Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member tonymontana's schermafbeelding
    iTrader
    0

Dedicated server of shared hosting - Verschil in SEO?

Hello,

Ik heb enkele sites staan op shared hosting maar twijfel om over te stappen naar een dedicated server. De voornaamste reden voor mij zou seo zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee en zou dit echt een groot verschil maken? Je leest zoveel op het net maar uit ervaring moet je dat soms met een korreltje zout nemen.

Thanks!

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Volgens mij gaat dat echt niets uitmaken.

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Volgens mij gaat dat echt niets uitmaken.
    Inderdaad, zal niets uitmaken hoor... zoek gewoon een goede vps op moesten de sites te traag zijn en optimaliseer deze: )

Approved 9-lifer GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Maakt helemaal niets uit, Google weet ook wel dat er shared servers bestaan en zal de mensen die een shared server gebruiken hiervoor dus niet afstraffen

don't be evil

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Het heeft ook totaal geen nut voor Google. Wat is het nu van daar rekening mee te houden? Een duizendste van een seconde snellere pagina's?

Member Disa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Of je een IP shared of niet gaat op zich niet veel uitmaken denk ik.
    Wat WEL uitmaakt is hoe snel je je content bij de user (aka googlebot) krijgt.

Er zijn sommige budget hosts (one.com) die aan overselling doen waardoor het soms langer duurt vooraleer sommige resources vrijkomen (ie: CPU/RAM/Disk seeks/etc..). Bij een dedi* heb je dit allemaal zelf in de hand. Je bepaalt zelf onder welke load alles draait en welke server configuraties je gebruikt. Je kan dus veel meer dingen tweaken en/of optimaliseren.

Voor de meeste sites/apps maakt dit weinig uit. Het scheelt hooguit misschien een paar milliseconden.
    Je zal meer tijdswinst behalen door je HTML/CSS/images te compresseren en te gzip/deflaten.

* tot in zeker mate heb je dit bij VPS'en ook, maar het is niet helemaal gegarandeerd. Zo kun je bij Amazon, EC2 instances toegewezen kregen die verzuipt worden in IO traffiek van andere instances (waar jij dus niet aan kan). Het enige dat dan helpt is je instance killen en een nieuwe vragen die dan op een andere server zal draaien.

Member tonymontana's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ok thx dat is duidelijk

Ik had iets gelezen over de reputatie van andere websites op hetzelfde ip adres die een negatieve invloed zouden kunnen hebben. Even gechecked op pingdomtools en daar heb ik 76% snelheid voor m'n homepage.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten