Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
    Member
    iTrader
    -1 (0%)

Zelf een development "bedrijfje" opstarten

Hoi,

Ik zal even beginnen met te vertellen hoe het zit. Enkele jaren geleden op mijn 13 ongeveer ben ik gestart met forums installeren, met zo goed als geen kennis. Veel opzoek werk, try and errors heb ik het al doende geleerd. Ondertussen ben ik hier 4 jaar mee bezig en heb veel ervaring opgedaan, ik kan elke forum software bewerken en hanteren, modden,design. Gaande weg heb ik ook een heel klein beetje html en php geleerd. Nu heb ik het laatste jaar wat het gedacht om iets te doen met computers/websites/forums maken. Omdat ik dit leuk vind en ik wil er graag iets aan verdienen.

Nu vraag ik mij af of dit mogelijk is, aangezien ik van opleiding niet in de IT zit en wiskunde wetenschappen volg. Wat denken jullie, is dit te doen?
    Ik zou een website opstarten met eigen logo en dan via het internet klanten zoeken, soort van weekend werkje zeg maar, maar dan iets anders.

Realistisch of niet?

Groeten en bedankt om de moeite te nemen om mijn topic te lezen

Member BramVanroy's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Hoe kan je alles van fora bouwen, modden, designen weten als je zo goed als geen kennis van HTML, PHP, en CSS hebt?

Approved 9-lifer Dieterg's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Realistisch, tgoh, ik heb dit zelf ook overwogen om te doen als student. Nuja ik moet hierna nog 1 jaar doen en dan studeer ik af als TI'r.

Reden waarom ik het niet doe is omdat ik niet zeker ben dat ik dit wel wil BLIJVEN doen. Wat met de klanten die je hebt opgebouwd? Gewoon laten vallen?

Ik moet wel zeggen, ik heb wel een aantal websites gebouwd maar ik heb hier geen bedrijf voor opgestart! Ook steeds met de vermelding dat ik het onderhoud niet op mij wou nemen!

Ga eens langs bij een boekhouder, die zal je meer info kunnen geven! Ik denk dat het eerste gesprek gratis is, in ieder geval dit was bij mij zo het geval!

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Met een klein beetje kennis van HTLM en PHP zou ik er niet aan beginnen...

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Hey, Blijkbaar nemen jullie het juist nog een tikkeltje serieuzer als mij.
    Met bedrijfje bedoelde ik een professionele site opzetten, eigen domein etc

Groeten
    Laatst gewijzigd door Keysonline; 25 maart 2012 om 22:40

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keysonline Bekijk bericht
    Met bedrijfje bedoelde ik een professionele site opzetten, eigen domein etc voor de rest alles in het zwart hoor

Groeten
    Toch even naar je boekhouder mee gaan
    Laatst gewijzigd door meuh; 26 maart 2012 om 00:14

Member adrianhates's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keysonline Bekijk bericht
    Met bedrijfje bedoelde ik een professionele site opzetten, eigen domein etc

Groeten
    daarvoor moet ge geen bedrijf oprichten he .. Een bedrijf richt je op als je een goed businessplan en een degelijke toekomst visie hebt.

Ik zou nog even bezig blijven zoals het nu loopt Je hebt volgens mij ook nog geen flauw benul van wat dit allemaal betekent voor uw ouders etc..

Wil je het serieus aanpakken, maak dan een afspraak met uw lokaal unizo kantoor of nen deftige boekhouder.

Member W0utR's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik zou toch nog eens goed nadenken over je idee.

Je spreekt zelf over een development bedrijf, maar met enkel een beetje kennis van HTML en PHP kan je echt geen deftige website in elkaar steken.

Ga je jou dan enkel focussen op het installeren van forums?
    Ik weet niet hoeveel vraag daarnaar is, maar ik gok dat serieuze organisaties toch meer willen dan enkel een forum.

Ik zou het persoonlijk niet doen, zeker niet als student, er gaat redelijk wat tijd in kruipen als je uw klanten tevreden wilt houden.

Een website ontwikkelen is allemaal goed en wel, maar wat er daarna nog komt bij kijken is niet even leuk.
    Vaak kan de klant niet eens met een computer werken, maar willen ze wel zelf hun hele website kunnen aanpassen, wat tot de raarste taferelen kan lijden.
    Zet dan ook duidelijk in het contract dat je enkel de website maakt en verder geen support bied, maar de kleine zelfstandige gaat dit natuurlijk niet graag hebben.

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Ik zou zeggen: doen

Member
    iTrader
    0
    Een beetje ondernemingszin kan zeker geen kwaad. Maar ik geef je wel de raad om het iets beter uit te werken...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten