Pagina 4 van 29 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 575

Discussie: Lucid Dreaming

Member Milfhunter's schermafbeelding
    iTrader
    1 (57%)
    Heb het 1 keer voorgehad. Ik begon mijne droom ergens op een schoon eiland, sun, sea, beach ... fijn gedroomd tot het moment was gekomen dat ik naar huis moest. Ik wist niet hoe want ik herinnerde me niet hoe ik daar geraakt was Toen besefte echt dak aant dromen was en toen ... ipv wat vrouwkes te gaan versieren ben ik maar wa beginnen vliegen ergens tussen de pieken van de bergen

Member the JaCkAl's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door devilution.be Bekijk bericht
    Alles is ok zolang het geen nachtmerrie is, want het is ook vaak dat ik echt totaal uitgeput wakker schiet, dat al mijn spieren zo bevriezen van angst, dat is dus minder lol.
    Voor zover ik weet is dat het bekende "sleep-paralysis" ding/effect.
    Als je aan het dromen bent (al dan niet lucide, dat weet ik niet) brengen je hersenen je lichaam in een verlamming, zodat je je dromen niet gaat nadoen in het echt. Als je dan zeer plots wakker schiet, is die verlamming nog steeds in zijn effect. Ik DENK dat dat "het bevriezen van angst" is.

Aangezien je redelijk gewend bent aan het lucide dromen, zal je waarschijnlijk veel soepeler/geleidelijker uit de droomstaat gaan indien het geen nachtmerrie is. Vervolgens is je lichaam voorbereid op het wakker worden en heb je geen verlamming.

Nuja, ben geen wetenschapper he.

Member WaterRatj's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    @devilution.be
    Ging juist zelfde zeggen als the JaCkAl.
    Dat is slaapparalyse die voorkomt waar je jouw spieren niet kan gebruiken of nauwelijks

@the JaCkAl
    Inderdaad slaapparalyse en dat komt bij alle dromen, lucide of gewone.
    Altijd voor je gaat slapen en wnn je juist wakker word (Allejah dan werkt het uit offcourse)

Member Batiatus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WaterRatj Bekijk bericht
    @Batiatus
    Wel daar is het moeilijk soms een onderscheid maken.
    Maar inderdaad wanneer je beseft dat je droomt en dat je het ervaart dat het echt lijkt.
    Dat is dan lucide dromen maarja er zijn zoveel vormen dat men altijd zal kunnen blijven discussieren
    Wel, ik heb redelijk veel dromen die ik ervaar als echt. Maar ik weet niet (nooit aan Lucid dreaming gedacht) of ik bewust of onbewust dingen doe in die droom.

En heeft slaapwandelen iets te maken met Lucide dromen, of is dat van elkaar gescheiden?

Member the JaCkAl's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Batiatus Bekijk bericht
    Wel, ik heb redelijk veel dromen die ik ervaar als echt. Maar ik weet niet (nooit aan Lucid dreaming gedacht) of ik bewust of onbewust dingen doe in die droom.

En heeft slaapwandelen iets te maken met Lucide dromen, of is dat van elkaar gescheiden?
    Het vetgedrukte staat (voor zover ik weet, ga dit niet blijven herhalen :P) los van het al dan niet lucide zijn.
    Het lucide zijn slaat op het beseffen dat je droomt.
    Dus de kans is groot dat jij een heftig dromer bent (dromen ervaren als echt), maar daarom niet meteen lucide. (want dan besef je werkelijk dat je droomt... Of je je gedrag daaraan aanpast of niet is een niveau van lucide zijn.)

Slaapwandelen heeft afaik niets te maken met lucide dromen. Het is eerder een slaapstoornis, terwijl lucide dromen helemaal geen stoornis is.

Member Batiatus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the JaCkAl Bekijk bericht
    Het vetgedrukte staat (voor zover ik weet, ga dit niet blijven herhalen :P) los van het al dan niet lucide zijn.
    Het lucide zijn slaat op het beseffen dat je droomt.
    Dus de kans is groot dat jij een heftig dromer bent (dromen ervaren als echt), maar daarom niet meteen lucide. (want dan besef je werkelijk dat je droomt... Of je je gedrag daaraan aanpast of niet is een niveau van lucide zijn.)

Slaapwandelen heeft afaik niets te maken met lucide dromen. Het is eerder een slaapstoornis, terwijl lucide dromen helemaal geen stoornis is.
    Ah ok. Khad al zo'n vermoeden, maar kwas niet helemaal zeker . Dat lucide dromen lijkt mij wel plezant (om het zo te zeggen.)

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the JaCkAl Bekijk bericht
    Het is misschien niet girly, maar het klinkt zo wel !

Vannacht de trappen geprobeerd, helaas...
    Maar moet ik me proberen voorstellen dat ik een trap afwandel en het bekijk zoals ik het in het echt doe. Of bekijken in 3d person ?

En ivm die realitychecks. Chapeau voor de hierboven gemelde voorbeelden.
    Maar ik heb nog nooit of te nimmer een RC gedaan in een droom.
    Ik probeer regelmatig overdag mijn hand door mijn andere hand te steken. Nog nooit heb ik dit in een droom gedaan.
    Verder probeer ik ook regelmatig iemand/iets te sturen, dit vertaalt zich helaas ook niet in mijn dromen.

Dat vind ik eigenlijk wel een dikke mindere...
    Het enige waar ik geraak is "tiens dit is vreeeeemd". En ook enkel wanneer ik iets vreemd doe in mijn droom.
    Uw hand door uw hand steken is zeer slecht. Het is één ding om dat in een droom te proberen, ten tweede moede in uw droom ook zwaar overtuigd geraken van het feit dat ge droomt, het klinkt raar maar het is nooit eenvoudig om zeker te zijn dat ge droomt. Zeker zijn dat ge wakker zijt das iets anders natuurlijk.

Nu, wat ik eigenlijk wil zeggen, uw truk om te weten dat ge droomt is dat dus uw hand door uw andere hand gaat. Dit vergtt echter al een zotte verbeeldingskracht, dat is de natuurwetten die ge heel uw leven hebt geleerd ondersteboven zetten, das supermoeilijik! Uw lichaam verwacht dat niet, en het zal uin een droom mss niet lukken.

Letters of nummers checken is imo het beste, dat verander echt ALTIJD. Blijft NOOIT hetzelfde zelfs ni als ge wilt.
    safir Thom4s

Member asmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    * Probeer een lichtschakelaar
    In je dromen werken techniek meestal niet, dus wanneer je het licht wil aandoen zal er soms niets gebeuren.
    Een teken dat je droomt.
    Deze techniek werkt wel degelijk bij mij.

Member Rizla+'s schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Hmmm, ook echt wel eens proberen dat te doen. Ik denk wel dat ik het nadeel heb dat ik echt nooit mijn dromen herinner (ben zeer diepe slaper). Nog iemand waarbij het wel lukt maar anders (of ervoor) nooit zijn dromen herinnerd(e)?

Member Beramode's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nog mensen die het fascinerend vinden?
    Mensen die dit geweldige tooltje in hun leven ook gebruiken, voor fun zowel als voor gezondheid en ontwikkeling van het eigen psyche?
    Wat bedoel je eigenlijk met "gezondheid en ontwikkeling psyche"? Nooit gehoord dat iemand het doet anders dan om gewoon lol te maken.

Enkel weten dat je droomt maar niet sturen is niet echt lucide, de term staat natuurlijk niet beschreven in een woordenboek maar iedereen die ervoor traint doet het toch om volledige controle te krijgen zoals irl. Een beetje misleidend dan om zomaar alles als "lucide" te bestempelen, aan half-lucide heb je nu eigenlijk niet zoveel.

Wat kan je zelf trouwens? Je praat erover alsof je alles al hebt meegemaakt.

Ikzelf heb er een stuk of 3 boeken over gelezen en een paar jaar terug een tijdlang ervoor getraind maar dit ging best moeizaam. De spontane half-lucide momenten kwamen toen veel meer voor dan normaal maar ik heb nooit 1 succesvolle realitycheck gehad lol.

Ik nam zo bvb papiertje uit mn zak en zag de cijfers veranderen en dan had ik zo iets van: "Hmmmmm wat wil dit ook alweer zeggen? ah nvm *steekt papiertje terug weg*" En zo was er altijd wel iets.

Uiteindelijk wel in 1 fantastische, lange echt lucide droom terechtgekomen maar dit kwam voort uit een spontane droomherkenning, geen realitycheck.

Nadien training opgegeven door gebrek aan resultaat hoewel ik wel altijd zin heb om eens terug te proberen beginnen maar dan met veel meer focus in mijn irl realitychecks.

Tip dus; als je geen natuurtalent bent dan is focus in je dagelijks leven véél belangrijker dan de meeste bronnen aangeven.

/edit @hierboven
    dromen herinneren heeft niets te maken met diep slapen aangezien je in REM slaap niet zo diep slaapt(iedereen heeft dat jij dus ook) en dit is meestal net voor je wakker wordt, en dan dus droomt. Probeer je dromen te herinneren net als je wakker wordt en tgaat al veel helpen normaal, en denk vaak aan je dromen, schrijf ze op, vertel ze tegen iemand; allemaal zaken die het geheugen ervoor bevorderen.

iTrader
    15 (100%)
    @sneax
    Hangt er inderdaad van af van persoon tot persoon
    Bij mij heeft het al een redelijk aantal keer gelukt.
    Maar de tekst is nog altijd het meest voorkomend bij mij.

@Rizla+
    Nog gehoord van mensen dat ze niet vaak hun dromen herinneren.
    Het kan zekers nog lukken, in jouw geval zou ik best je dromen proberen te herinneren te oefenen.

@Beramode
    Ik heb nooit alles hier zomaar als lucide bestempeld hoor.
    Wanneer je je dromen ervaart maar geen controle hebt is inderdaad een vorm van lucide zijn. Lucide heeft niet altijd te maken met 100% volledige controle.
    Natuurlijk is het moeilijk om lucide dromen echt tot 1 complete dezelfde handeling te noemen.

Van die psyche bedoel ik echt je zelf beter leren kennen.
    Noem het soort van therapie in je eigen droomwereld.
    In je droom kan je perfect naar jezelf of aan één van je droomfiguren vragen stellen over jezelf.
    Bijvoorbeeld als je ergens in het echte leven een keuze moet maken kan je het altijd aan jezelf vragen wat je zou doen of kunt doen.
    Vaak twijfelen mensen over keuzes in hun leven, daarom dat het ook keuzes zijn ^^
    Je zelf vragen stellen in je lucide droom kan soms veel ophelderen of tonen waar je 'onderbewuste jij' er eerder van denkt.
    En zoals ik al ergens anders geplaatst heb, je kan een enorm goed gevoel krijgen van lucide dromen die je dan ook weer mee pakt in je leven.
    Er zijn tal van personen die deze techniek ook gebruiken voor zo'n zaken.
    Maar inderdaad voor de fun is de meest voornamelijk redenen waarom mensen dit willen leren/beheersen.

En ik ben zekers geen expert der experten erin hoor
    Ik heb me gewoon altijd gefasineerd door de 'kracht' de hersenen kunnen hebben in je dromen en wat je er allemaal mee kan doen.
    Ik doe dit al een lange lange tijd en ik steek er ook veel tijd in maar wilt daarvoor niet zeggen dat ik alles weet. Ver van, de hersenen kan niemand 100% begrijpen.
    Maar ik droom toch in een maand +-10 lucide dromen waarvan ik de controle heb over mijn daden.
    En op de vraag wat ik allemaal kan, weljah moeilijk uit te leggen.
    Veel, in zin dat zolang ik maar genoeg fantasie heb, en dat heb ik gerust genoeg
    Ik praat zeer geregeld tegen voorwerpen/personen in mijn droom.
    Van vragen waarmee ik zit tot gewoon belachelijke conversaties tegen mezelf
    En wat ik graag doe in mijn dromen is me inbeelden dat ik in één van mijn lievelings show zit waarbij ik één van de hoofdrollen vergezel als tweede hoofdrol en gewoon meedoet in mijn eigen verhaallijnen in de serie (the Mentalist)
    Vaak los ik zaken op die gewoon belachelijk zijn.
    Zoals een moordzaak waar één van de slachtoffers gedood is door een lolly!
    Echt belachelijke zaken soms maar zeer rustgevend.
    Hierbij is het ook erg grappig dat ik tegen Patrick Jane (vanuit de serie) praat maar je weet dat je eigenlijk tegen je eigen verbeelding praat.

Ook dromen zoals baas zijn over de wereld, soort van god zijn en mensen die ik soms wel eens 'pest' met mijn gaven in de droom.
    Best allemaal grappig maar zekers de moeite waard.

Teleporteren is één van mijn favorieten te samen met vliegen en alles van krachten hebben.
    Ik kijk graag shows met magie en science-fiction.
    Daar haal ik meestal ook mijn inspiratie vandaan om na/uit te voeren in mijn dromen.

@Beramode at post hierboven
    Ja inderdaad.
    Dagelijkste routine kan veel meer je krijgen van lucide dromen bevorderen.
    Nu ik toch een geregelde paar droomsymbolen heb, heb ik overdag ook veel meer realitychecks dan toen ik eerst er mee begon.
    Gewoon een gewoonte van realitychecks in je dagelijks leven verbetert de prestatie.
    Door veel met dingen bezig te zijn, zoals overdag denken wat je vanavond zou willen dromen en effectief ook bij jezelf zeggen. Vanavond ga ik in mij droom dat en dat doen.

PS: Moet er wel bijzeggen dat sommigen zeggen dat soms te veel concentratie of mee bezig te zijn soms ook juist het tegenover gestelde effect heeft bij sommigen. Bij sommige is het soms handig na te lang bezig zijn en waarbij weinig resultaat, een tijdje je er niet mee bezig houden.

@rest van post
    Ook één van mijn 'ingestampte' realitychecks is bij mijn toilet.
    Boven het toilet staat er een fles van wc dingges daar die altijd op de zelfde plaats staat en wanneer ik in het toilet kom zie ik de fles altijd en de fles staat er altijd zo dat ik de tekst kan lezen.
    en ieder keer wnn ik naar het toilet ga, kijk ik in 90% van de gevallen altijd naar die fles en probeer ik de tekst te lezen en weg te kijken en dan terug te kijken.
    Ben al paar keer zo lucide geworden gewoon weg om het een gewoonte geworden is, en wanneer ik in mijn droom naar een toilet zoek en daar dan ook ben. Zoek ik ook altijd de fles en in een redelijk paar keer ben ik hierdoor lucide geworden. Gewoon weg maar om een voorbeeld te geven
    Laatst gewijzigd door WaterRatj; 4 februari 2012 om 01:59

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizla+ Bekijk bericht
    Hmmm, ook echt wel eens proberen dat te doen. Ik denk wel dat ik het nadeel heb dat ik echt nooit mijn dromen herinner (ben zeer diepe slaper). Nog iemand waarbij het wel lukt maar anders (of ervoor) nooit zijn dromen herinnerd(e)?
    Ben jij geen cannabis gebruiker? Ik herinnerde me gewoon niks van mijn dromen toen ik nog cannabis rookte, eens ik daarmee gestopt was kon ik me bijna elke droom herinneren.

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Kan nu dat ik na één dag proberen al zoiets heb meegemaakt? Heb die truc met de vinger door de hand en de klok een aantal keer gedaan gisteren.
    Een aantal keer gedroomd vannacht (kan ze meestal vrij snel onthouden)
    En ineens word ik wakker in mijn bed en doe ik die truc, gaat mijn vinger dus effectief door mijn had. Weet nog dat ik toen dacht: 'yes tis gelukt'
    Kreeg precies tintelingen over heel mijn lichaam en 'besefte' dan even dat ik droomde omdat toen ik rechtstond ik mezelf in bed zag liggen. Dan geprobeerd om door een deur te wandelen en dat lukte.
    Direct erna wel wakker, heeft miss 10 seconden geduurd.

Erna nog een paar keer gedroomd en wakker geworden, zonder resultaat.
    Laatst gewijzigd door kay-gell; 4 februari 2012 om 11:21

iTrader
    15 (100%)
    @kay-gell
    Dat is perfect mogelijk!

Member Beramode's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @Beramode
    Ik heb nooit alles hier zomaar als lucide bestempeld hoor.
    Wanneer je je dromen ervaart maar geen controle hebt is inderdaad een vorm van lucide zijn. Lucide heeft niet altijd te maken met 100% volledige controle.

Mja je hebt in principe gelijk maar ik vind het zo verwarrend die term voor alles te gebruiken omdat je dan soms niet weet waar iemand het juist over heeft, ik gebruik dan zelf ook graag half-lucide en lucide.

Van die psyche bedoel ik echt je zelf beter leren kennen.
    Noem het soort van therapie in je eigen droomwereld.
    In je droom kan je perfect naar jezelf of aan één van je droomfiguren vragen stellen over jezelf.
    Bijvoorbeeld als je ergens in het echte leven een keuze moet maken kan je het altijd aan jezelf vragen wat je zou doen of kunt doen.
    Vaak twijfelen mensen over keuzes in hun leven, daarom dat het ook keuzes zijn ^^
    Je zelf vragen stellen in je lucide droom kan soms veel ophelderen of tonen waar je 'onderbewuste jij' er eerder van denkt.
    En zoals ik al ergens anders geplaatst heb, je kan een enorm goed gevoel krijgen van lucide dromen die je dan ook weer mee pakt in je leven.

Nu je dat zegt, daar heb ik vroeger eens over gelezen, dat mensen vragen kunnen stellen over keuzes enzo. Maar ik had er echt geen idee van wat je bedoelde toen ik je post las.

En ik ben zekers geen expert der experten erin hoor

Ik bedoelde niet dat je arrogant was ofzo, ik werd gewoon benieuwd of je al ver geraakt was met training omdat je er zo passioneel over bezig was maar niet veel over jezelf vertelde.
    En over je verdere uitleg; ik hád een gewoonte van dagelijkse reality checks maar zoals ik al zei, in de droom had ik vaak niet genoeg focus en ook al was de check succesvol(=letters veranderen) dan kwam de klik gewoon niet omdat ik er met mn gedachten niet genoeg bijzat. In het beste geval ging ik dan half-lucide verder maar vaak gewoon ook helemaal niet.

Er wordt heel vaak gezegd dat je volledige controle krijgt eenmaal je weet dat je droomt maar dit is niet altijd het geval en zelfs een reality check met positief resultaat in je droom kan soms helemaal niets opleveren.

Ik vrees dus dat ik gewoon veel meer aandachtig had moeten zijn tijdens mijn training checks, en de vrees dat ik er gewoon geen aanleg voor heb en het nooit zal kunnen heeft me zo n beetje doen opgeven.

Heb jij het dan heel gemakkelijk geleerd, volledige controle krijgen? En voelt dat nu nét zo aan als irl?

Droomsymbolen heb ik voor mezelf eigenlijk nooit gevonden, aangezien mijn dromen al barstensvol zitten met fantasiezaken en ik dit al mn hele leven gewend ben en hier nooit vragen over stel. In het dagelijks leven kom ik dus bijna nooit iets tegen dat ook maar op een droom lijkt. Mag ik vragen wat jij gebruikt als droomsymbool? Misschien krijg ik er nog inspiratie door

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katoom Bekijk bericht
    Ben jij geen cannabis gebruiker? Ik herinnerde me gewoon niks van mijn dromen toen ik nog cannabis rookte, eens ik daarmee gestopt was kon ik me bijna elke droom herinneren.
    Jup, en ik herinner mijn dromer idd niet als ik gebruik, maar als ik niet gebruik evenmin hoor. Als ik 1 keer per 2 maand mijn droom onthou zal het veel zijn.

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizla+ Bekijk bericht
    Jup, en ik herinner mijn dromer idd niet als ik gebruik, maar als ik niet gebruik evenmin hoor. Als ik 1 keer per 2 maand mijn droom onthou zal het veel zijn.
    Het duurt wel even voor je de dromen terug kan herinneren hoor. Tenzij je voor je begon te gebruiken ook al niets van je dromen kon herinneren. Best wel raar eigenlijk, je slaapt er beter van maar je lijkt gewoon niets meer te onthouden van die nacht.

Ook wel zonde als je van geen enkele droom niets meer weet.

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katoom Bekijk bericht
    Het duurt wel even voor je de dromen terug kan herinneren hoor. Tenzij je voor je begon te gebruiken ook al niets van je dromen kon herinneren. Best wel raar eigenlijk, je slaapt er beter van maar je lijkt gewoon niets meer te onthouden van die nacht.

Ook wel zonde als je van geen enkele droom niets meer weet.
    Maar ik had het daarvoor ook hoor (dat ik niets herinner). Ik moet ook zo om het jaar op controle voor mijn Von Willebrand, en daarvoor mag ik een maand niets roken, en zelfs dan herinner ik me niets (net zoals ik 3 wekkers nodig heb voor wakker te worden, zegt genoeg).

Ik weet niet dat dat er iets mee te maken heb, maar wat ik ook vaak heb (en dat heb ik bijna enkel als ik niet rook) dat ik moet opstaan voor school, dan gaat mijn wekker, sta ik op, koffieke drinken, boke eten,... Maar vaak dat ik echt niets herinner, maar gewoon op school zit. Dat het eerste uur van mijn dag echt gewoon op automatische piloot is, en dat dat 1 groot zwart gat is. Echt gewoon precies dat ik wakker word op school, maar dat ik alles wel heb gedaan. Echt wel ambetant, want soms zit ik me dan af te vragen "hoe ben ik in godsnaam hier geraakt"?

Member Hayrus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door asmo Bekijk bericht
    Deze techniek werkt wel degelijk bij mij.
    Hier ook. Ik heb al enkele malen gehad dat ik 'wakker werd' en uit automatisme mijn licht aansteek. 't Wil echter niet aan, dus dan heb ik het meestal wel door (ik heb dit al eerder gedroomd, maar ervoor wist ik niet dat lichteffecten niet werken in dromen). Ik hoop dat ik (mede door dit topic) er terug actief mee kan bezig zijn in de hoop dat het me opnieuw lukt. Enkel dat droomdagboek vergeet ik constant of heb ik 's ochtends gewoon geen tijd voor.

iTrader
    15 (100%)
    @Beramode
    Ik weet wel dat je het niet arrogant bedoelde hoor
    Gewoon derbij gezet dak geen expert ben ^^

Dat is waar.
    Het is niet altijd dat je weet dat je droomt dat je plots opeens de volledige controle hebt.
    Soms ervaar je het gewoon maar kan je niets controleren (Half-lucide dan als je met die termen werkt).

Het was zekers geen gemakkelijke opdracht toen ik het voor de eerste keer over informeerde en probeerde.
    De eerste weken was het eigenlijk altijd dromen herinneren maar nooit echt een lucide droom.
    Mijn eerste lucide droom was zelf maar 4 seconden
    Ik weet nog goed dat ik in slaap viel met heel de tijd het zelfde te zeggen, ik ga dromen ijk ga dromen en opeens zag ik met zelf in de spiegel maar mijn gezicht was verwrongen en ik verschoot en toen viel me eurocent, wow ik droom! en ik maakte natuurlijk een beginnersfout en dat was te enthousiast zijn en bam, ik werd wakker ^^
    Op dat moment was ik pissed tegen mezelf. Ik werd wakker en direct ezo van gvd mijn eerste keer dat gelukt was en kverknal het nog zelf ook.

Na een tijdje gingt het iedere keer wat beter, maar heeft echt zekers maand of 2 geduurd bij mij voor ik echt een 'lange' lucide droom had. Maar het was het zekers waard!
    En ja realistisch is het zekers. De ene keer meer dan de andere.
    Soms voel je werkelijk ook de pijn van in je dromen. Soms is dat echt creepy.
    En anders voelt echt alles zo echt, zoals voorwerpen voelen echt zoals je het in het echte leven zou voelen.

Van droomsymbolen zijn er bij mij zo'n paar die uitsteken.
    Een ervan is een oude vriend van heel vroeger dat ik nu niet meer ziet en vanaf ik die persoon in mijn dromen zie, weet ik dat ik aan het dromen ben want ik zie die persoon namelijk al heeeeeeeel lang niet meer
    Zelfde voor mijn overleden hond.
    Van mij zijn het eerder levende objecten die grotendeels uitmaken van mijn droomsymbolen.
    Aan veel personen in mijn dromen kan ik zien dat het een droom is.
    Is eigenlijk een overduidelijke droomsymbool (aangezien in het echt ik nooit acteurs zou tegenkomen van bekende shows) maarja geld evengoed als droomsymbool

@Hayrus
    Ja dit is voor de meeste mensen een goede indicator, het lichtschakelaar.
    Het is natuurlijk niet altijd 100% werkend maarja in het leven zijn er altijd uitzonderingen eh
    En als je 's morgens geen tijd hebt, moet je gewoon anders als je wakker word gewoon paar centrale gedachten onthouden en in de loop van de dag ergens opschrijven.
    Droomboek,droomdagboek, droomblad of droomgsm of gelijk waar je het opschrijft, het is zekers één van de belangrijkste zaken om lucide dromen te stimuleren

@Rizla+
    Dat is inderdaad zeer weinig.
    Dat het droomgeheugen je nog mag helpen in de nabije toekomst ^^
    Laatst gewijzigd door Kandul; 5 februari 2012 om 00:31

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten