Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 282
    Approved 9-lifer GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Post Het grote Adsense topic

Ik zie de laatste tijd nogal veel mensen met Adsense vragen, vandaar dit topic. Hier kan iedereen zijn vragen stellen aan anderen ivm Adsense.

Let op, alles 'white hat' natuurlijk en volgens de regels van het forum. ;-)

Even algemeen over Adsense:

Wat is Adsense?
    - Adsense is een advertentie service van Google. Webmasters kunnen advetenties plaatsen op hun website via de JS code van Google die aan de hand van hun inhoud de juiste advertentie gaat plaatsen. Adverteerderders zijn diegene die betalen zodat hun advertentie wordt gezien op het internet. Zij betalen (meestal) per klik (dit varieert, de grootste factor is hier het onderwerp).

Hoeveel verdien ik met Adsense?
    - Hangt er van af. Heb je veel bezoekers, dan heb je meer potentiele 'klikkers', laten we zeggen ;-)
    Maar hoeveel je gaat verdienen hangt ook af van hoeveel je krijgt per klik (CPC: cost per click).

Verdere vragen kun je hier dus vragen

NUTTIGE LINKS:

De grote webmastergids:
    http://www.9lives.be/forum/webdesign...velopment.html

Google Adsense:
    www.google.com/adsense/

Google Adsense blog:
    adsense.blogspot.com/

Google Adsense op Twitter:
    https://twitter.com/#!/adsense

Zogezegd onbetrouwbare bron Wikipedia:
    AdSense - Wikipedia, the free encyclopedia

Google Adsense product tour:
    https://www.google.com/adsense/www/en_US/tour/
    Laatst gewijzigd door GigaPixels; 30 augustus 2011 om 20:16

iTrader
    5 (100%)
    Nog even toevoegen: het is NIET toegelaten om je CTR en dergelijke mee te delen. Doe dit dan ook niet!

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Ik heb er geen klachten over, sinds enige tijd overgegaan op hybrid ads, dus tekst en afbeeldingen, en sindsdien haal ik een stuk meer inkomsten...

Ik probeer deze echter in het ontwerp te verwerken, zodat deze niet storend zijn.

Ik heb echter wel problemen met google hun strenge beleid, bepaald woorden op een pagina kunnen al zorgen dat ge die moet verwijderen, wilt ge het programma verder gebruiken.

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Ik heb zelf nog een account staan met €57 op, maar door het offline gaan van mijn website kan ik dus niet aan de €70 geraken. Zijn er mogelijkheden om die som te transfereren naar iemand anders? Of andere ideeën? Ik vind het nogal jammer om dat daar zo te staan hebben.

Eventueel kan ik mss iemand zoeken die even mijn ads wil plaatsen ofzo (vraagt natuurlijk wat vertrouwen...).

Edit: Toch maar eens wat meer info gezocht en je kan nu je account opzeggen en alle bedragen boven €10 uitbetaald krijgen. Dit was vroeger niet mogelijk. Voor de geïnteresseerden: https://www.google.com/adsense/suppo...en&answer=9914

Dan ga ik mijn account maar stopzetten
    Laatst gewijzigd door Cycloon; 30 augustus 2011 om 18:49
    “In terms of how we evaluate schooling, everything is about working by yourself. If you work with someone else, it’s called cheating. Once you get out in the real world, everything you do involves working with other people.”
    PSN: Cycloon - Final Fantasy XIV: A realm reborn character

iTrader
    5 (100%)
    Ik heb er geen klachten over, sinds enige tijd overgegaan op hybrid ads, dus tekst en afbeeldingen, en sindsdien haal ik een stuk meer inkomsten...
    Zou je de stijging in inkomsten kunnen uitdrukken in procent zodat we een beeld krijgen? Altijd interessant als je meer kan verdienen natuurlijk ;-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Ik heb zelf nog een account staan met €57 op, maar door het offline gaan van mijn website kan ik dus niet aan de €70 geraken. Zijn er mogelijkheden om die som te transfereren naar iemand anders? Of andere ideeën? Ik vind het nogal jammer om dat daar zo te staan hebben.

Eventueel kan ik mss iemand zoeken die even mijn ads wil plaatsen ofzo (vraagt natuurlijk wat vertrouwen...).
    Je hebt inderdaad maar weinig keus, het beste en veiligste is zelf ads plaatsen. Het doorverkopen van je Adsense account mag niet, en op iemand anders jouw ads zetten, daar is altijd een risico aan verbonden, en mss zelfs niet toegelaten door Google.

Maar hoe kom je aan 70€? De minimum is toch 100€?
    Ik weet niet of je het weet, maar als ik het mij goed herinner kan je -indien je gaat stoppen met Adsense- toch nog je geld laten storten. Je moet dan wel minstens 10€ op je account hebben staan. Let wel op: hierna kan je geen nieuwe Adsense account meer aanmaken, je moet dus wel zeker zijn dat je wilt stoppen.

Video/presentatie van Google zelf over cashout: http://services.google.com/adsense/b...mo&medium=link

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GigaPixels Bekijk bericht
    Maar hoe kom je aan 70€? De minimum is toch 100€?
    Ik weet niet of je het weet, maar als ik het mij goed herinner kan je -indien je gaat stoppen met Adsense- toch nog je geld laten storten. Je moet dan wel minstens 10€ op je account hebben staan. Let wel op: hierna kan je geen nieuwe Adsense account meer aanmaken, je moet dus wel zeker zijn dat je wilt stoppen.
    Minimum payout is €70 of $100 naar gelang de setting van je account. Adsense account stond toch op een emailadres dat ik niet gebruik. Heb de account dus maar gesloten

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Minimum payout is €70 of $100 naar gelang de setting van je account. Adsense account stond toch op een emailadres dat ik niet gebruik. Heb de account dus maar gesloten
    EDIT laat vallen, ik had je edit niet gezien ;-)
    Maar best zo, dan ben je tenminste zeker van je geld!
    --

Hoeveel sites hebben jullie eigenlijk waar jullie Adsense op staan hebben?
    Ik start: wel, een exact getal geef ik liever niet, maar het zijn er 'verschillende'.

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Zou je de stijging in inkomsten kunnen uitdrukken in procent zodat we een beeld krijgen? Altijd interessant als je meer kan verdienen natuurlijk ;-)
    Laat ik het zo stellen(heb geen exacte cijfers), voor de afbeelding ads haalde ik maar 70 euro/6 maanden, ongeveer 10/maand. Nu met afbeeldingen erbij, haal ik ongeveer 20/maand, wat zou moeten resulteren dat ik gemiddeld per 3a4 maand al uitbetaald krijg. Deze maand augustus heb ik al 23a24 euro gehaald.

Ads staan maar op één website, diegene inmijn sig

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benny Bekijk bericht
    Ads staan maar op één website, diegene inmijn sig
    En over hoeveel unieke bezoekers / maand hebben we het hier?

Laat ik nu toch wel niet twee sites hebben die over informatica gaan (software, programmeren, ..) die wel een deftig aantal unieke pageviews krijgen, maar het aantal advertentie views ligt echt wel een pak lager, die mannen hebben natuurlijk allemaal adblock geinstalleerd en bye bye inkomsten

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3

Laat ik nu toch wel niet twee sites hebben die over informatica gaan (software, programmeren, ..) die wel een deftig aantal unieke pageviews krijgen, maar het aantal advertentie views ligt echt wel een pak lager, die mannen hebben natuurlijk allemaal adblock geinstalleerd en bye bye inkomsten
    Jul 30-29 aug: rond de 7k en het is momenteel een rustige periode, topmaanden beginnen pas rond oktober/november.

Ik zie wel dat onze facebook bezoekers het meeste opbrengen, gemiddeld 4$..

Ik geef niet het volledige getal omdat er hier enkele zitten die dezelfde doelgroep hebben . Indien details gewenst, stuur PM.
    Laatst gewijzigd door demon326; 30 augustus 2011 om 19:46

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)

niet alleen addblock, informatici is gewoon geen interesant doelpubliek, de adverteerders betalen minder, en alle informatici weten wat addsense is en weten dus ook dat ze er niets mee zijn door er op te klikken
    waar de "normale" bezoeker vaak denkt dat zo'n link wél interesant is

Member
    iTrader
    0
    Goed idee om deze topic te starten Gigapixels!

En inderdaad.. Mij lijkt het ook geen schitterend idee om websites met Ads te maken voor informatici. Ze weten gewoon dat de meeste links via ads pretty useless zijn en gaan er dus niet op klikken..

Maar ik zit ook met een vraag eigenlijk:
    Ik heb onlangs hout vloeren gemaakt.
    Er zijn zo'n 3k searchers / maand voor hout vloeren/hout vloer in België volgens Adwords ..
    Ik rank 2e op hout vloeren en 2e op hout vloer.

Hoe komt het dat ik maar een 5tal visitors / maand heb via "hout vloeren"?
    Ik weet dat adwords met een korrel zout genomen moet worden, maar die zou wel een enorm grote korel zijn..
    Laatst gewijzigd door greg002; 30 augustus 2011 om 19:55
    Parket, laminaat, binnendeuren of maatkasten nodig in de omgeving van Antwerpen?

parket Antwerpen

Member tonymontana's schermafbeelding
    iTrader
    0
    waar de "normale" bezoeker vaak denkt dat zo'n link wél interesant is
    Wat velen vergeten en wat ik bij deze topic toch wil meegeven: Zorg dat de adverteerders er ook iets aan hebben, tenslotte betalen die jouw rekening. Als je gaat aanmoedigen tot valse kliks straf je enkel jezelf en alle andere adsense gebruikers die het wel goed menen.

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greg002 Bekijk bericht
    Goed idee om deze topic te starten Gigapixels!

En inderdaad.. Mij lijkt het ook geen schitterend idee om websites met Ads te maken voor informatici. Ze weten gewoon dat de meeste links via ads pretty useless zijn en gaan er dus niet op klikken..

Maar ik zit ook met een vraag eigenlijk:
    Ik heb onlangs hout vloeren gemaakt.
    Er zijn zo'n 3k searchers / maand voor hout vloeren/hout vloer in België volgens Adwords ..
    Ik rank 2e op hout vloeren en 2e op hout vloer.

Hoe komt het dat ik maar een 5tal visitors / maand heb via "n"?
    Ik weet dat adwords met een korrel zout genomen moet worden, maar die zou wel een enorm grote korel zijn..
    Omdat uw die 3k searches geen garantie zijn voor 3k kliks op uw url... En trouwens, log uit voor dat je zoekt op google..

Je staat, inclusief adverenties(die als eerste aangeklikt zullen worden) op positie 5.

http://eyetools.com/images/blog/2/go...gle_search.jpg

PS: je url in dit topic, en alle andere niet relevante topics linken, heeft geen nut.

iTrader
    5 (100%)
    SNIP
    Ik geef niet het volledige getal omdat er hier enkele zitten die dezelfde doelgroep hebben . Indien details gewenst, stuur PM.
    Mijn 15k site doet het dan toch beter, één van die informatica sites waar ik het over had ;-) Maar zoals ik al zei, dat zijn niet de ad views, die liggen een pak lager, net zoals de CTR die <1% is!

PM sent :-) (alsk klaar ben met hier te antwoorden)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    informatici weten wat addsense is en weten dus ook dat ze er niets mee zijn door er op te klikken
    Klopt ook nog eens, vandaar dus mijn uber-lage CTR. Maarja, brengt wel nog voldoende op dus ik ga hem zeker niet wegdoen. Nieuwe aanmaken, dat staat vast dat ik dat niet meer ga doen

[QUOTE=greg002;15319371]Goed idee om deze topic te starten Gigapixels![quote]
    De rep staat rechts onderaan

Hoe komt het dat ik maar een 5tal visitors / maand heb via "hout vloeren"?
    Is inderdaad maar vreemd, die searches/month zijn natuurlijk een gemiddelde van de afgelopen x maanden, maar dan nog, "hout vloeren" is toch iets wat heel het jaar door ongeveer evenveel naar wordt gezocht zou ik zeggen. Afwachten

Wat velen vergeten en wat ik bij deze topic toch wil meegeven: Zorg dat de adverteerders er ook iets aan hebben, tenslotte betalen die jouw rekening. Als je gaat aanmoedigen tot valse kliks straf je enkel jezelf en alle andere adsense gebruikers die het wel goed menen.
    Advertenties gaan 'blenden' in je design is helemaal toegelaten, dat wordt zelfs aangemoedigd. Als mensen een link interessant vinden, dan gaan ze daar op klikken. De meeste mensen weten inderdaad niet dat het een ad is, maar ze vonden de link wel interessant dus de adverteerder heeft toch gekregen wat het wou? Geinteresseerde en targeted visitors! :-)

Natuurlijk: soms kan je de ads wel heel strategisch plaatsen. Bij een forum bijvoorbeeld pal naast de 'Post reply' button, en logisch dat er veel mensen er net naast klikken ... Dat is op zich ook toegelaten, maar dat is toch al iets minder white hat als je het mij vraagt en leidt tot junk traffic voor de adverteerder met een bounce rate van 90%+

EDIT:

Je staat, inclusief adverenties(die als eerste aangeklikt zullen worden) op positie 5.
    http://imgf.tw/202282648.png
    Laatst gewijzigd door GigaPixels; 30 augustus 2011 om 20:15

iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3

Zo ziet ge maar hoe dynamisch google is, bij de een staan het op positie X, bij de andere op A.... maar hij staat nog in google sandbox, nu nog hoog, binnen paar maandjes ergens op p5

Member tonymontana's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hangt er toch vanaf wat je bedoelt met 'net naast'. Te dicht en Google zal je zeker bannen bij het bezichtigen van je pagina.

Als ik me niet vergis heb je op ikbenstudent.be geen privacy policy staan voor adsense. Zou ik toch eens nakijken want technisch gezien volg je hun regels niet. better safe than sorry...

@ greg
    Die cijfers moet je absoluut niet serieus nemen maar ze geven wel een indicatie over het aantal adverteerders. Ik weet niet hoe ze die cijfers juist berekenen maar moest het gaan om de exacte keywords dan had ik maandelijks miljoenen bezoekers

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tonymontana Bekijk bericht
    Als ik me niet vergis heb je op ikbenstudent.be geen privacy policy staan voor adsense. Zou ik toch eens nakijken want technisch gezien volg je hun regels niet. better safe than sorry...
    Ik had al een pagina met de juridische info, heb er ook de privacy policy bijgezet nu (/juridische-info). Bedankt voor de tip :-) Is er een verplichting van taal voor die privacy policy? Nu heb ik er bijgezet dat ze dat kunnen aanvragen :P

Member
    iTrader
    0
    Zo ziet ge maar hoe dynamisch google is, bij de een staan het op positie X, bij de andere op A.... maar hij staat nog in google sandbox, nu nog hoog, binnen paar maandjes ergens op p5
    Google sandbox? En hoedat ik sta over een paar maanden op pagina 5, leg uit?

edit: Over gelezen.
    Grootste deel van mijn keywords komen van pagina 10+ en staan nu (1 - 1.5maand later) op pagina 2 (met relatief weinig backlinks). Ik zie niet in waarom het eerst een maand goed zou gaan om dan het deksel op de neus te krijgen?

Enkele weken goed linken -> naar benede gegooid worden => lijkt me logisch
    Enkele weken goed linken -> op meerdere keywords gaan linken -> hoger linkern -> naar beneden gegooid worden => lijkt me onlogisch?
    Laatst gewijzigd door greg002; 30 augustus 2011 om 21:09

iTrader
    5 (100%)
    Diegene die boven je staan hebben (volgens Alexa.com) tussen 33 en 52 backlinks elk, dus probeer het alleszins beter te doen dan hen

Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten