U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | Hitman Absolution | Assassin's Creed 3
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Tech Center > Webdesign & Webdevelopment

Webdesign & Webdevelopment - Een perfecte site .. dat bestaat niet! Maar hier helpen ze je al aardig op weg.
Vooraleer je post, lees ZEKER de rules!

Reageren

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 22 februari 2012, 09:44   #1  
Appleboom is offline Appleboom
Appleboom's schermafbeelding
Member
iTrader: 46 (100%)
Thumbs up Domeinnaam overkopen?

Hey!

Het verhaal gaat als volgt:

Ik wil een site bouwen en online zetten. Ik begin dan met op dns.be te kijken of de gewenste domeinnaam vrij is, zodat ik daarop dan hosting kan vragen.
Maar blijkt dat deze domeinnaam niet vrij is.

Op dns.be heb ik dan de domeinnaamhouder gevonden en hem een mailtje gestuurd. Deze wist mij te zeggen dat ze al enkele maanden eigenaar zijn van de domeinnaam, hoewel er geen site of dergelijke online staat.

Aangezien hij de domeinnaam dus eigenlijk niet gebruikt, heb ik vriendelijk gevraagd of ik deze mocht hebben. Als antwoord zei hij dat ik maar een bod moest doen en hij dat ging overleggen. (De persoon is een nederlander met een online advertising bedrijf.)

Toch zou ik de domeinnaam graag hebben, want hij is perfect.

De vragen gaan als volgt:

1) Domeinnamen komen toch gratis bij een hostingpakket? Mag een Nederlander zomaar verschillende domeinnamen opvragen om daarna voor geld te 'verkopen' ?
2) Hoe gaat dat dan in zijn werk? Want normaal vraag je toch de domeinnaam aan bij een hostingbedrijf? Hoe wordt die domeinnaam mijn eigendom?
3) Wat is dan een schappelijk bod? Eerlijk gezegd zou ik het spijtig vinden moest ik er geld voor moeten geven... er draait toch geen site op die domeinnaam momenteel..

Met vriendelijke groet!

Apple
Met citaat reageren
Oud 22 februari 2012, 10:03   #2 (permalink)  
Zero Grav is offline Zero Grav
Zero Grav's schermafbeelding
Crew Member
iTrader: 14 (100%)
http://www.9lives.be/forum/webdesign...overkopen.html
Met citaat reageren
Oud 22 februari 2012, 10:24   #3 (permalink)  
Member
Tanx,

iets wat ik daar niet in heb teruggevonden is: hoe verloopt die transactie? Krijg ik dan gewoon een mailtje met: 'proficiat u bent nu de eigenaar' ?

Dat lijkt me niet echt volwaardig?

mvg
Met citaat reageren
Oud 23 februari 2012, 02:03   #4 (permalink)  
Design 311 is offline Design 311 Stuur een bericht via Skype™ naar Design 311
Design 311's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Om op je vragen te antwoorden:

1) Een domeinnaam kom inderdaad vaak samen met een hosting, maar dat wil niet zeggen dat het gratis is. Bekijk het maar als een pak appels, je betaald voor de appels maar de verpakking is ook een kost.

Je kan altijd domeinnamen apart kopen, los van hosting de prijzen verschillen nogal een gemiddelde zou €20/jaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat je zijn domein kan overkopen voor het aankoopbedrag.

Domeinnamen worden vaak geregistreerd om ze daarna door te verkopen, uiteraard aan een hoger bedrag. Deze bedragen liggen meestal (lees: altijd) boven de €200. Dus ik vrees ervoor dat je op zoek zal moeten gaan naar een ander domein of veel geld neerleggen.

2) Domeinnamen kunnen getransferred worden meer informatie kan je daarover hier vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_..._name_transfer

3) Zoals ik eerder zei, domeinnamen worden helaas voor hoge bedragen gekocht, zeker als het gewilde domeinnamen zijn.
http://www.domaining.com/topsales/
Oud 23 februari 2012, 21:02   #5 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Design 311 Bekijk bericht
Om op je vragen te antwoorden:

1) Een domeinnaam kom inderdaad vaak samen met een hosting, maar dat wil niet zeggen dat het gratis is. Bekijk het maar als een pak appels, je betaald voor de appels maar de verpakking is ook een kost.

Je kan altijd domeinnamen apart kopen, los van hosting de prijzen verschillen nogal een gemiddelde zou €20/jaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat je zijn domein kan overkopen voor het aankoopbedrag.

Domeinnamen worden vaak geregistreerd om ze daarna door te verkopen, uiteraard aan een hoger bedrag. Deze bedragen liggen meestal (lees: altijd) boven de €200. Dus ik vrees ervoor dat je op zoek zal moeten gaan naar een ander domein of veel geld neerleggen.

2) Domeinnamen kunnen getransferred worden meer informatie kan je daarover hier vinden: Domain name registrar - Wikipedia, the free encyclopedia

3) Zoals ik eerder zei, domeinnamen worden helaas voor hoge bedragen gekocht, zeker als het gewilde domeinnamen zijn.
Top domain sales
Tanx voor alle info, hoe kom je zo'n zaken eigenlijk teweten?

mvg
Met citaat reageren
Oud 24 februari 2012, 13:37   #6 (permalink)  
Design 311 is offline Design 311 Stuur een bericht via Skype™ naar Design 311
Design 311's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Ik heb er gewoon veel op gelezen uit interesse, zelf registreer ik ook wat domeinnamen voor mensen die dat wensen en uiteindelijk kom je er dan wel wat meer over te weten.
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten