Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 92

Discussie: Ketchup

Member Indigoke's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik ben ook schuldig aan ketchup op rijst, op pasta, in de wok (met wat sojasaus), op patatjes, op ne croque, vlees, kip, ...

misschien is dit iets voor jou:
    koken met ketchup

Member Barbarossa's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik gebruik ketchup in plaats van boter voor tussen de sandwichkes.

Member the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MeRCeNaRy Bekijk bericht
    Ik maak mijn tonijnsalade met heinz tomaten ketchup. Tis dan ook nog eens gezond!
    Bullshit! Er is niets gezonde aan ketchup. De reden dat dit vroeger zo gezegd werd is omdat er lycopeen in zou zitten (E160d) en dat dit kankerwerend zou zijn. Maar er zijn al tegenstrijdige studies geweest die dit niet kunnen bevestigen.
    Verder zit er veel teveel zout en suiker in ketchup, en kunstmatige smaakstoffen, om te kunnen spreken van gezond.

Het is misschien minder vettig dan andere sauzen, maar om het gezond te noemen...

Approved 9-lifer Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Goh ja, ge leeft maar ééne keer zeker..
    In the end it's not the years in your life that count, it's the life in your years
    Abraham Lincoln

Member Kenneth124's schermafbeelding
    iTrader
    6 (88%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk bericht
    Ik gebruik ketchup in plaats van boter voor tussen de sandwichkes.
    gewoon wat ketchup en niets anders tussen de bokes is ook al lekker

Member MeRCeNaRy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Bullshit! Er is niets gezonde aan ketchup. De reden dat dit vroeger zo gezegd werd is omdat er lycopeen in zou zitten (E160d) en dat dit kankerwerend zou zijn. Maar er zijn al tegenstrijdige studies geweest die dit niet kunnen bevestigen.
    Verder zit er veel teveel zout en suiker in ketchup, en kunstmatige smaakstoffen, om te kunnen spreken van gezond.

Het is misschien minder vettig dan andere sauzen, maar om het gezond te noemen...
    Meh, doe eens kalm eh man...

In vergelijking met andere sauzen is tomatenketchup zeer zeker een veel gezondere keuze

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ben ook wel zwaar fan van Curry ketchup van Zeisner.

Nochtans bij frietjes heb ik lievery mayonaise.

Maar voor alle sauzen bij vlees is ketchup een goeie basis.
    Aanbaksel + bier/wijn + ketchup + bouillon + worcestershire saus + maizena = lekkere saus.

Member WeedJunk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht

Alles waar tomaat inzit, werkt preventief tegen prostaatCA dus win!
    "Nemo me impune lacessit!"
    Zaffah:"Voor mijn part luistert mijn lief naar mensen die scheten in een fles laten."

Platinum Member Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    84 (99%)
    ik doe er altijd wat op mijn boterham met choco
    PSN: Jonas89
    CHELSEA FC ESSEVEE

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickHarrison Bekijk bericht
    I just loooooove me some f'in ketchup. Nee serieus, ik kan dat echt bij alles boeffen. Hoewel ik veel soorten ketchup apprecieer kan ik gewoon niet ontkennen dat de Heinz original gewoon de beste is...

Ik gebruik het dan ook bijna dagelijks, meestal bij vleesjes en de obvious dingen als frieten etc... Maar ik vroeg me af of mensen tips weten om er iets meer mee te doen. Recepten met ketchup bv., of minder voor de hand liggende voeding om ketchup als dip te gebruiken, eventueel een ketchup-dip met wat toevoegingen om tot the next level te brengen?

Post uw ketchup voorkeuren bij deze in deze thread!

Wacht.. Ben jij mij?

Heinz Ketchup is gewoon dé beste, geen discussie, hoewel die van Zeisner bij de frituur altijd ook wel goed te smaken is. Ik at het echt bij alles, en dan 3 of 4 gigantische kwakken die een kwart van mijn bord innamen. Al heel mijn leven zo.

Maar sinds een kleine maand probeer ik 'gezond' te leven; enkel water drinken, geen snoep/suiker, veel fruit en groenten, maaltijden zo vaak mogelijk stomen, etc.. Dus ook geen ketchup meer . Maar die zeldzame momenten dat ik nog eens frieten eet of iets dergelijks, kan ik toch niet zonder mijn goede vriend Heinz Ketchup.

Ter illustratie; één van de beste verjaardagscadeau's die ik ooit gekregen heb, 2 jaar geleden:
    Spoiler:

Member RickHarrison's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GMotha Bekijk bericht
    BBQ saus maken. Ketchup mixen met gestoofde ajuinen (fijn gesneden), paprika poeder, chilipoeder, beetje honing en azijn.
    Das wat ik bedoel, ga ik dees weekend eens proberen, hoef ik geen 6 euro meer uit te geven aan die amerikaanse bbq-saus van de smatch, de enige die ik echt lekker vind!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mini Bekijk bericht
    Ik vind de Canadese Heinz wel veel lekkerder als die van bij ons tbh

Sent from my iPhone.
    Ergens te koop hier toevallig?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Indigoke Bekijk bericht
    ik ben ook schuldig aan ketchup op rijst, op pasta, in de wok (met wat sojasaus), op patatjes, op ne croque, vlees, kip, ...

misschien is dit iets voor jou:
    koken met ketchup
    Ga ik zeker is checken thx!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bontus Bekijk bericht
    Ben ook wel zwaar fan van Curry ketchup van Zeisner.

Nochtans bij frietjes heb ik lievery mayonaise.

Maar voor alle sauzen bij vlees is ketchup een goeie basis.
    Aanbaksel + bier/wijn + ketchup + bouillon + worcestershire saus + maizena = lekkere saus.
    Awesome tip voor als ik weer eens gewoon een vleesje in de pan smijt en er infeite enkel, tja, ketchup bij kan eten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorim Bekijk bericht
    Wacht.. Ben jij mij?

Heinz Ketchup is gewoon dé beste, geen discussie, hoewel die van Zeisner bij de frituur altijd ook wel goed te smaken is. Ik at het echt bij alles, en dan 3 of 4 gigantische kwakken die een kwart van mijn bord innamen. Al heel mijn leven zo.

Maar sinds een kleine maand probeer ik 'gezond' te leven; enkel water drinken, geen snoep/suiker, veel fruit en groenten, maaltijden zo vaak mogelijk stomen, etc.. Dus ook geen ketchup meer . Maar die zeldzame momenten dat ik nog eens frieten eet of iets dergelijks, kan ik toch niet zonder mijn goede vriend Heinz Ketchup.

Ter illustratie; één van de beste verjaardagscadeau's die ik ooit gekregen heb, 2 jaar geleden:
    Spoiler:
    Idd, die frietkotketchup is wel lekker en is leuk als afwisseling als ge eens een kleintje me ketchup besteld maar Heinz blijft de beste, van alle sauzen trouwens. Ik ben in het algemeen ook een sausjesfan, dus probeer er regelmatig wel een nieuwe uit, van die limited editions van DL tot de sausjes uit de afdeling wereldkeuken in de supermarkt, maar tot nu toch nog nix gevonden die Heinz overtreft..
    So you brought me a 1000 dollar guitar?? .... I'll give you 50 bucks!

Member Katz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    25% ketchup, 25% mayo, 50 % wiskey cocktailsaus.

Member gillegun's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    ik eet ook ketchup mij praktisch allles (zelfs ipv boter voor op de stuutjes ). waar ik geen ketchup bij eet, is bij desserts. voor de rest.
    Intel Q6600@3.6Ghz,1.4V cpu Cooled by Prolimatech Megahalems, mobo: MSI P6N Sli Platinum, graka: MSI Ati HD5870 , 2*2GB Patriot Viper DDR2-6400 LL, Samsung Spinpoint F1 750GB 32Mb, Seagate Barracuda 500GB 16MB Cache, Coolermaster M700 psu, Coolermaster Stacker 832 SE(modded to iron man case) and 5 Scythe 120mm Slip Stream 1900Rpm. 8*120MM apolish Silver fans(Enermax) 2*Innovatek Raptorvibes, 2*Scythe Ita Kaze

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Idd, ik probeer ook echt alle sauzen. Ik ben ook wel verslaafd tegenwoordig aan zoetzure saus (Aziatische, kunt ge ook wel in de Delhaize kopen enzo).

Je kan trouwens ook die zoetzure saus met ananas uit Chinese restaurants quasi namaken met ketchup.

- Kippenblokjes bakken in pot, kip eruit als ze bijna gaar is.
    - Ajuin en knoflook stoven in zelfde pot.
    - Kip terug toevoegen (mag ook later als je vreest dat ze te droog zou worden)
    - Goeie kwak (bijna kwartfles) ketchup erin, hangt ervan af hoeveel saus je wilt natuurlijk + ananas uit blik mét vocht (ananas kan je in het blik met een lang genoeg mes in blokjes snijden)
    - Rode paprika toevoegen op laatste moment, beetje laten sudderen dat ze nog knapperig blijft.

Bijkruiden met zout & peper, suiker en azijn (voor de zuur-zoet verhouding op punt te brengen). Er kan ook altijd wat kippenbouillon bijgekapt worden.

Serveren met rijst uiteraard .

Member St0wned's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    ik doe er altijd wat op mijn boterham met choco
    En ik die dacht dat Chelsea het toppunt vn uw slechte smaak was

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten