Hallo,
Iedereen kent ongetwijfelt al het probleem met de kaders die windows sinds zijn laatste update trekt rond alle ActiveX bestanden (Eolas).
Nu ik ben stage aan het doen en mijn hoofdopdracht loopt bijna ten einde, soms moet ik even wachten op input van andere en dan sleutel ik wat aan andere dingen.
www.wai-not.be is zo één ding waar ik dagelijks aan sleutel. Nu deze website maak heel veel gebruik van Flashelementen. Zeer groot probleem is sinds Eolas, het gaat dan namelijk nog om een website voor personen met verstandelijke beperking, die gewoon zijn éénmaal te klikken op iets en niet tweemaal zoals nu moet.
Ik ken de oplossing al om de elementen extern met een jscript te laden, ok mooie oplossing. Maar gaat heel veel werk vragen om dit te doen voor deze website, ook geen probleem natuurlijk. Ik zelf zal het niet doen, maar ik schrijf een rapport + mogelijke oplossingen.
Goed zul je zeggen doe het dan toch gewoon met jscript, probleem is aan bijna alle elementen worden parameters meegegeven die ofwel door sessie variabelen gezet worden, of door waarden uit een database.
Kan je vanuit Javascript met een database connecteren (ik vermoed van niet). Is het mogelijk om parameters mee te geven bijvoorbeeld: .js?soundID=1&URLID=2 zoals bij PHP en ASP. En deze dan in het .js bestand op te vragen.
Ik denk dat de combinatie ASP en JAVA niet samen horen. Of zou het wel zou het misschien wel tot de mogelijkheden behoren om met java naar een database te connecteren en dan met .jsp pagina's de Flashelementen te tonen. Persoonlijk denk ik dat dit niet de oplossing kan bieden of wel? Ook nog de database is MS SQL.
Hebben jullie misschien ideeën hoe dit aan te pakken
Groeten en alvast bedankt
Yves

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren