Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
    Member TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    58 (100%)

Boek over bouwen/verbouwen

Ik ben dus op zoek naar een boek doe alles uitlegt over hoe een huis in elkaar zit.

Van verschillende lagen van funderingen, tot elektrische circuits tot loodgieterij ...
    Eigenlijk een doe-het-zelf boek. Maar funderingen is natuurlijk onmogelijk om zelf te doen. Toch ben ik geinteresseerd hoe dat in zijn werk gaat

aanraders?

Approved 9-lifer Boterkoek's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (33%)
    Weblogs
    7
    Wilt ge den technische uitleg? Hoe dat alles werkt? Of gewoon wat er allemaal bij komt kijken bij het bouwen van een huis?

iTrader
    58 (100%)
    Da mag zeker en vast beide zijn.
    Dus enerzijds de praktische kant van wat ge allemaal moogt verwachten. En de technische ondersteuning om zoveel mogelijk zelf te doen

Member De SkeEvN's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    nekeer me nen architect gaan praten

iTrader
    58 (100%)
    gaat nen architect mij kunnen vertellen dat als ik laminaat wil leggen, ik beter zo een type van ondergrond heb?

Approved 9-lifer Boterkoek's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (33%)
    Weblogs
    7
    Ik heb verscheidene boeken liggen en brochures. Men pa heeft een bouwbedrijf vandaar. Ik zal vanavond es kijken en klaat u iet weten. As ze u uiteindelijk interesseren mmogt ge ze verniet hebbe. Klaat u wel nog iet weten.

Member zipke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    gaat nen architect mij kunnen vertellen dat als ik laminaat wil leggen, ik beter zo een type van ondergrond heb?
    Bekleding, dekvloer, draagvloer, lalalalala dat is exact wat ik nu voor mijn neus heb liggen om te blokken

Approved 9-lifer |steven|'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Mogelijk een interessant topic, titels van boeken over bouwen/verbouwen en daarbijhorende zaken waar men dient op te letten, gevaren, ... wil ik hier ook wel graag lezen.

eS
    eS is offline
    Approved 9-lifer eS's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Een van de meest degelijke documenten momenteel, is de reeks technische voorlichtingen van het WTCB, das een vrij complete catalogus van alle 'standaard'-bouwdetails, gaande van vloeropbouw tot raamaansluitingen, (groen)daken, sanitair, ventilatie,...
    Enige nadeel is dat het een professioneel naslagwerk is, en dus tamelijk prijzig (kan eventueel wel vb in pdf doorsturen in pm).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Hij kan u alleszins zeggen op welke algemene zaken ge op moet letten (thermische/akoestische isolatie, zorgen dat ge uw hout eerst een paar dagen laat acclimatiseren + zettingsvoegen onder de plinten om al te veel krimp/rek te vermijden,...), afhankelijk van hoeveel ervaring hij heeft met een specifiek product, kan hij u bepaalde merken aan/afraden.

Iemand trouwens enig idee of het Belgisch Budget Bouwboek interessant is voor niet-leken?
    Laatst gewijzigd door eS; 11 mei 2012 om 23:42

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eS_ViCi Bekijk bericht
    Een van de meest degelijke documenten momenteel, is de reeks technische voorlichtingen van het WTCB, das een vrij complete catalogus van alle 'standaard'-bouwdetails, gaande van vloeropbouw tot raamaansluitingen, (groen)daken, sanitair, ventilatie,...
    Enige nadeel is dat het een professioneel naslagwerk is, en dus tamelijk prijzig (kan eventueel wel vb in pdf doorsturen in pm).

Iemand trouwens enig idee of het Belgisch Budget Bouwboek interessant is voor niet-leken?
    Zou je mij een voorbeeldje kunnen sturen in pdf? Interesseert me ook wel.. Thanks

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb onlangs dit gekocht --> Collins Complete DIY Manual : Albert Jackson, David Day : 9780007425952 Veel random tips voor veel verschillende dingen. Geen professioneel naslagwerk en aangezien het niet belgisch is zijn de materialen verschillend. Maar qua praktische hulp is het wel handig.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Ik heb onlangs dit gekocht --> Collins Complete DIY Manual : Albert Jackson, David Day : 9780007425952 Veel random tips voor veel verschillende dingen. Geen professioneel naslagwerk en aangezien het niet belgisch is zijn de materialen verschillend. Maar qua praktische hulp is het wel handig.
    Materialen en opbouw zijn dan toch verschillend bij sommige zaken?

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zipke Bekijk bericht
    Materialen en opbouw zijn dan toch verschillend bij sommige zaken?
    Uiteraard, maar het overgrote deel is nog steeds goed bruikbaar.

Member
    iTrader
    0
    Als je de richtlijnen van het WTCB volgt zit je altijd goed. Ik zou dan wel de catalogus nemen. Is inderdaad wat duurder maar bouwen of verbouwen wil je echt wel van de eerste keer goed doen.

Approved 9-lifer deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |steven| Bekijk bericht
    Mogelijk een interessant topic, titels van boeken over bouwen/verbouwen en daarbijhorende zaken waar men dient op te letten, gevaren, ... wil ik hier ook wel graag lezen.
    het grootste gevaar in woningbouw is imo het vochtprobleem, voorzie altijd een PE folie onder uw fundering (indien vloerplaat), ook vochtkerende schermen (DPE-folie) boven uw kimlaag (eerste laag stenen) en zie dat je genoeg afwatert via uw spouw (groot hoogteverschil)...

zie dan ook dat deze onder uw maaiveld komt.

als dat niet goed is, ga je voor de rest van je leven vochtproblemen hebben, je kan dat wel injecteren, maar dat is nooit permanent.

zoals reeds gezegd WTCB all the way.

iTrader
    58 (100%)
    ondertussen aan de WTCB voorlichtingen geraakt, is zéér technisch maar evenzeer bruikbaar
    Thanks

Member Dees's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1st gen gamer Bekijk bericht
    ...of verbouwen wil je echt wel van de eerste keer goed doen.
    Dat is waar, maar je eerste verbouw zal nooit perfect zijn. Elk huis is anders, vraagt om andere oplossingen. Misschien zijn er in uw omgeving wel vrienden/kennissen die aan het verbouwen zijn. Spring daar eens binnen om een paar dagen te helpen,en je zal al veel te weten komen. Succes en plezier!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten