Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 23
    Member
    iTrader
    3 (100%)

hoe spoiler op website krijgen?

Ik vraag me af hoe ik een spoiler in een website plaats? Als ik <spoiler> </spoiler> gebruik op mijn website dan zie ik gewoon de code ipv een spoiler ... Hoe komt dit? Ik gebruik dreamweaver 5 ...

Alvast bedankt.

Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Lol, omdat de spoiler tag gewoon niet bestaat. Is gewoon een manier van opmaken waarbij de tekst dezelfde kleur heeft als de achtergrond waardoor die enkel zichtbaar wordt bij het selecteren. Bijvoorbeeld:

Code:
    <span style="color:#000;background:#000">Spoilertekst</span>

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zero Grav Bekijk bericht
    Lol, omdat de spoiler tag gewoon niet bestaat. Is gewoon een manier van opmaken waarbij de tekst dezelfde kleur heeft als de achtergrond waardoor die enkel zichtbaar wordt bij het selecteren. Bijvoorbeeld:

Code:
    <span style="color:#000;background:#000">Spoilertekst</span>
    Beter lijkt me een span met een class, maar uiteraard is de CSS van Zero Grav het belangrijkste.
    Mobielinformatie.com: Ben jij een mobiele Viking? Dan geniet je nu van gratis televisie overal!

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Als het moet zoals 9lives;

Code:
    <div style="margin:20px; margin-top:5px"><div class="quotetitle"><strong>{L_SPOILER}</strong> <input type="button" value="{L_SHOW}" style="width:45px;font-size:10px;margin:0px;padding:0px;" onclick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = '';        this.innerText = ''; this.value = '{L_HIDE}'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = '{L_SHOW}'; }" /></div><div class="quotecontent"><div style="display: none;">{TEXT}</div></div></div>
    Sorry voor de tokens, maar geen zin op de phpbb tokens eruit te filteren

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benny Bekijk bericht
    Als het moet zoals 9lives;

Code:
    <div style="margin:20px; margin-top:5px">
      <div class="quotetitle">
        <strong>{L_SPOILER}</strong>
        <input type="button" value="{L_SHOW}" style="width:45px;font-size:10px;margin:0px;padding:0px;" onclick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = '';        this.innerText = ''; this.value = '{L_HIDE}'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = '{L_SHOW}'; }" /></div><div class="quotecontent"><div style="display: none;">{TEXT}</div></div></div>
    Sorry voor de tokens, maar geen zin op de phpbb tokens eruit te filteren
    Even beautifyen.

Code:
        <div class="quotetitle">
            <input type="button" value="{L_SHOW}" style="width:45px;font-size:10px;margin:0px;padding:0px;" onclick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = ''; this.innerText = ''; this.value = '{L_HIDE}'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = '{L_SHOW}'; }" />
        </div>
        <div class="quotecontent">
            <div style="display: none;">
                {TEXT}
            </div>
        </div>
    </div>
    Mobielinformatie.com: Ben jij een mobiele Viking? Dan geniet je nu van gratis televisie overal!

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVroy Bekijk bericht
    Even beautifyen.

Code:
        <div class="quotetitle">
            <input type="button" value="{L_SHOW}" style="width:45px;font-size:10px;margin:0px;padding:0px;" onclick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = ''; this.innerText = ''; this.value = '{L_HIDE}'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = '{L_SHOW}'; }" />
        </div>
        <div class="quotecontent">
            <div style="display: none;">
                {TEXT}
            </div>
        </div>
    </div>
    Waar juist zet ik deze code dan?

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fiestaboyke Bekijk bericht
    Waar de spoiler nodig is? ....

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fiestaboyke Bekijk bericht
    Op de keukentafel

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door profound Bekijk bericht
    Op de keukentafel

Doe is normaal jong, kvraag om hulp, niet om u belachelijke commentaar.

Approved 9-lifer GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Hij bedoelt waar de code moet tussen de huidige code; in de head, body, of tussen welke div ..

keb geen idee wat een "spoiler" betekent in deze context, dus ik kan je al niet helpen.
    Maar van wat ik lees is dat gwn text die niet zichbaar is vermits deze dezelfde kleur heeft als de bg. Dus plaats deze dan waar je hem nodig hebt .. tussen de juiste huidige divs.
    Als je echt hulp nodig hebt, PM me dan u code wnt vaak zijn dat hier toch maar **** (vrije invulling mogelijk).
    9lives' hack fiasco: 1 | 2 | 3

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GigaPixels Bekijk bericht
    Hij bedoelt waar de code moet tussen de huidige code; in de head, body, of tussen welke div ..

keb geen idee wat een "spoiler" betekent in deze context, dus ik kan je al niet helpen.
    Maar van wat ik lees is dat gwn text die niet zichbaar is vermits deze dezelfde kleur heeft als de bg. Dus plaats deze dan waar je hem nodig hebt .. tussen de juiste huidige divs.
    Als je echt hulp nodig hebt, PM me dan u code wnt vaak zijn dat hier toch maar **** (vrije invulling mogelijk).
    Zal't gaan ja!

Member cool_boy_ke's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Spoiler:

Member
    iTrader
    22 (100%)
    Spoiler:
    En da meen ik echt !

iTrader
    18 (100%)
    Allé, na een steek onder de gordel en alle onnozelheden aside kunnen we nu gewoon afwachten tot de threadstarter zélf aangeeft wat hij bedoelde.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ik bedoelde wat cool_boy_ke aangeeft

iTrader
    18 (100%)
    Dan moet ge gewoon demon326 zijn code gebruiken op de plaats waar ge wilt dat de spoiler verschijnt. Als ge twijfelt, probeer het dan uit en als het niet succesvol is kunt ge met een codevoorbeeld komen om naar de volgende stap te geraken.

Member UnD3RD0G's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    15
    het beste/Mooiste liijkt mij gewoon de jquery toggle() function?

$('.toonAntwoord').click(function() {
    $('.antwoord').toggle('slow', function() {
    });
    });

<a href="#" class="toonAntwoord">Toon het antwoord</a>
    <div class="antwoord">het verborgen antwoord zal worden getoond bij een klik, en verborgen worden bij een andere.</div>
    underdogdesign vernieuwt...zichzelf! ONTDEK HET ZELF!
    webdesign | mediadesign | reclame | grafisch ontwerp | alle drukwerk | partnership | hardware | hosting | ...

Member Streaker's schermafbeelding
    iTrader
    16 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UnD3RD0G Bekijk bericht

});
    });

<div class="antwoord">het verborgen antwoord zal worden getoond bij een klik, en verborgen worden bij een andere.</div>
    Allemaal goed en wel, maar TS lijkt mij nu geen html gooroo te zijn. Als hij al moeilijkheden heeft met het weten waar die zogezegde "spoiler" tag moet komen, vrees ik voor Jquery.
    COYS

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UnD3RD0G Bekijk bericht

});
    });

Probleem is dan wel dat als er meerdere spoilers staan, deze allemaal geopend worden als je op één knop drukt. Met IDs werken gaat dan wel, maar dat is manueel dan wel wat werk.

Member UnD3RD0G's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVroy Bekijk bericht
    Probleem is dan wel dat als er meerdere spoilers staan, deze allemaal geopend worden als je op één knop drukt. Met IDs werken gaat dan wel, maar dat is manueel dan wel wat werk.
    Ik heb hier snel e syntax gezet, maar je kan perfect die selector een beetje aanpassen om bv naar de parent div te gaan, en daaronder de antwoord class te selecten, en dan is dat per instance, en niet allemaal.
    underdogdesign vernieuwt...zichzelf! ONTDEK HET ZELF!
    webdesign | mediadesign | reclame | grafisch ontwerp | alle drukwerk | partnership | hardware | hosting | ...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten