Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
    Member
    iTrader
    52 (100%)

HOSTING: Europese en Amerikaanse bandbreedte

Ik heb al heel wat hosting-aanbiedingen bekeken in de zoektocht naar een host die geschikt is voor mijn site. Hij draait via php en mysql en zou wel wat bandbreedte kunnen gebruiken.
    Voldoende ruimte vinden is nooit een probleem; de meeste pakketten geven meer dan 50mb, wat meer dan voldoende is. Maar wat wel een probleem blijkt bij het zoeken naar een deftige Europese host is de bandbreedte. Er blijken bitterweinig hostingbedrijven te zijn in Europa die meer dan 10-20 gb geven aan een redelijke prijs. Er zijn er wel enkele (antagoniste, servage, enz.) en dan zijn er ook verschillende 'onbeperkte' hosters (one, alfahosting, enz.), maar uit ervaring blijkt daar dan dat onbeperkt ver van onbeperkt kan zijn.

En als ik dan echter Amerikaanse hosters bekijk zijn er makkelijk bedrijven te vinden die met meer dan 200 gb transfer smijten voor een starterpakket tgn een prijs waar je hier zo'n 10 gb transfer krijgt.
    Rekenen Europese bedrijven zodanig door? Of is serverspace nu eenmaal goedkoper in Amerika? En zijn daar geen addertjes onder het gras (die goedkope prijzen bv enkel voor het 1ste jaar of iets dergelijks)?

Member dendaak's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Ik ga ook één van de dagen mijn hosting bestellen bij www.servage.net geven ook veel.

Member
    iTrader
    52 (100%)
    Ja, die topic heb ik ook al doorgenomen. Maar het antwoord op mn vraag kan ik daar niet direct vinden. Ik vraag niet direct naar specifieke hosts, maar het waarom achter de prijzen.

Member Zir0h's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wardkennes Bekijk bericht
    Ik ga ook één van de dagen mijn hosting bestellen bij www.servage.net geven ook veel.
    Thx voor die link

Member frenzal's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    kzou niet teveel zorgen over het onbeperkt zijn van alfahosting, ok je moet dat wel overal met een korreltje zout nemen maar bij alfahosting beperken ze ook de webruimte zodat de paketten "realistisch" blijven

Member
    iTrader
    52 (100%)
    Wel, over servage las ik dat dit veeleer aan te raden is als back-up medium dan als host voor een site. De snelheden zouden niet zo fameus zijn. Ook vind ik 3600 gb een erg groot verschil met andere hoster die voor dezelfde prijs 20 gb geven. Lijkt me onvermijdelijk dat er negatieve verschillen zijn.
    Alfahosting lijkt dan weer degelijk, maar in de pakketten springen ze van 6 GB voor 44,95 euro/per jaar naar geen datalimiet voor 59,95 euro/per jaar, wat me toch een érg grote stap lijkt als het inderdaad zo 'onbeperkt' mag opgevat worden.

En nog steeds; waarom het grote prijsverschil tussen Amerikaanse en Europese bandbreedte.

Member BloodSeaker's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satangel Bekijk bericht
    En nog steeds; waarom het grote prijsverschil tussen Amerikaanse en Europese bandbreedte.
    Stuur een mailtje naar Belgacom, die kunnen u zeker voort helpen

Feit is dat de lijnen in Belgie zowat allemaal gemonopoliseerd zijn: Belgacom/Telenet want andere spelers op de markt moeten van die 'huren'. En ik denk dat mss daardoor de precies nogal hoog ligt. Waarom zouden ze zakken, ze moeten niet concurreren met anderen. Just my 2cents. Kweet niet of het zo is =[

Approved 9-lifer Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Alles is in de US gewoon goedkoper.
    Daarbij komt ook nog de kwaliteit. Veel dergelijke aanbieders werken niet vanuit een datacenter maar kunnen blijkbaar alles van thuis uit runnen.
    Downtimes en slechte kwaliteit is dus synoniem.

Approved 9-lifer koebeest's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik heb nog nooit problemen gehad met antagonist.nl. Ik zie dus niet in wat het probleem kan zijn , afgaande op uw beginpost.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten