Hey,
Voor een andere hobby van mij is er in de community dringend nood aan een website die niet alleen een forum is, maar ook een krachtige tool om informatie op te slaan en te delen in een database.
Zelf ben ik noch professioneel, noch hobbymatig bezig met het bouwen van websites, maar ik heb hier wel enige ervaring mee (home maakte ik samen met een vriend mbhv sitegrinder). Nu vroeg ik mij af hoe haalbaar mijn plannen hieromtrend zijn. Als ik zo wat rondkijk lijkt het concept zelf me helemaal niet onrealistisch, maar de vraag is hoeveel ik er zelf van zal kunnen doen zonder de veel te dure hulp van een professional...
Here goes nothing:
De site zelf is tweeledig: een deel dat zichtbaar is voor iedereen, en een deel dat enkel zichtbaar is voor members. Het onbeveiligde gedeelte zou enkel een paar informatieve "tabs" moeten hebben à-la "contact, legal disclaimer, about,...". Het deel voor de members zou een gewoon forum moeten hebben, een calendar waar leden zelf events kunnen aan toevoegen en een database.
Het forum en de calendar zijn redelijk basic, maar de database is iets minder vaak voorkomend. Het zou gaan om een database van locaties waar elke locatie op een aantal criteria wordt beoordeeld. Denk bvb aan bereikbaarheid, parking, capaciteit,... Indien mogelijk eventueel zelfs met een kaartje van google maps als referentie. Ook hier zouden leden zelf kleine aanpassingen moeten kunnen maken.
Last but not least is het ook zéér belangrijk dat het volledige membergedeelte (calendar/forum/database) werkt met verschillende security-clearances. Verschillende ranks, zeg maar. Iemand met rank 1 krijgt bepaalde delen te zien, iemand met rank 2 krijgt wat meer te zien, enzenzenz. Ik weet dat dit een basisfeature is voor de meeste calendar/forum-software, maar ook daar weer heb ik vragen bij het database-gedeelte...
Dus! Hoe (on)realistisch ben ik hier met mijn plannen? Is er "prefab" software voor waar ik heenwil? Is het uberhaupt wel mogelijk voor mij als "leek" om hiermee verder te gaan?
Alvast bedankt!

LinkBack URL
About LinkBacks
:
Met citaat reageren