Ja, ik ben samen met iemand van het andere geslacht.
Ja, ik ben samen met iemand van hetzelfde geslacht.
Neen, ik heb nu geen lief maar ik heb er wel al een gehad.
Neen, ik heb nog nooit een lief gehad.
Neen, ik wil momenteel niemand in mijn leven.
Ik zet er bij deze een bak op van niet.
Zoals Stimpy en Desorted al hebben aangehaald, de wereld is niet zo zwart-wit als jullie hem voorstellen. Tis niet de eerste keer dat iemand mij bedriegt, en toen heb ik mijn vriendin ook direct aan de deur gezet. Maar gezien de context van het verhaal, vind ik dat op dit ogenblik niet de juiste beslissing. En ze weet nu klaar en duidelijk dat als het nog eens gebeurt, het wel degelijk voorbij is.
Voila. Ik heb mijn punt gemaakt ten opzichte van haar, heb de situatie beoordeeld en heb mijn conclusie getrokken. Het feit dat ze zich zo schuldig voelt, is trouwens voor mij ook wel een teken dat het tussen ons wel degelijk goed kan komen.
Eerlijk is eerlijk, moest ik een paar jaar geleden in dezelfde situatie hebben gezeten, ik had gewoon de boel geforceerd en alles opgeblazen. Maar ik heb de voorbije jaren enorm veel over mijzelf geleerd en ik heb mij mentaal nog nooit zo sterk gevoeld. Dat neemt niet weg dat de situatie wel op mij begon te wegen, maar ik ben blij dat ik de beslissingen genomen heb waardoor ik nu sta waar ik sta tov haar.
Laat ons zeggen dat ik volwassen ben geworden, misschien daarmee dat ik het zo goed verteer.
Eigenlijk moeilijk te zeggen.
Een maand en half geleden, toen we net 'samen' waren, zou ik duidelijk ja gezegd hebben. Maar door al die miserie de voorbije weken en het feit dat we allebei niet meer goed wisten waar we stonden, ben ik zelf van mening dat we eerder in een grijze zone zaten. Vandaar ook dat ik het haar misschien niet zo kwalijk neem als ik volgens sommigen hier wel zou moeten.![]()
Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies.
Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
Als ik het goed voorheb, was het tijdens een nachtje uit. Zij had gedronken, hij waarschijnlijk ook. Het probleem is dat hij altijd terugkomt, anders zou er al lang geen contact meer zijn. Tis blijkbaar een 'vlot' iemand, zeg maar. Zijn initiatief dus ook.
Wat mijzelf betreft, das moeilijk te zeggen want ik durf in eer en geweten zeggen dat ik zoiets nooit zou doen. Maar stel, puur hypothetisch, dat ik in haar schoenen zou staan, dan zou ik absoluut niets verwachten van mijn partner. Ik zou uiteraard eerlijk zijn, en dan ligt de beslissing bij haar wat zij ermee doet.
drank is altijd makkelijk den duvel.. maar uiteindelijk zijn we allemaal volwassen, als wij bij elke keer dat we dronken zijn met iemand anders mogen smossen..
Ja, ik geloof best dat er mensen zijn die je nooit kunt vertrouwen, maar om dan meteen iemand in zo'n hokje te steken vanwege één misstap... 'k Weet niet ze. Niet dat het allemaal goed te praten valt, maar er meteen vanuit gaan dat zoiets onvermijdelijk weer gebeurt is ook weer zowat. Alsof er helemaal nooit iemand bestaan heeft die één keer iemand bedrogen heeft en het daarbij gelaten heeft.
Goh, als het mág, probleem opgelost zou ik zo denken?![]()
ach ja ge ziet hoe de ene opweegt tov de andere, vaste relatie tov een banale kus. Moest het bij mij gebeuren zou ik ook eerst zien naar de omstandigheden, maar ik zou toch ni zo rap zijn met het vergeven. Misschien zou het echt puur fysisch zijn, dan mag zij mij ook wel een 'free-pass' geven![]()
@ puni, zwakke move om ze terug te nemen...
Als ze haar al niet kan inhouden als jij er niet bij bent, maar een dom schaap dan.
Hangt ervan af wat ge als 'zwak' definieert. Mij lijkt het moeilijker om alles in overweging te nemen en de beslissing te nemen om ze te vergeven, dan om gewoon te zeggen 'bol het af'. Dat tweede is in mijn ogen evenzeer een teken van zwakheid.
Dit gezegd zijnde is het, zoals eerder aangehaald, niet de zwart-witsituatie van "zij kan zich niet inhouden als ik er niet bij ben".
Wat is de motivatie van de mensen hier die zeggen dat bedriegen = einde van de relatie, buiten normen? Of zijn normen genoeg om een relatie te beëindigen voor jullie?
Ik vind dat puni goed gehandeld heeft, de oude puni die hier vroeger postte zag ik zo'n zelfbewuste beslissing niet nemen.![]()
Elkeen kiest wat hij daar mee doet he. Ik zou toch met argwaan naar de situatie kijken en haar laten voor wat het is.
Waarom? Ego? Zit er waarschijnlijk voor iets tussen.
Vermoedelijk zit ego daar voor een zeer groot deel tussen.![]()
Ik ben misschien een beetje extreem in het trachten weg te werken van het ego, maar volgens mij kan je een gezonde relatie hebben waarin je je niet laat doen zonder iets van "ego" te hebben. Als je geen rekening houdt met het deel waarin je als persoon gekwetst wordt door bedrogen te zijn kan je nog steeds het geval rationeel bekijken en beslissen de relatie te beëindigen gewoon omdat uw partner geen "goed" persoon is. Maar in andere gevallen als je bedrogen wordt is uw partner wel een "goed" persoon en kan je samen werken om het vertrouwen terug op te bouwen en te zorgen dat zo'n fouten niet meer voorkomen.![]()
Hmm,
Ik snap wat je wil zeggen. Maar soit, ik steek nu zo in elkaar. Misbruik van vertrouwen met een fysieke component aan verbonden is bij mij finito.
Vreemd hoe een fysieke misstap zwaarder doorweegt, hoewel mentaal en gevoelsmatig bedrog waarschijnlijk moeilijker weg te werken zijn. Kben misschien ook vreemd.![]()
Ik denk dat ik een fysieke misstap wel redelijk kan verwerken, maar dat het mentale en gevoelsmatige aspect mij veel moeilijker zou te verteren vallen. Allez, dat is wel duidelijk, denk ikMaar zelfs al mijn vriend buiten mijn medeweten om iemand kust of wat dan ook, vind ik het veel erger dat dat buiten mijn medeweten om is, dan dat het echt is gebeurd. Als het voor mijn neus gebeurt, heb ik er overduidelijk helemaal geen problemen mee. Als het stiekem moet gebeuren, is dat wat anders. Dat wijst al direct op het idee dat hij het zélf eigenlijk ook niet zo ok vindt en dat hij voelt dat hij het moet verbergen voor mij... en daar stel ik mij dan wel vragen bij.
Zo vind ik ook verliefd worden op een ander ook een miljoen keer erger dan gewoon een fysieke misstap. Dat eerste los je niet gemakkelijk op, dat tweede is gewoon een kwestie van ofwel niet meer doen, ofwel afspraken over maken.
"A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)