Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20

Discussie: INFO:Eerste website

Member Davyke's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)

INFO:Eerste website

Hallo iedereen,

ik zit even op het account van Davy. Ik ben een kennis van hem.
    Ik heb juist mijn eerste website gemaakt in frontpage, na enkele maanden avondschool. Doch bij het uploaden krijg ik hem niet te zien.
    Wat heb ik fout gedaan?
    Kan iemand mij wat goede raad geven, want ik kom er niet uit?

Bedankt!
    Viviane

http://users.telenet.be/viviane.vermeulen/
    Technologie Blogger @ www.lookit.be
    YouTube Gaming Channel @ http://www.youtube.com/tvpowerplay
    YouTube Tech Channel @ http://www.youtube.com/powerplaytech
    Twitter: @davyvh

Member Spacy2003's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zie dat je frames gebruikt, dit wordt normaal niet veel gebruikt in de 'professionele' webdesign.

Kijk je hebt 3 html bestanden die je in frames zet Welkom.htm, Vaande1.htm en Inhoud.htm.

Die bestanden die ik hier opsom moet je ook uploaden naar je webspace.
    Zoek deze bestanden eens en upload ze en het zou moeten werken !
    Volg m'n vogel op twitter.
    What about lesscoffee for the front-end guy.

Member dêsh''s schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    In uw frameset verwijst u naar Vaandel.htm, Welkom.htm en Inhoud.htm maar uw htm-files zelf bevatten geen hoofdletter.

Verander dus Vaandel.htm naar --> vaandel.htm
    Zelfde voor de rest.

EDIT:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spacy..
    ..
    - Frames worden wel gebruikt in professioneel webdesign. (weliswaar niet in de layout dat-die hij ze gebruikt )
    - Zijn pagina's staan online, hij verwijst alleen naar de verkeerde naam

..
    Laatst gewijzigd door dêsh'; 17 januari 2005 om 18:47

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dêsh'
    In uw frameset verwijst u naar Vaandel.htm, Welkom.htm en Inhoud.htm maar uw htm-files zelf bevatten geen hoofdletter.

Verander dus Vaandel.htm naar --> vaandel.htm
    Zelfde voor de rest.

EDIT:
    - Frames worden wel gebruikt in professioneel webdesign.
    - Zijn pagina's staan online, hij verwijst alleen naar de verkeerde naam

..

Hey bedankt hoor !!!

Nu werkt blijkbaar alles na het snel te bekijken. Domme fout van mij! Enkel de pagina van 'Oudercomité' werkt nog niet...

Met vriendelijke groeten

Viviane

P.S. Ik ga mezelf ook eens aanmelden hier denk ik.

Member dêsh''s schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Davyke
    Enkel de pagina van 'Oudercomité' werkt nog niet...
    Werkt hier wel hoor

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dêsh'
    Werkt hier wel hoor

Oei bij mij nog niet... raar...

Zijn er nog mensen die die pagina niet zien???

Groetjes

Viviane

Member sSkoEziE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Oudercomite pgina niet te zien in IE, wel in FF.

Het probleem zit em in de naamgeving van je html pagina. Je gebruikt best geen speciale tekens in de naamgeving van bestanden, net zoals spaties bvb kan je beter vermijden. Dus oudercomité.htm veranderen naar oudercomite.html
    Processing: A64 3500+ || Thermalright XP-120 + Papst 120mm fan || MSI K8N Neo2 Platinum || Corsair 1GB PC3200 LL (DC)
    Vid.Aud: AOpen GeForce 6800 GT || Creative Audigy || Samsung SM 710T DVI + CTX 19" CRT (dualview)
    Case: Antec P160
    01-03 -05

Member
    iTrader
    0
    Oudercomite pgina niet te zien in IE, wel in FF.

Het probleem zit em in de naamgeving van je html pagina. Je gebruikt best geen speciale tekens in de naamgeving van bestanden, net zoals spaties bvb kan je beter vermijden. Dus oudercomité.htm veranderen naar oudercomite.html

Bedankt voor de goede raad, maar zelfs na aanpassens van de paginanaam het werkt nog steeds niet bij mij. Ik zal maar blijven zoeken dus.

Groetjes,
    Viviane

Member sSkoEziE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Link moet je dan ook aanpassen <a href="oudercomite" .....

Heb eens geprobeerd maar oudercomite(é).htm(l) bestaat niet op je webspace ..
    Processing: A64 3500+ || Thermalright XP-120 + Papst 120mm fan || MSI K8N Neo2 Platinum || Corsair 1GB PC3200 LL (DC)
    Vid.Aud: AOpen GeForce 6800 GT || Creative Audigy || Samsung SM 710T DVI + CTX 19" CRT (dualview)
    Case: Antec P160
    01-03 -05

iTrader
    13 (100%)
    Ik zal morgen nog wel eens helpen Viviane... maar ik zie dat je deze plek al goed gevonden hebt. Zo leer je veel bij hoor door dingen te vragen aan die mensen die er veel meer van weten. Als hij af is, maar eens een sitecheck laten doen

Maar dan moet je wel tegen wat kritiek kunnen soms

Greetz

Davy

iTrader
    13 (100%)
    Normaal werkt alles nu... iemand nog suggesties om de site te verbeteren? Nu ja... rekening houdende met de mogelijkheden van een beginnend webdesigner dan wel...

Member bRahms's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Normaal werkt alles nu... iemand nog suggesties om de site te verbeteren? Nu ja... rekening houdende met de mogelijkheden van een beginnend webdesigner dan wel...
    Hier niet, op site-check mss wel .
    bRahms

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bRahms
    Hier niet, op site-check mss wel .
    Hehe... heb ik ook al voorgesteld. Maar denk dat ons Viviane niet durft. Misschien wel te begrijpen na het lezen van sommige kritieken op beginnende webdesigners...

Crew Member LunchBox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    kheb liever mensen die niet durven, dan zij die 'over'trots zijn bij het plaatsen.. maar helaas kort nadien terugkomen van een kale reis (en misschien wel beginnen te roepen en te tieren uit onbegrip) -- but hey, that's just me

ik vergelijk het onbewust altijd met toen wij begonnen, geen fora zoals ze er nu zijn - damn nog geneens internet tegen meer dan +3kB/s.. jammer dat niet iedereen toen begonnen is dan had je al die nadelen die je vandaag tegenkomt ni gehad. wij toonden het immers aan ons moeke en aangezien die steeds iets formuleerde in de trend van "jaja goed zo, en ga nu maar uw huiswerk maken" was dat allemaal in orde en begonnen we aan iets nieuws.. (ipv dat huiswerk uiteraard)

tot dusver dit saaie maar waargebeurde verhaal.. als je tegen een stootje kan, zeker posten hoor - je kan er maar waardevolle tips aan overhouden, en later ga je zeker terugkijken en zeggen: wow heb ik dat gepost op het forum - chance dat ze mild waren

__
    ps: waar ik naartoe wou is dat het ervanafhangt wat je wil; een eerlijke maar terechte mening of een uitleg zoals "moeke" die zou geven, waarbij je eigenlijk ni echt vooruit geraakt maar enkel wat gesust bent. stel dat mijn moeder zou beginnen roepen hebben op mijn gebruik van animated gifs, frames waar ze overbodig zijn en times/comic sans fonts.. ik ben'r van overtuigd dat'k die fouten nimeer zou gemaakt hebben.. en dus is het vaak tussen de regels lezen - en weten dat de meeste beginners allemaal dezelfde fouten maken. (waarbij we ons dan afvragen of de lesgever op de avondschool daar niet op gewezen heeft -- want als dat niet zo is, kan je steeds hem/haar met de vinger wijzen)

pss: wat ik ook nog graag zou meegeven is dat door dat feit dat beginners dezelfde fouten maken er checklists bestaan van "do's and don'ts" waartegen deze site al eng zondigt, misschien dat iemand zo'n link kan bezorgen.. daarmee zou je al een hele stap verder staan. (gewoon achter vragen dus als je beslist een site-check op te stellen)
    Laatst gewijzigd door LunchBox; 24 januari 2005 om 06:58

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LunchBox
    kheb liever mensen die niet durven, dan zij die 'over'trots zijn bij het plaatsen.. maar helaas kort nadien terugkomen van een kale reis (en misschien wel beginnen te roepen en te tieren uit onbegrip) -- but hey, that's just me

ik vergelijk het onbewust altijd met toen wij begonnen, geen fora zoals ze er nu zijn - damn nog geneens internet tegen meer dan +3kB/s.. jammer dat niet iedereen toen begonnen is dan had je al die nadelen die je vandaag tegenkomt ni gehad. wij toonden het immers aan ons moeke en aangezien die steeds iets formuleerde in de trend van "jaja goed zo, en ga nu maar uw huiswerk maken" was dat allemaal in orde en begonnen we aan iets nieuws.. (ipv dat huiswerk uiteraard)

tot dusver dit saaie maar waargebeurde verhaal.. als je tegen een stootje kan, zeker posten hoor - je kan er maar waardevolle tips aan overhouden, en later ga je zeker terugkijken en zeggen: wow heb ik dat gepost op het forum - chance dat ze mild waren

__
    ps: waar ik naartoe wou is dat het ervanafhangt wat je wil; een eerlijke maar terechte mening of een uitleg zoals "moeke" die zou geven, waarbij je eigenlijk ni echt vooruit geraakt maar enkel wat gesust bent. stel dat mijn moeder zou beginnen roepen hebben op mijn gebruik van animated gifs, frames waar ze overbodig zijn en times/comic sans fonts.. ik ben'r van overtuigd dat'k die fouten nimeer zou gemaakt hebben.. en dus is het vaak tussen de regels lezen - en weten dat de meeste beginners allemaal dezelfde fouten maken. (waarbij we ons dan afvragen of de lesgever op de avondschool daar niet op gewezen heeft -- want als dat niet zo is, kan je steeds hem/haar met de vinger wijzen)

pss: wat ik ook nog graag zou meegeven is dat door dat feit dat beginners dezelfde fouten maken er checklists bestaan van "do's and don'ts" waartegen deze site al eng zondigt, misschien dat iemand zo'n link kan bezorgen.. daarmee zou je al een hele stap verder staan. (gewoon achter vragen dus als je beslist een site-check op te stellen)
    Nou het is mijn site niet hoor. Gewoon van een kennis van me die vroeg om haar site eens na te kijken. Waarna ik haar snel doorverwees naar hier. Want mijn kennis is ook zeer beperkt. Geen idee of ze op de avondschool een lijst hebben gegeven wat kan en niet kan. Ik denk het niet echt. De mensen die aan de lessen begonnen hadden meestal nog nooit html gezien. Zelfs soms nog nooit een programma zoals Frontpage. Daarom dat de lat vanaf het begin vrij laag gelegd was denk ik. Ik denk dat je als instructeur dan al blij bent na een aantal maanden (1 les per week) dat ze iets kunnen maken van een paar pagina's met een link hier en daar.

Ons Viviane daarentegen is een perfectioniste en had zelf al wel eens geprult met Frontpage. Maar ze deed inderdaad ook alles zelf had geen feedback van anderen. Hopelijk na het introduceren van het gebruik van een forum (was haar onbekend) zal ze nu helemaal openbloeien als webdesigner van haar lagere school waar ze lesgeeft.

P.S. niet elke website kan over dezelfde kam geschoren worden qua lettertype, gebruik van animated gifs, ... Dit is een website van een lagere school. Vooral de kinderen en ouders komen er af en toe eens op kijken. Is het dan niet goed dat de site dan een doelgroep voor ogen heeft die graag een 'fun' lettertype ziet, samen met enkele grappige bewegende gifs? Wat in schril contrast staat met een zakelijke website...?!

Dat is mijn idee toch ervan. Wat natuurlijk niet wil goedpraten dat de website momenteel perfect is. Verre van zelfs. Op veel plaatsen te grote pixels bijvoorbeeld... Maar goed, ik zeg maar dat je een website niet altijd mag beoordelen op basis van een 'DO or DON'T' lijst. Kijk eerst naar de context van de website. Wat is de doelgroep? Wat wil die doelgroep graag zien? Vorm dan je beeld van wat er kan en niet kan...

Bedankt voor je commentaar by the way...

iTrader
    4 (100%)
    Nou het is mijn site niet hoor. Gewoon van een kennis van me die vroeg om haar site eens na te kijken. Waarna ik haar snel doorverwees naar hier. Want mijn kennis is ook zeer beperkt. Geen idee of ze op de avondschool een lijst hebben gegeven wat kan en niet kan. Ik denk het niet echt. De mensen die aan de lessen begonnen hadden meestal nog nooit html gezien. Zelfs soms nog nooit een programma zoals Frontpage. Daarom dat de lat vanaf het begin vrij laag gelegd was denk ik. Ik denk dat je als instructeur dan al blij bent na een aantal maanden (1 les per week) dat ze iets kunnen maken van een paar pagina's met een link hier en daar.

Ons Viviane daarentegen is een perfectioniste en had zelf al wel eens geprult met Frontpage. Maar ze deed inderdaad ook alles zelf had geen feedback van anderen. Hopelijk na het introduceren van het gebruik van een forum (was haar onbekend) zal ze nu helemaal openbloeien als webdesigner van haar lagere school waar ze lesgeeft.

P.S. niet elke website kan over dezelfde kam geschoren worden qua lettertype, gebruik van animated gifs, ... Dit is een website van een lagere school. Vooral de kinderen en ouders komen er af en toe eens op kijken. Is het dan niet goed dat de site dan een doelgroep voor ogen heeft die graag een 'fun' lettertype ziet, samen met enkele grappige bewegende gifs? Wat in schril contrast staat met een zakelijke website...?!

Dat is mijn idee toch ervan. Wat natuurlijk niet wil goedpraten dat de website momenteel perfect is. Verre van zelfs. Op veel plaatsen te grote pixels bijvoorbeeld... Maar goed, ik zeg maar dat je een website niet altijd mag beoordelen op basis van een 'DO or DON'T' lijst. Kijk eerst naar de context van de website. Wat is de doelgroep? Wat wil die doelgroep graag zien? Vorm dan je beeld van wat er kan en niet kan...

Bedankt voor je commentaar by the way...
    D'accord, maar er is een verschil tussen
    - 40 animated gifs plaatsen op een website en een flashy achtergrond kleur die om de 30 seconden verandert van kleur
    en
    - 4 geanimeerde gifs en een aansprekende layout (meer met afgeronde figuren werken, meer met afbeeldingen werken, ..).
    Ik bedoel maar, ge hebt zeker een punt dat ge een doelgroep voor ogen moet houden, maar ge moet er ook voor zorgen dat het zelfs voor die doelgroep aangenaam is én schoon gepresenteerd. Je kan er bv ook voor zorgen dat je fontgrootte aangepast wordt naar 12-14 px ipv de zakelijkere 9-11 pixels, dat je een menu uitwerkt waar er gepaste animatie is.

Kijk nu bijvoorbeeld naar de 'full flash'-site van studio100. Deze is duidelijk aangepast aan hun doelgroep (-12 jarigen) én bovendien aangenaam om door te surfen. Er is overal wel iets gepast, en het is ook aangenaam voor de ouders om daar eens door te bladeren.

Kortom, als iedere website zakelijk en saai zou zijn, zou het ook maar eentonig zijn. Ma swat, de sneeuw valt hier rustig verder en ik moet studeren, what about you lunchbox? =).
    bRahms

Crew Member LunchBox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bRahms
    Ma swat, de sneeuw valt hier rustig verder en ik moet studeren, what about you lunchbox?
    ik moet een flash-eindwerk afhebben tegen morgenmiddag en ben daar daarstraks aan begonnen door die sneeuw kan't wel eens goed zijn dat ik de trein moet nemen ipv mijn beloved car omdah ge op'n afstand van 220km wel is 'ne schuiver' kunt tegenkomen (die dan tegen u knalt) bijkomend voordeel dan weer is dat je op'n trein kan verderwerken -- thank you for asking bRahms.

ps: op't eerste zicht niveel sneeuw hier, ligt er zó'n tapijt in kortrijk mschien?
    Laatst gewijzigd door LunchBox; 24 januari 2005 om 17:24

Member Dece's schermafbeelding
    iTrader
    0
    omdah ge op'n afstand van 220km wel is 'ne schuiver' kunt tegenkomen
    als ge dan al eens nen schuiver maakt is dat meestal de fout van een vrouw die denkt dat ze de enige is die last heeft van het ongestrooide wegdek en dat, aangezien ze toch met een pracht van nen BMW rijd, ze gerust de helft van u rijstrook kan gebruiken aangezien de sneeuw daar al iets meer weggereden is

ma bon dees geheel ter zijde

iTrader
    4 (100%)
    ik moet een flash-eindwerk afhebben tegen morgenmiddag en ben daar daarstraks aan begonnen door die sneeuw kan't wel eens goed zijn dat ik de trein moet nemen ipv mijn beloved car omdah ge op'n afstand van 220km wel is 'ne schuiver' kunt tegenkomen (die dan tegen u knalt) bijkomend voordeel dan weer is dat je op'n trein kan verderwerken -- thank you for asking bRahms.

ps: op't eerste zicht niveel sneeuw hier, ligt er zó'n tapijt in kortrijk mschien?
    bof, tligt niet veel sneeuw,maar da wil niet zeggen dat niet veel sneeuwt

Dece, ongelukje gehad? =)
    bRahms

iTrader
    13 (100%)
    Yep... ik denk dat we allebei een point hebben hier... En ik ben zeker voorstander van opbouwende kritiek hoor. Want als beginnende webdesigner heb je gewoon feedback nodig. Ben je al enkele weken aan het zwoegen aan een website dan raak je op de duur ook gewoon de kritische blik kwijt denk ik. Je werkt gewoon verder aan hetgene je bezig bent. Niemand begint graag terug opnieuw .

Maar goed, ik ga binnen een paar weken eens verder werken aan mijn eigen website. Dan kan iedereen vrolijk weer kritiek spuien op een newbie zoals ik. En daar ben ik dan dankbaar voor, zolang de kritiek een meerwaarde heeft voor me. Gaat men lachen om te lachen dan hoop ik dat er crewmembers zijn zoals jullie die dan ingrijpen. Want ik wil zeker beter worden in het webdesignen . Aangezien ik geen studie volg die zich hier op toespitst zal alles van mezelf en van het oh zo rijke internet (o.a. dit forum) moeten komen. Als er dan enkele mentors zijn met veel ervaring die een beginneling willen coachen. Zovele beter... en hopelijk kan die newbie dan stap voor stap uitgroeien tot volwaardig webdesigner... Ik hoop het, en jullie?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten