden aanmaken
    - Taxonomy was bedoeld voor de verschillende functies.

En dan een view aanmaken die alles weergeeft.

iTrader
    1 (100%)
    @demon: ja maar hoe heb je dan een basic idea van hoe de structuur van die node (of dat content type) eruit ziet?

@WoutR: ik dacht al dat je dat bedoelde, maar hoe ga je dan het verschil doen tussen afbeelding weergeven en afbeelding wrappen in een link?

iTrader
    6 (100%)
    Afbeeldingen in een link wrappen kan je makkelijk doen door "Rewrite result te gebruiken".
    Eventueel gebruik je een custom field en zet je daar een if/else statement in die checkt welke afbeelding getoond moet worden.

iTrader
    17 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W0utR Bekijk bericht
    Waarom zou je met custom template files beginnen? Dat is zo on overzichtelijk.

Panels is goed als ge de onderliggende html van de pagina niet wilt veranderen, maar gewoon extra layout functies hebben zonder aan de code te komen.. In mijn geval moest ik wel een custom template file bouwen voor mijn eigen pagina structuren te maken voor reviews

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten