Misschien hebben we het allemaal al gehoord, maar Google Wave® demo is zojuist vrijgegeven op youtube. Donderdag in San Fransisco, iedereen was enthousiast en ik ook. Het word een opensource programma!
Wat is google wave?
Google wave word in de toekomst het nieuwe email programma, het heeft zoveel mogelijkheden!
Wat voor mogelijkheden bied Google Wave mij als het aan het eind van het jaar uitkomt?
Google Wave bied haast te veel mogelijkheden om op te noemen! Google Wave word het ideale opensource mail systeem voor bedrijfen? Waarom, google wave bied zoveel mogelijkheden!
Een lijst met mogelijkheden die ik me zo nog kan heugen!
- Bloggy
- Linky
- Google map implementatie dus als ik BoraBora intyp krijg ik automatisch de kaart te zien
- Translator in het gesprek, dit houdt in dat als ik met een Frans persoon praat, krijg ik haar of zijn Frans te zien en daar onder een goed vertaald tekstje. Van wat zei of hij heeft getypt!
- Drag And drop
- Super snel!
- Het werkt in je browser, maar dat valt niet te zien
- Je zal nooit tegenkomen dat er er staat She is typing, nee je kijkt live mee wat je typt! Dit kan je uitschakelen natuurlijk
- Er zijn verschillende API'S bekend gemaakt voor je website!
- Het begint allemaal als een email en daarna kan je gewoon verder als een soort chat
- Live documents, zo kan je documenten en dus met ze alle bekijken als een soort presentatie, en iedereen kan iets toevoegen,wijzigen,verwijderen het leuke is is dat je precies ziet wie wat heeft gedaan
- PLAYBACK, stel je voor jij komt later in het gesprek, jij weet niet hoe het document of hoe het eerst was, dan druk je op de playback knop, en hij laat alles zien van voor af aan.
Voorbeeld
Kees opent een Wave met de volgende tekst
Hallo,
Ziet er goed uit
Joost komt er bij in en verandert het in
Hallo,
Ziet er niet zo goed uit
Daarna komt Bram ook de Wave in, Bram weet niet dat goed verandert is, het is wel gemarkeerd in het geel, zo zie je dat er iets aan veranderd is, bram drukt op de playback knop en zo ziet hij weer het originele gesprek en drukt Bram op volgende en zo kan hij alles een voor een doorlopen.
- Zeer uitgebreide spelling checker hoezo uitgebreid?
Als ik het volgende typ:
I like ben soup, that has ben an long time!
Maakt hij er automatisch van
I like bean soup, that has been a long time.
Geniaal toch?
- Google web search op plaatjes op webpagina en dat kan je zo in de Wave gooien.
Het heeft zoveel mogelijkheden, daarom is het het beste dat je de presentatie bekijkt, het duurt 1:20 minuten maar je kijkt de hele tijd met vermaak en verwondering!
YouTube - Google Wave Developer Preview at Google I/O 2009