Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Member
    iTrader
    12 (93%)

SEARCH: makkelijk te implementeren CMS in bestaande (php-)site

Ik ben al een tijdje op zoek naar een eenvoudig te implementeren CMS voor een fietsenwinkel (zie sig). Momenteel heeft deze site een zelfgeschreven script om promoties toe te voegen en te bewerken, maar al de rest moet nog via code gebeuren. Ik had graag gehad dat de pagina's aangepast kunnen worden door een eenvoudig maar degelijk CMS. Het zou vooral nodig zijn voor producten te kunnen aanpassen (zie aanraders) en de merken.

Ik zoek dus een CMS die ik in de hudige site kan inbouwen zonder teveel te moeten aanpassen. Is http://textpattern.com/ een optie? Kan deze mijn wensen inlossen en is deze makkelijk te implementeren?

Er zijn genoeg CMS'en te vinden, maar welke is geschikt voor mijn doeleinden? Vanzelfsprekend heb ik geen oscommerce nodig, want deze bevat teveel mogelijkheden waarvan geen gebruik gemaakt zal worden.

Iemand een aanrader en eventueel tips?
    Laatst gewijzigd door TriMenToR; 8 augustus 2007 om 12:06

Member Xavez's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Lang leve textpattern I'd say. . Zeker voor dit soort projecten. Supergemakkelijk te implementeren (reken wel een leerperiode van 1 maand in om je bekend te maken met de manier van werken).

Member
    iTrader
    0
    Wacht nog een paar maanden op Fork CMS

iTrader
    0
    Ben ik eerlijk gezegd wel heel benieuwd naar! Om het templatesysteem van textpattern te overtreffen moeten jullie al wat uit de kast gehaald hebben (ik vergelijk enkel met OS CMS'en ofcourse)

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Is die CMS hype nu nog niet gestopt .

Member
    iTrader
    12 (93%)
    @killgore

De personen voor wie ik het wil doen snappen bitter weinig van formulieren, zelf al maak je het hen zo simpel als het maar kan. Ik kan niet heel m'n leven voor hun sites up to date houden eh . M.a.w. in dit geval lijkt een CMS een goede oplossing.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TriMenToR Bekijk bericht
    @killgore

De personen voor wie ik het wil doen snappen bitter weinig van formulieren, zelf al maak je het hen zo simpel als het maar kan. Ik kan niet heel m'n leven voor hun sites up to date houden eh . M.a.w. in dit geval lijkt een CMS een goede oplossing.
    Dat bedoelde ik niet .

CMS'en hebben hun nut voor standaardzaken. Ik erger me enkel aan het feit dat tegenwoordig elke coder zijn eigen "cms" heeft in plaats van nuttige libraries (god zij dank worden deze ook nog gemaakt, maar veel te weinig).
    Elke grote site is nu eenmaal een custom job imho.

Eigenlijk is bijna elke php-powered site op zich een CMS, enkel heeft elke site zijn specifiekheden.

Vandaar mijn reactie .

Member Dx-Solutions's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xavez Bekijk bericht
    Lang leve textpattern I'd say. . Zeker voor dit soort projecten. Supergemakkelijk te implementeren (reken wel een leerperiode van 1 maand in om je bekend te maken met de manier van werken).
    Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een goeie cms.
    Op heden heb ik een eigen gemaakt cmske, maar om te voldoen aan de eisen van vele klanten veel te klein, deze volledig uitbouwen is mogelijk, maar met de alternatieven op de markt ...

Een systeem leren kennen zoals textpattern lijkt me makkelijk doenbaar, alleen, wat krijgen de klanten te zien, is het voor hen allemaal duidelijk en makkelijk te beheren ... want meeste klanten zijn computerleek ...

Heb je soms een vb van een klant module of wat de klant te zien krijgt?

iTrader
    0
    http://demo.opensourcecms.com/textpattern/textpattern/
    l: admin
    p: demo

Met een tinyMCE plugin kan je gemakkelijk een goeie WYSIWYG editor installeren. Uploaden en invoegen van afbeeldingen gaat dan ook vrij gemakkelijk enzo.

Nuja: het blijft opensource en het is niet custom made. Hangt van de job af, maar textpattern gebruik ik bijvoorbeeld op http://wantedmusic.be en http://tinyurl.com/2ly98d -- om maar een voorbeeld te geven.

Kijk gerust ook eens naar de code, want het templating systeem van textpattern is voor mij pure bliss. Het gebruikt een soort van xml-opmaak. Ik heb een voorbeeldje on-line gezet: http://projects.livegraphics.eu/wantedmusic/ -- view source met je favoriete source editor . Er is trouwens een geweldige resource website die je mijlenver op weg kan helpen: http://textbook.textpattern.net/wiki...tional#English

Member frenzal's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    wat is daar zoveel beter aan als <?= $sitetitle; ?>

iTrader
    0
    Heb je de volledige sourcecode bekeken? Zo clean krijg je dat écht niet met andere CMS'en hoor. Ik vind dit veel makkelijker werken dan sommige "exotische" php code:

Code:
    <txp:section_list active_class="active" break="li" default_title="Home" include_default="1" wraptag="ul" sections="releases,artists,labels,demos,shop,press,contact" />
    Hoe gemakkelijk kan je een menu genereren? Met active class en alles er op en er aan, meteen in de volgorde die je zelf wil, met een wraptag en breaktag naar keuze (kan ook span, br, of whatever you prefer zijn).

Of neem nu de CSS

Code:
    <txp:css format="link" media="screen,projection" n="default" />
    <txp:css format="link" media="print" n="print" />
    <!--[if IE]><txp:css format="link" n="ie" /><![endif]-->
    Als je mij een systeem kan tonen dat even helder en uitbreidbaar is, graag dan .

iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xavez Bekijk bericht
    Ik krijg een fout bij het inloggen?

iTrader
    0
    Ik niet .

iTrader
    14 (100%)
    idd, nu lukt het hier ook ...

Lijkt me eerlijk gezegd nog een complexe bedoening, denk niet dat klanten hier direkt mee kunnen werken.

Alleszinds bedankt voor de info en links!

iTrader
    0
    Welja, wat jij te zien krijgt is dan ook de gebruikersinterface van een beheerder. Je kan verschillende rollen toekennen, zodat je klant bijvoorbeeld alleen nieuwe artikels kan schrijven en afbeeldingen kan uploaden . En het ding zit opensource onder een GPL licentie, dus je kan perfect de back-end tweaken naar de behoeftes van je klant! .

iTrader
    14 (100%)
    kzal het eens bekijken, mss maak ik een volgende site op basis van deze cms.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frenzal Bekijk bericht
    wat is daar zoveel beter aan als <?= $sitetitle; ?>
    da de <?-tags te vermijden zijn sinds xml bestaat ?

iTrader
    8 (100%)
    eens php zn werk heeft gedaan zijn die <? tags toch al weg
    als je dan toch xml moet outputten voor eerste xml lijntje gebruik dan gewoon een echo

ben toch niet helemaal overtuigd van wat ik hier heb gezien van voorbeeldjes van die templating, toegegeven die menu functie is misschien handig maar uiteindelijk kunt ge dat ook op 1,2,3 maken en kan je ook menus schrijven met 1 regel code

die css functie is bijna identiek aan de html schrijfwijze en lijkt mij vrij omslachtig om nog een template functie voor te gebruiken

iTrader
    0
    Ik neem een voorbeeld

Mijn (eenvoudige) wordpress template bestaat uit 15 verschillende php files met allemaal verschillende functies en stukken code uit de originele "template". Als ik een gebaset ontwerp heb, moet ik beginnen kopiëren en plakken, overal de juiste php functies invoegen en vooral zien dat ik geen files verkeerd plaats of fouten in de php syntaxis maak.

Mijn textpattern template bestaat uit 2 files: error.xhtml en default.xhtml. Ik heb een gebaset ontwerp, dat van head tot foot gewoon een x(ht)ml-document is. Het is maar een kwestie van de juiste textpattern tags in te voegen op de dynamische plaatsen en klaar is kees. Geen versnijding in header/navigation/body/footer nodig. Gewoon mijn gebasete code, aangevuld met xml-tags. Groot voordeel als je't mij vraagt. En bovendien: het geeft mij het gevoel dat ik met xhtml en CSS bezig ben. En niet met back-end code. Dat is sowieso al aangenaam werken, want van dingen als

Code:
    	<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

<div class="post">
    				<h3 id="post-<?php the_ID(); ?>"><a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark" title="Permanent Link to <?php the_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a></h3>
    				<small><?php the_time('l, F jS, Y') ?></small>

<p class="postmetadata">Posted in <?php the_category(', ') ?> | <?php edit_post_link('Edit', '', ' | '); ?>  <?php comments_popup_link('No Comments &#187;', '1 Comment &#187;', '% Comments &#187;'); ?></p>
    			</div>

<?php endwhile; ?>
    gaan mijn haren rechtop staan.

Ik vind het trouwens een mooie uitbreiding op de idee van verschillende takken van webdesign te scheiden. Opmaak, inhoud, front-end scripting en op deze manier dus ook back-end scripting.

iTrader
    8 (100%)
    en wat is de textpattern versie van deze code?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten