Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Member MJ!'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

html: probleem met frames

Hoi allen!

Om te beginnen, sorry als mijn prefix niet volgens de 'huisstijl' zou zijn, kdenk wel dat hij in orde is but you never know
    Nu mijn probleem: ik ben nog maar net begonnen met webdesign en zodoende zit ik dus helemaaaal nog niet ver. Ik probeer samen met een vriend een site voor onze zaalvoetbalploeg in mekaar te proppen. We hebben een design gemaakt in photoshop en nu volgt dus het coderen. Ik zal het design ff posten -> design

Ff editen in dw ofzo en je ziet dat er nogal fel geslicet is... Welnu, de bedoeling is dus dat in het grote middenvak de content komt als er op één van de buttons bovenaan geklikt wordt (lmd ) Het probleem is dat ik die frames zo goed als nooit correct krijg. Er is altijd wel een witte border tussen twee gifs die moeten aansluiten (borders staan af) en de gifs staan meestal niet op de juiste plaats tov mekaar. Ik heb de gifs al terug wat aan mekaar geplakt, zo is het bovenmenu ipv allemaal afzonderlijke prentjes één grote gif geworden, enfin je snapt wel wat ik bedoel.
    Nu dus mijn vraag: wat doe ik fout? Is er iets essentieel dat ik over het hoofd zie aangaande frames? Moet ik het op een andere manier aanpakken? Wat raden jullie me aan?

Merci op voorhand!
    Nizlopi: lvl 90 Troll Hunter
    Server: Bloodscalp
    Guild: Dreadlord Legion

Member tikketim's schermafbeelding
    iTrader
    0
    als ik u was zou ik geen frames gebruiken maar table's of divs

grtz Tim

Member BertG's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    idd, frames zijn hier een slechte keuze,
    je kan zoals hierboven gemeld best gebruik maken van tables, maar als je dat teveel werk lijkt kan je nog het volgende proberen.

Op de plaats van je content kan je een Iframe plaatsen en de rest met table's / div's maken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten