Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
    Member j design's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

SEO / jquery html list of flash voor foto's

Hallo iedereen

In de ontwikkeling van een website ben ik op zoek naar de "beste" methode voor het afspelen van foto's in de header.

Ik heb nu gebruik gemaakt van een list foto's die gefade worden na elkaar door jquery/JS.
    Nu na wat denken bedacht ik dat voor de SEO dat behoorlijk slecht is.
    Een list bovenaan de code met enkel wat foto's in. Totaal fout zou ik zo zeggen.
    Dan bedacht ik dat het mss interessant zou zijn om een flashfilm te gebruiken.
    1element die dan zogezegd boven in de weg staat.

Het zou de bedoeling zijn om dan via php die lijst foto's samen te stellen en dan al dan niet in flash af te spelen.
    Is dat dan naar xml omzetten en dat via actionscript inlezen of gaat dat ook anders?

1: SEO/ jquery html list of flash?
    2: Flash tonen via php / naar xml en actionscript of anders?

Bedankt alvast
    Evulgo Media Where magic begins

Member Novaweb's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Flash ligt zwaarder dan jquery hoor.

Jquery is slechts een kleine library die functioneert op js. Het laad eveneens extern, je hoeft je niet zo zeer zorgen te maken over wat het seo aspect.

Naar mijn mening heeft jquery weinig effect.

Dennis

iTrader
    1 (100%)
    Maar qua code is dat niet echt symantisch te noemen, om het woord nog maar eens te gebruiken .
    Als eerste blok een list met img tags in..

Ik dacht dan dat flash uiteindelijk maar 1 blok is zonder echt 'informatie'.

Member adrianhates's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j design Bekijk bericht
    Maar qua code is dat niet echt symantisch te noemen, om het woord nog maar eens te gebruiken .
    Als eerste blok een list met img tags in..

Ik dacht dan dat flash uiteindelijk maar 1 blok is zonder echt 'informatie'.
    kunt ge het het niet absoluut positioneren?
    dan kunt ge da ergens onderaan uw code zette fzo :d

Member
    iTrader
    0
    Hallo J Design,

waarom zou jQuery slecht zijn voor het SEO aspect van je website? Bedoel je dat je vreest dat hierdoor je positionering negatief wordt be´nvloed?
    Het is zeker niet fout om een list te gebruiken met enkel images erin, als je bovendien de nodige propertiesvan img-tag invult kun je eigenlijk enkel maar voordeel doen... ik ga even van de veronderstelling uit dat je ook nog andere (puur tekstuele) content hebt staat op die pagina.
    Sinds enige tijd is Google instaat om ook de content van flash-files te indexeren (zie googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/06/improved-flash-indexing.html, dus dat maakt niet echt een verschil volgens mij.
    Persoonlijk zou ik opteren voor jQuery icm een list, ik heb het niet zo begrepen op flash-movies

gr,
    Tim

Member adrianhates's schermafbeelding
    iTrader
    0
    volgens mij vraagt hij zich af of dat wel semantisch correct is omdat layout images normaliter in de css gestoken worden en niet in de html

iTrader
    1 (100%)
    @ adrianhates, juist. Ik zoek naar de "beste" manier om zoiets te gaan doen.
    Ik weet de methode via Jquery en flash. Maar zijn er betere?

Werk ik dan best via background of gewoon met de image met title ed bij?

Dat van het absoluut positioneren bv vind ik al een bruikbare oplossing, al is dat niet echt optimaal.

Member
    iTrader
    0
    Beste,

Enkel design elementen gebruik je in combinatie met CSS, dus niet de effectieve foto's op uw website, hetgeen waarover jij spreekt zijn afbeeldingen die dienen als content. Zorg er gewoon voor dat uw alt tags en title attribuut goed ingevuld is, en relevante keywords zijn waarop je wil gevonden worden. Dan is het gebruik van jQuery een veel betere keuze dan het gebruik van Flash, dan zullen uw afbeeldingen zelfs helpen om hoger te scoren.

Staar u niet blind op afbeeldingen, het gebruik ervan is niet slecht he... Absoluut gaan positioneren hoeft ook al helemaal niet, krijg je enkel browser moeilijkheden mee...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten