ne kameraad wil dees gaan doen ma weet nergens (en ik ook ni)
dus gezocht. plaatsen waar je opt gemak kan vissen en alles wat ge vangt mee naar huis mag nemen (als dat uberhaupt al bestaat)
ne kameraad wil dees gaan doen ma weet nergens (en ik ook ni)
dus gezocht. plaatsen waar je opt gemak kan vissen en alles wat ge vangt mee naar huis mag nemen (als dat uberhaupt al bestaat)
Overal waar ze u niet pakken. Want zonder vergunning mag je strikt genomen niet eens vissen.
niet waar, in zee mag je wel vissen en de vangst gewoon bijhouden. Althans toch zeker in de middellandse zee...
Op binnenwateren moet je inderdaad een vergunning hebben. Hoewel, een privévijver zal ook nog wel mogen, maar daar zal je evenzeer voor moeten betalen.
Mag je op de zee al je vangst bijhouden? Ik meende te weten dat je vangst ook ergens een bepaalde grote moest hebben, kan mis zijn natuurlijk.
En wa gaat ge doen met de vangst? fishsticks van maken?![]()
een karper, kunt ge da eigenlijk opeten?
alléja smaakt da lekker...
Ik zou in ieder geval geen vis eten uit de Belgische binnenwateren. Wat er daar allemaal inzit kan niet gezond zijn.
En op welke bron baseer je je daarvoor? Op het feit dat er veel bootjes varen?
De laatste jaren is het met de waterkwaliteit in de belgische binnenwateren (ook, zelfs vooral, de kanalen) behoorlijk goed gesteld. Bovendien, als er veel vis in zit, kan het water zo slecht niet zijn, want dan zouden de vissen er niet overleven.
Het kan best zijn dat het de laatste jaren goed gesteld is met onze binnenwateren, daar durf ik mij niet over uitspreken. Maar ervan uitgaan dat als er veel vis op zit, het niet slecht gesteld kan zijn met het water is een verkeerde opvatting. Vissen zijn gewoon heel taaie beesten, vissen kunnen serieus wat giftige stoffen verdragen.
Verkloot andere hun hobby niet en laat de vis in de binnenwateren zitten...
Aan de Belgische kust mag je vis meenemen maar voor bepaalde soorten staat daar een quota op, in Nederland zijn ze er ook mee bezig maar daar is nog geen beperking.
Er zijn teveel vissers die vissen voor het geld ipv de sport met het gevolg dat er binnenkort niets meer mag.
Als ge wilt vissen en achteraf de vangst (Forel) mee naar huis nemen dan moet ge hier zijn.
Laatst gewijzigd door Katoom; 28 juni 2012 om 21:25
Een karper kan je eten,maar lekker zal het niet zijn. Die leeft op de bodem en zit vol slijk.
Net als paling in onze wateren die hier door vervuiling regelrecht ongezond is.
Ga forelvissen op een competitieput,zelfs als je niks vangt krijg je er mee.
Of op tong in de zee.
Vissen uit openbare wateren meenemen is illegaal.
Roofvissers verkopen bvb snoeken aan enorme prijzen.
Weet ik van het boekje van mijn visvergunning.
Voor het vlaams gewest kost het 12 euro voor een jaar,ga je met bootje wat meer.
Voor snachts te vissen nog meer(maar dat mag dan weer op veel plekken niet)
Laatst gewijzigd door Elentrikkepaal; 25 juli 2012 om 14:21
If in doubt...FLATOUT!!! (RIP COLIN)
Er zijn putten waar je betaald voor zoveel vissen, en als je ze eruit haalt mag je ze meedoen. Hier heb je de forelleput, je betaald voor zoveel forellen en je mag ze meepakken. Als je ze niet kan pakken heb je wel dikke pech natuurlijk![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)