Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Member Blue Thunder's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Q: Aantal vragen i.v.m Java(script)

Hallo,

Iedereen kent ongetwijfelt al het probleem met de kaders die windows sinds zijn laatste update trekt rond alle ActiveX bestanden (Eolas).
    Nu ik ben stage aan het doen en mijn hoofdopdracht loopt bijna ten einde, soms moet ik even wachten op input van andere en dan sleutel ik wat aan andere dingen.

www.wai-not.be is zo één ding waar ik dagelijks aan sleutel. Nu deze website maak heel veel gebruik van Flashelementen. Zeer groot probleem is sinds Eolas, het gaat dan namelijk nog om een website voor personen met verstandelijke beperking, die gewoon zijn éénmaal te klikken op iets en niet tweemaal zoals nu moet.

Ik ken de oplossing al om de elementen extern met een jscript te laden, ok mooie oplossing. Maar gaat heel veel werk vragen om dit te doen voor deze website, ook geen probleem natuurlijk. Ik zelf zal het niet doen, maar ik schrijf een rapport + mogelijke oplossingen.

Goed zul je zeggen doe het dan toch gewoon met jscript, probleem is aan bijna alle elementen worden parameters meegegeven die ofwel door sessie variabelen gezet worden, of door waarden uit een database.
    Kan je vanuit Javascript met een database connecteren (ik vermoed van niet). Is het mogelijk om parameters mee te geven bijvoorbeeld: .js?soundID=1&URLID=2 zoals bij PHP en ASP. En deze dan in het .js bestand op te vragen.

Ik denk dat de combinatie ASP en JAVA niet samen horen. Of zou het wel zou het misschien wel tot de mogelijkheden behoren om met java naar een database te connecteren en dan met .jsp pagina's de Flashelementen te tonen. Persoonlijk denk ik dat dit niet de oplossing kan bieden of wel? Ook nog de database is MS SQL.

Hebben jullie misschien ideeën hoe dit aan te pakken

Groeten en alvast bedankt
    Yves

Member
    iTrader
    0
    Gaat wel hoor, via PHP een waarde uit je database opvragen en deze als parameter laten invullen via het scriptje dat ik nu effe voor je ga opsnorren =)

edit: dit scriptje dus: http://blog.deconcept.com/flashobject/. Doorlees de site goed, redelijk onderaan het artikel komt en stukje over variabelen, als je dan gewoon tussen je javascript met de <? ?> tags een variabele uit je database opvraagt is het geen enkel probleem om via javascript met je flash te connecten denk ik...

Member Blue Thunder's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zou het dan werken met ASP ook, want de gehele website is in ASP en moet in ASP blijven. Kan ook niet anders, het beestje is namelijk een slordige 7 GB groot

Member Bunz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tuurlijk zelfde manier voor asp maar dan wel met <%="echo"%> of <% response.write("echo")%>

Asp.net gaat ook natuurlijk ...

Member WHiSPy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Uw probleem situeert zich 100% op het vlak van javascript. Java heeft er dus niets mee te maken.
    Technical JEE consultant: Cronos - Just another geek: web\lab studios
    Standards aren't for innovation as it happens, they are for innovation that has gotten so old that everybody is ready to just conform to the accepted best practices and move on to figuring out something else.. (Hans Reiser)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten