Bekijk resultaten enqute: Heb je een lief?

Aantal stemmers
363. Je mag niet stemmen in deze enqute
  • Ja, ik ben samen met iemand van het andere geslacht.

190 52,34%
  • Ja, ik ben samen met iemand van hetzelfde geslacht.

9 2,48%
  • Neen, ik heb nu geen lief maar ik heb er wel al een gehad.

95 26,17%
  • Neen, ik heb nog nooit een lief gehad.

48 13,22%
  • Neen, ik wil momenteel niemand in mijn leven.

21 5,79%
Pagina 29 van 255 EersteEerste ... 192526272829303132333979129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 561 t/m 580 van 5085
    Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eendracht Aalst - Dender heeft zijn sporen weer nagelaten in mijn relatie...
    Kben blij dat het seizoen er op zit amai.

DW
    DW is offline
    Member DW's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Binnenkort is het EK...

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Utred Bekijk bericht
    Klein misverstandje.
    Ik bedoelde: Wat is er verkeerd aan uw lief(volgens uw ouders)?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saphira Bekijk bericht
    Mijn ouders zeiden dat ook van kil911ler, maar ik denk dat ze het uiteindelijk niet kwaad bedoelen. Ze willen toch enkel maar het beste voor je. En door verliefdheid wil je soms zelf dingen niet zien . Uiteindelijk hebben kil911ler en ik ook een beetje moeten toegeven dat mijn ouders gelijk hadden...
    Ik zou om eerlijk te zijn niet weten wat er mis is. Ze is gestopt met haar richting omdat het haar niet lag en begint in september aan haar nieuwe richting.. Niet ideaal maar kan iedereen overkomen toch? En 't is nu niet dat mijn ouders een modeltraject hebben afgelegd maar ze zijn er ook geraakt.

Ook belemmerde ze mij totaal niet in mijn studies.. We zijn anderhalf jaar samen geweest en mijn resultaten waren in die periode zeker niet slechter dan ervoor. Daarnaast steunde ze mij tijdens het solliciteren, zag ze het best zitten dat ik zou gaan werken, blabla. Ook is het niet de bedoeling dat ik om financile redenen een partner zoek want op dat vlak heb ik niemand nodig, ik trek het best op mijn eentje. En op de koop toe wten mijn ouders dat ik carriregericht ben en mij dus niet zal laten benvloeden door mijn partner.

@Saphira: ik weet natuurlijk niet hoe de situatie bij jullie zat. In de argumenten van mijn ouders kan ik mij echter niet vinden, na de breuk nog steeds niet.
    What you do today can improve all your tomorrows.

Approved 9-lifer Saphira's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tgo ik denk dat het grootste probleem bij mijn ouders lag dat er wat probleempjes waren met de studies. Mijn ouders willen ook altijd dat ik erdoor geraak in eerste zit en ik heb al elk jaar (behalve dit jaar) te kampen gehad met herexamens. Studies is een heel belangrijk punt voor mijn ouders, ook omdat het zoveel kost.
    Dus als zij dan het idee krijgen dat je ermee sjoemelt, dan heb je het al verbrod bij mijn ouders. Wat dus ook het geval was bij kil911ler. Uiteindelijk zit hij nu wel op het goeie spoor, en hebben ze er respect voor, maar het is een punt dat altijd blijven spelen is.
    The stilness was peaceful -not like the calm before the tempest, but like a clear night untouched by even the dream of a storm
    "Je brandt iets in om het in de herinnering te laten blijven hangen: alleen dat wat niet ophoudt pijn te doen blijft in de herinnering bewaard." - F. Nietzsche

Approved 9-lifer kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die eerste indruk mensen.... doet nog altijd zoveel bij de ouders ;_;

Member mp4me's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Moest mijn vriendin rekening houden met de mening van haar pa dan was het hier ook al gedaan denk ik. Ook al hebben wij een goede en solide relatie.

Nuja mijn ouders moeten zich niet bemoeien met mijn relaties en ik moei mij niet met hun relatie,simpel en efficint.

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orchidee_x Bekijk bericht
    Tis inderdaad veel geld, maar toch. Dit weekend was het de trouw van mijn nicht en 'k ben nog meer overtuigd dat ik dat later ook wil doen. Echt, kbegon al te dromen
    En daarom gaan mannen liever niet met hun vriendin naar een trouw.
    Dan krijgt ze ook van die ideen...

Das gelijk op kraam bezoek gaan, gegarandeerd dat het 's avonds over kinderen gaat.

Member Emiel Goelen's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    :')

Vertel!

Member
    iTrader
    0
    Wel grappig die 'mijn ouders moeten zich niet moeien, ben al oud genoeg' comments. Ik zou zeggen, schrijf ze ergens op en wacht tot jezelf kinderen hebt die met een (volgens u) slecht lief thuiskomen.

Zelf ben ik op de leeftijd aangekomen dat iedereen trouwt (ik ook en yep 15k trouw en daar moete al ni te zot voor doen), en heb het in mijn vriendenkring toch wel een paar keer zien 'mislopen': kerels die echt goe bezig waren professioneel en het voor een of andere vrouw (soms met kinderen van een ander) allemaal hebben weggegooid. Als je dan als ouder mss vele jaren studie hebt betaald dan is dat zuur. Kinderen moeten doen wat hen gelukkig maakt natuurlijk, maar in die gevallen was het toch meer opgeven voor iemand anders.

En 20-25 is zo de leeftijd dat de meesten hun toekomstige vrouw leren kennen, dus zo gek niet dat de ouders dan wat 'zenuwachtig' zijn

iTrader
    1 (100%)
    Ik heb geen kinderen maar als het er ooit van komt, zal ik alleszins nooit kijken naar dingen als afkomst, beroep, studies, tattoos, haar/klederdracht etc en die persoon daar op afrekenen. Wel op wat hij doet/zegt op de moment dat ik hem/haar zie natuurlijk.

In plaats van het beoordelingsvermogen van uw kind direct in twijfel te trekken zou ge beter eens proberen te begrijpen waarom uw zoon/dochter op die persoon valt en de keuzes van uw kinderen leren te respecteren vanaf een bepaalde leeftijd.

Ik denk dat ge als vader sowieso meer wantrouwig zijt over wie uw dochter mee naar huis pakt dan wie uw zoon mee naar huis pakt om een of andere, maffe reden.

Approved 9-lifer Djesmin's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffer1980 Bekijk bericht
    Wel grappig die 'mijn ouders moeten zich niet moeien, ben al oud genoeg' comments. Ik zou zeggen, schrijf ze ergens op en wacht tot jezelf kinderen hebt die met een (volgens u) slecht lief thuiskomen.

Zelf ben ik op de leeftijd aangekomen dat iedereen trouwt (ik ook en yep 15k trouw en daar moete al ni te zot voor doen), en heb het in mijn vriendenkring toch wel een paar keer zien 'mislopen': kerels die echt goe bezig waren professioneel en het voor een of andere vrouw (soms met kinderen van een ander) allemaal hebben weggegooid. Als je dan als ouder mss vele jaren studie hebt betaald dan is dat zuur. Kinderen moeten doen wat hen gelukkig maakt natuurlijk, maar in die gevallen was het toch meer opgeven voor iemand anders.

En 20-25 is zo de leeftijd dat de meesten hun toekomstige vrouw leren kennen, dus zo gek niet dat de ouders dan wat 'zenuwachtig' zijn
    Zenuwachtig zijn is niet hetzelfde als iemand afkraken op basis van miscommunicatie/veronderstellingen. Je kan als ouder gerust eens je mening geven over de parter van je zoon/dochter, maar effectief gaan eisen dat je elkaar minder/niet gaat zien, elke keer klagen als je samen iets gaat doen, elke keer hetzelfde zeggen over die persoon is helemaal niet nodig. En zal waarschijnlijk toch een averechts effect hebben. Ze zullen er niet altijd zijn om je handje vast te houden bij elke beslissing die je maakt. Als jij gelukkig bent met die persoon en je ziet het zitten moeten zij daar niet gaan in zitten stoken. En ja het kan fout lopen, maar dat kan het altijd.

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Ik heb precies nog chance met mijn ouders

Hoewel ze wel bij mijn 2e lief (ik heb er nog maar 2 "echte" gehad) zeiden dat deze vl beter en vl knapper was . Zoiets zeg je normaal niet, maar euh, ze hadden wel gelijk.

DW
    DW is offline
    Member DW's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffer1980 Bekijk bericht

Toen ik 18 was en mijn eerste serieuze relatie had ben ik ook gestopt met mijn studies en heb ik een half jaar gewerkt i.p.v. verder te studeren. Het plan was dan om het volgend academiejaar met een nieuwe opleiding te beginnen maar ik had totaal geen idee wat ik juist wou doen dan.
    Ik heb tijdens die periode dat ik net was gestopt met mijn studies de ouders van mijn toenmalige vriendin voor de eerste keer ontmoet. In plaats van haar van mij weg te houden hebben ze de moeite gedaan om mij te leren kennen en zelfs geholpen met het zoeken naar een goede studiekeuze. Zonder hun had ik waarschijnlijk nooit gestaan waar ik nu ben geraakt.
    Lijkt mij toch een iets positievere aanpak dan gewoonweg de andere persoon afkeuren omdat die problemen heeft met bv. studies...

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik heb enorm veel chance met mijn ouders op dat vlak, obviously

En keer vonden ze een ex van mij cht niet leuk. Ik zou niet weten waarom, want an sich was er niks mis met die jongen. Hij was een beetje verlegen, maar hij was niet slecht of gemeen of deed geen rare dingen of zo. Stond hen gewoon niet aan zeker? Achteraf vind ik het ook maar een rare jongen (maar ja, ex h ) maar het is nu niet dat die mij slecht behandelde of zo, integendeel.

En nu ja, nu zeggen ze er gewoon niks van Of ze lachen er eens mee.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emiel Goelen Bekijk bericht
    Ik heb geen kinderen maar als het er ooit van komt, zal ik alleszins nooit kijken naar dingen als afkomst, beroep, studies, tattoos, haar/klederdracht etc en die persoon daar op afrekenen. Wel op wat hij doet/zegt op de moment dat ik hem/haar zie natuurlijk.

In plaats van het beoordelingsvermogen van uw kind direct in twijfel te trekken zou ge beter eens proberen te begrijpen waarom uw zoon/dochter op die persoon valt en de keuzes van uw kinderen leren te respecteren vanaf een bepaalde leeftijd.

Ik denk dat ge als vader sowieso meer wantrouwig zijt over wie uw dochter mee naar huis pakt dan wie uw zoon mee naar huis pakt om een of andere, maffe reden.
    Wederom, schrijf deze quote ergens op en haal hem terug boven als jij daar als ouder staat. De drang om je kinderen te beschermen is erg groot en mensen die verliefd zijn, maken ook niet altijd rationele beslissingen.

Spreek bvb eens met een 16-jarige. Ze denken dat ze alles weten (hey, zelfs mijn 2-jarige denkt dat hij alles weet) en hoe vaak denk je dan niet 'je moet nog veel leren'. Je ouders hebben 1 voordeel op jou: ze kunnen terugkijken op een pak meer jaren levenservaring en hebben wss veel relaties/huwelijken slecht zien aflopen waarbij van het begin al je kon zien dat het miserie ging geven.

En idd, over meisjes zijn de meeste nog beschermender. Er zijn natuurlijk goede en slechte manieren om je mening over je kinderen hun relatie te geven en wss hebben ze ook rare kronkels om een of ander lief af te keuren. Maar ik denk toch dat de meesten het zeer goed bedoelen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djesmin Bekijk bericht
    Als jij gelukkig bent met die persoon en je ziet het zitten moeten zij daar niet gaan in zitten stoken. En ja het kan fout lopen, maar dat kan het altijd.
    Als dat lief echt slecht nieuws is, waarom zou je het dan niet eisen? Stel je dochter komt later thuis met iemand die:
    * druggebruiker is
    * zwaar crimineel verleden heeft
    *nooit van plan is te gaan werken

of mss zelfs:
    * als 2 maal gescheiden is
    * getrouwd is

Jij blijft als ouder gewoon met thumbs up zitten?

Het is gevaarlijk natuurlijk om te veralgemenen en elk geval is apart (er zijn mensen met een drugsverleden die nu pakweg chirurg zijn), maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel. Als je bvb ziet dat een lief je zoon of dochter enorm onrespectvol behandeld en zo'n beetje als een hondje laat blaffen (hier is niks strafsbaars) en hij/zij blijft met puppyogen alles doen, blijf je dan gewoon als ouder stilzitten? Zelf ken ik zo 2 personen die in dat soort relatie zitten. Nu zijn er kinderen en geloof me, dit zijn rotsituaties.

EDIT: effe duidelijk maken, ik beoordeel hier niemand zijn persoonlijke situatie, wou gewoon even zeggen dat er een pak situaties zijn waarbij je ouders mss wel terecht ingrijpen

iTrader
    1 (100%)
    de weg naar rome is geplaveid met goede bedoelingen. Om het voorbeeld van 16-jarige dochter te gebruiken: als die beslist om thuis te komen met een 25-jarige kerel met een verlaagde golf dan is dat balen, maar met het belerende vingertje gaan zwaaien gaat enkel averechts werken. Dus kunt ge, denk ik, beter omstandigheden creren waarin uw dochter nog berhaupt bij u terecht zal willen komen als er iets scheelt door gewoon vriendelijk en begripvol te zijn, ook met die kerel.

Enfin ja, zo zie ik dat he Ik ga er van uit dat mijn kinderen allemaal ontzettend cool en intelligent zullen zijn en meiskes sta ik sowieso af voor adoptie.

Member
    iTrader
    0
    True, slechte en goeie manieren om zoiets aan te pakken en effe de law neerleggen zal bij velen averechts werken

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Plus van die rare verhalen hier over ouders die een lief als slecht zien omdat hij eens met z'n studies sukkelt... Aub zeg. 't Is geen crimineel of drugsverslaafde h, precies of z'n hele leven is om zeep omdat hij een jaar sukkelt in de verkeerde richting. Ze mogen mij toch ook serieus de waarheid zeggen als ik daar als ouder ooit spel over ga maken hoor. Ik zal misschien wel bezorgd zijn over dat hij hopelijk dan nu wel de juiste richting gekozen heeft en daarnaar informeren (bij die persoon zelf, niet via via), maar 't is geen klaploper h. Precies of het wordt een marginaal die hele dagen bier zuipt, z'n kinders slaat en de rest van z'n leven werkloos is omdat hij begonnen is aan een verkeerde studie of een te hoog gegrepen studie Je kan bezorgd zijn, maar je kan ook hysterisch zijn h.

Member puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vandaag zalige massageolie gaan halen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten