Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Member superfries0's schermafbeelding
    iTrader
    0

Unhappy PHP opdracht som en gemiddelde

hey mannen,
    ik heb van een vriend een paar opdrachtjes gekregen in php om te kijken of ik het nog steeds kan:P. maar ik denk dat ik jullie hulp toch in moet roepen
    Kijk welke opdracht jullie leuk vind en post hem alstublieft. het waren er eerst 50 dus ben aardig toereloer van de php

1.Een bedrijf hanteert voor zijn afnemers een kortingspercentage dat gebaseerd is op de omzet van het voorafgaande jaar.
    Indien de omzet over het voorafgaande jaar 25000,- of minder bedraagt, wordt geen korting verleend. Ligt deze omzet tussen 25000,- en 50000,- dan wordt een korting gegeven van 5 %. Is de omzet 50000,- of hoger, dan wordt 7,5 % korting in mindering gebracht.
    Het is de bedoeling een programma te schrijven dat van een order van een klant het aantal bestelde stuks, de prijs per stuk en zijn omzet over het voorafgaande jaar inleest en het netto-orderbedrag exclusief BTW afdrukt.

De volgende variabelen spelen daarbij een rol:
    de omzet over het voorafgaande jaar OMZ
    het aantal bestelde stuks AANT
    de prijs per stuk PRIJS
    het bruto-orderbedrag BB
    het kortingsbedrag KB
    het netto-orderbedrag NB

2.Bij deze opdracht moeten de waarden van twee getallen omgewisseld worden. Als de variabele X in het begin de waarde 8 meekrijgt en de variabele Y de waarde 6, dan moet het PHP-script realiseren dat Y aan het einde de waarde 8 heeft en X de waarde 6.

3. Deze opdracht heeft tot doel een willekeurig aantal getallen in te lezen in een array() en vervolgens te bepalen hoeveel getallen positieve waarde hebben en hoeveel getallen negatief zijn. Verzin een oplossing voor het getal 0 (nul).

4. Bij deze opdracht moet het volgende probleem opgelost worden. De som van de getallen 50 tot en met 90 moet worden bepaald. Vervolgens dient het aantal ingelezen getallen, de som en het gemiddelde van die getallen afgedrukt te worden.

5. Hieronder is een reeks getallen te zien:

2 4 8 16 32 64 128 256 512 1024 2048

Het is de bedoeling een programma te maken dat de reeks ook in deze volgorde weergeeft. Laat de som van de getallen op de volgende regel weergeven.
    Het kan op meerdere manieren gerealiseerd worden.

6. Deze opdracht draait om een tafel. hierbij word de tafel van 6 gebruikt.
    Het is de bedoeling om een getal in te lezen en van dit getal moet de tafel in tabelvorm worden weergegeven met teller 1 t/m 10
    Vervolgens moet de tafel nog eens in omgekeerde volgorde worden weergegeven.

7.Een bedrijf heeft een aantal vertegenwoordigers in dienst. Het salaris van de vertegenwoordigers wordt als volgt berekend:

een vast maandsalaris van 900,00
    een aanvulling van 12,5 % provisie over de door de vertegenwoordiger behaalde omzet
    de maximale provisie is vastgesteld op 2100.

8.Een warenhuis kent een ongekende concurrentiestrijd tussen de 6 verschillende afdelingen. Deze afdelingen streven er naar per week het hoogste omzetbedrag te realiseren. Aan het eind van de week wordt daarom berekend welke bedragen de afdelingen hebben omgezet.
    Daartoe worden per afdeling de omzetbedragen, van de zes dagen dat het warenhuis open is, achtereenvolgens ingelezen en opgeteld. Per afdeling wordt het totale omzetbedrag naar het scherm geschreven, als ook het totale omzetbedrag dat het warenhuis die week behaald heeft. Tenslotte moet de naam van de afdeling met het hoogste omzetbedrag op het scherm verschijnen.

Ben benieuwd hoe jullie de opdrachten maken
    alvorens bedankt
    Laatst gewijzigd door superfries0; 12 december 2008 om 19:25

Approved 9-lifer Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Uwe vriend doet mij aan een schooltaak denken, wat hier niet echt thuis hoort.

Daarnaast kan je dit volgens mij al na 1 hoofdstuk uit een PHP boek of tutorial oplossen. Ik raad je aan daar eerst is op te Googlen.

Crew Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Rare vrienden heb jij, maar toch goed geprobeerd.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten