Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Hotspot mapping

Member pipopower's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)

Hotspot mapping

Ik ben op zoek naar een manier waar een admin zones kan afbakenen op een foto (die zones zullen dus ook zichtbaar zijn voor hem).

Bij elke foto hoort er dus ook een vraag en de gebruikers krijgen dus de foto te zien (de juiste zone is niet zichtbaar) met de bijhorende vraag en de bedoeling is dus dat zij klikken waar zij denken dat het de juiste zone is. Die co÷rdinaten worden bijgehouden en dan krijgt de gebruiker te weten of hij geklikt heeft waar het moest (dus in de zone) of niet.

Heeft er iemand een idee of zo'n systeem bestaat of met welke scripts ik dit kan maken? Ik heb al informatie gevonden over hotspot mapping en jQuery Higlight maar ik denk dat dat niet echt is wat ik nodig heb of vergis ik mij?
    There are 3 kinds of speed: Fast, very fast and ... ow shit!

Approved 9-lifer Sick-Boy's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Als je image-maps gebruikt dan zijn de co÷rdinaten zichtbaar in je broncode (of iemand daar dan iets aan heeft is iets anders). Hier vind je een script om de co÷rdinaten te vinden.

iTrader
    6 (100%)
    Bedankt, dat helpt mij al een stuk vooruit.
    Als ik de code aanpas van die script zodat de co÷rdinaten bewaard en gelezen worden vanuit mijn database dan zijn ze toch veilig?

Approved 9-lifer Sick-Boy's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pipopower Bekijk bericht
    Bedankt, dat helpt mij al een stuk vooruit.
    Als ik de code aanpas van die script zodat de co÷rdinaten bewaard en gelezen worden vanuit mijn database dan zijn ze toch veilig?
    Nee want HTML wordt clientside uitgevoerd. De co÷rdinaten van die maps zitten dus in de broncode, waar iedereen ze kan zien.

Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Werk met een server side image map of een image input type, dan worden de co÷rdinaten waarop werd geklikt doorgestuurd naar de server en dan dien jij gewoon de acties te ondernemen die nodig zijn (dus afhankelijk van het feit of er in het juiste gebied werd geklikt ga je verder of niet). cfr. Creating Image Maps

Dat is wat de front-end voor de eindgebruikers betreft. Voor de back-end (het vastleggen van de zones op de foto's) kan je uiteraard jQuery highlight of andere zaken gebruiken. Hou er wel rekening mee dat je zelf gaat moeten bepalen of een klik op de afbeelding binnen zo'n zone ligt (makkelijk voor kaders/cirkels, maar wat lastiger voor grillige polygonen als je die zou toelaten).
    Laatst gewijzigd door dJeez; 23 november 2010 om 23:08
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice

iTrader
    6 (100%)
    Bedankt voor de info. Ik had al iets gevonden over die jQuery Highlight en ik heb al veel informatie gevonden die mij kan helpen maar alleen het laatste deel van dat aanklikken. De meeste zones zullen waarschijnlijk ook polygonen zijn

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten