Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Member
    Lid sinds
    3/03/04
    Locatie
    Blankenberge/Gent
    Berichten
    1.105
    iTrader
    7 (100%)

    Hoe ervoor zorgen dat een site in zoekmachines wordt gevonden?

    Heeyyy


    Ik heb voor een klein bedrijf een site(tje) gemaakt en die mensen zouden willen dat hun site zo gemakkellijk mogelijk kan gevonden worden. In de eerste plaat als je dus zoekt in Google en eventueel in andere zoekmachines ook. In de Webmaster guide heb ik hier niets over gevonden (of niet gezien )



    Thanks in advance
    RObain

  2. #2
    Member dêsh''s schermafbeelding
    Lid sinds
    9/12/03
    Locatie
    Holsbeek
    Berichten
    2.105
    iTrader
    2 (100%)
    ALGEMEEN
    Er zijn verschillende manieren om opgenomen te worden in een zoekmachine. Ten eerste kan de zoekmachine jouw site zelf ontdekken. Ten tweede kun je jouw site aanmelden bij de meeste zoekmachines. Het duurt vaak dan enkele weken tot maanden voordat jouw site op is genomen. Het aanmelden werkt het beste met de hand. Dat wil zeggen site voor site jouw site aanmelden. Het kan ook met programma's of websites, maar dit werkt over het algemeen minder goed. Je kunt het ook uitbesteden aan speciale bureau's die voor jou de aanmelding regelen.



    Aanmelden bij zoekmachines uitbesteden bij specialisten Het uitbesteden bij specialisten heeft meerdere voordelen. Zij kunnen wekelijkse of maandelijkse verifieëren en vastleggen dat de site gevonden wordt in welke zoekmachine en op welke positie. Daarnaast zorgen zij ervoor dat als de site niet meer gevonden wordt in de zoekmachine, deze opnieuw wordt aangemeld. Verder kunnen zij aanvullende technieken toepassen om de site hoog in de zoekresultaten te laten verschijnen en analyses uitvoeren, zodat je beter inzicht krijgt in hoe jouw site het in het algemeen doet.



    Er zijn verschillende bedrijven die sites automatisch aanmelden. Belangrijk daarbij is de slechte van de goede te scheiden. Hieronder een aantal belangrijke punten waar je op moet letten bij het inschakelen van een externe specialist.

    1) Laat de zoekmachinespecialist eerst op een rij zetten wat deze precies gaat doen, tegen welke kosten en wanneer zijn prestaties door jou goed zijn bevonden. Beoordeel je op het aantal zoekmachines waarop je aangemeld wordt, of de hoogte binnen de zoekmachines.

    2) Laat de zoekmachinespecialist eerst met een inventarisatie komen. In deze inventarisatie staat een beschrijving van jouw site, inclusief eventuele verbeteringen die voor aanmelding bij zoekmachines moet worden doorgevoerd. Daarnaast een overzicht van zoekmachines, die relevant zijn voor jouw website om in opgenomen te worden, inclusief een motivatie.

    3) De zoekmachinespecialist moet jouw site bij iedere zoekmachine afzonderlijk aanmelden, op basis van de criteria die de betreffende zoekmachine hanteert. Dit levert de beste 'ranking' op.

    4) Indien je voor langere periode een zoekmachinespecialist inschakelt, is het belangrijk om periodiek een rapportage te ontvangen met een overzicht van de zoekmachines en de 'ranking' van jouw site.

    5) Controleer zelf bij zoekmachines waar jouw site staat.


    CHECKLIST
    Deze checklist zet de stappen op een rij die je moet doorlopen om ervoor te zorgen dat jouw site of een bepaalde pagina goed wordt opgenomen door zoekmachines. Het goed doorlopen van deze stappen biedt geen garantie voor een 'topranking' in zoekmachines, maar je komt hierdoor zeker hoger te staan. Het tweede gedeelte van deze checklist gaat wat dieper in op de html van een site. Ook als je zelf niet een site hoeft te bouwen is het handig om weet te hebben van deze technieken om zo met externe webbouwers te kunnen meepraten en te controleren of zij er ook alles aan doen om jouw site zoekmachinevriendelijk te maken.

    HTML
    Zoekmachines indexeren in eerste instantie zichtbare tekst op webpagina's. Hoe beter en vollediger de tekst van je pagina gaat over het onderwerp waarmee je te vinden wilt zijn, hoe beter je pagina daarop zal scoren.



    PLAATJES
    De meeste zoekmachines indexeren niet automatisch plaatjes. Vaak kun je wel via een selectie op plaatjes zoeken. Wil je dat een plaatje geïndexeerd kan worden, dan moet je een plaatje een ALT-tag meegeven in de html-code.

    FLASH
    Tekst in Flash-animaties is voor zoekmachines niet indexeerbaar. Als je een Flash- of plaatjespagina hebt, is het sterk aan te raden om daarnaast ook een stuk tekst op te nemen, als toelichting cq. aanvulling op de visuals.

    META TAGS
    Als jouw pagina voorzien is van een goede teksten, dan kun je de score van die pagina nog verder verbeteren met behulp van zogenaamde meta tags. Meta tags zijn stukjes verborgen html die vooral van belang zijn voor zoekrobots die jouw pagina indexeren.

    KEYWORDS
    Keywords zijn trefwoorden die direct invloed hebben op de score van jouw pagina bij zoekopdrachten, waar deze keywords in worden gebruikt. Wanneer je de belangrijkste woorden uit de tekst van de pagina opneemt in de keywords zul je hoger scoren met je pagina. Let op dat het een bonus is. Met woorden die alleen in je keywords vermeld worden zul je nauwelijks scoren. De syntax (schrijfwijze) van de meta tag "keywords" is als volgt:

    < META NAME="keywords" CONTENT="hier,komen,de,keywords,voor,jouw,pagina" >

    Het is erg belangrijk dat je de tag op de juiste manier schrijft. Als je bijvoorbeeld de aanhalingstekens of de '<' en '>' weglaat, gaat het fout. Indien nodig kun je in plaats van komma's ook andere tekens gebruiken, namelijk tabs, enters en spaties. Komma's worden over het algemeen het meest gebruikt. De meta tag 'keywords' moet ook nog eens op een specifieke plek staan in de html-code van je pagina. Namelijk tussen de < head > en < /head > tags in. Meestal staan daar al wat meer tags in, zoals < title >




    Belangrijk bij aangeven van keywords per pagina, is het inleven in degene die je wilt bereiken met jouw site of pagina. Zoekt men op enkelvoud- of meervoudsvorm (fiets,fietsen), zoekt men in het Nederlands of Engels (knowledge management,kennismanagement) zijn er meerdere manieren waarop een woord gespeld kan worden (kruisen,kruizen). Daarnaast is het ook aan te bevelen om klassieke typefouten ook op te nemen in de keywords (commissie,commisie,comissie,comisie).

    DESCRIPTION
    Naast keywords staat er in de meta tag 'description', oftewel omschrijving. Hierin kun je kort je pagina beschrijven. Deze beschrijving wordt onder andere gebruikt in de zoekresultaten van veel zoekmachines. Wanneer het trefwoord, waarmee jouw pagina gevonden wordt in de description wordt deze getoond. Als het woord niet in de description voorkomt maar verderop in de zichtbare tekst zal die tekst getoond worden. Vaak zijn dat dan halve of afgekapte zinnen. Als je de description goed opstelt bepaal jij wat er bij je pagina staat. De syntax voor deze tag is:

    < META NAME="description" CONTENT="Beschrijf hier kort je pagina" >

    Ook voor deze tag geldt dat je de syntax letterlijk over moet nemen en deze tag binnen de < head > en < /head > van je html-code moet plaatsen. Doe je dit niet, dan kunnen er allerlei fouten optreden. Denk goed na over de beschrijving van je pagina. Als die goed overeenkomt met de inhoud van de site en de keywords waarop deze gevonden kan worden, maak je meer kans om hoger te scoren bij zoekresultaten.





    TITLE
    Eigenlijk is de < title > tag geen meta tag maar een 'gewone' tag. De inhoud van de title wordt bijvoorbeeld getoond in de bovenbalk van browsers en ook als de naam van je pagina in de zoekresultaten van zoekmachines. Het staat dan nogal onprofessioneel als er 'untitled document' staat. Zorg voor een goede beschrijvende titel voor je pagina. Deze moet niet te lang zijn, anders wordt niet de hele title opgenomen bij de resultaten.

    De syntax voor de title-tag is net iets anders als die van de meta tags 'keywords' en 'description'. Dit omdat de titel niet alleen voor zoekmachines gebruikt wordt, maar ook in de titelbalk van de browser getoond wordt. De syntax is:

    < TITLE > Plaats hier de titel van je pagina. < /TITLE >

    Let vooral op de < /TITLE > aan het eind. De / geeft aan dat de titel daar ophoudt. De title tag moet eveneens binnen de < HEAD > en < /HEAD > van je pagina geplaatst worden.



    Pagina's niet laten indexeren door zoekmachines
    Wanneer een pagina niet door zoekmachines geïndexeerd mag worden, dien je het onderstaande aan de meta tags toe te voegen:

    < META NAME="robots" CONTENT="NOINDEX" >

    Wanneer een zoekmachine na een bepaalde datum de pagina niet meer mag indexeren, dien je het onderstaande in de meta tag te zetten:

    < META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Mon, 4 Feb 2002 00:00:01 GMT" >

    Zoekmachines die niet naar de meta tags kijken Lang niet alle zoekmachines kijken naar de meta-codes. Vaak worden de eerste 250 woorden van een pagina bekeken. De oplossing: zet de inhoud van je < meta > codes tussen < !-- hier de tekst -- >. Bijvoorbeeld:

    < !-- Communicatiecoach.com Site over marketing & communicatie, voor young professionals. URL: http:/www.communicatiecoach.com Email: info@communicatiecoach.com Alle rechten voorbehouden. Het is niet toegestaan om de gehele site of gedeeltes voor commercieel gebruik te vermenigvuldigen op welke wijze dan ook zonder schriftelijke toestemming van de maker. (c) 2001 Communicatiecoach.com -->


    (BRON: 5sec zoeken met google )
    Laatst gewijzigd door dêsh'; 18 april 2004 om 22:14

  3. #3
    Member mrjack's schermafbeelding
    Lid sinds
    11/02/04
    Berichten
    1.206
    iTrader
    0
    wow

  4. #4
    Member frenzal's schermafbeelding
    Lid sinds
    20/12/02
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.343
    iTrader
    8 (100%)
    gelinkt worden door andere sites is ook belangrijk om hoger op te komen in google

  5. #5
    Member yaris's schermafbeelding
    Lid sinds
    4/08/02
    Berichten
    1.685
    iTrader
    0
    Nice uw uitleg, waren er maar meer zon mensen dan vlogen we nu al naar mars

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •