Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Member Vvardenfell's schermafbeelding
    iTrader
    3 (80%)

HTML: form action naar iframe op andere pagina

Hey,

ik heb vorige week een gastenboek op koekjes.net geregistreerd, en de gastenboek-pagina in een iframe op mijn website gezet. Ook heb ik een formuliertje gemaakt om een nieuw bericht in mijn gastenboek te plaatsen. Nu verwijst de form action naar een compleet aparte pagina [de koekjes.net 'toegevoegd' pagina], waarin je kan zien dat je bericht is toegevoegd. Ik zou echter die 'toegevoegd' pagina willen zetten in een iframe, geplaast in een pagina op mijn website. Nu zou ik willen dat de form action verwijst naar die pagina in dat iframe op die (andere) website-pagina, zodat mijn website zelf alsnog zichtbaar blijft.

U kan mijn gastenboek altijd bekijken via deze link, en om naar het formulierke te gaan moet je bovenaan klikken op *een boodschap plaatsen in dit gastenboek*.
    Op de pagina "gastenboek.htm" ziet u het iframe met daarin de eigenlijke gastenboek, welke eigendom is van koekjes.net. De pagina waarin het bericht wordt toegevoegd (gegevens worden opgevangen) heet dan bvb "gastenboek_toegevoegd.htm", waarin een iframe is geplaatst van de eigenlijke 'toegevoegd' pagina van koekjes.net. In dat iframe moet dus de form action url geladen worden (toegevoegd pagina van koekjes.net)

Phew, hopelijk weten jullie hier antwoord op

Mvg,
    Vvardenfell

iTrader
    3 (80%)
    damn *up1*

weet niemand hier iets op te vinden?

Approved 9-lifer Lashknife's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    ja, zal er morgen tijdens de dag eens naar zien
    had de thread reeds paar dagen geleden gezien, maar savonds vergeten op te replyen

Approved 9-lifer Lashknife's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    hmm, heb da nog eens terug gelezen en eigenlijk vind ik het maar verwarrend, jij wil dus dat jouw link "een boodschap plaatsen in dit gastenboek" jouw formulier pagina laadt in het iframe heh?

zet dan in die link: <a href="gastenboek_toevoegen.htm" target="_self"> de target op de naam van dat iframe (vb target="myframe") en zet in je iframe tag het attribuut name="myframe" bij.

Dan zal jouw link in dat iframe geladen worden

wat jij dan nog wel moet doen is ervoor zorgen dat jouw formulier pagina enkel het formulier bevat, dus de topbanner en side-menubar eruit halen, maar dat zal je wel zien als je bovenstaande wijzigt.

iTrader
    3 (80%)
    wat jij dan nog wel moet doen is ervoor zorgen dat jouw formulier pagina enkel het formulier bevat, dus de topbanner en side-menubar eruit halen, maar dat zal je wel zien als je bovenstaande wijzigt.
    waarom mss? Het is goed zoals het nu is hoor.

Ik heb btw controle over die berichten, maar kan niet weten van wie ze werkelijk zijn, aangezien je om het even welke naam kan invoeren natuurlijk.

Lashknife, ik ben blij dat u bereid bent me te helpen, maar u begrijpt mijn vraag niet goed denk ik.
    Ik wil dat, wanneer je op de submit button drukt in mijn formulier, wordt doorgestuurd naar de pagina gastenboek_toevoegen.htm. Daarin staat een iframe met de pagina van koekjes.net, welke normaal _blank opent in een nieuw venster. In deze pagina worden de INVOERGEGEGENS opgevangen (die de client invult dus), een cgi script verwerkt de gegevens dan wss. Nu, wanneer ik typ <form action="gastenboek_toevoegen.htm">, dan worden de ingevulde gegevens NIET opgevangen in de 'toevoegen' pagina van koekjes.net, aangezien die dus in het iframe staat van die pagina. In die iframe-pagina verschijnt dan telkens een waarschuwingsbericht dat naam of dergelijke verplicht is. Ik dacht over <form action="gastenboek.htm:iframe=iframename"> of iets dergelijks, maar dat werkt uiteraard niet...

Bij voorbaat bedankt! :-)

Vvardenfell

iTrader
    3 (80%)
    *up1*hopelijk werkt dit met het nieuwe vBulletin 3 forum

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten