Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
    Member
    iTrader
    0

offline web-app mogelijkheden

Hallo,

ik zoek informatie over het maken van een offline web app..

situatie schets:
    - klanten "installeren" een website (cache enabled) d.m.v. surfen naar een site
    - klanten gaan offline maar kunnen de functionaliteit nog gebruiken.
    - wanneer klanten terug online connectie maken kan de applicatie ge-update worden.

nodig:
    - onderhoudsvriendlijk
    - makkelijke push van updates (automatsch)

prior: php/html5
    optie: c# vb ...

Member Drone's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hier vind je informatie over offline in html 5. IE support is wel niet super zoals gewoonlijk.

Paar weken terug heb ik ook een Google IO video gezien over Chrome Apps. Dat is dan wel weer heel browser specifiek maar als je controle hebt over de browser van de klant is dat misschien wel interessant.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    ('Klanten' kennende, gaat ge daar niet veel over kunnen zeggen )
    Mobielinformatie.com: Ben jij een mobiele Viking? Dan geniet je nu van gratis televisie overal!

Member
    iTrader
    2 (75%)
    Met application cache en local storage kan je dat doen. Maar het is zeker niet makkelijk als je een grote site/applicatie offline beschikbaar wil hebben.

Member
    iTrader
    0
    inderdaad.. local storage en appcache.. van html5 heb ik doornomen

bijkomende vraag.. die appcache zal niet met php om kunnen?
    en de source zal zo goed als beschikbaar komen voor de client..

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Op zich ga je bijna heel je applicatie in HTML (gegenereerd) moeten maken, aangezien je gebruikers lokaal geen php kunnen draaien.

Indien je dat lukt zou het eigenlijk niet zo moeilijk zijn om wanneer de gebruiker terug connectie heeft alle data door te sturen.
    Offline zal je gebruik moeten maken van javascript en local storage om alle handelingen bij te houden en data ook lokaal op te slaan.

Bij een connectie controlleer je eerst of de lokale data verschilt van de online data en aan de hand daarvan kan je alles "syncen".

Het meeste werk lijkt mij natuurlijk om een grote applicatie al offline werkend te krijgen, die data is niet zo heel moeilijk denk ik.

Crew Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    De vraag is waarom je dat met pure HTML/JS zou willen doen natuurlijk. Je kan dan imho net zogoed Java Web Start gebruiken...
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice

Member
    iTrader
    0
    jaws was me nog niet gekend.. lijkt zeker een optie.. dit weekend eens een betere studie maken..

iTrader
    1 (100%)
    Java Web Start is super easy, het is enkel opletten met sommige domme anti-virus software op Windows (die om 1 of andere illustere reden die lokale cache leeggooit waardoor de desktop shortcuts niet meer werken). Nu, herinstalleren van de app zelf kan uiteraard steeds (als je online bent).
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dJeez Bekijk bericht
    De vraag is waarom je dat met pure HTML/JS zou willen doen natuurlijk. Je kan dan imho net zogoed Java Web Start gebruiken...
    Voor web apps is Java echt niet meer van deze tijd hoor, als ik dat nog maar zie sluit ik de website al.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W0utR Bekijk bericht
    Voor web apps is Java echt niet meer van deze tijd hoor, als ik dat nog maar zie sluit ik de website al.
    Het gaat eerder over een offline app als ik zijn vraag lees. En op basis van wat hij vermeld is JWS daar best wel geschikt voor. Ik geef enkel een extra optie, het is uiteraard aan de TS om te beoordelen of dat een nuttige is of niet.

Maar er is wel degelijk een wezenlijk verschil tussen een Java applet (vind je die nog ergens eigenlijk? - deze draaien in de sandbox in je browser) - waar je aversie op neerkomt precies - en een JWS app (deze draaien niet in de sandbox, en dus ook niet in de browser, je installeert/start ze wel gewoon via een link op een webpage of shortcut op de desktop).
    Pastafarian by choice

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Ok, maar als je dan toch een JWS app maakt, maak je eigenlijk een gewoon programma, niet echt een web app.

Het is een beetje onduidelijk wat hij net wil.

Member
    iTrader
    0
    JWS lijkt inderdaad een beetje outdated, of toch de ebook (2001) die ik gevonden heb..

wat ik juist wil is nog niet gespecifieerd ik ben eigenlijk zelf op zoek naar de mogelijkheden..

gebruikers moeten een offline applicate/programma kunnen gebruiken, maar eenmaal online moet de gebruiker de recente data binnen krijgen. en waarschijnlijk ook nog offline data naar de online databank sturen.

een verdere beschrijving heb ik ook nog niet.. maar tegen kerstmis wil ik wel al een test doen met enkele toepassingen

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Dat lijkt mij toch sowieso makkelijker realiseerbaar met een desktop applicatie dan met een webapplicatie. Tenzij je het per se in een browser wilt kunnen uitvoeren.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Idd, desktop app zou inderdaad makkelijker zijn, tegenwoordig heb je genoeg frameworks die zoiets mogelijk maken zonder echte kennis te moeten hebben van de echte programmeertalen.

HTML5 JavaScript Frameworks for Desktop & Mobile. Build HTML5 Apps for Any Browser. | Sencha
    Appcelerator | Titanium Mobile Development Platform

Toch wel 2 vrij goeie tools die je toelaten om desktop apps te bouwen met een kennis van enkel HTML en JS.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Devil9L Bekijk bericht
    wat ik juist wil is nog niet gespecifieerd ik ben eigenlijk zelf op zoek naar de mogelijkheden..
    Wat je origineel vroeg en hier als laatste aanhaalt is nogal verschillend. Makkelijke online app updates vs briefcase model offline app?

Hoe kan je nu gericht op zoek gaan naar oplossingen als je nog geen duidelijk idee hebt van wat je wil? Begin dus eerst al maar met het op papier zetten van de vereisten, en zoek op basis daarvan naar een oplossing (waarbij je die lijst met vereisten kan afchecken) ipv in het wilde weg dingen te zoeken. Dat lijkt mij alvast veel efficiënter om bij de correcte oplossing uit te komen.
    Pastafarian by choice

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Als je van plan bent van het op een deftige host te zetten (of nog beter een eigen VPS), dan kan je eventueel overwegen van het in NodeJS met DerbyJS te schrijven. Lost ook meteen je synchronisatie en offline/online probleem op. Zou kunnen dat je er nog een middleware gaat moeten tussenzetten om je application manifest te genereren als je ook je assets offline wil laten cachen, maar da's peanuts in vergelijking met de andere problemen die je mag oplossen bij offline webapps.

Een kleine waarschuwing: Node is echt iets waar je je denkwijze moet voor omgooien en je moet goed beseffen waar je mee bezig bent eens je evented gaat werken. En als je met PHP kennis bedoelt van een HTML documentje te besprekelen met wat stukjes PHP code ertussen, dan is t zeker niets voor jou. Maar t is leuke materie en een goed geschreven Node app kan crazy snel zijn.

Als je serverside persistence wil (databaseopslag dus) is er momenteel enkel een MongoDB adapter beschikbaar, dus weet goed waarvoor een NoSQL database geschikt is en waarvoor niet (google is je vriend).
    Nu, zolang dat een basic offline websiteje met bv. een productcataloogje is waar je in wil gaan zoeken, dan is MongoDB zeker geschikt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten