Hallo,
ik heb al enkele topics gestart ivm de website waaraan ik bezig ben.
Deze is voor het bedrijf waar ik momenteel stage loop, en deze loopt nog tot 17 februari.
Ik ben dus onlangs begonnen aan hun nieuwe website, omdat hun oude alles behalve dynamisch/gestructureerd/mooi/... is. (momenteel zijn er meer dan 200 aparte html paginas in aparte taaldirectories)
Het probleem is dat ik hun heb verteld dat het O zo veel beter en dynamischer kan adhv PHP & een database, en dat ik een nieuwe website ging maken. Echter ben ik nog nooit verder gegaan dan een nieuwsscriptje in PHP.
Het probleem is nu dat, nu de lay-out klaar is, ik niet weet waar te beginnen.
Volgende zaken moeten gebeuren:
-dynamische meertaligheid (4 talen)
-er zijn enkele paginas die ze zelf moeten kunnen wijzigen zonder enige kennis van html
-paginas moeten makkelijk aanpasbaar zijn (fotos op paginas vernieuwen oid)
-gebruikers moeten nieuws/evenementen kunnen posten in 4 verschillende talen
-...
Ik heb dus al uren research gedaan naar CMS, Template Engines, evt meertaligheid via XML (misschien toch een gemakkelijkere oplossing?)
Ik begrijp wel 'hoe' ze werken, maar van de praktische kant zou ik er mij amper iets van kunnen inbeelden.
Is het mogelijk om dit binnen de 5 weken nog mooi online te krijgen?
Wat kan ik best eerst leren? Waar?
Kan ik op zo'n korte tijd zo'n systeem in elkaar flansen als ik er op moment van spreken nog geen kaas van heb gegeten?
Of raden jullie me toch aan om gewoon 60 verschillende pagina's te maken, waarin dan adhv XML de juiste taal weergegeven word?
(60*4 talen = 240paginas)
Mission impossible? Of niet..
Alvast bedankt voor de hulp/raad
Oja, ik heb aan een paar klasgenoten van vroeger (die nu 3e-jaar informatica&databasemanagement ofzoiets zijn) raad gevraagd, en die wisten eigenlijk zelf niet hoe zoiets in mekaar zat, ze zeiden dat zoiets vééél te groot en te ingewikkeld was en dat ik op zo'n korte tijd beter het op een gemakkelijkere manier kan doen, maar dan wel minder dynamisch & minder goed te onderhouden
Laat mij hen aub ongelijk bewijzen![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren