|
||||||
| Webdesign & Webdevelopment - Een perfecte site .. dat bestaat niet! Maar hier helpen ze je al aardig op weg. Vooraleer je post, lees ZEKER de rules! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
reageren op ?link ipv #anchor
Hallo iedereen.
Ik kwam laatst op een goeie code site en kwam een menu met afbeeldingen tegen. Het is bedoeld om naar anchors te gaan "#naarhier". Ik heb geprobeert het op een "?pg=naarhier" te laten reageren maar ik heb te weinig kennis van JS om de 'fout' te vinden. Kan iemand me zeggen waar ik moet aanpassen? J Design de link J Design de link naar de contactpagina Zoals je in de bron kan zien zou de url moeten veranderen, jammer genoeg gebeurt er niets.. Hopelijk weet het hier iemand. Mvg J |
||||
|
|||||
|
|
#3 (permalink) | |||||
|
Ja dat weet ik heus wel.
Had je mijn voorbeeld bekeken, wist je dat je er volledig naast zit.. Misschien had ik mijn probleem duidelijker moeten formuleren. Ik weet heus wel dat je zo naar anchors gaat. Mijn bedoeling is via een get, mijn pagina te laden binnen dezelde index.php simpel weg door er pg uit de url te halen. Mijn vraag is over de JS. Hij blijkt nu enkel te reageren als er een anchor wordt getriggerd. De bedoeling is dat die nu gaat reageren op ?pg=home ed. Daarom vraag ik iemand die iets van JS afweet om hem eens te bekijken. Mvg J JS deel 1 http://www.jdesign.be/testserver/con...e/imageMenu.js JS deel 2 Citaat:
||||||
|
|
#4 (permalink) | ||||
|
Je kan eens kijken naar een Javascript get alternatief, en een simpele toepassing daarvan.
|
||||
|
|||||
|
|
#5 (permalink) | ||||
|
Dit ga ik zeker zo snel mogelijk bekijken.
Dit is idd de manier waar ik naar op zoek ben. Hopelijk kan ik het nog in het ander script inwerken. Ik had ook graag de php get gehouden mrja je kan niet alles willen ![]() Alvast bedankt Het is een heel mooi alternatief voor dan uit de url te halen maar mijn probleem is vooral om het in de url te krijgen.. Ik zie dat je via je JS ook alle <li><a href erbij zet maar dat staat er bij mij al. Ik zit met het probleem dat de 'id' er niet in de url wordt bijgezet. Ik duw op mijn vlak waarmee ?pg=home moet getriggerd worden maar mijn url veranderd niet.. Ik ben zeker geen krak in JS maar volgens mij is het dit stukje dat niet doet wat ik wil Code:
el.addEvent('click', function(e){
if(obj.options.onOpen){
new Event(e).stop();
if(obj.options.open == i){
obj.options.open = null;
obj.options.onClose(this.href, i);
}else{
obj.options.open = i;
obj.options.onOpen(this.href, i);
}
}
blijkt te werken maar is vrij omslachtig.. Code:
<li class="print"><a href="?pg=home"
onclick="window.location = this.href;return false">Motion</a></li>
Laatst gewijzigd door j design; 4 januari 2009 om 13:17 |
||||
|
|||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|