Bekijk resultaten enquête: Hoeveel zou jij in deze situatie schenken?

Aantal stemmers
180. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • minder dan 25 euro pp

10 5,56%
  • 25 euro pp

31 17,22%
  • 37,5 euro pp

25 13,89%
  • 50 euro pp

74 41,11%
  • 75 euro pp

17 9,44%
  • 100 euro pp

9 5,00%
  • meer dan 100 euro pp

14 7,78%
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 95

Discussie: Geldgift trouwfeest

Approved 9-lifer Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Stel u voor da ge elke week naar een trouwfeest moet. Dure grap. 't Is toch niet omdat die mensen beslissen om u duur eten te geven dat gij dat maar moet ophoesten?
    Zet dan een frietkraam neer, ben 'k ook content mee

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Ik moet binnenkort voor eerste keer naar een trouw en geef €100 omdat het dichte familie is.

Approved 9-lifer Orchidee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stimpy Bekijk bericht
    Stel u voor da ge elke week naar een trouwfeest moet. Dure grap. 't Is toch niet omdat die mensen beslissen om u duur eten te geven dat gij dat maar moet ophoesten?
    Zet dan een frietkraam neer, ben 'k ook content mee
    Mijn zus moet deze zomer 7 trouwfeesten doen van goeie vrienden. Zijt maar gerust dat het kostelijk is, en zeker als je nog geen inkomen hebt (ze is nog student).

Member Indigoke's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik vind het toch maar een rare redenering dat je de kosten van het trouwfeest zou moeten betalen als gast. Zij beslissen om een feest te geven en ik geef hen een cadeau. Punt.
    Als ik een verjaardagsfeest geef dan verwacht ik zeker niet om de kosten van dat feest via giften terug te krijgen. Ik beslis dan om een feest te geven dus ik moet maar voor de kosten opdraaien.
    In't vervolg denk ik ook 2 keer na voor ik spontaan een uitnodiging aanvaard hoor, kostelijke grap zo naar een trouw gaan...

Member
    iTrader
    0
    Geef gewoon het bedrag waar je op je gemak mee bent. Als je teveel geeft en het slaat tegen ga je slechtgezind rondlopen op die trouw en da's ook niet leuk voor die mensen.

Member crystaleye's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Indigoke Bekijk bericht
    Ik vind het toch maar een rare redenering dat je de kosten van het trouwfeest zou moeten betalen als gast. Zij beslissen om een feest te geven en ik geef hen een cadeau. Punt.
    Als ik een verjaardagsfeest geef dan verwacht ik zeker niet om de kosten van dat feest via giften terug te krijgen. Ik beslis dan om een feest te geven dus ik moet maar voor de kosten opdraaien.
    In't vervolg denk ik ook 2 keer na voor ik spontaan een uitnodiging aanvaard hoor, kostelijke grap zo naar een trouw gaan...

Niemand moet voor de kosten opdraaien. Maar naar een trouwfeest gaan waar je een cadeau aan 2 pers. geeft, en waar je van 16h tot vroeg in de morgen mag eten en drinken geef je toch geen € 25pp ?

Als je de mensen niet goed genoeg kent om serieus te zijn in gift, kan je even goed wegblijven. komt op het zelfde neer, en beide zijn tevreden.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crystaleye Bekijk bericht
    Niemand moet voor de kosten opdraaien. Maar naar een trouwfeest gaan waar je een cadeau aan 2 pers. geeft, en waar je van 16h tot vroeg in de morgen mag eten en drinken geef je toch geen € 25pp ?

Als je de mensen niet goed genoeg kent om serieus te zijn in gift, kan je even goed wegblijven. komt op het zelfde neer, en beide zijn tevreden.
    Dat zeg ik toch ook helemaal niet?
    Ik heb het dan eerder over € 75 per koppel en vanaf 19u

Ik wil niet gierig zijn, maar ik vind dat al een vrij groot bedrag. De redenering van meer geven omdat ze anders niet uit de kosten geraken begrijp ik gewoon niet. Niemand dwingt hen van een feest te geven, mensen die trouwen kiezen daar zelf voor dus dan moeten ze niet beginnen over de kostprijs van een feest. Al zeker niet als je mensen van't werk uitnodigt die je misschien nog maar 5 keer gezien hebt

Member nixie's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Een huwelijk is iets waar de ouders over het algemeen zeer trots zijn om hun kinderen. In onze situatie willen onze ouders ook bepaalde mensen van hun werk, buren, etc .. uitnodigen. En hier betalen zij deze mensen uiteraard ook.

Als deze mensen komen is het omdat ze mijn ouders / schoonouders willen plezieren, en omdat ze het goed voorhebben. Als je enkel komt voor gratis eten, mja dan is dat zielig voor jezelf.

Niets geven, lager kunde volgens mij imo niet vallen, Ookal is het enkel receptie.
    sorry, jij nodigt mij uit om s'avonds iets te komen drinken bij u thuis, vraagt gij ook entrée?

Member dibo's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Appels en peren!

iTrader
    19 (100%)
    kennis en goede vriend/familie zijn ook appels en peren hé

mensen die mij uitnodigen die ik niet echt super ken ga ik gewoon niet veel tot niets geven.

Mijn familie en goede vrienden das natuurlijk een andere zaak.
    En dan nog koop ik liever een kado dan cash geld geven.

Hoe absurd is het feit dat ge een feest geef tomdat ge trouwt maar wel wilt dat iedereen eigelijk zijn deel betaalt...
    En diegene dat het niet doen zijn dikke profiteurs in jullie ogen...

Bende geldwolven

iTrader
    0
    Wie gaat er nu naar een trouwfeest van iemand dat ie eigenlijk niet kent. Om er dan heel de avond op die mensen dat je niet kent, hun kosten te eten en te drinken. geldwolf !

Kom kerel, iemand thuis iets laten drinken is toch totaal iets anders, dan een trouw, verjaardag of vormsel.

IK zeg toch al heel de tijd dat NIEMAND mijn feest moet betalen. Maar niks geven, ik vraag me af wie de geldwolf is.

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiXiE Bekijk bericht
    sorry, jij nodigt mij uit om s'avonds iets te komen drinken bij u thuis, vraagt gij ook entrée?
    Het wordt wel verwacht dat je op een trouw met een cadeau/geld afkomt. Niemand verplicht u trouwens om geld te storten, je kan ook altijd gewoon een cadeau geven hé. Geld is gewoon veel makkelijker, gezien je daarmee als gezin kan beslissen wat je er mee koopt.

Maar die vergelijking met 's avonds bij iemand thuis iets gaan drinken gaat in de verste verte niet op omdat daar geen wederdienst wordt verwacht. Als ik vrienden uitnodig op mijn kot verwacht ik ook geen geld ofzo . Maar als je gaat eten bij vrienden, neem je toch ook al eens een fles wijn oid. mee? Tuurlijk is het niet verplicht, maar dat is toch de minste vorm van beleefdheid.

iTrader
    19 (100%)
    sorry maar ik kan daar niet bij dat als ik uitgenodigt ben op u trouwfeest (bijvoorbeeld),
    we kennen elkaar niet of nauwelijks (toch heb je mij uitgenodigt, je wilt je geluk namelijk delen met zoveel mogelijk), maar toch verwacht jij dat ik 50-75€ geef.

WAAROM!!!!!!!

Als het te duur is om veel mensen uit te nodigen nodigt mij dan ni uit!!!
    Ik ga ervan uit dat mensen die mij uitnodigen mij belangrijk genoeg achten om dit met hen te vieren.
    En mensen die mij belangrijk vinden vind ik meestal ook belangrijk en hen geef ik dan een kado. (of zoals ik 1 van mijn betere maten nu help met zijn huis te verbouwen)

IK zeg toch al heel de tijd dat NIEMAND mijn feest moet betalen. Maar niks geven, ik vraag me af wie de geldwolf is.
    geldwolf? jij blijkbaar, je zegt net dat niemand u feest moet betalen, maar als ze niets geven dan zijn ze een geldwolf... komaan vriend
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiXiE Bekijk bericht
    sorry maar ik kan daar niet bij dat als ik uitgenodigt ben op u trouwfeest (bijvoorbeeld),
    we kennen elkaar niet of nauwelijks (toch heb je mij uitgenodigt, je wilt je geluk namelijk delen met zoveel mogelijk), maar toch verwacht jij dat ik 50-75€ geef.

WAAROM!!!!!!!

Als het te duur is om veel mensen uit te nodigen nodigt mij dan ni uit!!!
    Ik ga ervan uit dat mensen die mij uitnodigen mij belangrijk genoeg achten om dit met hen te vieren.
    En mensen die mij belangrijk vinden vind ik meestal ook belangrijk en hen geef ik dan een kado. (of zoals ik 1 van mijn betere maten nu help met zijn huis te verbouwen)

geldwolf? jij blijkbaar, je zegt net dat niemand u feest moet betalen, maar als ze niets geven dan zijn ze een geldwolf... komaan vriend
    Ik zeg toch meer dan duidelijk dat je op mijn trouwfeest niet moet komen als je het niet wil of er van uit gaat dat je mij niet genoeg kent !
    WIJ ( mijn vriendin en mezelf ) nodigen niemand uit die we niet kennen. of niet goed genoeg. Maar mijn ouders en schoonouders doen dit wel, en dan is het die mensen hun probleem of ze komen of niet.

Niemand moet mijn feest betalen, ik betaal wel zelf.
    Maar met lege handen toekomen doe je niet, zo kan je naar een geboorte van een kindje gaan, en zeggen geen cadeautje hoor voor het kindje, als je eentje kan maken kan je het zelf betalen ook.

iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vernon Bekijk bericht
    Het wordt wel verwacht dat je op een trouw met een cadeau/geld afkomt. Niemand verplicht u trouwens om geld te storten, je kan ook altijd gewoon een cadeau geven hé. Geld is gewoon veel makkelijker, gezien je daarmee als gezin kan beslissen wat je er mee koopt.

Maar die vergelijking met 's avonds bij iemand thuis iets gaan drinken gaat in de verste verte niet op omdat daar geen wederdienst wordt verwacht. Als ik vrienden uitnodig op mijn kot verwacht ik ook geen geld ofzo . Maar als je gaat eten bij vrienden, neem je toch ook al eens een fles wijn oid. mee? Tuurlijk is het niet verplicht, maar dat is toch de minste vorm van beleefdheid.
    Euhm, als ik ergens ben uitgenodigt dan heeft die persoon meestal zelf wel de wijn gekozen voor de avond (hij/zij zal namelijk beter weten welke wijn bij het eten past)

Meestal binnen een vriendengroep ga je uiteindelijk bij iedereen wel is om te eten, en iedereen komt eens bij jou.
    Dus om te zeggen gratis gaan eten? uiteindelijk kook jij ook eens.
    Beste voorbeeld is op café met mijn vrienden.
    Ik betaal is een rondje dan is den andere etc etc etc...
    Niemand houdt bij wie wat betaalt en waar en hoeveel en wanneer...

Als ge nu al wilt zien van oh kijk die heeft gisteren in het totaal 50€ meer uitgegeven dan ik dus ik zal volgende keer hem wat meer trakteren...
    Zo gaat dat bij ons niet. We zijn allemaal eerlijk genoeg om regelmatig te trakteren, waardoor er niemand int zak gezet wordt.

En bij mij reflecteert dat ook dus op trouwfeesten.
    Mijn broer nodigt mij uit op zijn trouwfeest (hopelijk ) ik koop hem een groot kado dat ze kunnen gebruiken.
    Een kennis nodigt mij uit op de receptie van zijn trouwfeest ergens in een kei duur hotel...
    Hoogstwaarschijnlijk krijgt hij niets van mij buiten mijn felicitaties.
    Als dat niet goed is had hij mij niet moeten uitnodigen...
    Ook al was ik echt kei blij voor hem dat hij met zo een knappe en intelligente dame was getrouwd.

Ik zeg toch meer dan duidelijk dat je op mijn trouwfeest niet moet komen als je het niet wil of er van uit gaat dat je mij niet genoeg kent !
    WIJ ( mijn vriendin en mezelf ) nodigen niemand uit die we niet kennen. of niet goed genoeg. Maar mijn ouders en schoonouders doen dit wel, en dan is het die mensen hun probleem of ze komen of niet.

Niemand moet mijn feest betalen, ik betaal wel zelf.
    Maar met lege handen toekomen doe je niet, zo kan je naar een geboorte van een kindje gaan, en zeggen geen cadeautje hoor voor het kindje, als je eentje kan maken kan je het zelf betalen ook.
    Dat die persoon mij dan niet uitnodigt...
    Sorry maar mij uitnodigen ook al ken je mij niet goed en dan nog verwachten dat ik u geld geef?
    Ik ben geen barmhartige samaritaan hoor...
    Dat maakt van die persoon een hebzuchtige dwaas, want zoveel mogelijk mensen uitnodigen zodat we zoveel mogelijk kadootjes krijgen tiens!!!!

zoontje van mijn schoonzus heb ik ook niets gegeven...
    maar dat was eerder omdat het de eerste keer was dat ik zoiets meemaakte, wist niet goed wat er "verwacht" werd (mijn vriendin had wel iets mee)
    Laatst gewijzigd door nixie; 13 april 2012 om 16:15

EmP
    EmP is offline
    Member EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vernon Bekijk bericht
    Deels akkoord. Maar ik vind wel, als het gebeuren met eten, drank,... inbegrepen is, kan je wel iets meer geven. Het is moeilijk om er een bedrag op te plakken, maar 50 euro geven wanneer je met je partner heel de middag gratis gegeten en gedronken hebt is toch wel héél weinig.

Een juiste prijs bestaat niet, maar een foute prijs wel. Ik denk dat mijn ouders voor kennissen 100 euro geven.
    Tuurlijk wel, maar het mag geen eis zijn van het koppel die trouwt dat je elk 75 euro moet geven.

Member Katz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Peins dat Indigoke nog eens een nachtje erover moet slapen en zelf bepalen hoeveel ze zelf wil geven

zoals je zelf zei
    Ik wil niet gierig zijn, maar ik vind dat al een vrij groot bedrag. De redenering van meer geven omdat ze anders niet uit de kosten geraken begrijp ik gewoon niet. Niemand dwingt hen van een feest te geven, mensen die trouwen kiezen daar zelf voor dus dan moeten ze niet beginnen over de kostprijs van een feest. Al zeker niet als je mensen van't werk uitnodigt die je misschien nog maar 5 keer gezien hebt
    Ik zou gaan voor een beetje geld uit beleefdheid, maar niet zoveel dat die mensen hun trouwfeest word afgeschreven. (Btw, wie zegt dat dat trouwfeest niet gesponsord wordt door mama en papa lief hé?)

iTrader
    1 (100%)
    Ik dacht hier een antwoord te krijgen, maar ben gewoon nog meer in de war nu

Member Katz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Indigoke Bekijk bericht
    Ik dacht hier een antwoord te krijgen, maar ben gewoon nog meer in de war nu
    Dat is de gewoonte als er een vraag wordt gesteld op 9lives

Approved 9-lifer Lulukai's schermafbeelding
    iTrader
    0
    K ben ook wel akkoord met wat je zei indigo: de trouwers kiezen zelf hoe duur hun menu is, hoe duur hun wijn en champagne is, dus ik vind niet dat de gasten moeten "betalen" voor hun maaltijd.
    Ik vind het gepast om een bedrag te geven vanaf 50 euro pp voor kennissen, tot 150 bij close friends (kan hoger zijn voor echt dichte familie of beste vrienden), maar dat geef ik zowel op een hele chique trouw als op een simpele. Zelfde redenering dus als hierboven..

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten