Hallo,
ik ben me de laatste maanden wat meer aan het verdiepen in document-oriented databases. Vooral mongoDB en couchDB trekken wel mijn aandacht.
Onlangs kwam ik op internet een presentatie tegen van openSky, waarin ze in het kort uitlegden hoe ze een document-oriented database (mongoDB in hun geval) combineerden met MySQL. Ik was al langer overtuigd van het nut van een document georiënteerde database, maar ik wist niet dat dat een interessante toepassing was (het gebruik van mongoDB om producten op te slaan).
Nu vroeg ik mij af, of het zo onder de freelance webontwikkelaars en de (kleine) webbedrijven hier in België al zo wat ingeburgerd is? Een vraag dus naar de webbouwers: maken jullie al gebruik van een noSQL database (en dan vooral van een document-oriented database)?
Omdat ik de prefix "discussie" heb en niet opnieuw een infraction wil: ook dus maar even een algemene vraag: zijn er al veel onder jullie bekend met bv. couchDB, mongoDB, cassandra, ... whatever van document-oriented database software, en wat zijn voor jullie de voordelen/nadelen? En eventueel ook: hoe, en voor wat type van applicaties, gebruiken jullie het?

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

). In september (allez, als onze Duitse vrienden erin slagen van hun data terug correct consulteerbaar te maken) gaat er een (Drupal) site live waar we het op gebruiken.
.