Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 25
    Member
    iTrader
    13 (100%)

Community website - haalbaar?

Hey,

Voor een andere hobby van mij is er in de community dringend nood aan een website die niet alleen een forum is, maar ook een krachtige tool om informatie op te slaan en te delen in een database.

Zelf ben ik noch professioneel, noch hobbymatig bezig met het bouwen van websites, maar ik heb hier wel enige ervaring mee (home maakte ik samen met een vriend mbhv sitegrinder). Nu vroeg ik mij af hoe haalbaar mijn plannen hieromtrend zijn. Als ik zo wat rondkijk lijkt het concept zelf me helemaal niet onrealistisch, maar de vraag is hoeveel ik er zelf van zal kunnen doen zonder de veel te dure hulp van een professional...

Here goes nothing :

De site zelf is tweeledig: een deel dat zichtbaar is voor iedereen, en een deel dat enkel zichtbaar is voor members. Het onbeveiligde gedeelte zou enkel een paar informatieve "tabs" moeten hebben à-la "contact, legal disclaimer, about,...". Het deel voor de members zou een gewoon forum moeten hebben, een calendar waar leden zelf events kunnen aan toevoegen en een database.

Het forum en de calendar zijn redelijk basic, maar de database is iets minder vaak voorkomend. Het zou gaan om een database van locaties waar elke locatie op een aantal criteria wordt beoordeeld. Denk bvb aan bereikbaarheid, parking, capaciteit,... Indien mogelijk eventueel zelfs met een kaartje van google maps als referentie. Ook hier zouden leden zelf kleine aanpassingen moeten kunnen maken.

Last but not least is het ook zéér belangrijk dat het volledige membergedeelte (calendar/forum/database) werkt met verschillende security-clearances. Verschillende ranks, zeg maar. Iemand met rank 1 krijgt bepaalde delen te zien, iemand met rank 2 krijgt wat meer te zien, enzenzenz. Ik weet dat dit een basisfeature is voor de meeste calendar/forum-software, maar ook daar weer heb ik vragen bij het database-gedeelte...

Dus! Hoe (on)realistisch ben ik hier met mijn plannen? Is er "prefab" software voor waar ik heenwil? Is het uberhaupt wel mogelijk voor mij als "leek" om hiermee verder te gaan?

Alvast bedankt!

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ga voor een CMS zoals Drupal, dat heeft al 95% van je gevraagde functionaliteiten (d.m.v. installeerbare modules).

Member
    iTrader
    0
    Zoek inderdaad een CMS gelijk Drupal moest je geen prof. zijn!

Member
    iTrader
    13 (100%)
    Super! Heb drupal op de site gezet en ben er nu al een paar uur mee aan het spelen. Superveel mogelijkheden! Heb ook al een aantal zeer sjieke sites gezien die met dit CMS gemaakt zijn, maar daar sta ik op dit moment nog zeer ver af...

Is het ook mogelijk om een apart forum of aparte dingen te hosten binnen je drupal? Dan denk ik bvb aan een gewoon phpbb3 forum maken op een tab van drupal?

Verder vroeg ik me ook af aan welke "modules" jullie dachten als je zei dat 95% van mijn concept met drupal modules mogelijk was, zo kan ik door de bos de bomen wat beter zien .

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Ik zou een link leggen naar een apart phpBB forum.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt Bekijk bericht
    Ik zou een link leggen naar een apart phpBB forum.
    Inderdaad, zou ik ook doen. Of je kan er zelf een maken. =)

Member
    iTrader
    13 (100%)
    Dat was idd wat ik bedoelde. Een forum maken lukt, daar heb ik al ervaring mee. Linken in een tab van Drupal wordt wel weer even zoeken...

Drupal... Love-Hate relationship so far

Approved 9-lifer GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orchidius Bekijk bericht
    Dat was idd wat ik bedoelde. Een forum maken lukt, daar heb ik al ervaring mee. Linken in een tab van Drupal wordt wel weer even zoeken...
    <a href="jouwsitehier.be/forum" alt="Bezoek het forum!">Forum</a>
    Voila meer is der ni aan

Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orchidius Bekijk bericht
    Linken in een tab van Drupal wordt wel weer even zoeken...
    Je kan in de Drupal menu's ook absolute links leggen naar (externe) sites hé... Zo simpel is het.

Member profound's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Voor iemand die nog nooit met drupal heeft gewerkt, niets tot weinig van html, css en php kent, kunnen zelfs de simpelste dingen leiden tot grote frustraties hoor

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Er zijn ook "bridges" om drupal aan phpbb3 te koppelen volgens mij. Dan kan je met dezelfde gebruikers werken.

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Er zijn ook "bridges" om drupal aan phpbb3 te koppelen volgens mij. Dan kan je met dezelfde gebruikers werken.
    Ja, de enige die er is word door een of andere rus onderhouden en heeft de status 'RC6', maar ding is gewoon rommel eerste klas.. forum in offline modus zetten, is zorgen dat de hoofdsite niet meer bereikbaar is

Member
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door profound Bekijk bericht
    Voor iemand die nog nooit met drupal heeft gewerkt, niets tot weinig van html, css en php kent, kunnen zelfs de simpelste dingen leiden tot grote frustraties hoor
    Zo is het idd. Drupal biedt enig overzicht, dus op deze manier kom ik er wel. Andere software daarentegen gaat er precies van uit dat je een afgestudeerd webdesigner bent .

Ja, de enige die er is word door een of andere rus onderhouden en heeft de status 'RC6', maar ding is gewoon rommel eerste klas.. forum in offline modus zetten, is zorgen dat de hoofdsite niet meer bereikbaar is
    Kga er eens naar kijken. Qua gebruiksgemak zou het natuurlijk een zéér groot pluspunt zijn om met dezelfde gebruikersgroepen te kunnen werken he. Dat de hoofdsite dan ook even platligt is geen megaramp. Ervanuitgaande dat dat het enige probleem ermee is natuurlijk he .

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door profound Bekijk bericht
    Het is de bedoeling da ge der iets van kent. Content Management System, dat is bedoelt voor webdevloper/designer. Het is geen What I See Is What I Get ding hé.

Member
    iTrader
    13 (100%)
    Ik ben geen mechanieker, verre van, maar toch doe veel van het onderhoud aan auto/brommer zelf en heb ik al een aantal motoren volledig zelf in elkaar gezet. Het is op deze manier dat ik graag ook mezelf uit de slag zou willen trekken met dit project. Het is/wordt niet makkelijk, maar met een CMS als Drupal en hier en daar wat hulp van de experts hoop ik dat het goedkomt.

Wie zichzelf niet uitdaagt zal nooit iets leren.

Approved 9-lifer Dieterg's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobinVdB Bekijk bericht
    Het is de bedoeling da ge der iets van kent. Content Management System, dat is bedoelt voor webdevloper/designer. Het is geen What I See Is What I Get ding hé.
    Ik denk dat je hier toch wel fout zit ze.. Een CMS is juist gemaakt voor de klant/gebruiker. Het themen van een CMS is dan weer gemaakt voor webdeveloper/designer.

Member
    iTrader
    0
    Daarvoor dient Drupal niet, dan moet jee een eigen CMS maken voor klanten. Dat is toch mijn mening. Tevens als ik dat doe dan ben ik er zeker van dat er geen fouten inzitten wat ik weer mag oplossen. (Elke vriend van mij mag een site aanvragen, dat weten ze. Daarom heb ik ook maar 1 CMS voor hun. Ik noem dit dan trouwens zelf een UCMS (User CMS))

Member
    iTrader
    0
    ...Tevens als ik dat doe dan ben ik er zeker van dat er geen fouten inzitten wat ik weer mag oplossen. ...
    [rant]ZOMG WE FOUND HIM, SOMEONE WHO WRITES CODE WITHOUT BUGS!!!! ALL HAIL THE NEW MESSIAH!!!!1!!111!!![/rant]

Nee, effe serieus, als je begint de beweren dat je als software/web developer geen fouten schrijft, dan ben je imo niet goed bezig. Gewoon vooraf al zeggen dat er geen fouten in zitten is gewoon een verkeerde houding. Potentiële klanten zouden je gewoon als ongeloofwaardig bestempelen als je zo'n attitude hebt.
    Laatst gewijzigd door togame.be; 3 januari 2012 om 14:11

Approved 9-lifer Dieterg's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Daarvoor dient Drupal niet, dan moet jee een eigen CMS maken voor klanten. Dat is toch mijn mening. Tevens als ik dat doe dan ben ik er zeker van dat er geen fouten inzitten wat ik weer mag oplossen. (Elke vriend van mij mag een site aanvragen, dat weten ze. Daarom heb ik ook maar 1 CMS voor hun. Ik noem dit dan trouwens zelf een UCMS (User CMS))
    waarvoor dan wel? Dat wil ik dan wel eens weten, dan hebben zij mij het foute verteld. Precies of je moet één of andere opleiding gevolgd hebben om te kunnen werken met drupal.. Wat voor (U)CMS hebt u dan gemaakt? Wat doet die meer dan een ander CMS?

Ontopic: Je kan ook eens een kijkje nemen naar Buddypress (een wordpress plugin).

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Serieus, ik kan toch niet de enige zijn die regelmatig twijfelt dat er hier serieus getrollt wordt. Iemand die 2 maanden bezig is met PHP schrijft zijn eigen fantastische CMS. Drupal is niet bedoeld als CMS voor websites voor klanten, maar heeft weet ik veel wat tot doel. Mijn mond valt elke dag meer en meer open van de dingen die ik lees, ongelooflijk.

Soit, bij deze is het terug on topic. 'k denk anders dat de servers de hoeveelheid bullshit straks anders niet meer gaan aankunnen.
    Laatst gewijzigd door Zero Grav; 3 januari 2012 om 15:04

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten