Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 22
    Member -fusi0n-'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Q: raad gevraagd ivm tijdsnood & 'gebrek' aan kennis

Hallo,

ik heb al enkele topics gestart ivm de website waaraan ik bezig ben.
    Deze is voor het bedrijf waar ik momenteel stage loop, en deze loopt nog tot 17 februari.
    Ik ben dus onlangs begonnen aan hun nieuwe website, omdat hun oude alles behalve dynamisch/gestructureerd/mooi/... is. (momenteel zijn er meer dan 200 aparte html paginas in aparte taaldirectories)

Het probleem is dat ik hun heb verteld dat het O zo veel beter en dynamischer kan adhv PHP & een database, en dat ik een nieuwe website ging maken. Echter ben ik nog nooit verder gegaan dan een nieuwsscriptje in PHP.

Het probleem is nu dat, nu de lay-out klaar is, ik niet weet waar te beginnen.

Volgende zaken moeten gebeuren:
    -dynamische meertaligheid (4 talen)
    -er zijn enkele paginas die ze zelf moeten kunnen wijzigen zonder enige kennis van html
    -paginas moeten makkelijk aanpasbaar zijn (fotos op paginas vernieuwen oid)
    -gebruikers moeten nieuws/evenementen kunnen posten in 4 verschillende talen
    -...

Ik heb dus al uren research gedaan naar CMS, Template Engines, evt meertaligheid via XML (misschien toch een gemakkelijkere oplossing?)

Ik begrijp wel 'hoe' ze werken, maar van de praktische kant zou ik er mij amper iets van kunnen inbeelden.

Is het mogelijk om dit binnen de 5 weken nog mooi online te krijgen?
    Wat kan ik best eerst leren? Waar?
    Kan ik op zo'n korte tijd zo'n systeem in elkaar flansen als ik er op moment van spreken nog geen kaas van heb gegeten?

Of raden jullie me toch aan om gewoon 60 verschillende pagina's te maken, waarin dan adhv XML de juiste taal weergegeven word?
    (60*4 talen = 240paginas)

Mission impossible? Of niet..

Alvast bedankt voor de hulp/raad

Oja, ik heb aan een paar klasgenoten van vroeger (die nu 3e-jaar informatica&databasemanagement ofzoiets zijn) raad gevraagd, en die wisten eigenlijk zelf niet hoe zoiets in mekaar zat, ze zeiden dat zoiets vl te groot en te ingewikkeld was en dat ik op zo'n korte tijd beter het op een gemakkelijkere manier kan doen, maar dan wel minder dynamisch & minder goed te onderhouden

Laat mij hen aub ongelijk bewijzen

Member orez's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    gebruik gewoon een bestaand CMS, die die functies bevat.

iTrader
    5 (100%)
    en dat is niet te ingewikkeld om nu nog aan te beginnen?
    Ik weet alleen wat het kan..

Member frenzal's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    het zal nipt zijn, maar zeker niet zo nipt zijn als van nul te beginnen
    neem wel de tijd om uw cms te leren kennen en niet zomaar iets doen hopend dat het werkt

iTrader
    5 (100%)
    ik heb elke werkdag van 8.30 tot 17u tijd om (bijna) niks anders te doen

Rvl
    Rvl is offline
    Member
    iTrader
    6 (100%)
    met een bestaand CMS (indien goede keuze) is dat zeker te doen dan

Member
    iTrader
    1 (100%)
    De opdracht uitbesteden??

Verwarmingselement Radiance's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door welp Bekijk bericht
    De opdracht uitbesteden??
    Ja, als stageopdracht ..

Een bestaand CMS zal waarschijnlijk het interessantste zijn ja als je geen grondige kennis hebt van een taal of van applicatie design.
    Ik zou zeker niet beginnen met 240 of whatever pagina's te maken. 5 weken zou toch wel voldoende mogen zijn om zoiets uit te werken op een deftige manier, vergeet ook niet dat je je keuzes ook moet kunnen verdedigen in een eindwerk (veronderstel ik).

http://www.cmsmadesimple.org/ is misschien wat je zoekt, al weet ik niet zeker of er Internationalization inzit.

En tbh, als zij dat in een 3e jaar in zo'n richting zeggen dan vraag ik mij af hoe zij daar geraakt zijn. Als je ervaring hebt met PHP/ASP/whatever ontwikkeling kan je dat op hooguit 2 weken van scratch up & running hebben (tweaking, testing etc. zouden uiteraard meer tijd vragen).
    Laatst gewijzigd door Radiance; 12 januari 2007 om 00:52

Member static07's schermafbeelding
    iTrader
    0
    maak per taal een tabel in je database, bvb nederlands
    daarin de velden (id) (pagina/onderdeel) (htmlcode).

Gebruikmakend van een template of header/footer systeem. Hoef je enkel vertaalde kopies van die tabellen hebben en adhv een cookie de taal van de surfer kiezen.

Backend ga je de data in de tabellen aanpassen met een richtextbox zoals FCKEditor, http://www.fckeditor.net/. (heeft upload capabiliteiten)

Voor nieuwscript kan ook zo te werk gaan, per taal een nieuwstabel in je database, bij het invoegen van nieuws word voor iedere taal een veld voorzien (richtextbox) en voer je ze in de betreffende tabellen in (als het veld content bevat). Lees die dan gewoon uit adhv de cookie.

ik zou NIET opteren voor een CMS, deze onderesteunen niet altijd meertaligheid, en komt niet professioneel over als webdeveloper om een CMS te installeren voor een werkgever, dit zou ik enkel aanraden als je stage niet rond de site was, en de site enkel een klein onderdeel.

5 weken is zeker haalbaar voor zo'n project, dit kan zelf veel sneller door ervaren developers, nu jij dit allemaal nog moet leren kan je gerust wat tijd vrij maken om eerst te expirimenteren en zo bij te leren.
    O PC: AMD X2 4200+ x 2G Ram ( PC2-6400) x ATI Radeon X1900GT x 19" BenQ TFT
    O Audio: PRS Tremonti signature model SE + Tremonti signature Bass & Treble pickups x Cort Katana KX5FR + EMG 81/85 x Peavy Bandit 112 80W x Boss ME50 multi-effect x Dunlop Zakk Wylde Hi Tension strings
    last.fm x Run With The Torch

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Radiance Bekijk bericht
    http://www.cmsmadesimple.org/ is misschien wat je zoekt, al weet ik niet zeker of er Internationalization inzit.
    http://dev.cmsmadesimple.org/projects/multilang/

hmm lijkt interessant & eenvoudig

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door static07 Bekijk bericht
    ik zou NIET opteren voor een CMS, deze onderesteunen niet altijd meertaligheid, en komt niet professioneel over als webdeveloper om een CMS te installeren voor een werkgever, dit zou ik enkel aanraden als je stage niet rond de site was, en de site enkel een klein onderdeel.
    de stage is ook niet rond de site, ik studeer eigenlijk bedrijfsmanagement
    Laatst gewijzigd door -fusi0n-; 12 januari 2007 om 08:56

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door static07 Bekijk bericht
    maak per taal een tabel in je database, bvb nederlands
    daarin de velden (id) (pagina/onderdeel) (htmlcode).

Gebruikmakend van een template of header/footer systeem. Hoef je enkel vertaalde kopies van die tabellen hebben en adhv een cookie de taal van de surfer kiezen.
    kan ik niet gemakkelijker 1 tabel hebben voor de inhoud en dan...

Code:
    id | pagina | htmlcode         | taal
    ---+--------+------------------+------
     1 | home   | <p>Welkom</p>    |  nl
     1 | home   | <p>Welcome</p>   |  en
     1 | home   | <p>Bienvenue</p> |  fr
     2 | test   | &nbsp;           |  nl
    ...?
    Laatst gewijzigd door -fusi0n-; 12 januari 2007 om 09:10

Approved 9-lifer Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja en neen, je hebt hier geen unieke id's. Nuja, dat maakt niet zoveel uit, wat je kan doen is bvb de eerste parameter als taal laten gelden.
    Code:
    http://www.mijnwebspace.tld/index.php/nl/home/
    of
    Code:
    http://www.mijnwebspace.tld/index.php?ln=nl&page=home
    naargelang wat er wordt gebruikt. Dit lijkt mij de meest eenvoudige oplossing.

Nu, static07 zegt dat opteren voor een CMS niet professioneel overkomt. Elke zichzelf respecterend webdevelopment bedrijf heeft een framework of een CMS waarrond een website wordt ontwikkeld. Het wiel elke keer weer opnieuw uitvinden is tijdverlies. Daar het voor hem niet echt van belang is wat er wordt gebruikt kan hij zonder probleem gebruik maken van een CMS zoals drupal of joomla, zelfs dat cmsmadesimple ding. Who cares dat dat met een CMS ontwikkeld is, niemand (tenzij iemand die er echt wil op letten) gaat dat zien en zo'n CMS systemen bieden meestal uitstekende backends aan die voor de gebruiker zeer eenvoudig zijn. Ze zullen je dankbaarder zijn door zo'n WYSIWYG backend te implementeren dan met wat dwaze bbtags af te komen.

iTrader
    5 (100%)
    omg wat een heaven zo'n CMS/Template engine

ik krijg het al onder de knie

Member static07's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Granted, het wiel hoeft niet opnieuw worden uitgevonden. Ik heb al talloze CMS systemen getest en gebruikt... uiteindelijk heb ik voor ons bedrijf een eigen zeer flexibele CMS geschreven, die makkelijk uitbreidbaar en personaliseerbaar is. Frontend heeft de ontwerpen geen grenzen, hoeft enkel de data uit de database te halen (het is dus geen template systeem).

Iedere klant heeft zijn specifieke wensen en iden. Zo kunnen wij snel hun iden omzetten in een CMS zonder telkens van 0 te moeten beginnen, of modules voor een bestaand CMS pakket te schrijven.

Voor simpele sites waar de enige administratie het aanpassen van enkele teksten is. Gebruiken we zelfs niet meer dan een richtextbox die verschijnt op iedere pagina als de klant zich aanmeld.

Bovendien heb ik zelf nog geen CMS gezien, of mocht de features niet gezien hebben... met een goede ondersteuning voor meer-taligheid.

iTrader
    5 (100%)
    tmacheertal

Member Beavis_69's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mogen we mss een preview zien of iets dergelijks?

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beavis_69 Bekijk bericht
    Mogen we mss een preview zien of iets dergelijks?
    http://www.system-filing.be/index.ph...ensioenfondsen

er werkt nog niet veel home & organisatie kan je mss al eens bekijken

de verschillende talen zullen ook nog niet veel tevoorschijn toveren aangezien alles nog vertaald moet worden

let niet op de onordelijkheid van sommige webteksten,
    ik heb sommige maar snel gecopy/paste en moeten nog ingekort/opgemaakt worden

opm: in firefox & opera werkt het prod&diensten menuutje nog niet

Rvl
    Rvl is offline
    Member
    iTrader
    6 (100%)
    Horizontale navigatie bovenaan is wel goed vind ik (alhoewel de drop-down lists nog wat beter kunnen afgewerkt worden). Bij het verticale menu zou ik precies niet echt met een roll over menu werken, persoonlijk vind ik dat niet echt geslaagd. Misschien moet je dat gewoon veranderen door hetzelfde menu zonder roll over menu maar dan gewoon naar een page gaan met de verschillende keuzes + wat uitleg. Voor de rest cava (maar dit is geen site check forum) dus zal ik het hier mar bij laten

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rvl Bekijk bericht
    Bij het verticale menu zou ik precies niet echt met een roll over menu werken, persoonlijk vind ik dat niet echt geslaagd.
    klant is koning

Rvl
    Rvl is offline
    Member
    iTrader
    6 (100%)
    http://www.aries.be/index.htm Toch iets raar als je naar de sourc kijkt van de index page

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten